Конспект заняття старшої групи з використанням коректурних таблиць
«Цікаві казки»
Мета: розвивати в дітей зв’язне мовлення, мислення, фантазію, кмітливість, зосередженість, дружелюбність; виховувати любов до казок, дружні між дітьми; продовжувати вчити дітей бути ввічливими, говорити добрі, лагідні слова; збагачувати словник дитини за допомогою звуконаслідування; викликати бажання співчувати людям, які потрапили в біду, чужому горю.
Матеріали: іграшкова Баба Яга, квіти, іграшкові звірята, казкові герої готові заготовки з кольорового паперу, клей, серветки, коректурні таблиці «Вгадай казку», «Відгадай за описом».
Хід заняття
Вихователь. Дітки, ви любите казочки? Давайте ми з вами їх пошукаємо. Давайте з вами уявимо, що ми потрапили в «Кімнату казочок». Здається мені, що не тільки ми з вами шукаємо казочку, а й наші казкові герої.
Ми візьмемося за руки
Веселіше стане нам,
Бо у групі всі ми друзі,
Усмішки даруєм вам.
Треба разом привітатись
Дружно голосно сказати!
Вліво, вправо поверніться,
Своїм друзям посміхніться.
Баба –Яга. Хто це тут галасує? Хто не дає мені спокою? Чого сюди прийшли? Що вам тут потрібно?
Вихователь. Добрий день, шановна! Ви пробачте нас будь-ласка, ми не хотіли вас турбувати! Ми шукаємо казку, ви не зустрічали її?
Баба–Яга. Що, що? Казку? Як же мені набридли ваші казки! Немає їх! Я їх зачаклувала. Є тільки одна казка – вона про мене, і в цій казці тільки я одна! І не зліть мене!
Вихователь. Діти, Баба – Яга добра чи зла? А в казках вона яка? Знаєте, діти, адже Баба–Яга не завжди була злою. Колись вона була маленькою, гарненькою дівчинкою. Але одного разу дівчинка впала, зламала ніжку і нога у неї стала кривенькою і некрасивою. Деякі діти і дорослі почали сміятися та глузувати з дівчинки. А чи можна сміятися над чужим лихом? От дівчинка і замкнулася в собі, припинила дружити з дітьми, злилася, накопичувала в собі все більше зла і врешті – решт стала злою, некрасивою, почала капостити.
А давайте ми з вами спробуємо сказати добрі, лагідні слова Бабі – Язі, а ще краще подаруємо їй «квіти доброти». У мене є квіти, ви візьміть по одній квіточці та подаруйте її Бабусі, промовляючи гарні слова
Тут лисичка прибігає, мерщій півника хапає.
Біжить котик рятувати, в лиски півника забрати. (Котик і Півник)
В зайця хатку відібрала. Всі козу ту виганяли.
Рак козуню ущипнув, зайцю хатку повернув. (Коза – Дереза)
Спік негайно у печі, пиріжки та калачі.
Мишенят не пригощав, бо жоден з них не помагав. (Колосок)
Він баби й діда втік – не повернеться повік. (Колобок)
Виросла вона на диво, що і вирвати не можливо. (Ріпка)
Тільки гостеві потрібно голосно себе назвати. (Рукавичка)
Вихователь промовляє дітям фрази із знайомих казок, а діти доповняють їх словами, що є протилежними за змістом.
Баба–Яга. Молодці дітки! Тепер я дійсно переконалась що ви заслуговуєте, щоб казочки жили у вас.
Вихователь. Дякуємо вам бабусю, що віддали нам казочки. Діти, давайте ми з вами зробимо для бабусі подарунок. Подаруємо їй квіти.