Конспект заняття за «Програмою медіаграмотності для громадян»
СТЕРЕОТИПИ І МОВА НЕНАВИСТІ
Робота у групах:
Запишіть характерні риси (3-4 речення):
- гарна учениця («відмінниця»);
- поганий учень;
- вчителька;
- безхатько;
- ділова жінка («бізнес-вумен»).
Потім кожна група зачитує свою характеристику, а інші повинні вгадати.
Слово «стереотип» у перекладі з грецької означає «твердий відбиток». Стереотип – стійкий і спрощений образ чи уявлення про явище, подію, людину або групу людей.
За змістом стереотипи поділяються на:
- позитивні (наприклад: у нашій школі – найкращі учні тощо);
- негативні (наприклад: в селі люди неосвічені);
- нейтральні (наприклад: усі українці люблять борщ).
Наявність стереотипів це добре чи погано?
(Малюнок про багатоповерхівку)
Стереотипи впливають на нашу поведінку. Нерідко їх існування веде до перекручення реальності, коли, наприклад, незнайома група людей може вважатися ворожою, «не нашою», адже вони не такі, як ми.
Відео про араба і інтелігента.(Стереотипи щодо належності до етнічної групи)
Робота «П’ять предметів». Пропонуємо групам скласти розповідь за п’ятьма предметами.
Перегляд відео «П’ять кадрів» (із зупинками).
Пропаганда активно тиражує і використовує стереотипи, вони створюють сприятливе середовище для будь-яких маніпуляцій і провокацій.
Поділ українського суспільства на Схід і Захід.
Стереотипи, перш за все негативні, заважають діяти разом, штовхають до протистояння. Можуть руйнувати відносини між людьми і спричиняють виникнення великих конфліктів на рівні суспільства.
«Переселенці нічого не хочуть самі робити, лише чекають на допомогу», «На Заході не люблять східняків».
Не дай себе обдурити!