Конспект заняття сюжетно-рольової «Лікарня для тварин»
Вихователь
Маріупольської спеціальної школи №21 Ковальова О.П.
Тема: сюжетно-рольова гра «Лікарня для тварин».
Мета заняття:
розширити уявлення дітей про професії лікаря.
Завдання :
- вчити дітей приймати на себе роль і виконувати відповідні ігрові дії;
- розвивати ігровий діалог;
- активізувати і розширювати словниковий запас;
- розвивати уяву, мовлення, образне мислення, емоційну сферу;
- розвивати почуття подяки до людини за його працю;
- виховувати співчуття, бажання допомогти.
Словникова робота: Скаржитися, фонендоскоп, шпатель, бинт, вата, градусник.
Попередня робота: Читання казки К. І. Чуковського «Айболит»; бесіда про роботу лікаря, екскурсія в медичний кабінет дитячого садка.
Матеріал й устаткування: халат лікаря, ковпак , шприци, вата, фонендоскоп, градусник, бинт, шпатель, аптечка.
Хід гри:
Телефонний дзвінок.
Вихователь бере трубку відповідає і каже дітям:
Дзвоніть нам заяць Крош.
Голос зайця Кроша:
-Ой-ой-ой болить живіт
Дорогі діти допоможіть
Доктора ви мені надішліть!
Вихователь: Ну що діти вирушимо ми з вами на допомогу лісовим мешканцям?
Діти: Так!
Вихователь: Ну, тоді ми зараз поїмо і візьмемо з собою все необхідне, а що ми візьмемо?
Діти: Ліки!
Вихователь: Правильно! Ми сьогодні з вами будемо лікарями і вилікуємо всіх хворих звірів.
Поїхали!
Діти: Так!
Ми їдемо-їдемо-їдемо в далекі краї (їдемо на поїзді).
Вихователь: Діти ми з вами приїхали в ліс. Давайте розкладати наші інструменти і ліки!
Діти: Давайте. (Робимо лікарню)
Вихователь: Софія ти сьогодні будеш лікарем, медсетрою буде Кіра, а ми будемо вам допомагати.
Лікар: Добре.
Вихователь: Діти давайте покличемо в нашу лікарню хворих звіряток!
Діти: Давайте.
(Розсаджують звірів на стільці)
Лікар: Здрастуй дорогий Крош, ти говорив, у тебе болить живіт?
Ведеться огляд зайця, доктор подивився живіт.
Медсестра: давайте , хворий, виміряємо температуру.
Крош: Давайте.
Вихователь: Діти, а що нам для цього потрібно?
Діти: Градусник.
Вихователь: Правильно градусник (показує градусник).
Лікар: Дорогий Крош я випишу тобі ліки і животик твій пройде.
Медсестра :держіть рецепт та йдіть в аптеку.
Вихователь: На прийом прийшов олень і як почав він ревіти, доктор-доктор допоможіть, у мене болить нога, може, зламана вона?
Лікар: Олень тихіше не шуми і трохи потерпи, зараз ми зробимо тобі пов'язку.
Вихователь: Діти давайте допоможемо нашому доктору зробити пов'язку, а для цього що візьмемо? (Показує бинт)
Діти: бинт
Вихователь: Правильно! Молодці!
(Перев'язали і поклали в ліжечко)
Лікар: (звертається до оленя)
Ви трохи відпочинете, а потім додому підете.
Вихователь пропонує іншій дитині побути доктором.
Вихователь: Доктор до лісу прийшов кіт і каже, що хворий він.
Лікар: Давайте подивимося, що у нього болить.
Відкрийте рот, скажіть-Аа.
Педагог: нашому Котику потрібно прослухати легені.
(показує фонедоскоп)
Педагог: це дитячий фонедоскоп.
Лікар прослухав Кота і прописав йому ліки.
Медсестра виписала рецепт та віддала хворому.
Лікар: хто наступний!
Педагог: немає іншого! Сьогодні ми допомогли всім хворим тваринам! Тепер настав час для нас повернутися в наш дитячий садок. Ну, підемо!
Діти: так!
Педагог: дітки розкажіть про які нові слова з лікарняної аптечкі ви дізналися? Чи сподобалось вам лікувати звірів?
А на останок відгадайте загадки:
Хто людей й звірів з біди рятує
І хвороби всі лікує
-Призначає процедури
І таблетки і мікстури?(Лікар)
Допомогаю лікарю людей й звірів лікувати
– Записую скоріш рецепт. А ви йдіть купувати.(медсестра)