Тема: «Улюблені страви»
Мета: дати дітям елементарні знання про деякі українські страви; розвивати вміння дітей діяти за словесною інструкцією дорослого; розвивати мовлення, мислення, увагу; виховувати гостинність, товариськість, бажання самим допомагати дорослим.
Матеріал: будиночок, дві мисочки, вишитий рушник, український посуд, іграшкові вареники, ложка, набір для чаювання іграшкового посуду, наголовник – «Потяга».
Хід заняття
І. Підготовча частина
Вихователь: Дітки, подивіться, сьогодні до нас завітали гості, давайте з ними привітаємося! Доброго дня!
Діти: Доброго дня!
Підніміть-но оченята
І погляньте навкруги:
До нас гості завітали,
Привітаємо їх ми.
До гостей всі поверніться
І раденько усміхніться,
І пошліть їм в подарунок
Повітряний поцілунок.
(Діти повертаються до гостей і посилають їм повітряний поцілунок)
Вихователь: Молодці! А тепер давайте зробимо гарний потяг і на ньому ми поїдемо в гості до бабусі.
(Діти беруться один за одного, вихователь одягає на голівку першої дитини (направляючого) зображення потягу і малята починають рухатися до килимка)
Дихальна розминка «Чух-чух-чух»
(діти «їдуть на поїзді» і промовляють слова)
Вихователь: (разом з дітьми)
Чух- чух-чу, чух-чух-чу
Я поїзд веселий, сідай, прокачу.
Чух- чух-чу, чух-чух-чу,
Діток швидко в садочок примчу.
(Діти доїзжають до килимка, а там стоїть будиночок)
ІІ. Основна частина
Вихователь: Який гарний будиночок з’явився у нас в групі! Хто ж у ньому живе? Давайте постукаємо у дверцята. Хто ж нам відчинить?
(Діти стукають у двері будиночку, звідти виходить бабуся)
Бабуся: А що це за гарні дітки до мене приїхали? Доброго дня, малята!
Діти: Доброго дня!
Вихователь: Бабусю, а чому ви така сумна? У вас щось сталося?
Бабуся: До мене скоро прийде моя внучка, а я не знаю, що смачненького їй приготувати. Дітки, а що ви любите їсти?
Діти: Борщ, вареники, кашку…
Бабуся: Давайте разом з вами приготуємо смачненький борщик.
В полив'янім горщику
Ми наварим борщику,
Будем пригощати,
Гостей частувати!
Вихователь: Молодці, малята, яку смакоту наварили! А тепер, дітки, до борщику давайте разом спечемо хлібчик.
Печу, печу хлібчик
Дітям на обідчик:
Меншому — менший,
Старшому — більший, —
Шусть у піч, шусть у піч!
Бабуся: Дітки, скажіть, а ви любите варенички?
Діти: Так!
Вихователь: Тоді вставайте зі своїх стільчиків, зараз будемо грати в гру. Ось на столі стоїть мисочка з вареничками, треба їх покласти на ложечку та швиденько приносити бабусі. Зрозуміли? Готові починати? Один, два, три – почали!
Гра: «Варенички для бабусі»
Вихователь: Які в мене швидкі малята! Бабусю, сподобалася Вам наша гра?
Бабуся: Так ви справжні молодці! За те що ви мені допомогли та розвеселили я зроблю вам смачненький чай з малинки.
Вихователь: А ми з дітками до чаю напечемо калачів. Правда, малята?
Я печу, печу, печу
Діткам всім по калачу.
Зверху маком притрушу,
В піч гарячу посаджу.
Випікайтесь, калачі,
У натопленій печі!
Бабуся: Мені вже час іти додому та зустрічати свою онучку. А вам, малята, на все добре! До побачення!
ІІІ. Підсумок.
Запитання до дітей на формування оцінно-контрольних дій:
Вихователь: Дітки, скажіть, а до кого ми сьогодні ходили у гості?
Діти: До бабусі.
Вихователь: Правильно! А що ми робили для того, щоб розвеселити бабусю?
Діти: Гралися з нею, допомагали готувати обід…
Вихователь: А які страви ми готували?
Діти: Борщик, хлібчик, калачі.
Вихователь: Чи сподобалось вам в гостях у бабусі?
Діти: Так!
Вихователь: А тепер давайте попрощаємося з нашими гостями, скажемо їм: «До побачення!» та підемо на прогулянку.
Діти: До побачення!
Тема: Півник
Завдання:
1. Нагадати дітям зміст вже знайомої казки.
2. Спонукати їх до промовляння та ознайомлення з елементами драматизації.
3. Розвивати мовленнєву активність, вправляти у правильному звуковимові звуку [ш].
4. Закріплювати знання про півника.
Матеріал до заняття: півник з лялькового театру, кошичок, картинка за казкою «Курочка Ряба», капелюх, дві дерев'яні ложки, хустку, іграшка мишка, пластмасове яйце, шапочка півника, іграшка курочка.
Попередня робота: Читання казки «Курочка Ряба», заучування пісеньки «Півник,півник»
ХІД ЗАНЯТТЯ.
- Діти, відгадайте, хто це?
Раніше всіх встає,
Ку-ка-ре-ку! Співає. (Півник).
- Правильно. Півник! Подивіться, хлопці, до нас в гості прийшов! Давайте ми з ним поздороваемся!
- Здрастуй, півник! (Діти вітаються з півником).
Півник прийшов до нас з кошиком, а в ній лежить картинка. Подивіться, хто тут намальований? (Курочка) З якої казки? («Курочка Ряба»)
Півник дуже любить слухати казки, давайте йому розповімо казку «Курочка Ряба», він таку казку не знає.
Розповідь казки вихователя разом з дітьми.
Жили-були дід та баба. Була у них курочка ряба. Знесла курочка яєчко, не просте - золоте.
Дід бив, бив - не розбив.
Баба била, била - не розбила.
Мишка бігла, хвостиком зачепила, яєчко впало і розбилося.
Дід плаче, баба плаче, а курочка сокоче:
- Не плач, діду, не плач, бабо: знесу вам яєчко не золоте - просте!
Драматизація казки: Діти разом з вихователем розповідають казку, а вибрані «дід» і «баба» виконують всі необхідні дії. За бажанням дітей драматизація повторюється.
Фізкультхвилинка:
Ось іде півник, Крокують, високо піднімаючи ноги.
Гордо підняв гребінець. Високо піднімають голови.
Червона борідка. Відводять руки назад.
Важлива хода. Змахують руками.
- Півник хоче пограти з вами, а ви хочете?
Гра «Півник»
Вихователь вибирає ведучого, одягає шапочку півника. Діти з вихователем вимовляють слова:
Півник, півник,
Золотий гребінець,
Масляна голівонька,
Шелкова бородушка,
Що ти рано встаєш,
Голосисто співаєш,
Дітям спати не даєш?
Після цих слів дитина в шапочці півника голосно кукурікає. Гра повторюється.
- Хлопці, півнику дуже у нас сподобалося, він хоче залишитися у нас і грати з вами, а ви хочете, щоб півник залишився з вами грати?
Півник з радістю буде з вами грати.