КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ З РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ.
СЕРЕДНЯ ГРУПА
Тема: В гості Зайчик завітав
Програмовий зміст:
Розширювати знання дітей про мешканців лісу, про диких тварин (назви, зовнішній вигляд, особливості). Вчити дітей правильно вживати пестливі слова, добирати прикметники. Удосконалювати вміння дітей відповідати на запитання. Вчити розповідати вірш за технологією мнемотехніки.
Формувати навички побудови речень. Стимулювати мовленнєву активність дітей.
Розвивати дрібну моторику рук, пам'ять, мислення, увагу. Збагачувати словниковий запас прикметниками.
Виховувати цікавість та гуманне ставлення до живих істот.
Матеріал: іграшки зайчиків, картинки тваринок, відеоматеріали, картки-таблиці.
Хід заняття
І. Вступна частина
- Діти, до вас завітав чарівний олівець, хоче вам намалювати улюблену вашу тваринку та дізнатися зможете ви її впізнати. Погляньте як він це робить (вихователь на дошці малює зайчика. Під час малювання читає вірш)
«Довгі вуха, куций хвіст,
Невеликий він на зріст
На городі побував
Там капустку пожував
Довгі лапки, скік та скік
Ми погнались він утік»
- Діти, ви його впізнали?
- Ось якого веселого зайчика намалював олівець. Він і вас запрошує намалювати у повітрі друзів - зайчиків.
Залучати дітей до малювання у повітрі зайчиків.
- Давайте вказівним пальчиком намалюємо круглу голівку, ось так; тулуб овальний, на голівці довгі вушка, маленькі лапки (діти малюють, вихователь схвалює дії дітей).
- Давайте покличемо зайчика (голосно, тихо). (З’являється зайчик-іграшка, вітається з дітками).
- Як тебе звати?
Зайчик : - Мене звати Ладько. Я приніс вам своє фото-малюнок (розглядають).
ІІ Основна частина.
- Давайте розглянемо і покажемо пальчиками правої (лівої) ручки, які у зайчика вушка, подув легенький вітерець і вушка зарухались, ось так.
- Зайчик знайшов у себе кільце, давайте покажемо пальчиками, одне, два кільця. З’єднаємо два кільця і вийшов ланцюжок (вихователь дістає паперовий ланцюжок та дарує зайчику)
- Зайчику, ми хочемо заспівати тобі пісеньку (за методом театральної педагогіки, діти на мелодію пісні співають склад «ЗА»).
(вправу повторити 2 рази).
- Де живе зайчик? (У лісі)
- Хто ще живе у лісі? (лисичка, вовчик, ведмедик). Кого боїться зайчик? Покажіть, як зайчик тремтить коли боїться.
- Ви бажаєте, щоб до вас завітали друзі зайчика? (Вихователь пропонує дітям сісти на килимок).
- Закрийте очі та скажіть: «Зайченята прийдіть до нас» (діти заплющують очі, дорослий розкладає іграшки-зайчики на килимку).
- Оберіть собі зайчика, обніміть та привітайтеся з ним.
- Які у вас зайчики, давайте скажемо про них.
- Оля, який у тебе зайчик? (веселий, маленький,
тепленький, білий, пухнастий, швидкий, вухастий ).
Відповідають 2-3 дітей.
- Ніжки у зайчика міцні та швидкі, він швидко бігає. Скажіть зі мною слова швидкі, міцні.
- Давайте покажемо що вміють робити зайчики (діти виконують дії за картками на яких зображені дії: біжить, лежить, стрибає, виляє хвостиком, ховається від лисички).
- У кожного зайчика є своє ім’я, послухайте, як їх кличе мама зайчиха (вихователь читає артикуляційну таблицю)
- Тепер ви разом зі мною покличте зайченят (читають 2 рази ).
- Давайте зробимо для зайчиків щось приємне, пригостимо їх смачненьким.
- Підійдіть зі своїми зайчатами до кошика, подумайте, що любить зайчик, візьміть та пригостіть. (Діти підходять розглядають овочі, беруть для зайчика).
- Чим пригостив свого зайчика, Микитко?
- А ти, Олю?
- Зайчик-Ладько приготував вам картки з віршиком.
Залиште зайчиків на килимку і сідайте за столи, розгляньте
картки.
- Що ви бачите на картці?
- Діти, віршик заховався в кожному віконечку.
Послухайте я вам його розкажу.
-Давайте зі мною разом розкажемо віршик.
(Спільне розповідання вірша з дітьми 2 рази. Потім декілька дітей розповідають самостійно).
ІІІ. Заключна частина.
(використовується телвізор, діти дивляться та разом із зайчиками виконують дії)
- Зайчику дуже сподобалось у нас в гостях. Давайте ми на згадку про зустріч зробимо селфі (діти фотографуються).
.