Конспект заняття "Зимова композиція"

Про матеріал
Мета: продовжувати вчити дітей малювати квіти та бутони подовженим мазком пальця, оздоблювати композицію листям та пітушінням, заповнювати середину прямокутника візерунком. Розвивати увагу під час розгляду візерунка на зимовому віконці, спостережливість при порівнянні з елементами петриківського розпису. Виховувати інтерес до творчості художників Петриківки, декоративного розпису.
Перегляд файлу

Комунальний заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №234

Криворізької міської ради

 

 

 

C:\Users\Делл\Pictures\0402bsa8-2d6b-315x236.jpg 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ

З МАЛЮВАННЯ

ПЕТРИКІВСЬКОГО РОЗПИСУ

ДЛЯ ДІТЕЙ

СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

«ЗИМОВА КОМПОЗИЦІЯ».

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                          Вихователь

Тетяна Кабанець

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття №5

Тема: «Зимова композиція».

Мета: продовжувати вчити дітей малювати квіти та бутони подовженим мазком пальця, оздоблювати композицію листям та пітушінням, заповнювати середину прямокутника візерунком. Розвивати увагу під час розгляду візерунка на зимовому віконці, спостережливість при порівнянні з елементами петриківського розпису. Виховувати інтерес до творчості художників Петриківки, декоративного розпису.

Тип: індивідуально – групове.    Вид: декоративне.

Матеріал: картина художників Наталі і Андрія Пікушів з журналу «Джміль» («Джміль» 4 (48),Зима, 2008) зразок, фарби гуаш, «кошачі» пензлики, склянки з водичкою, серветки .

Хід заняття:

  1. Комунікативна діяльність.

     Вихователь: Діти, погляньте на візерунки на вікні? Що вони нагадують? Хто намалював їх? Відгадайте загадку (читає загадку):

                                    У бабусі – холодусі

                                    Усміх сяє на лиці.

                                    Ходить в білому кожусі

                                    З дивним пензлем у руці.

                                    Раз мазок і два мазок –

                                    На вікні зацвів бузок.

                                    А на другім – сад казковий

                                    Біля місяця – підкови,

                                    А на третім – срібний дім,

                                    Іній світиться  у нім…

                                    Всі дивились, дивувались…

                                    Хто ж художник – здогадались?      (Зима)

Зимові візерунки на вікні нагадують петриківський розпис.

Казкова краса зими зачаровує, хвилює, бентежить нашу уяву. Поети, художники і музиканти оспівують у своїх творах чарівність зимової природи.

Розглянемо картину Наталі і Андрія Пікушів. Як ви гадаєте, яку пору року зобразили художники? (Зиму).

А як ви здогадалися? (За кольорами).

Квіти на картині схожі на сніжинки.  Вони сіро – білого кольору. А блакитні листочки різних відтінків нагадують візерунки морозу на вікнах.

Серед цієї морозної, сіро - біло – блакитної кольорової гами, ніби горять червоні грона калини.

Зайчик і пташки теж зображені у властивих зимі кольорах.

Давайте і ми сьогодні намалюємо зимовий візерунок?

2. Пізнавальна діяльність.

Які кольори ми будемо використовувати під час малювання? (Відповіді дітей: сині, білі, блакитні…)

Уявіть себе чарівниками, які будуть створювати кольори. На палітру у два заглиблення покладіть білу фарбу. Додайте трохи синьої фарби і розмішайте. Ось і готова блакитна фарба.

Вихователь пропонує дітям розглянути зразок. Уточнює, з яких елементів складається візерунок.

Квіти та бутони ми будемо малювати подовженим мазком пальця. Листочки і пітушіння – «кошачим» пензликом. В центрі композиції та по кутах зобразимо квіти – ромашки, між ними – бутони, доповнимо композицію листям та пітушінням.

  1. Перетворювальна діяльність.

Перед тим, як почати малювати діти виконують пальчикову гімнастику «Сніжок»:

Раз, два, три, чотири, (загинаємо пальчики по одному)

Ми з тобою сніжок ліпили, («ліпимо» двома руками)

Круглий, міцний, (малюємо руками коло)

Дуже гладкий, (одною рукою гладимо іншу)

І зовсім, зовсім не солодкий. (погрожуємо пальчиком)

Під звучання спокійної музики діти самостійно малюють візерунки. Вихователь спостерігає за тим, як діти набирають фарбу, роблять мазки, допомагає уразі потреби.

4. Оцінно-контрольна діяльність.

- Які гарні у вас вийшли візерунки! Мені вони дуже сподобалися!

- Яку б назву ви придумали б для своєї картини?

- Які кольори домінують в даній композиції?

-Які елементи петриківського розпису ви використали в роботі?

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 січня
Переглядів
147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку