Конспект заняття
«В гостях у зубної щітки»
Мета: уточнити і закріпити знання дітей про зуби,хвороби зубів,засоби догляду та профілактику їх захворювань, причини ,що їх викликають,про значення правильного харчування для здоров'я зубів, ознайомити з правилами користування зубною щіткою,виховувати культурно гігієнічні навички.
Попередня робота: читання казки Янка Гортала «Таємниця зубної феї».
Обладнання та матеріали: будинок зубної феї,зубна фея (лялька), бутафорські зуби з тканини,матеріал до дидактичної гри «Що приносить зубкам користь, а що – шкоду» та до математичної гри «Полікуємо зубки»,зубні щітки, вата,гребінці.
Хід заняття
(Звучить спокійна , загадкова мелодія)
- Доброго ранку, діти! Сьогодні в нас незвичайне заняття,а справжня цікава подорож в загадкову країну. Прислухайтесь…Ця загадкова мелодія ніби кудись нас запрошує. Давайте заплющимо оченята і ця мелодія перенесе нас до казкової країни.
(Діти заплющують очі,мелодія звучить голосніше, а потім стихає)
- А он погляньте вже й будиночок видніється і нам назустріч вийшла маленька фея. Цікаво, хто ж вона? Ось послухайте.
1. Читання вірша про зубну фею
Живе собі фея маленька зубна,
грайлива , весела, потішна й смішна.
Пилок вона має дрібний і блискучий,
м'якенький, легенький і дуже пахучій!
Ним трусить на діток, щоб всі вони спали,
коли з-під подушок їх зубки збирає
в мішечок чарівний з ниток золотих,
шовкових і ніжних та дуже міцних.
Вона тії зубки у мушлі складає,
з них потім перлинки морські виростають,
а рибки перлинками " в м"ячика" грають
і ними хатинки свої прикрашають.
Натомість монетки для діток дають,
а фея із друзями їх роздають,
усім дітлахам у солодкому сні,
щоб зубки в малят росли гарні й міцні!
2.Загадка про зуби
- Так, це дійсно зубна фея. А хто ж ще проживає в цій країні …Невже зубна фея одна однісінька на всю країну . Чекайте,діти,зубна фея хоче нам загадати загадку про її мешканців. Якщо ми її відгадаємо.вона пропустить нас до чарівної країни.
Повен хлівець білих овець.
Стоїть погрібець, а в ньому два ряди овець
- Так , дійсно в цій країні живуть зубки. Колись вони були всі усміхнені та здорові. Але перестали слухати зубної феї та похворіли. Діти, давайте допоможемо феї повернути зубкам усмішки та здоров'я.
3.Бесіда «Навіщо потрібні зуби»
- Але спочатку давайте доведемо зубкам їх важливість. Навіщо ж потрібні зуби? ( відповіді дітей).
Зубки прорізаються у дитинстві. Ці зуби обов’язково випадають. А в кого уже випав зубчик? Що лишилося на його місці? На місці зубчиків, які випадають, виростають нові зуби. Вони називаються постійні. Ці зуби, рівні, гарні, білі, широкі.
Ми знаємо, що зуби знаходяться в роті. У скільки рядів вони розміщені?
(Розглядання моделі щелепи)
– Це верхня щелепа i нижня щелепа (показати).
– Ці передні зубки називаються різці, вони гострі, як пилочки, ними ми відкушуємо хліб, яблуко, моркву, а бокові – жувальні, вони допомагають пережовувати їжу, щоб її легко було ковтати. Зараз на прикладі з морквою я вам покажу, у якому вигляді потрапляє їжа у шлунок. Спочатку ріжемо моркву на шматочки, потім за допомогою м’ясорубки морква подрібнюється, так само як нашими зубками пережовується. І ось у такому вигляді морква потрапляє у шлунок.
4.Моделювання ситуації «Від чого зубик сумний , а від чого веселий»
- Отож, зубки для людини дуже важливі. А тепер давайте покажемо зубка ,що вони робили правильно, а що ні.
(Діти обирають на дошці корисні та шкідливі речі для зубів та прикріплюють їх до відповідно веселого та сумного зубика)
5. Дидактична гра «Що приносить зубкам користь, а що – шкоду»
- Діти,зубки вже майже все зрозуміли. Давайте ще раз їм наголосимо ,які продукти харчування надають їм міць та здоров'я , а які лише шкодять.
(Діти по черзі обирають картинку,називають ,що на ній зображено та відносять її до шкідливих ,або корисних продуктів.)
6.Ігрова вправа « Почистимо зубки»
- А що ще потрібно зубкам ,щоб вони не хворіли?
- Так,вірно,діти, їх потрібно чистити.
А ви вмієте правильно чистити зуби? Розкажіть, як ви це робити.
Ось у мене гребінець, це ніби наші зуби. Між ними я поклала вату — це залишки їжі.
А тепер візьміть зубну щіточку і проведи нею по зубчиках гребінця вперед-назад кілька разів. Бачите, вата як була між зубчиками так і залишилась. А тепер проведіть зубною щіткою від верху гребінця вниз, ніби від ясен до краю зубів. Дивіться, вся вата, що була між зубчиками знялася — гребінець став чистим. Так зубна щітка знімає бруд із наших зубів, тільки слід нею правильно користуватися.
7. Математична гра «Полікуємо зубки»
- Діти, ну а якщо вже трапилось лихо і зубки ве таки захворіли до кого треба звернутися? (до стоматолога)
- Ось погляньте тут ще декілька хворих зубиків.Давайте зараз будемо лікарями – стоматологами та полікуємо зуби. Але перш ніж поставити пломбу нам потрібноо сказати ,на яку геометричну фігуру вона схожа. А лише потім полікувати зуб.
8. Підсумок заняття
- Час нам вже повертатися до дитячого садка та прощатися з зубною феєю, яка дуже вам вдячна за допомогу. А поки ми повертаємося в дорозі яхочу перевірити ваші знання.
Пограємо у гру «Так чи ні»