Конспект
заняття в групі раннього віку
Заняття: розвиток мовлення
Тема: «Завітала киця Мурка».
Мета: розширювати знання дітей про свійських тварин (кішка). Навчати розглядати та описувати кішку за допомого запитань. Закріпити слова-назви частин тіла кішки. Удосконалювати чіткість мовлення; збагачувати словник дітей прикметниками, пестливими словами (киця, котик, лапки). Продовжувати закріпляти колір, форму, величину предметів. Вправляти у розвитку дрібної моторики рук. Розвивати мовлення під час відповідей на запитання, уміння звуконаслідувати свійських тварин, орієнтуватися у просторі. Виховувати пізнавальний інтерес до живої природи довкілля, гуманне ставлення до живих істот.
Попередня робота: розглядання ілюстрацій свійських тварин, іграшок тварин; читання художніх творів; спостереження за кішкою, розучування гри «Кіт і миші».
Матеріал: велика іграшка-кішка, набір геометричних фігур для гри, клубочки різного кольору, картинки з їжею для Мурки, м’ячик.
Хід заняття
Лунає стукіт у вікно групової кімнати.
Вихователь: Хто це стукає в віконце
Може це промінчик сонця
Може гілочка із дуба
Ні, це наша киця люба.
Діти, до нас хтось завітав на гостину. Чуєте, хтось нявчить? Хто це?
До нас завітала киця Мурка.
Кицю Мурку я візьму
Та до столу посаджу
Добрий день, кицю!
Дітки привітайтеся з кицею («няв-няв»).
Вихователь: До нас киця прийшла,
Цікавинки принесла.
Буде грати і співати
У веселі ігри грати.
Киця хоче познайомитися з вами і послухати, що ви знаєте про неї.
Дітки, погляньте на кицю, погладьте її. Яка киця: велика, чи мала?
Киця пухнаста чи гладенька? (м’якенька)
Що є у киці? (тулуб, голова, лапки, хвіст). Покажіть лапки, на лапках кігтики. Що ще є у котика? (хвостик). Покажіть хвостик.
У котика є голова. На ній – вушка, носик, вуса. Покажіть їх. А де спинка, животик? Покажіть.
Як розмовляє котик («няв-няв»). Ось тепер і ви стали маленькими кошенятками.
Психогімнастика
Котик пухнастий
Вушка маленькі
Лапки м’якенькі
Кігті гостренькі
Ходить котик тишком-нишком
Упіймав маленьку мишку
Вгору він хвоста підняв
І промовив гордо «няв»
Вихователь: а ось наші кошенятка побачили собачку і сердито зашипіли, вигнули спинку – і промовили «ш-ш-ш». А коли все добре котики як муркочуть? («мур-р-р»).
Вихователь: про що муркоче киця?
Киця муркоче, що у неї є друзі – маленькі кошенята, їм потрібна допомога. Давайте збудуємо будиночки і заховаємо їх від холоду.
Гра
«Збудуй будиночок для кошенятки»
Діти складають будиночки із геометричних фігур різного кольору (квадрат, трикутник, прямокутник).
А біленька киця все муркоче, мабуть гратися дуже хоче.
Киця принесла із собою улюблену іграшку – м’ячик.
Дидактична вправа
«Що вміє робити киця»
Діти передають іграшку один одному і говорять, що вміє робити киця: стрибати, бігати, ходити, їсти, спати, нявчати, грати, вмиватися.
Вихователь: а ще киця дуже любить грати з клубочками. Ми зараз пограємо з кицею.
Розвивальна гра
«Збери клубочки у кошик»
Діти по черзі катають клубочки різного кольору до киці Мурки.
Вихователь: котику сподобалось грати з вами. Ви молодці!
Вихователь: дітки, коли хтось приходить на гостини треба пригощати гостей.
А чим ми будемо частувати кицю?
Дидактична гра
«Пригости кицю»
Діти вибирають серед картинок потрібну їжу, яка сподобається киці.
Вихователь: молодці дітки, ви гарно розповідали про кицю Мурку, грали з нею, пригощали, їй сподобалось. Але киця прийшла до нас не сама. Вона привела із собою котика Мурчика, який дуже хоче пограти з вами у гру «Кіт і миші».
Рухлива гра
«Кіт і миші»
Вихователь: дітки, киці час повертатися додому. Скажемо їй до побачення. Будемо чикати нових зустрічей.
Діти прощаються.
Вайло Наталія Володимирівна,
вихователь КЗДО № 4 «Струмочок»
комбінованого типу Василівської
міської ради Запорізької області