Тема заняття: «Цікава подорож»
Мета заняття: Навчитися розрізняти предмети з розміщенням лівий, правий, перший, останній, середній, далі – ближче, розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять, повторення геометричного матеріалу, привертати любов до книжки. Ознайомлювати із цікавим матеріалом про природу в книжках.
Обладнання: книга з кольоровими малюнками, заготовки будиночків днів тижня із різними замками, коло, квадрат, овал, іграшки – мишка, зайчик, кішка, їжак.
Хід заняття
Вихователь. Сьогодні на занятті ми будемо подорожувати цікавою країною, країною де всі усе знають, країною де є багаточисельна армія букв, цифр, слів, малюнків і інтересних розповідей і ця країна називається Книжкою. Ви вже всі знаєте, що книжка – це цінний дар для усіх нас, в них знаходиться дуже багато інформації, яка стане вам у пригоді. А подивіться, які в неї гарні малюночки, яка чудова природа зображена на них. А чи знаєте ви як потрібно ставитись до книги?
Діти. Так знаємо, як до товариша, до найблищого друга, потрібно її берегти, шанувати, бо дуже багато праці вкали в неї люди.
Вихователь. Молодці. А зараз я зачитаю вам загадки, а в книжці, яка знаходиться на столі , віднайдете відгадку.
Хто з хвостиком, із вушками, В кого лапки з подушками?
Як ступа, ніхто не чує, Тихо крадучись полює.
І маленькі сірі мишки Утікають геть від...
Діти: Кішки.
Вихователь: так кішка, а подивіться хто це в нас на столику –дві мишки і дві кішки (іграшки). Давайте зіграємо в гру – кішка доганяє мишку: першою хто біжить?
Діти: Мишки.
Вихователь: А хто їх здоганяє ?
Діти: Кішки.
Вихователь: Отже кішки в нас біжуть які?
Діти: Останні .
Вихователь: Молодці. А зараз слухаємо наступну загадку:
Колючий клубочок прибіг у садочок.
Діти: Їжак.
Ніс як у свинки, та колючі щетинки.
Діти: Їжак.
Влітку сіренький, а взимку біленький. Довгі вуха має, швидко в лісі стрибає.
Діти: Заєць.
Вихователь : Молодці, а тепер зверніть увагу, що в гості до нас прийшли, ще їжачок, і заєць. А тепер нам потрібно розмістити так звірів, щоб першим з права був зайчик, другим –їжачок, третім –кішка і четвертим зліва – мишка.( групу розділюють і садять за два столи, де вони спільно виконують поставлене завдання – пропонують різні варіанти розташування звірів: справа, зліва, перший, останній, середній, далі – ближче).
Вихователь : Молодці, а тепер пограємо з вами в гру – хто швидше прибере. (Дітям роздані геометричні фігури –прямокутники, трикутники, квадратики, з яких вихованцям чим швидше потрібно скласти будиночки)
Вихователь. Молодці, сьогодні ми гарно попрацювали.
Підсумок заняття.
1.Що цікавого ви дізналися на сьогоднішньому занятті?
2. Чи сподобалась сьогоднішня гра?
3. Чи будете ви старанно і бережно ставитись до книги?
5. Молодці, ви були дуже уважні, гарно попрацювали, відповіли на всі мої завдання.