Вихователь:Тимчук О.О.
Комплексне заняття в старшій групі «Зацвіла в долині червона калина…»
Програмовий зміст : поглиблювати знання дітей про життєвий та творчий шлях Т.Г.Шевченка, познайомити з віршем(піснею) «Зацвіла в долині червона калина» ,вивчити першу частину пісні ; познайомити дітей із картинами автора ; вчити зображувати ягоди калини за допомогою пальців , малювати листки калини; розвивати пам’ять,творчість,мовлення; виховувати любов до краси поетичного слова, патріотичні почуття ,почуття шани до Шевченка, акуратність та самостійність.
Матеріал : портрет Т.Г.Шевченка ,прикрашений рушником , збірка творів «Кобзар» ,малюнки (репродукція крартин) автора, запис пісні ,фарби,пензлі,вода в стаканах,серветки ,зображення гілок калини .
Хід заняття
Педагог підводить дітей до світлиці ,де на стіні висить портрет Т.Г.Шевченка,над ним вишитий рушник , а під портретом на поличці збірка «Кобзар».
-Погляньте,діти, хто зображений на картині? Чий це портрет? (Шевченко) Так,це Тарас Григорович Шевченко (діти повторюють ,можна двічі) .А як ви гадаєте,чому портрет прикрашений рушником?(Тому що він українець) А чим відома ця людина?(відповіді дітей)
Тарас Шевченко народився 9 березня у селі Моринці і був третьою дитиною в сім’ї. Його батько був хліборобом. Він віддав Тараса навчатися до дяка. Змалечку Тарас любив складати вірші. І писав він про народ, про природу,про любов. Згодом Шевченко переїхав до Петербургу ,де навчався малювати. Дуже любив Україну і тому малював рідну природу . Давайте розглянемо деякі з його робіт.
Педагог демонструє репродукції ,проводить короткі бесіди за змістом картин.
Назва цієї картини «Катерина» , у Шевченка є ціла поема про цю жінку.
Назва цієї картини «Християнська сїм’я»
А це автопортрет,це коли автор малює сам себе)
Адреса запису на ютюбі - https://www.youtube.com/watch?v=lU9RuyHkv3Q
Зацвіла в долині
Червона калина,
Ніби засміялась
Дівчина-дитина.
Любо, любо стало,
Пташечка зраділа
І защебетала.
Почула дівчина
І в білій свитині
З біленької хати
Вийшла погуляти
У гай на долину.
І вийшов до неї
З зеленого гаю
Козак молоденький,
Цілує, вітає.
Як діточок двоє,
Під тую калину
Прийшли, посідали
І поцілувались.
Педагог пояснює значення невідомих слів .
Проводить бесіду за змістом.
Повторно прослуховують пісню. Вивчають першу її частину напам’ять.(другу частину вивчають на музичному занятті )
-Діти, Тарас малим дуже люби українські ігри ,давайте і ми з вами пограємо.
Мета: сприяти фізичному розвитку дітей; поглибити та закріпити знання дітей про українську національну рослину – калину.
виховувати патріотичні почуття на основі знайомства дитини з народними рухливими іграми, їхнім національним колоритом, інтерес до народних ігор.
Обладнання: паперові горошини – ягідки калини червоного кольору, гілки калини (з картону).
ХІД ГРИ
Гілки калини розкладені по колу, а ягідки розсипані довільно. Діти за сигналом піднімають ягідки та розкладають по гілках китиці,на кожний кінчик гілочки – ягідка.
-Чудово попрацювали! Давайте ми повішаємо наш плакат з калиною і розглянемо його ще раз. (Педагог розглядає разом з дітьми малюнок ,розмовляє з дітьми )
-Про кого ми з вами сьогодні дізналися багато цікавої інформації?(відповіді)
- А яку пісню вивчили? А хто автор слів?
-Дякую ,діти,ви молодці!