Комплексне заняття в старшій групі «Зацвіла в долині червона калина…» до дня народження Т.Г.Шевченка

Про матеріал
Комплексне заняття для дітей старшого дошкільного віку ,містить репродукції картин Шевченка та адресу Ютюб ,де можна скачати пісню.
Перегляд файлу

Вихователь:Тимчук О.О.

Комплексне заняття в старшій групі «Зацвіла в долині червона калина…»

Програмовий зміст : поглиблювати знання дітей про життєвий та творчий шлях Т.Г.Шевченка, познайомити з віршем(піснею) «Зацвіла в долині червона калина» ,вивчити першу частину пісні ; познайомити дітей із картинами автора ; вчити зображувати ягоди калини за допомогою пальців , малювати листки калини; розвивати пам’ять,творчість,мовлення; виховувати любов до краси поетичного слова, патріотичні почуття ,почуття шани до Шевченка, акуратність та самостійність.

Матеріал : портрет Т.Г.Шевченка ,прикрашений рушником , збірка творів «Кобзар» ,малюнки (репродукція крартин) автора, запис пісні ,фарби,пензлі,вода в стаканах,серветки ,зображення гілок калини .

                                            Хід заняття

Педагог підводить дітей до світлиці ,де на стіні висить портрет Т.Г.Шевченка,над ним вишитий рушник , а під портретом на поличці збірка «Кобзар».

-Погляньте,діти, хто зображений на картині? Чий це портрет? (Шевченко) Так,це Тарас Григорович Шевченко (діти повторюють ,можна двічі) .А як ви гадаєте,чому портрет прикрашений рушником?(Тому що він українець) А чим відома ця людина?(відповіді дітей)

 

  • А хочете я вам розповім про Тараса Григоровича Шевченка?

Тарас Шевченко народився 9 березня у селі Моринці і був третьою дитиною в сім’ї. Його батько був хліборобом. Він віддав Тараса навчатися до дяка. Змалечку Тарас любив складати вірші. І писав він про народ, про природу,про любов. Згодом Шевченко переїхав до Петербургу ,де навчався малювати. Дуже любив Україну і тому малював рідну природу . Давайте розглянемо деякі з його робіт.

Педагог демонструє репродукції ,проводить короткі бесіди за змістом картин.

Катерина

Назва цієї картини «Катерина» , у Шевченка є ціла поема про цю жінку.

 

 

Крестьянская семья

Назва цієї картини «Християнська сїм’я»

 

Автопортрет

А це автопортрет,це коли автор малює сам себе)

 

 

 

 

Вірші Тараса Григоровича Шевченка зараз вивчають по усьому світу , а деякі навіть співають. А ось збірка ,яка є відомою у всьому світі і це «Кобзар» (педагог дає дітям збірку,вони її розглядають)

Давайте ми з вами прослухаємо один такий вірш,на який композитор поклав мелодію і вийшла пісня .(Педагог вмикає запис "Зацвіла в долині" музика А. Філіпенка слова Т. Шевченка)

Адреса запису на ютюбі - https://www.youtube.com/watch?v=lU9RuyHkv3Q

 

Зацвіла в долині

Червона калина,

Ніби засміялась

Дівчина-дитина.

 

Любо, любо стало,

Пташечка зраділа

І защебетала.

 

Почула дівчина

І в білій свитині

З біленької хати

Вийшла погуляти

У гай на долину.

 

І вийшов до неї

З зеленого гаю

Козак молоденький,

Цілує, вітає.

 

 

Як діточок двоє,

Під тую калину

Прийшли, посідали

І поцілувались.

 

Педагог пояснює значення невідомих слів .

Проводить бесіду за змістом.

Повторно прослуховують пісню. Вивчають першу її частину напам’ять.(другу частину вивчають на музичному занятті )

-Діти, Тарас малим дуже люби українські ігри ,давайте і ми з вами пограємо.

СКЛАДИ китиці калини

Мета: сприяти фізичному розвитку дітей; поглибити та закріпити знання дітей про українську  національну рослину – калину.

виховувати патріотичні почуття на основі знайомства дитини з народними рухливими іграми, їхнім національним колоритом, інтерес до народних ігор.

Обладнання: паперові горошини – ягідки калини червоного кольору, гілки калини (з картону).

 

ХІД ГРИ

Гілки калини розкладені по колу, а ягідки розсипані довільно. Діти за сигналом піднімають ягідки та розкладають по гілках китиці,на кожний кінчик гілочки – ягідка.

 

  • Діти ,я пропоную вам до дня народження Тараса Григоровича Шевченка прикрасити нашу групу зображенням калини.(Педагог підводить дітей до столика із великим (ростовим)зображенням куща калини без ягід .Пропонує дітям пальчиками зобразити ягоди – колективна робота. Педагог допомагає дітям .)

 

-Чудово попрацювали! Давайте ми повішаємо наш плакат з калиною і розглянемо його ще раз. (Педагог розглядає разом з дітьми малюнок ,розмовляє з дітьми )

 

-Про кого ми з вами сьогодні дізналися багато цікавої інформації?(відповіді)

- А яку пісню вивчили? А хто автор слів?

 

-Дякую ,діти,ви молодці!

 


 

 

 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2022
Переглядів
2308
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку