Конспект заняття: "В пошуках ключа знань"

Про матеріал
Сюжетно-ігрове заняття для дітей старшого дошкільного віку.Програмовий зміст:вправляти у кількісній та порядковій лічбі, закріпити вміння поділяти слова на склади, визначати місце звука у слові та придумувати слова на останній звук. Закріпити знання про представників водного світу, формувати вміння класифікувати риб на морських, річкових та акваріумних. Вправляти у доборі іменників до дієслів. Удосконалювати вміння з допомогою паличок Кюізенера будувати серіативний ряд за висотою, порівнювати за величиною. Розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять. Виховувати почуття задоволення від виконаної роботи, інтерес.
Перегляд файлу

Сюжетно – ігрове заняття( старша група)

«В пошуках ключа знань»

Програмовий зміст: вправляти у кількісній та порядковій лічбі, закріпити вміння поділяти слова на склади, визначати місце звука у слові та придумувати слова на останній звук. Закріпити знання про представників водного світу, формувати вміння класифікувати риб на морських, річкових та акваріумних. Вправляти у доборі іменників до дієслів. Удосконалювати вміння з допомогою паличок Кюізенера будувати серіативний ряд за висотою, порівнювати за величиною. Розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять. Виховувати почуття задоволення від виконаної роботи, інтерес.

Матеріал:

демонстраційний: посилка, скриня, лист, книга «Буквар», 6 ключів з картону, їжачки з табличками, акваріум, мякі іграшки, будівельний матеріал, дзеркало.

роздатковий: дидактична гра: « Цифровий квітник», « Їжачкові склади», «У світі риб», палички Х.Кюізенера комплект на кожну дитину.

 

Хід заняття

 

Психогімнастика

“Здрастуйте!” – мовлю за звичаєм.

Доброго дня вам!” – кожному зичу я.

Доброго дня вам!”- людям бажаю.

Доброго дня вам!”– гостей вітаю.

 

 

Вихователь: Діти! Діти я отримала посилку! Написано: "Від Діда Грамотія з країни АБВГДейки"! Давайте її розкриємо і дізнаємося, що там усередині.

(Діти і вихователь розкривають посилку, дістають звідти скриню і лист)

Вихователь: Давайте прочитаємо листа:

"Дорогі діти старшої групи " Веселка"! 

Пише вам Дід Грамотій з країни АБВГДейки! До мене дійшли відомості, що ви дуже допитливі діти і любите навчатись. Я прислав для вас подарунок в скриньці. Але скринька чарівна, з сімома замками. До кожного замка є свій ключ. Знайти ключі нескладно, треба лише відгадати, де вони лежать. Мої чарівні помічники заховали ключі у вас в групі. Відгадайте мої загадки і дізнаєтесь, де шукати ключі. Вставите ключі і скринька відкриється! Правда, є ще один секрет! Але про це ви дізнаєтесь пізніше. Бажаю успіху!

                                                                                            Дід Грамотій. "

Вихователь: Ось це так! Ну, що, цікаво дізнатися, що знаходиться в скриньці? Шукатимемо ключі?

(Відповіді дітей)

Вихователь: А ось і загадки тут в листі. Шукаємо перший ключ. Він знаходиться там, про що йде мова в загадці:

 

Виростаємо на віконці,                                                                                                            Розквітаємо на сонці,                                                                                                                         Від водиці зеленіємо,                                                                                                             Усім діточкам радіємо.                                                                                                                       

 (Кімнатні рослини)

  • Потрібно шукати там де кімнатні рослини.( Дитина знаходить ключ ).

А ключ -то непростий! На нім завдання. Ось про який секрет говорилось в листі Діда Грамотія! Впораємося з цим завданням – один замок відкриємо!

Завдання 1

Помічники Діда Грамотія принесли для вас картки із зображенням квітки, та метелика. І пропонують гру Цифровий квітник”.

 Вам потрібно в середині квіточки порахувати кількість предметів, знайти відповідну цифру на пелюстках та посадити на неї метелика.

 

Вихователь: Молодці, впоралися із завданням. Ось вам і перший ключ!

(Вихователь "вставляє" ключ в перший замок)

Вихователь: Слухайте наступну підказку, де шукати ключ:

 

Гостроносий і малий,

Сірий, тихий і незлий.

Вдень ховається.

Вночі йде шукать собі харчі.

Весь із тонких голочок.

Як він зветься?...

                                  ( Їжачок)

  • Де знаходиться мяка іграшка їжачка?( Куточок іграшок)

Завдання 2

А завдання таке: пограти у  гру Їжачкові склади

Потрібно поділити гриби між трьома їжачками. У кожного їжачка є табличка із кількістю складів у слові. Потрібно визначити кількість складів у кожному грибку та покласти біля відповідного їжачка із табличкою.

 

( Після закінчення виконання завдання діти вставляють в скриньку другий ключ)

 

Вихователь:

Ще одна загадка від Діда Грамотія :

Подивіться, будинок стоїть

По самі вінця водою налитий

Без віконець, але не похмурий

З чотирьох сторін прозорий.

У цьому будиночку мешканці -

Усі умілі плавці.

                        (Акваріум)

(Діти дістають ключ, він знаходиться біля акваріума)

Завдання 3

Вихователь: Ось і третє завдання з третім ключем: гра ”У світі риб“

Розмістіть рибок відповідно до їх  помешкання. ( річкові, акваріумні, морські)

Вихователь: Молодці, впоралися з третім завданням. Ось, тримайте ключик! У нас вже три замки відкрито!

Ну, а щоб нам знайти четвертий ключик, відгадайте ще одну загадку:

Б'ють його, а він не плаче

Тільки вище, вище скаче!

Діти: Це м'яч! А м'ячі у нас в спортивному куточку. (Знаходять ключ)

 

Завдання 4

Вихователь.А завдання таке: пограти у гру Перебігалочка.

Встаємо колонкою один за одним. Я називаю слово, а ви визначаєте останній звук у слові і придумуєте з цим звуком слово. Перебігаєте наперед.

 

(Діти вставляють у скриньку четвертий ключ)

Вихователь: А п'ятий ключ шукатимемо там, про що йде мова в загадці:

Є в кімнаті портрет

У всьому на вас схожий.

Засмійтеся – і у відповідь

 Він засміється теж.

 

Дитина: Це дзеркало. Потрібно шукати там. Де дзеркало!

 итина виймає ключ з-за дзеркала.)

Завдання 5

Вихователь:  Ось він, ключик, а на нім наступне завдання - гра!

Я називатиму дію, а ви відповідатимете, хто їх здійснює.

  1. Хто і що літає? (Літак, птах, повітряна куля, метелик, муха, пушинка, листя жовте з дерев.)
  2. Хто і що плаває? (Корабель, дошка, людина, собака,риба.)
  3. Хто і що гріє? (Піч, сонце, грілка, газова плита, лампа, батарея.)
  4. Хто і що йде? (Людина, дощ, сніг, час.)
  5. Хто і що коштує? (Людина, будинок, стовп, стіл, стілець, одяг, взуття.)
  6. Хто і що стрибає? (М'ячик, заєць, людина, коза, жаба, коник-стрибунець.)
  7. Хто і що росте? ( трава, людина, овочі і фрукти, квіти, тварини, дерева.)

( Діти виконують завдання, отримують ключ, відкривають пятий замок)

Вихователь. Ось і останній ключ нам залишилося знайти. Ну, а де його шукати, постарайтеся вгадати:

Що за диво - цеглинку

Я в подарунок отримав.

Що складу з них - зламаю

Усе спочатку починаю.

(Діти відгадують: Будівельна цегла. Знаходять ключ.)

Завдання 6

Вихователь: А завдання таке: мандрівка.(гра  з паличками Кюізенера.)

(У кожної дитини на столі знаходиться силует потяга.)

  • На чому ми будемо мандрувати спробуйте відгадати:

В полі драбина лежить,

Будинок по драбині біжить.

( Потяг)

  • Тож давайте підготуємо свої потяги у дорогу.
  • Складіть із паличок – вагончики по висоті від нижчої до найвищої.
  • Виклали. Поїхали.

Вихователь пропонує відповісти на запитання:

  • Скільки всього вагонів?( 6)

 

  • Давайте порівняємо по величині блакитний і червоний вагончик.( блакитний нищий ніж червоний, червоний вищий ніж блакитний).
  • Порівняємо жовтий і фіолетовий.( фіолетовий вищий ніж жовтий, жовтий нищий ніж фіолетовий).
  • Білий і рожевий.( білий нищий ніж рожевий, рожевий вищий ніж білий).

 

  • Назвіть вагончики як вони побудовані по висоті.( нищий, вищий, ще вищий, ще вищий…, найвищий)
  • А тепер у зворотньому порядку.( найвищий, нищий, ще нищий, ще нищий.., найнищий)
  • Котрий по порядку стоїть блакитний вагончик?( третій),жовтий( пятий),білий

( перший).

 

 

Після виконання завдання діти отримують шостий ключ, "вставляють" в замок. Скринька відкривається.

Вихователь: Діти, подивіться, що тут лежить!( Книга Буквар.)

  • Що таке книга?

 

 

Дитина:

Книга – добрий друг,

Книга знає все навкруг:

Про старі й нові країни,

Космос та морські глибини.

Дружба з книгою – це свято:

Не було б її у нас,

Ми не знали б так багато

Про новий і давній час.

Вихователь: Книга – ключ до знань.

 

Спасибі Діду Грамотію! Діти, скажіть, які завдання Діда Грамотія вам запамятались найбільше? З виконанням якого завдання у вас виникли труднощі?

Ви усі молодці! З вашою допомогою можна відкривати будь-які замки!

 

 

 

docx
Додано
26 липня 2020
Переглядів
1052
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку