Сюжетно – ігрове заняття( старша група)
«В пошуках ключа знань»
Програмовий зміст: вправляти у кількісній та порядковій лічбі, закріпити вміння поділяти слова на склади, визначати місце звука у слові та придумувати слова на останній звук. Закріпити знання про представників водного світу, формувати вміння класифікувати риб на морських, річкових та акваріумних. Вправляти у доборі іменників до дієслів. Удосконалювати вміння з допомогою паличок Кюізенера будувати серіативний ряд за висотою, порівнювати за величиною. Розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять. Виховувати почуття задоволення від виконаної роботи, інтерес.
Матеріал:
демонстраційний: посилка, скриня, лист, книга «Буквар», 6 ключів з картону, їжачки з табличками, акваріум, м’які іграшки, будівельний матеріал, дзеркало.
роздатковий: дидактична гра: « Цифровий квітник», « Їжачкові склади», «У світі риб», палички Х.Кюізенера комплект на кожну дитину.
Хід заняття
Психогімнастика
“Здрастуйте!” – мовлю за звичаєм.
“Доброго дня вам!” – кожному зичу я.
“Доброго дня вам!”- людям бажаю.
“Доброго дня вам!”– гостей вітаю.
Вихователь: Діти! Діти я отримала посилку! Написано: "Від Діда Грамотія з країни АБВГДейки"! Давайте її розкриємо і дізнаємося, що там усередині.
(Діти і вихователь розкривають посилку, дістають звідти скриню і лист)
Вихователь: Давайте прочитаємо листа:
"Дорогі діти старшої групи " Веселка"!
Пише вам Дід Грамотій з країни АБВГДейки! До мене дійшли відомості, що ви дуже допитливі діти і любите навчатись. Я прислав для вас подарунок в скриньці. Але скринька чарівна, з сімома замками. До кожного замка є свій ключ. Знайти ключі нескладно, треба лише відгадати, де вони лежать. Мої чарівні помічники заховали ключі у вас в групі. Відгадайте мої загадки і дізнаєтесь, де шукати ключі. Вставите ключі і скринька відкриється! Правда, є ще один секрет! Але про це ви дізнаєтесь пізніше. Бажаю успіху!
Дід Грамотій. "
Вихователь: Ось це так! Ну, що, цікаво дізнатися, що знаходиться в скриньці? Шукатимемо ключі?
(Відповіді дітей)
Вихователь: А ось і загадки тут в листі. Шукаємо перший ключ. Він знаходиться там, про що йде мова в загадці:
Виростаємо на віконці, Розквітаємо на сонці, Від водиці зеленіємо, Усім діточкам радіємо.
(Кімнатні рослини)
А ключ -то непростий! На нім завдання. Ось про який секрет говорилось в листі Діда Грамотія! Впораємося з цим завданням – один замок відкриємо!
Завдання 1
Помічники Діда Грамотія принесли для вас картки із зображенням квітки, та метелика. І пропонують гру “Цифровий квітник”.
Вам потрібно в середині квіточки порахувати кількість предметів, знайти відповідну цифру на пелюстках та посадити на неї метелика.
Вихователь: Молодці, впоралися із завданням. Ось вам і перший ключ!
(Вихователь "вставляє" ключ в перший замок)
Вихователь: Слухайте наступну підказку, де шукати ключ:
Гостроносий і малий,
Сірий, тихий і незлий.
Вдень ховається.
Вночі йде шукать собі харчі.
Весь із тонких голочок.
Як він зветься?...
( Їжачок)
Завдання 2
А завдання таке: пограти у гру ” Їжачкові склади”
Потрібно поділити гриби між трьома їжачками. У кожного їжачка є табличка із кількістю складів у слові. Потрібно визначити кількість складів у кожному грибку та покласти біля відповідного їжачка із табличкою.
( Після закінчення виконання завдання діти “вставляють” в скриньку другий ключ)
Вихователь:
Ще одна загадка від Діда Грамотія :
Подивіться, будинок стоїть
По самі вінця водою налитий
Без віконець, але не похмурий
З чотирьох сторін прозорий.
У цьому будиночку мешканці -
Усі умілі плавці.
(Акваріум)
(Діти дістають ключ, він знаходиться біля акваріума)
Завдання 3
Вихователь: Ось і третє завдання з третім ключем: гра ”У світі риб“
Розмістіть рибок відповідно до їх помешкання. ( річкові, акваріумні, морські)
Вихователь: Молодці, впоралися з третім завданням. Ось, тримайте ключик! У нас вже три замки відкрито!
Ну, а щоб нам знайти четвертий ключик, відгадайте ще одну загадку:
Б'ють його, а він не плаче
Тільки вище, вище скаче!
Діти: Це м'яч! А м'ячі у нас в спортивному куточку. (Знаходять ключ)
Завдання 4
Вихователь.А завдання таке: пограти у гру “Перебігалочка”.
Встаємо колонкою один за одним. Я називаю слово, а ви визначаєте останній звук у слові і придумуєте з цим звуком слово. Перебігаєте наперед.
(Діти “вставляють” у скриньку четвертий ключ)
Вихователь: А п'ятий ключ шукатимемо там, про що йде мова в загадці:
Є в кімнаті портрет
У всьому на вас схожий.
Засмійтеся – і у відповідь
Він засміється теж.
Дитина: Це дзеркало. Потрібно шукати там. Де дзеркало!
(Дитина виймає ключ з-за дзеркала.)
Завдання 5
Вихователь: Ось він, ключик, а на нім наступне завдання - гра!
Я називатиму дію, а ви відповідатимете, хто їх здійснює.
( Діти виконують завдання, отримують ключ, “відкривають” п’ятий замок)
Вихователь. Ось і останній ключ нам залишилося знайти. Ну, а де його шукати, постарайтеся вгадати:
Що за диво - цеглинку
Я в подарунок отримав.
Що складу з них - зламаю
Усе спочатку починаю.
(Діти відгадують: Будівельна цегла. Знаходять ключ.)
Завдання 6
Вихователь: А завдання таке: мандрівка.(гра з паличками Кюізенера.)
(У кожної дитини на столі знаходиться силует потяга.)
В полі драбина лежить,
Будинок по драбині біжить.
( Потяг)
Вихователь пропонує відповісти на запитання:
( перший).
Після виконання завдання діти отримують шостий ключ, "вставляють" в замок. Скринька відкривається.
Вихователь: Діти, подивіться, що тут лежить!( Книга “Буквар”.)
Дитина:
Книга – добрий друг,
Книга знає все навкруг:
Про старі й нові країни,
Космос та морські глибини.
Дружба з книгою – це свято:
Не було б її у нас,
Ми не знали б так багато
Про новий і давній час.
Вихователь: Книга – ключ до знань.
Спасибі Діду Грамотію! Діти, скажіть, які завдання Діда Грамотія вам запам’ятались найбільше? З виконанням якого завдання у вас виникли труднощі?
Ви усі молодці! З вашою допомогою можна відкривати будь-які замки!