Конспект заняття " Як Зайчик грівся взимку проти Місяця"

Про матеріал
Заняття з розвитку мовлення для дітей старшого дошкільного віку. Програмовий зміст: Ознайомити дітей з казкою В. Сухомлинського. Продовжувати вчити розповідати казку за ілюстраціями. Уточнити уявлення дітей про особливості зовнішнього вигляду диких тварин: зайців, ведмедів, вовків, їх спосіб життя взимку. Вчити дітей складати загадки про тварин з допомогою вихователя. Розвивати здатність помічати красу зимової природи, милуватися нею. Виховувати бажання допомагати один одному, друзям нашим меншим, підтримувати у складних ситуаціях.
Перегляд файлу

В. О. Сухомлинський «Як Зайчик грівся взимку проти Місяця»

Мета: Ознайомити дітей з казкою В. Сухомлинського. Продовжувати вчити розповідати казку за ілюстраціями. Уточнити уявлення дітей про особливості зовнішнього вигляду диких тварин: зайців, ведмедів, вовків, їх спосіб життя взимку. Вчити дітей складати загадки про тварин з допомогою вихователя.  Розвивати здатність помічати красу зимової природи, милуватися нею. Виховувати бажання допомагати один одному, друзям нашим меншим, підтримувати у складних ситуаціях.

Матеріал: казка В. Сухомлинського  «Як Зайчик грівся взимку проти Місяця», схема до казки; демонстраційні картинки з дикими тваринами лісу (вовк, заєць, ведмідь, лось, білка), загадки про тварин, аркуш білого паперу, кольорові олівці.

Хід заняття.

Організаційний момент.

Казка в гості завітала

В коло друзів всіх зібрала.

Казка буде нас учити.

Будем ми добро робити.

Вихователь. Діти сьогодні ми продовжуємо знайомитись із чудовими творами Василя Сухомлинського. Я приготувала вам його казку «Як зайчик грівся взимку проти місяця». Тож сідайте зручно та слухайте.

Читання казки.

Холодно взимку Зайчикові. Вибіг він на узлісся, а вже ніч настала. Мороз тріщить, сніг проти Місяця блищить, холодний вітрець з яру повіває.
Сів Зайчик під кущем, простяг лапки до Місяця, просить:
— Місяцю, любий, погрій мене своїми променями, бо довго ще Сонечка чекати.
Жаль стало Місяцеві Зайчика, він і говорить:
— Іди полем, полем, я тобі дорогу освітлю, прямуй до великого стогу соломи.
Попрямував Зайчик до стогу соломи, зарився в стіг, виглядає, усміхається до Місяця:
— Спасибі, любий Місяцю, тепер твої промені теплі-теплі.

Бесіда за змістом казки.

- Про яку пора року йдеться в казці?

- Чому Зайчикові було холодно?

- Коли і з ким розмовляв Зайчик?

- Про що попросив зайчик у Місяця?

- Що відповів Місяць Зайчику?

- Чим закінчилась казка?

Переказ казки за малюнками. .

 - Як же наші тварини в лісі взимку без тепла. Спробуйте відгадати них загадки. Також я приготувала цікаву інформацію про них.

 

В полі , в лісі проживають,
А хатиноньки не мають
Довговухі стрибунці.
Сірі й білі є …(зайці.)

- Заєць дуже обережний. Перед сном ( спить вдень ) він наробить стільки слідів, що не кожний з його ворогів розбереться. Потім з розгону стрибає вбік і там спить. 

 

Пролетіло на хвості
Та й сховалося в гіллі
Все в дупло собі несе
І горішки все гризе. ( Білка.)

Завдяки чіпким кігтикам білка легко лазить по деревах. Спритно перестрибувати з дерева на дерево їй допомагає хвіст. Він служить білочці парашутом і рулем. 

 

 Гарний, дужий, довгоногий.
Мов корону, носить роги.
Та вона така важка –
Не втечеш від хижака !
Взимку скинув роги – й ось –
До весни безрогий …. ( Лось.)

Лось має найбільші роги серед звірів України. Лось, не розганяючись, може перестрибнути паркан вищий 2м. Щороку в листопаді – грудні лось скидає свої роги. В квітні – травні вони відростають.

 

Прийшла кума із довгим віником
На бесіду із нашим півником,
Схопила півня на обід.
Та й замела мітлою слід. ( Лисиця. )

Лисиця дійсно найхитріша із звірів. Щоб обдурити птахів, вона може прикинутися мертвою. Птахи підлітають до неї і вона хапає їх. . Пухнастий , рудий хвіст – кермо під час бігу. Ноги у лисиці тонкі, кігті короткі і тупі. Має гарний слух і нюх, добре бачить вдень і вночі. Лає, як собака. Полює на мишей, куріпок,зайців. 
 

По лісі гуляє, зайченят шукає,
І нас лякає. ( Вовк. )

Вовки дуже опікують своє потомство. Причому, не тільки власне, а й чуже. Якщо зустрінуть беззахисне вовченя, яке втратило батьків, вовки обов’язково нагодують його, напоять, навчать полювати. Вовки полюють на косуль, оленів, наближаються до селищ і на падають на овець, корів. У лісі годуються мишами, куріпками. 

 

Дітки ситі молочком
У матусі під бочком.
Мама ж зиму лапу смокче,
Прокидатися не хоче!
Міцно спить в заметі
Матінка - …. ( ведмедиця.)

 Ведмідь заліг у барліг до весни. Йому не треба виходити на полювання, бо вистачає власного жиру, який він накопичив восени. На кінець зими у ведмедиці народжуються маленькі сліпі ведмежата. Ведмедиця годує їх своїм молоком. А коли пригріє весняне сонце, виведе їх з барлогу.

 Якщо ведмідь не запасає жиру, то не лягає спати, а цілу зиму ходить по лісі. Таких ведмедів називають шатунами. Вони дуже небезпечні, можуть нападати на людей, їх доводиться відстрілювати.

 Він ікластий і сердитий,

Дуже любить землю рити.

Жолуді весь час шукає,

Й малюків смугастих має. (Кабан)

 

Розігріваюча хвилинка.

Хуртовина. Лютий вітер

Колихає в лісі віти.

Прудко скаче швидка білка,

Аж похитується гілка.

Пробіга ліском вовчок,

У вовків легенький крок.

А кабан-іклан іде

Й головою все верте.

Підтюпцем біжить ведмідь.

Треба сісти й відпочить.

А лисичка тихо йшла

Й хвостиком сліди змела.

 

 

Вихователь. – Вам вдалось відгадати загадки, ви дізнались дещо цікаве про тварин. Тепер давайте влаштуємо конкурс на кращого умільця по складанню загадок про тварин. За кожну загадку, будете отримувати фішку. У кого буде найбільше, той переможець.

 Конкурс « Кращий умілець по складанню загадок про тварин»

Наприклад: «Зелена, стрибає, в болоті живе.» (Жабка)

«Хижий, сірий, живе в лісі, полює на зайчиків.» (Вовк)

«Є біленький, є сіренький, куцохвостий і маленький.»(Заєць)

«Хвіст гачком, ніс пятачком, на ногах копитця.» (Дикий кабан)

«Руденька, пухнаста, маленька по гілках стрибає.» (Білка)

«Взимку спить у барлозі і лапу смокче.» (Ведмідь)

«Хвостик довгий, хутро руде, вушка трикутні.»(Лисичка)

« Хто носить роги на голові?»( Лось)

(Вихователь визначає переможця за кількістю фішок.)

Малювання за уявою «Моя улюблена тварина»

Діти самостійно малюють. Вихователь за потреби надає індивідуальну допомогу.

Виставка робіт. Підсумок.

- Що насправді може зігріти людину? (Підтримка, допомога, дружба, любов, турбота.)

- Чому нам потрібно відчувати тепло один одного? ( Щоб не почуватися самотнім)

- Як людина може стати природі другом? (Берегти, допомагати, не шкодити, любити її, піклуватися про друзів наших менших.)

Вірш.

Бережіть природу, любі діти,
Я до цього все життя вас закликаю.
Хто байдуже ставиться до неї,
Той у грудях серденька не має.
Холодно взимку зайчатам і білці,
Песику в будці, в сараї корівці.
Мерзнуть у котика лапки і вуха,
Мерзне ворона в лиху завірюху.
В будку Шарику настеліть соломи,
Зайчикові покладіть під кущик
Кілька морквин, листочок капусти.
Теплу корівці поставте водичку,
Птицям насипте крихт в годівничку.
Як допоможете дружно, малята,
Виживуть взимку птахи й звірята.

 

docx
Додано
26 липня 2020
Переглядів
2937
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку