Конспект заняття в різновіковій групі на тему: "Мандруємо сторінками журналу "Пізнайко""

Про матеріал
Конспект заняття містить матеріал, який допоможе вихователям різновікових груп закріпити знання, уміння, навички про геометричні фігури; навчати дітей користуватися комп’ютером, розв’язувати логічні завдання з використанням геометричних фігур, конструювати з геометричних фігур. Формувати вміння знаходити відмінності та спільні ознаки геометричних фігур різних типів, вибирати та розташовувати геометричні фігури за даними правилами. Вчити дітей розгадувати задачі-загадки, вправляти в порядковій та кількісній лічбі, поглиблювати і збагачувати уявлення про колір, форму, величину; розвивати творчі здібності дітей, естетичні смаки, розумову діяльність, логічне мислення, пям’ять, увагу, уважність, уяву, допитливість, вміння нестандартно міркувати.
Перегляд файлу

Мандруємо сторінками журналу

 

Різновікова група

Програмовий зміст: закріпити знання, уміння, навички про геометричні                    

                          фігури; вчити дітей користуватися комп’ютером, розв’язувати

                          логічні завдання з використанням геометричних фігур,                     

                          конструювати з геометричних фігур. Формувати вміння

                          знаходити відмінності та спільні ознаки геометричних фігур 

                          різних типів, вибирати та розташовувати геометричні фігури

                          за даними правилами. Вчити дітей розгадувати задачі-загадки,  

                          вправляти в порядковій та кількісній лічбі, поглиблювати і           

                          збагачувати уявлення про колір, форму, величину; розвивати             

                          творчі здібності дітей, естетичні смаки, розумову діяльність,

                         логічне мислення, пям’ять, увагу, уважність, уяву, допитливість,          

                         вміння нестандартно міркувати; виховувати цікавість до 

                         математики та інформатики, самостійність,охайність, активність

Обладнання: журнал «Пізнайко», іграшка «колобок», сюрприз (навчально-

                         розвиваючий диск «Вивчення геометричних фігур»), набір

                         геометричних фігур, набірне полотно, геометричний матеріал

                        для викладання силуетів, комп’ютери, комп’ютерна програма

                        «Вивчення  геометричних фігур».

 

ХІД  ЗАНЯТТЯ

Вихователь. Діти, подивіться, скільки до нас сьогодні завітало  гостей.

                                        Треба гарно привітатись,

                                        Дружно, голосно сказати:

                                        «Добрий день!»

                                        Вліво-вправо поверніться,

                                        Все навколо подивіться,

                                        Один одному всміхніться.

Вихователь.Ой, щось я чую! Хтось до нас у гості, певно, йде.

 (Стук у двері).

Діти. Хто там?

Поштар Печкін (заходить).

Добрий день, дітки. Мене ви напевно впізнали?  Я поштар Печкін. А приніс

я вам  журнал «Пізнайко».

Вихователь. Діти, ви любите читати та розглядати дитячі журнали?  А які ви 

 знаєте дитячі газети та журнали? Хто вам їх читає? А про що в журналах

пишеться?

Поштар Печкін. Цей журнал незвичний. В ньому багато цікавих завдань.

 Якщо ви правильно виконаєте всі завдання, сторіночка перегорнеться. А

 коли ви всі сторіночки переглянете і завдання всі виконаєте, вас чекає

 сюрприз... То ж бажаю вам успіхів, а я віднесу ще журнали і газети дітям в

 інші дитсадки. До побачення! (Виходить)

 

 

        Вихователь. Любите сюрпризи? Тож починаємо нашу мандрівку сторінками

        журналу «Пізнайко».

(Журнал встановлюється на столі).

Але перш ніж почати гортати наш журнал, давайте зробимо невеличку

розминку. Для цього пограємо в гру «Відповідай швидко та правильно».

1.Ти, і я, і ми з тобою. Скільки нас усього? (Двоє)

2.В дім зайшла Маринка, а за нею Галинка,

Потім зайшов брат. Скільки всіх малят? (Троє)

3.Летіли горобець, ластівка і джміль. Скільки всього птахів летіло? (Двоє,

тому що джміль не птах, а комаха).

4.У якої геометричної фігури немає ні початку, ні кінця? (У овала, круга).

5.Скільки горішків у порожній склянці? (Жодного).

Вихователь. Молодці! Ви дуже  швидко і гарно віповідали.

Пізнайко з нетерпінням  чекає вас і запрошує відкрити першу сторінку

журналу. Давайте скажемо: «1, 2, 3 – Пізнайко, нам сторінку відкрий!».

Перша сторінка запрошує нас вирушити в подорож до цікавої країни... Але  

спочатку спробуйте відгадати, хто там живе.

                   Ось я – не стою і не стрибаю,

                   Жодного кута не маю. (Круг)

 

                   У сторони ми протягли рівні відрізки,

                   Поміж них – чотири кути-ріжки. (Квадрат)

Вихователь.

                   Так, фігури ці незвичні,

                   Фігури ці  - геометричні.

                   Себе всі дуже поважають,

                   Собі ціну високу знають.

                   Здаля неначе непримітні,

                   Але для всіх вони потрібні.

То як ви думаєте, діти, в якій такій країні живуть ці персони незвичні?

Діти. В країні математики.

Вихователь. Один казковий герой дуже любить подорожувати доріжками і 

схожий  дуже  на одну геометричну фігуру. Ану послухайте загадку і скажіть хто

це може бути?

                    Рум’яний, кругленький, на віконечку сидів,

                    А потім стриб – і по доріжечці побіг.

Діти. Колобок.

(Викочується Колобочок).

Вихователь. Діти, скажіть, на яку геометричну фігуру схожий наш Колобок?

                    (На круг).

  Може хто з вас знає пісеньку про  Колобка і може нам заспівати?

                                     Пісня Колобка

                          Ось веселий Колобок,

                          Він усіх дітей дружок.

                          Від бабусі він тікав,

                          І від діда він  тікав,

 

                           І від вовка він тікав,

                           І від зайця він тікав,

                           А сьогодні на заняття

                           Він до нас ось завітав.

Вихователь. Йдучи до вас в гості, Колобок зустрічався з лісовими звірятами.

І тепер він хоче, щоб ви розставили звірят у тому порядку, в якому він

 зустрічався  з ними в лісі.

 Перший – вухатий, другий -  зубатий, третій – вайлуватий,

четвертий – колючий, а п’ятий – хитрючий.

Допоможіть йому порахувати, скільки їх усіх було.

          Вихователь. Діти, Колобок дуже дякує вам за пісеньку, за завдання , які ви 

швиденько виконували і прощається, бо йому вже час повертатися. До кого?

(До дідуся й бабусі)

Колобок повертається до дідуся й бабусі, а Пізнайко пропонує  знову відкрити

наступну сторінку.

Вихователь. Скажемо разом: «1,2,3 – Пізнайко, нам сторіночку відкрий!

Діти, як ви думаєте, що нам пропонує  тут Пізнайко? Він чув, що ви знаєте

дуже багато віршиків про геометричні фігури і хоче послухати їх. Хто розкаже             

віршик про коло?    

                          Пітон на сонці грівся,

                         У КОЛО закрутився.

                         От дива так дива-

                         Зникли хвіст і голова!

                         І тепер, як не крути,

                         Їх у колі не знайти.

 

                  А хто знає віршик про трикутник?

                         Рано – вранці носоріг

                         Нагострив ТРИКУТНИК – ріг.

                         Згодом він замість лопати

                        Рогом землю став копати.

                        Величезний вирив рів,

                        Анітрохи не упрів.

 

                  А про КВАДРАТ хтось знає віршик?

                         Вихвалявся бегемот:

                         -На КВАДРАТ мій схожий рот,

                          Усілякого добра

                          В ньому вміститься гора.

                          Дужче як відкрию рота,

                         То запхну ще й ... бегемота!

Вихователь. Молодці діти, справилися з завданням . А тепер Пізнайко

пропонує знову відкрити наступну сторінку.

1,2,3 – Пізнайко, нам сторіночку відкрий!

Ця сторінка запрошує знову в царство геометричних фігур. Пізнайко хоче   

 

 

 

погратися з вами в гру «Назви геометричні фігури». Він приготував різні малюнки, а вам потрібно сказати якими геометричними фігурами користувався Пізнайко, щоб їх намалювати.

 

                                                            

 

 

 

         Вихователь. А зараз, ми трошки відпочинемо. Пограємо гру «Живі геометрич-

 ні фігурки», будьте дуже уважні.

                             Круг – 1 раз покружитися.

                             Квадрат – 4 пружинки

                            Трикутник – 3 рази плеснути у долоні.

                            Овал – підняти руки через боки вгору.

          Вихователь. Пізнайко пропонує пограти ще одну цікаву гру, яка називається

«Буває чи ні?» (Дитині назвати якусь ситуацію і кидати м’ячик. М’ячик повинен зловити малюк, якщо така ситуація буває, і відбити - якщо ні.Наприклад:трикут-

ник – геометрична фігура, круг – має кути.)

          Вихователь. Молодці, ви чудово грали ігри, були дуже уважні.

 А тепер продовжуємо подорож сторінками журналу «Пізнайко». Яка наступна сто-

ріночка? Так, четверта. 1,2,3 – Пізнайко, нам сторіночку відкрий!

Ця сторінка пропонує нам логічні завдання-ігри.

Дидактична гра «Зафарбуй зайву фігуру»

 

 

Дидактична гра «Послідовність». Викласти  геометричні фігури від найменшої до найбільшої.

 

 

Дидактична гра «Постав знак».

   < 

          Вихователь. Діти, давайте попросимо Пізнайка відкрити наступну сторіночку.

         Діти. 1,2,3 – Пізнайко сторіночку нам відкрий!

         Вихователь. Пізнайко побудував з геометричних фігур різні тваринки і хоче,

щоб ви побудували такі ж. Приступаймо до роботи!

        Вихователь. Діти, от і закінчується наша подорож сторінками журналу «Пізнайко». Чи сподобалася вона вам?

                       Всі ви дружно працювали,

                       Гарно так відповідали.

                       Показуй нам, Пізнайку, приз –

                       Твій обіцяний сюрприз!

На останній сторінці знаходиться навчально-розвивальний диск «Вивчаємо геометричні фігури».

         Вихователь. Так, Пізнайко приготував для вас дуже цікавий сюрприз, але

 

 

для того,  щоб подивитися що міститься на диску потрібно перейти в комп’ютерний клас. Прошу всіх до комп’ютерного класу.

 

             Вихователь. Діти, ми знаходимося у комп’ютерному класі. Комп’ютерний

клас насичений приладами, які працюють під високою напругою. Тож давайте

згадаємо про правила поводження у комп’ютерному класі, правила користування комп’ютером.

 Хто розкаже про правила поводження у комп’ютерному класі?

                Діти          Щоб з комп’ютером дружити

                                  Треба правила завчити.

                                  Не торкатись проводів,

                                  Ні розеток, ні дротів.

                                  Клавіатуру шанувати

                                  І носиком екран не доставати.

                                  Правила техніки безпеки вивчати!

         Вихователь. Комп’ютер – це складна електронна машина. Скажіть, що входить до складу комп’ютера?

          Діти. Системний блок, монітор, клавіатура, мишка.

          Вихователь. Діти, а чи знаєте ви віршики про частинки комп’ютера?

                                        А, Б,В, Г, Д і кома –

                                        Всім, мабуть, уже відома

                                        Така клавішна структура.

                                        Звісно ж це  - клавіатура.

 

                                        Я показую об’єкти,

                                        Фото-, відеопроекти.

                                        Я не плеєр, не мотор,

                                        А звичайний  монітор.

 

                                        Якщо є складна робота,

                                        Мусить бути лиш охота,

                                        Бо зі мною буде толк,

                                        Адже я системний блок.

 

                                        Я не нишпорю в коморах,

                                        Не ховаюся по норах.

                                        Ковзаю по столу трішки,

                                        Бо комп’ютерна я мишка.

       Вихователь. Правила поводження в комп’ютерному класі повторили, згадали з яких частин складається комп’ютер,  а тепер час подивитися, який сюрприз

приготував нам «Пізнайко». (Діти займають свої робочі місця за комп’ютерами і  працюють 12 хвилин  з програмою «Вивчення геометричних фігур»).

 Після 7-8 хвилин роботи за комп’ютером проводиться релаксація :

                                                     Сплять маленькі совенята (очі заплющили)

                                                     Раз!- розкрили оченята

                                                     Подивилися навколо (кругові рухи очима)

                                                      Потім вгору і додолу

                                                      Оченята – блим, блим! (покліпати)

                                                      Відпочити треба їм.

                                                      Вправо, вліво, оченята

                                                      Совенята будуть спати, (закрити очі)

                                                      А ми будем працювати.

                    Вихователь. Дітки, всі ви сьогодні були дуже уважні, гарно відповідали

на запитання, грали ігри, виконували всі завдання «Пізнайка», гарно працювали з комп’ютером. А  тепер виконайте останнє завдання. Якщо вам сподобалось сьогоднішнє  заняття,  то намалюйте у програмі «Paint» обличчя Колобка

 усміхненим, а якщо ні-то сумним.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бойчук Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Ємець Любов
Додано
29 січня 2019
Переглядів
3517
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку