МИ ДУЖЕ ЛЮБИМО ПТАХІВ І ХОЧЕМО ДОПОМОГТИ МИ ЇМ
КОНСПЕКТ
інтегрованого заняття з екологічного виховання
та художньої праці з дітьми середньої групи
Мета: конкретизувати та систематизувати знання дітей про зимуючих та перелітних птахів. Формувати вміння слухати, сприймати інформацію дорослого та працювати за планом. Розвивати пізнавальні інтереси дітей, встановлювати елементарні причинно-наслідкові зв’язки між зникненням комах та відльотом птахів, формувати поняття зимуючі та перелітні птахи.
Виховувати бережне та турботливе ставлення до птахів, бажання дбати про них в скрутний для них час.
Розвивати дотиково-рухове та зорове сприйняття, дрібну моторику, гостроту зору, аналітико-синтетичну та пізнавальну діяльність, простежуючу функцію очей, вміння орієнтуватися в просторі. Включати в роботу збережені аналізатори. Стимулювати мовну активність дітей. Виховувати чуйність, доброту, бажання допомагати своїм найменшим друзям, вміння помічати красу навколо себе і самим її створювати.
Методи та прийоми: привітання, ігровий момент (прихід пташки), бесіда за запитаннями, обстеження пташки, показ та пояснення ходу роботи, самостійне виконання роботи дітьми, рухлива гра «Ми веселі пташенята», обігравання дитячих робіт.
Матеріал та обладнання: магнітофонний запис, годівниця, іграшка-пташка, 2 шапочки для рухливої гри, матеріал для художньої праці (шаблони птахів, кольорові шнурки, пір’я, насіння, пластилін, намистинки), мольберт, підставки (для слабозорих дітей).
Хід заняття
Вихователь
«Стали вранці ми на ґанок
І сказали: «Добрий ранок».
Сонцю, полю і травиці,
Добрим людям, тихій річці.
Добрий ранок, світе мій,
Мирний, чистий, голубий».
Добрий ранок дорогі наші гості.
Вихователь
Чути стук у двері, діти прислухаються
З’являється пташка – іграшка
Вихователь
Пташка
Діти читають: «ЦВІРІНЬЧИК»
Цвіріньчик
- Я хочу з вами погратися.
Проводиться гімнастика для очей.
Вихователь
Цвіріньчик
-Я прилетів до вас з далекого лісу, де я живу. В мене є багато друзів-птахів, але всі вони зараз відлетілі в теплі краї. І мені дуже сумно. Я б хотів подружитися з вами та іншими птахами. Не могли б ви мені допомогти знайти друзів? (Так).
Вихователь
Йде пояснення та показ ходу роботи
Гімнастика для пальчиків
Теремок
Стоїть в полі теремок,
Він закритий на замок.
Дрік - дрок, дрік – дрок.
Біжить у полі коток:
Скік – скок, скік – скок.
Відчинив ключем замок:
Пок!
Віра Паронова
Самостійне виконання роботи дітьми
(Під час виконання роботи дітьми вивішую годівницю)
Вправи на розслаблення втомлених очей
Після закінчення роботи запитую в дітей:
Проводиться рухлива гра «Відгадай по голосу»
«Ми маленькі пташенята
Дуже любимо ми грати.
Між деревами літаємо
Пісні весело співаємо».
Діти рухаються по колу. Одна дитина знаходиться в центрі кола з заплющеними очима. Вихователь вказує на дитину, яка повинна проспівати як пташка. Дитина, що знаходиться в центрі кола, повинна відгадати, хто проспівав. Гра повторюється 3-4 рази.
Вихователь
Пташки
(Двоє переодягнених дітей)
«Спасибі вам за ніжне серце,
За вміння нам допомогти.
Ця зустріч відчинила двері
До злагоди і доброти».
Цвіріньчик прощається з дітьми , забирає птахів і «відлітає» в ліс.