Конспект майстер-класу для педагогів:
«Розвиток мовлення дошкільників шляхом використання інноваційних методик»
виконала:
Леонова Світлана Олександрівна
Вихователь 1 категорії ДНЗ№51 «Золота рибка»
Місто Покровськ.
Форма проведення: весела подорож
Учасники: педагоги
Мета: Подання та поширення досвіду роботи в області розвитку мовлення дітей дошкільного віку. Побудова, створення результату діяльності всіх учасників майстер-класу.
Завдання:
Устаткування і матеріали: Квітка з пелюстками, Смайлик іграшка, м`ячики, пружинки Су – джок, стаканчики з малюнками – 10шт.,інтерактивне поле,картки з фруктами, торбинка з піском, комплекс вправ з нейробіки, мнемосхема вірша І. Блажкевич. «У дитячому садочку», Схеми прислів`їв 5 шт.,
парасолька з казковими героями, казкова коробка.
Хід майстер - класу
Добрий день шановні колеги, я хочу представити до вашої уваги майстер – клас «Мовленнєві цікавинки».
Вирішення проблем мови є актуальною темою в дошкільному віці. Сьогодні існує безліч методик, за допомогою яких можна регулювати процес розвитку мови у дітей. Я хочу поділитись з вами деякими з них.
Давайте поставимо долоні разом:
Від тертя м`яких долонь,
Ми здобудемо вогонь.
Ой долонькам горяче,
Ох і полум’я пече.
Основна частина
1. Ми будемо іти по колу, говорити чарівні слова: «Ми по колу, ми по колу з Смайликом ідемо, помаранчеву пелюстку пальчиком торкнемо.
СУ – ДЖОК розвиває дрібну моторику руки, Стимулює мовні зони кори головного мозку, сприяє корекції мовленнєвих порушень.
Ця кулька не проста,
Вся колюча, ось яка,
Між долонями кладемо,
Ми долоні розітремо.
Вгору, вниз її катаю,
Я долоні зігріваю,
Їй поглажу я долоньку,
Ніби гладить мати доньку,
І стискаю її трішки,
Як стискає лапу кішка,
Кожним пальчиком притисну,
буде кругле, як намисто.
Днів у тижні рівно сім - назви вивчемо усі,
Понеділок – перший день, а за ним вівторок йде,
Далі середа четвер, твердо знаю я тепер,
Після п’ятниці субота – де кінчається робота,
Ну, а сьомий день який?
Ну звичайно вихідний.
Це дуже цікава форма роботи, можна за допомогою стаканчиків складати речення, цілі розповіді, працювати як індивідуально, так і в парах, колективно.
Що в ній? (елемент масажу)
Коли біль ламає спину і згина донизу аж,
Відкладай мершій всі справи, і скоріше на масаж.
В своїй роботі я використовую масаж разом з артикуляційною гімнастикою. Це сприяє розвитку мови, пам'яті,та дозволяє зняти напругу з м`язів, емоційну напругу.
Зараз ми зробимо масаж один одному на спині. Для цього станьте у коло, приготували рученята, спинки, почали:
Слоники тупотіли
Туп-туп-туп
По дитячій спині
Туп-туп-туп.
За слониками коники,
Цок-цок-цок,
Стукають підковами,
Цок-цок-цок.
Гогочуть гуси га-га –га
І щиплють травку га-га-га
Ось пробігся павучок,
А за ним і їжачок.
Дощик звірів налякав --
Кап-кап-кап!
Кап-кап-кап!
Що в ній? Книга казок. Ви любите казки?
Дітям подобається слухати, складати казки, впізнавати та називати героїв, розігрувати невеличкі сюжети.
Ось і я вам пропоную поділитись на дві команди, і пограти в казку.
Першій команді даю парасольку і казкових героїв, їх треба наліпляти на парасольку, по ходу розповіді.
Завдання: Продовжити казку за початком.
Початок такий: « На квітковій галявині, жила – була сім`я бджілок, всі вони працювали з ранку до вечора, а їх синочок……».
Другій команді даю коробку, в ній казкові герої.
Завдання: З казковими персонажами розказати і показати казку.
( героїв виставляти по ходу розповіді)
Що в цій пелюсці – що тут намальовано, на що показує палець? Мозок.
Від розумових здібностей залежить і мова. А щоб поліпшити розумові здібності, ми з вами зробимо зарядку для мозку – нейробіку.
Покажіть свої пальці, нам треба на кожне слово з’єднувати пальці
В небі ластівка літає, ластів’ят своїх навчає,
Не лінуйтесь ластів’ята, треба вчитися літати.
Гра «Кулак, ребро, долонь»
Заключна частина.
На цьому наша подорож зі Смайликом закінчилася, якщо сподобалася вона вам, і ви знайшли в ній щось нове для себе, плесніть в долоні. Бажаю вам натхнення, наснаги, творчості.
Дякую за увагу!