«Розвиток мовлення дошкільників шляхом використання інноваційних методик»

Про матеріал
У майстер - класі показаний досвід роботи і з розвитку мовлення дітей дошкільного віку, ефективність використання прийомів педагогічної діяльності з розвитку мовлення дітей за допомогою Су-джока, казки, мнемотехніки, нейробіки, масажу, технології «Навчання в русі»;
Перегляд файлу

Конспект майстер-класу для педагогів:

«Розвиток мовлення дошкільників шляхом використання інноваційних методик»

виконала:

Леонова Світлана Олександрівна

Вихователь 1 категорії  ДНЗ№51 «Золота рибка»

Місто Покровськ.

Форма проведення: весела подорож

Учасники: педагоги

Мета: Подання та поширення досвіду роботи в області розвитку мовлення дітей дошкільного віку. Побудова, створення результату діяльності всіх учасників майстер-класу.

Завдання:

  • Показати свій практичний досвід шляхом прямого і коментованого показу послідовності дій, методів, прийомів і форм педагогічної діяльності з розвитку мовлення дітей дошкільного віку;
  • Показати на практиці ефективність використання прийомів за допомогою Су-джока, казки, мнемотехніки, нейробіки, масажу, технології «Навчання в русі»;
  • Спільно відпрацювати застосування методичних підходів і прийомів в діяльнісно - імітаційному режимі.

Устаткування і матеріали: Квітка з  пелюстками, Смайлик іграшка, м`ячики, пружинки  Су – джок, стаканчики з малюнками – 10шт.,інтерактивне поле,картки з фруктами, торбинка з піском, комплекс вправ з нейробіки, мнемосхема вірша І. Блажкевич. «У дитячому садочку», Схеми прислів`їв 5 шт.,

парасолька з казковими героями, казкова коробка.

Хід майстер - класу

  1. Організаційний момент.

 Добрий день шановні колеги, я хочу представити до вашої уваги майстер – клас  «Мовленнєві цікавинки».              

Вирішення проблем мови є актуальною темою в дошкільному віці. Сьогодні існує безліч методик, за допомогою яких можна регулювати процес розвитку мови у дітей. Я хочу поділитись з вами деякими з них.

Давайте поставимо долоні разом:

Від тертя м`яких долонь,

 Ми здобудемо вогонь.

Ой долонькам горяче,

Ох і полум’я пече.

  • Тепер ми своїм теплом поділимося один з одним. Доторкнемося долонями, нехай пальчики подружаться.

 Основна частина

  • До нас у гості завітав Смайлик, він з чарівний, хто його доторкнеться, у того пальчик стане чарівний. (проношу,торкаються, виходять) Смайлик нас запросив на галявину до незвичайної квіточки.(підходять) В кожній пелюсточці є таємниця, і наші чарівні пальчики допоможуть нам її відкрити.

1. Ми будемо іти по колу, говорити чарівні слова: «Ми по колу, ми по колу з Смайликом ідемо, помаранчеву пелюстку пальчиком торкнемо.

  • Відкриваємо, що там?

  СУ – ДЖОК розвиває дрібну моторику руки, Стимулює мовні зони кори головного мозку, сприяє корекції мовленнєвих порушень.

  •  Візьмемо по кульці.

Ця кулька не проста,

Вся колюча, ось яка,

Між долонями кладемо,

Ми долоні розітремо.

Вгору, вниз її катаю,

Я долоні зігріваю,

Їй поглажу я долоньку,

Ніби гладить мати доньку,

І стискаю її трішки,

Як стискає лапу кішка,

Кожним пальчиком притисну,

буде кругле, як намисто.

  • Откриємо кульки, що там? Пружинку використовую при вивченні чистомовок, автоматизації звуків, в іграх на увагу.
  • Пружинки,надіваємо на перший пальчик.

Днів у тижні рівно сім - назви вивчемо усі,

Понеділок – перший день, а за ним вівторок йде,

Далі середа четвер, твердо знаю я тепер,

Після п’ятниці субота – де кінчається робота,

Ну, а сьомий день який?

Ну звичайно вихідний.

  • Поклали суд - жок у пелюсточку, пішли далі.
  1. «Ми по колу, ми по колу з Смайликом ідемо, і синю пелюстку пальчиком торкнемо»
  • Що там лежить?
  • Це інтерактивне поле, де живуть Смайлика друзі, і вони запрошують нас пограти. (Підходять до поля) . Це багатофункціональне поле, його можна використовувати в різних сферах навчальної діяльності.
  • На полі є  віконця, на них лежать картки, нам треба по черзі кинути торбинку, на картку, піти її взяти і відповісти на запитання.
  • Що намальовано, з якої літери починається, скільки складів, добери ознаки до предмета. (всі по черзі відповідають)
  1. А ми вирушаємо далі: «Ми по колу, ми по колу з Смайликом ідемо, пі блакитну пелюстку пальчиком торкнемо».
  • Відкриваємо дивимося, що там? Стаканчики.

 Це дуже цікава форма роботи, можна за допомогою стаканчиків складати речення, цілі розповіді, працювати як індивідуально, так і в парах, колективно.

  • Подивіться що намальовано на першому стаканчику - небо, а на другому - літак. Літак летить в небі.
  • Давайте поділимося по парам, і складемо речення (роздаю стаканчики, складають)
  1. Ідемо далі: «Ми по колу, ми по колу з Смайликом ідемо, і червону пелюстку пальчиком торкнемо»

Що в ній? (елемент масажу)

Коли біль  ламає спину і згина  донизу аж,

Відкладай  мершій всі справи, і скоріше на масаж.

 В  своїй роботі я використовую масаж разом з артикуляційною гімнастикою. Це сприяє розвитку мови, пам'яті,та дозволяє зняти напругу з м`язів, емоційну напругу.

Зараз ми зробимо масаж один одному на спині. Для цього станьте у коло, приготували рученята, спинки, почали:

Слоники тупотіли

Туп-туп-туп

По дитячій спині

Туп-туп-туп.

За слониками коники,

Цок-цок-цок,

Стукають підковами,

Цок-цок-цок.

Гогочуть гуси га-га –га

І щиплють травку га-га-га

Ось пробігся павучок,

А за ним і їжачок.

Дощик звірів налякав --

Кап-кап-кап!

Кап-кап-кап!

  1. Вирушаємо далі: «Ми по колу, ми по колу з Смайликом ідемо, фіолетову пелюстку пальчиком торкнемо»

Що в ній? Книга казок. Ви любите казки?

 Дітям подобається слухати, складати казки, впізнавати та називати героїв, розігрувати невеличкі сюжети.

Ось і я вам пропоную поділитись на дві команди, і пограти в казку.

Першій команді даю парасольку і казкових героїв, їх треба наліпляти на парасольку, по ходу розповіді.

Завдання: Продовжити казку за початком.

Початок такий: « На квітковій галявині, жила – була сім`я бджілок, всі вони працювали з ранку до вечора, а їх синочок……».

Другій команді даю коробку, в ній казкові герої.

Завдання:  З казковими персонажами розказати і показати казку.

http://medporada.in.ua/images/Uprazhneniya_dlya_razvitiya_golovnogo_mozga-_stadii_i_kak_razvit_mozgi_2.jpg( героїв виставляти по ходу розповіді)

  1. Смайлик кличе нас іти далі: «Ми по колу, ми по колу з Смайликом  ідемо, і зеленую пелюстку пальчиком торкнемо»

Що в цій пелюсці – що тут намальовано, на що показує палець?  Мозок.

 Від розумових здібностей залежить і мова. А щоб поліпшити розумові здібності, ми з вами зробимо зарядку для мозку – нейробіку.

Покажіть свої пальці, нам треба на кожне слово з’єднувати пальці

В небі ластівка літає, ластів’ят своїх навчає,

Не лінуйтесь ластів’ята, треба вчитися літати.

Гра «Кулак, ребро, долонь»

  1. Залишилася у нас одна пелюстка, пішли за нею: «Ми по колу, ми по колу з Смайликом ідемо, і рожевую пелюстку пальчиком торкнемо»
  • Що тут ?
  • Що це за зашифроване поле, з віконцями? Це мнемотехніка - техніка запам’ятовування нової інформації.  Розвиває мислення, мовлення, збагачує словниковий запас дітей.
  • Це зашифрований віршик Іванни Блажкевич.
  • https://www.megakniga.com.ua/images/mod_catalog_prod/459833/9789667486341_04%20price.jpgРозшифруємо його.
  • Подивіться на перше віконечко? Що тут намальовано?
  • У нас вийшло речення-Наш Іванко в дитсадку,
  • Що на другій картинці?
  • Як барвінок у вінку
  • А тепер таке завдання, я вам роздаю такі ж зашифровані картки , з двох частин, а ви повинні знайти  свою частину і прочитати прислів`я .

Заключна частина.

На цьому наша подорож зі Смайликом закінчилася, якщо сподобалася вона вам, і ви знайшли в ній щось нове для себе, плесніть в долоні. Бажаю вам натхнення, наснаги, творчості.

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бузоверя Наталья
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 березня 2020
Переглядів
7969
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку