Конспект заняття в старшій групі «Гуманне та відповідальне ставлення до тварин»

Про матеріал
Конспект заняття в старшій групі «Гуманне та відповідальне ставлення до тварин» Мета: ознайомити дітей з історією одомашнення тварин; розширити знання дошкільників про котів і собак та їх значення для людини; сформувати первинні уявлення дітей про правила догляду за соба¬ками і котами; закріпити знання та навички безпечної поведінки при зустрічі з безпритульними тваринами; розвивати вміння спостерігати за тваринами, виховувати любов до тварин, відповідальність за них і дбайливе ставлення до них; з’ясувати значення терміна «волонтери тварин»; розвивати мовленнєві вміння, мислення, увагу; виховувати інтерес до при¬роди та бажання піклуватися про домашніх тварин. Хід заняття. Вих-ль: Діти, давайте перед заняттям згадаємо наш девіз Новий день і новий час, Все цікаве тут для нас. Ми вчимося пізнавати, Світ навколо нас вивчати. Співчуття, любов, добро, Щоб в серцях наших росло. Один одному всміхнемось І заняття розпочнемо. За ширмою лялькового театру Котик доганяє Собачку. Котик: – Почекай, Дружок, не біжи до дітей, можливо вони злі і будуть нас ображати, я боюся, будь ласка не біжи! Собачка: – А може і ні! Може вони дуже хороші, добрі і нам з ними буде добре. Ми ж хочемо мати друзів. Вих -ль: – Чекайте, чекайте. Доброго дня вам. Чому ви сперечаєтесь і хто ви такі? Котик: - А я – Пушок. Собачка: – Я – Дружок. Ми чули, що діти групи «Веселка» дуже люблять тварин і нас не образять, нам би так хотілося б з вами подружитися і погратися. Вих-ль: – Ми дуже любимо тваринок, правда, діти, і залюбки з вами подружимось, а поки заходьте і послухайте, сьогодні ми будемо говорити саме про вас. Ви хочете послухати як людина подружилася із собачками та котиками? Діти, кого називають найменшими друзями людей? Відповіді дітей: коти, собаки, хом’ячкі. Ви-ль:Так, різних тварин – котиків, собак, хом’ячків та ін. А як же вони стали друзями людини? Ви знаєте? Тоді слухайте. (Показ ілюстрацій) Історія такої дружби розпочалася тисячі років тому, коли первісна лю¬дина помітила у тварин унікальні якості, що були набагато краще розвинуті, ніж у людини За давніх часів людина приручила сірого вовчика. Він першим прийшов до неї із лісових хащ. Поступово хвостатий друг привчився охороняти дім, захищати, допомагати пасти череду, полювати на звірів. Відтоді пройшло дуже багато часу, стосунки людини і собаки розвивалися і збереглися аж до наших днів. Зараз на земній кулі немає такого місця, де б поруч із людиною не жив собака. Собака – вірний товариш і помічник людини. Вих-ль:в чому допомагає собака людям? Відповіді дітей. Вих-ль: Людина також приручила і котів. Колись ця тварина була священною, божеством, їй поклонявся стародавній народ Єгипту. Поважали кішок за спритність та вміння охороняти дім від гризунів Як ви думаєте, діти, завдяки чому наші котики є такими хорошими мис-ливцями? Відповіді дітей Вих-ль: У котів дуже гострі кігті і хороший слух, вони гарно бачать вночі. А що дозволяє нашим муркотунам рухатись непомітно і тихо? Коли кішки біжать, то вони ховають кігті і стають лише на товсті та м’які подушечки пальців, тому й рухаються безшумно. А ви знаєте у котів і собак є своя мова. Розгляд ілюстрацій. Вих-ль: А тепер давайте пограємо в гру. Я буду називати риси характеру тва¬ринок, а ви будете вгадувати, хто це: собачка чи котик. (якщо собачка, діти гавкають, як собачки, якщо відноситься до котиків – нявкають) Отже, розпочинаємо: • охоронець; • майстер підкрадання; • любить багато спати; • любить вмиватися; • муркотун; • його легко дресирувати; • не любить купатися; • приносить капці; • має чутливі вуса; • любить прогулянки на вулиці. Вих-ль: Які ви молодці. Я знаю одну історію про собачку Тимка, який врятував свою господарку. Вночі, коли всі спали собачка Тимко почув своїм носиком неприємний запах, він почав скавучати, спираючись лапами на ліжко господарки, аж поки не розбудив її. Це був дим, господарка встала та оглянула звідки пахне димом. Це із кухні пахло димом, зіпсувався холодильник і із нього ішов дим. Господиня швидко вимкнула холодильник із розетки і все обійшлося. А могла б статися пожежа. Вих-ль: – Ось так домашня собачка врятувала своїх господарів. Коли тваринка живе зі своїм господарем, вона дуже любить свого господаря, довіряє йому і ніколи його не зрадить. – Діти, ви чули коли-небудь вислів: «Ми відповідальні за тих, кого приру-чили». Цей вислів означає, що, беручи в дім будь-яку живу істоту, ми беремо на себе велику відповідальність. Адже тварини беззахис¬ні перед людиною, тому їх не можна зраджувати та кривдити. – Щоб у вашого домашнього улюбленця завжди був гарний настрій, слід правильно за ним доглядати. – Будь-яка тварина – це велика відповідальність, і перед тим, як завести собі улюбленця, необхідно дізнатись, що ж йому потрібно і як за ним потрібно доглядати. – А скажіть, будь ласка, як треба доглядати за своїми домашніми улю-бленцями? Вих-ль: Ми послухаємо, хто з вас допомагає батькам піклуватися про до-машніх улюбленців? І як саме ви це робите? Відповіді дітей. Вих-ль: – Так, якщо у вас проживає песик або котик, то необхідно їх годувати, роз¬чісувати їм шерсть, водити у ветеринарну лікарню на огляд та щеплення, вигулювати, купати їх, якщо вони забруднились (але лише з дорослими), гратись із улюбленцем. – Як ви вважаєте, як правильно годувати кішок і собак? – Можна годувати їх спеціальним кормом, у якому є всі необхідні для життя речовини. Також ці тварини полюбляють каші з м’ясом та рибою (без кісток). – Ні котикам, ні песикам не можна давати солодкого (наприклад, шокола¬ду чи цукерок), адже цим ми можемо зашкодити маленьким пухнастикам. – Також пам’ятайте, що слід обов’язково мити руки після кожного контак-ту з тваринами. Адже на їхній шерсті можуть бути хвороботворні бактерії. – Коли ви вигулюєте вашого песика на вулиці, то слід обов’язково мати гігієнічний пакет і прибирати за твариною. – Оскільки ви – головні помічники ваших батьків, то повинні не забувати допомагати доглядати за своїм маленьким другом. Котик Пушок: Так, так, так. Люблю, як добрі діти гладять шерсть густу мою, Як дарують всі гостинці, кашку молочко дають. Та сердитись починаю, як граються хвостом моїм очі робляться зелені, я не п’ю тоді й не їм. Собачка Дружок: Я сміливий та відважний, прудкий, вправний та безстрашний. Маю гарний зір та слух,в мене бездоганний нюх. Я чужого відганяю, та ваш дім охороняю. І знає кожна дитина ,що собака кращий друг людини. Вих-ль: А зараз наші друзі запрошують нас відпочити. Хвізкультхвилинка. Мій собачка – гарний друг. Я гуляю з ним навкруг. В м’ячик граю і стрибаю, Він мене охороняє. А як в дім заходжу з ним Миємо лапки я і він. Командам я його навчаю, Класного я друга маю. Гра «Правильно-неправильно» Вих-ль: А зараз давайте ми з вами пограємо та перевіримо, які правила по-ведінки з тваринами ви знаєте. Правила гри: під час гри учні мають сплеснути у долоні, якщо твердження правильне, або схрестити руки, якщо твердження помилко¬ве (при цьому темп не повинен бути надто повільним). Вих-ль: Готові? Починаємо! • В людному місці улюбленця треба водити на повідку. (Так) • Всі коти вміють плавати. (Ні) • У собак та котів має бути своє місце в квартирі. (Так) • Собаки вміють ловити щурів. (Ні) • Собаку можна дражнити. (Ні) • За домашнім улюбленцем потрібно прибирати. (Так) • Песиків і котиків можна годувати шоколадом. (Ні) • Після спілкування з улюбленцем потрібно мити руки. (Так) • Безпритульного котика та собачку можна підгодовувати лише з бать-ками. (Так) – Так, можна підгодовувати. Але ми з вами повинні знати, що біля школи та житлових будинків собак і котів годувати не бажано, адже вони почнуть створювати зграї. Якщо ви хочете погодувати безпритульну тваринку, кра-ще це зробити разом із батьками, подалі від людних місць. Обговорення «Безпритульні тварини» Вих-ль: Так уже склалося, що люди часто виявляються невдячними за те, що тва¬ринки роблять для них, викидаючи своїх вихованців на вулицю. Бувають ви¬падки, коли тваринка загубилась, і господарі не можуть її знайти, а бувають і такі безвідповідальні господарі, які й не шукають. Так з’являються безпритульні тварини – Пам’ятайте, що життя на вулиці позначається на поведінці тварин. Інколи безпритульні тварини можуть становити небезпеку для людей, а саме: переносити небезпечні захворювання, збиватися у зграї та бути агре-сивними. Тому потрібно бути обачними. Вих-ль: під час зустрічі з безпритульним собакою забороняється: • замахуватися на собаку палицею, гілкою, рукою, кричати; • намагатися відібрати у нього те, що він їсть (гризе); • починати бігти, коли ви побачили безпритульну тварину; • підходити і гладити незнайомого собаку чи кота. – Але є люди, які переймаються долею безпритульних тварин. Це спеціалі-сти ветеринарних клінік, волонтери та працівники притулків для тварин – Волонтери тварин – це люди, які допомагають тваринам, що потрапи¬ли в біду. Вони забирають тварин із вулиці та шукають для них нові сім’ї. Якщо знайти нову сім’ю одразу не вдається, то тварину тимчасово поселя¬ють у притулок (спеціальне місце, де проживають тварини, у яких немає господарів). Собачка Дружок. Так, мені дуже шкода цих собачок, вони всі там чекають що хтось із людей із добрим серцем забере їх до себе в сім’ю, і так буває дуже часто. Я надіюсь у вас у всіх добре сердечко і ви ніколи не викинете на вулицю своїх улюбленців. Відповідь дітей. Вих-ль:Молодці, діти! Ви сьогодні були дуже активні. Я побачила, що ви дуже дружні й любите тварин. – Хто мені скаже, як слід піклуватись про домашнього улюбленця? – А як слід вчинити коли, ви зустріли безпритульну тварину? Відповіді дітей. Вих-ль:Молодці, діти! Запам’ятайте: перед тим як брати тваринку додому, треба добре все продумати, чи зможете ви виконувати свої обов’язки постійно і багато років. Не забувайте, що ви відповідальні за тих, кого приручили. Майте чуйне, щедре і добре серце, у якому знайдеться місце для любові до тваринок! А зараз ми намалюємо малюнки своїх домашніх улюбленців і подаруємо їх Дружку та Пушку і скажемо їм, що ми всі дуже любимо тваринок і їх ніколи не образимо.
Перегляд файлу

 

Конспект заняття в старшій групі

«Гуманне та відповідальне ставлення до тварин»

Мета: ознайомити дітей з історією одомашнення тварин; розширити знання дошкільників про котів і собак та їх значення для людини; сформувати первинні уявлення дітей про правила догляду за соба­ками і котами; закріпити знання та навички безпечної поведінки при зустрічі з безпритульними тваринами; розвивати вміння спостерігати за тваринами, виховувати любов до тварин, відповідальність за них і дбайливе ставлення до них; з’ясувати значення терміна «волонтери тварин»; розвивати мовленнєві вміння, мислення, увагу; виховувати інтерес до при­роди та бажання піклуватися про домашніх тварин.

Хід заняття.

Вих-ль:   Діти, давайте перед заняттям згадаємо наш девіз

Новий день і новий час,

Все цікаве тут для нас.

Ми вчимося пізнавати,

Світ навколо нас вивчати.

Співчуття, любов, добро,

Щоб в серцях наших росло.

Один одному всміхнемось

І заняття розпочнемо.

За ширмою лялькового театру Котик доганяє Собачку.

Котик: – Почекай, Дружок, не біжи до дітей, можливо вони злі і будуть нас ображати, я боюся, будь ласка не біжи!

Собачка: – А може і ні! Може вони дуже хороші, добрі і нам з ними буде добре. Ми ж хочемо мати друзів.

Вих -ль: – Чекайте, чекайте. Доброго дня вам. Чому ви сперечаєтесь і хто ви такі?

Котик: - А я – Пушок.

 Собачка: – Я – Дружок.  Ми чули, що діти групи «Веселка» дуже люблять тварин і нас не образять, нам би так хотілося б з вами подружитися і погратися.

Вих-ль: – Ми дуже любимо тваринок, правда, діти, і залюбки з вами подружимось, а поки заходьте і послухайте, сьогодні ми будемо говорити саме про вас. Ви хочете послухати як людина подружилася із собачками та котиками?

Діти, кого називають найменшими друзями людей?

Відповіді дітей: коти, собаки, хом’ячкі.

Ви-ль:Так, різних тварин – котиків, собак, хом’ячків та ін. А як же вони стали друзями людини? Ви знаєте? Тоді слухайте. (Показ ілюстрацій)

 Історія такої дружби розпочалася тисячі років тому, коли первісна лю­дина помітила у тварин унікальні якості, що були набагато краще розвинуті, ніж у людини

 За давніх часів людина приручила сірого вовчика. Він першим прийшов до неї із лісових хащ. Поступово хвостатий друг привчився охороняти дім, захищати, допомагати пасти череду, полювати на звірів. Відтоді пройшло дуже багато часу, стосунки людини і собаки розвивалися і збереглися аж до наших днів. Зараз на земній кулі немає такого місця, де б поруч із людиною не жив собака. Собака – вірний товариш і помічник людини.

Вих-ль:в чому допомагає собака людям? 

Відповіді дітей.

Вих-ль: Людина також приручила і котів. Колись ця тварина була священною, божеством, їй поклонявся стародавній народ Єгипту. Поважали кішок за спритність та вміння охороняти дім від гризунів

Як ви думаєте, діти, завдяки чому наші котики є такими хорошими мис­ливцями?

 Відповіді дітей

Вих-ль: У котів дуже гострі кігті і хороший слух, вони гарно бачать вночі. А що дозволяє нашим муркотунам рухатись непомітно і тихо? Коли кішки біжать, то вони ховають кігті і стають лише на товсті та м’які подушечки пальців, тому й рухаються безшумно. А ви знаєте у котів і собак є своя мова. Розгляд ілюстрацій.

Вих-ль: А тепер давайте пограємо в гру. Я буду називати риси характеру тва­ринок, а ви будете вгадувати, хто це: собачка чи котик. (якщо собачка, діти гавкають, як собачки, якщо відноситься до котиків – нявкають)

Отже, розпочинаємо:

  • охоронець;
  • майстер підкрадання;
  • любить багато спати;
  • любить вмиватися;
  • муркотун;
  • його легко дресирувати;
  • не любить купатися;
  • приносить капці;
  • має чутливі вуса;
  • любить прогулянки на вулиці.

Вих-ль: Які ви молодці.

Я знаю одну історію про  собачку Тимка, який врятував свою господарку.

Вночі, коли всі спали собачка Тимко почув своїм носиком неприємний запах, він  почав скавучати, спираючись лапами на ліжко господарки, аж поки не розбудив її. Це був дим, господарка встала та оглянула звідки пахне димом. Це із  кухні пахло димом, зіпсувався холодильник і із нього ішов дим. Господиня швидко вимкнула холодильник із розетки і все обійшлося. А могла б статися пожежа.

Вих-ль: – Ось так домашня собачка врятувала своїх господарів. Коли тваринка живе зі своїм господарем, вона дуже любить свого господаря, довіряє йому і ніколи його не зрадить.

– Діти, ви чули коли-небудь вислів: «Ми відповідальні за тих, кого приру­чили». Цей вислів означає, що, беручи в дім будь-яку живу істоту, ми беремо на себе велику відповідальність. Адже тварини беззахис­ні перед людиною, тому їх не можна зраджувати та кривдити.

– Щоб у вашого домашнього улюбленця завжди був гарний настрій, слід правильно за ним доглядати.

– Будь-яка тварина – це велика відповідальність, і перед тим, як завести собі улюбленця, необхідно дізнатись, що ж йому потрібно і як за ним потрібно доглядати.

– А скажіть, будь ласка, як треба доглядати за своїми домашніми улю­бленцями?

Вих-ль: Ми послухаємо, хто з вас допомагає батькам піклуватися про до­машніх улюбленців? І як саме ви це робите?

 Відповіді дітей.

 Вих-ль: – Так, якщо у вас проживає песик або котик, то необхідно їх годувати, роз­чісувати їм шерсть, водити у ветеринарну лікарню на огляд та щеплення, вигулювати, купати їх, якщо вони забруднились (але лише з дорослими), гратись із улюбленцем.

– Як ви вважаєте, як правильно годувати кішок і собак?

– Можна годувати їх спеціальним кормом, у якому є всі необхідні для життя речовини. Також ці тварини полюбляють каші з м’ясом та рибою (без кісток).

– Ні котикам, ні песикам не можна давати солодкого (наприклад, шокола­ду чи цукерок), адже цим ми можемо зашкодити маленьким пухнастикам.

– Також пам’ятайте, що слід обов’язково мити руки після кожного контак­ту з тваринами. Адже на їхній шерсті можуть бути хвороботворні бактерії.

– Коли ви вигулюєте вашого песика на вулиці, то слід обов’язково мати гігієнічний пакет і прибирати за твариною.

– Оскільки ви – головні помічники ваших батьків, то повинні не забувати допомагати доглядати за своїм маленьким другом.

Котик Пушок: Так, так, так. Люблю, як добрі діти гладять шерсть густу мою, Як дарують всі гостинці, кашку молочко дають. Та сердитись починаю, як граються хвостом моїм  очі робляться зелені, я не п’ю тоді й не їм.

 

Собачка Дружок: Я сміливий та відважний, прудкий, вправний та безстрашний.

Маю гарний зір та слух,в мене бездоганний нюх.

Я чужого відганяю, та ваш дім охороняю.

І знає кожна дитина ,що собака кращий друг людини.

Вих-ль: А зараз наші друзі запрошують нас відпочити.

Хвізкультхвилинка. Мій собачка – гарний друг.

                   Я гуляю з ним навкруг.

                   В м’ячик граю і стрибаю,

                   Він мене охороняє.

                   А як в дім заходжу з ним

                   Миємо лапки я і він.

                   Командам я його навчаю,

                   Класного я друга маю.

Гра «Правильно-неправильно»

 Вих-ль: А зараз давайте ми з вами пограємо та перевіримо, які правила по­ведінки з тваринами ви знаєте.

Правила гри: під час гри учні мають сплеснути у долоні, якщо твердження правильне, або схрестити руки, якщо твердження помилко­ве (при цьому темп не повинен бути надто повільним).

Вих-ль: Готові? Починаємо!

  • В людному місці улюбленця треба водити на повідку. (Так)
  • Всі коти вміють плавати. (Ні)
  • У собак та котів має бути своє місце в квартирі. (Так)
  • Собаки вміють ловити щурів. (Ні)
  • Собаку можна дражнити. (Ні)
  • За домашнім улюбленцем потрібно прибирати. (Так)
  • Песиків і котиків можна годувати шоколадом. (Ні)
  • Після спілкування з улюбленцем потрібно мити руки. (Так)
  • Безпритульного котика та собачку можна підгодовувати лише з бать­ками. (Так)

– Так, можна підгодовувати. Але ми з вами повинні знати, що біля школи та житлових будинків собак і котів годувати не бажано, адже вони почнуть створювати зграї. Якщо ви хочете погодувати безпритульну тваринку, кра­ще це зробити разом із батьками, подалі від людних місць.

Обговорення «Безпритульні тварини»

 Вих-ль: Так уже склалося, що люди часто виявляються невдячними за те, що тва­ринки роблять для них, викидаючи своїх вихованців на вулицю. Бувають ви­падки, коли тваринка загубилась, і господарі не можуть її знайти, а бувають і такі безвідповідальні господарі, які й не шукають. Так з’являються безпритульні тварини

– Пам’ятайте, що життя на вулиці позначається на поведінці тварин. Інколи безпритульні тварини можуть становити небезпеку для людей, а саме: переносити небезпечні захворювання, збиватися у зграї та бути агре­сивними. Тому потрібно бути обачними.

Вих-ль: під час зустрічі з безпритульним собакою забороняється:

  • замахуватися на собаку палицею, гілкою, рукою, кричати;
  • намагатися відібрати у нього те, що він їсть (гризе);
  • починати бігти, коли ви побачили безпритульну тварину;
  • підходити і гладити незнайомого собаку чи кота.

– Але є люди, які переймаються долею безпритульних тварин. Це спеціалі­сти ветеринарних клінік, волонтери та працівники притулків для тварин

– Волонтери тварин – це люди, які допомагають тваринам, що потрапи­ли в біду. Вони забирають тварин із вулиці та шукають для них нові сім’ї. Якщо знайти нову сім’ю одразу не вдається, то тварину тимчасово поселя­ють у притулок (спеціальне місце, де проживають тварини, у яких немає господарів).

Собачка Дружок. Так, мені дуже шкода цих собачок, вони всі там чекають що хтось із людей із добрим серцем забере їх до себе в сім’ю, і так буває дуже часто. Я надіюсь у вас у всіх добре сердечко і ви ніколи не викинете на вулицю своїх улюбленців.

Відповідь дітей.

 Вих-ль:Молодці, діти! Ви сьогодні були дуже активні. Я побачила, що ви дуже дружні й любите тварин.

– Хто мені скаже, як слід піклуватись про домашнього улюбленця?

– А як слід вчинити коли, ви зустріли безпритульну тварину?

Відповіді дітей.

Вих-ль:Молодці, діти!

Запам’ятайте: перед тим як брати тваринку додому, треба добре все продумати, чи зможете ви виконувати свої обов’язки постійно і багато років. Не забувайте, що ви відповідальні за тих, кого приручили. Майте чуйне, щедре і добре серце, у якому знайдеться місце для любові до тваринок! А зараз ми намалюємо малюнки своїх домашніх улюбленців і подаруємо їх Дружку та Пушку і скажемо їм, що ми всі дуже любимо тваринок і їх ніколи не образимо.

 

 

 

docx
Додано
11 лютого 2021
Переглядів
721
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку