Математична казка «Теремок»
Мета: розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять; закріпити уявлення дітей про площинні геометричні фігури ( круг, квадрат, овал, прямокутник, трикутник).Вправляти у кількісній і порядковій лічбі в межах семи та восьми, ознайомити з цифрою 8.
Матеріал: макет терема з вікнами прямокутної, круглої, овальної, трикутної, квадратної форм, вісім плоских зображень звірят, цифра 8, цифри від 1 до 8, геометричні фігури різного кольору і розмірів.
Хід заняття
Серед широкого поля стояв Теремок. Дуже гарний будиночок із незвичайними вікнами. Подивіться уважно: якої форми вікна у Теремка? В цьому Теремочку ніхто не живе. Хочуть заселитися звірята, але їм потрібна ваша допомога. Слухайте уважно: якщо почуєте стук, порахуйте кількість ударів і підніміть відповідну цифру. Тільки тоді звірята у Теремку поселяться.
А зараз слухаємо далі казку. Бігла полем мишка. Вона перша зайшла до Теремка і постукала.(1 раз. Діти показують цифру.) Поселилась мишка у кімнату з маленьким круглим віконцем. Де поселилась мишка? Аж ось із зеленої шовковистої трави вискочила жабка-скрекотушка і собі до будиночка, та й ну стукати у двері (2 рази). Поселилася жабка з вашою допомогою у кімнаті з овальним віконцем. У якій кімнаті поселилася жабка- скрекотушка? Третім помітив той будиночок зайчик. Йому також дуже захотілося пожити у такому красивому будиночку. Зайчик і собі постукав у двері ( 3 рази). Поселився у кімнаті з маленьким квадратним віконцем. Аж ось де не візьмись їжачок-хитрячок: той самий, що із гілок та шпичок зшив собі піджачок. Підійшов він до будиночка і тихенько постукав ( 4 рази). Поселився їжачок у кімнаті з віконцем трикутної форми. Бігла повз будиночок лисичка- сестричка. Швиденько постукала у двері ( 5 разів) і поселилась ось у цій кімнаті. Скільки вже стало жити у будиночку звіряток? Скільки залишилося вільних кімнат? Дізнався про те, що є вільні кімнати у Теремку, і півник- голосисте горлечко. Йому дуже захотілось пожити в цьому чудовому будиночку. Він постукав у двері (6 разів). Поселився у кімнаті з яким віконцем? ( Прямокутним). Зрадів і голосно заспівав. Почув голос півника вовчик- братик і прибіг собі із темного лісу. Як побачив він такий Теремок, йому також захотілося пожити в ньому. Він і собі постукав ( 7 разів). Поселився в одній з вільних кімнат. Яке ж віконце у вовчиковій кімнаті? ( Велике квадратне). Весело вони стали жити-поживати. Скільки всього звіряток поселилось у Теремочку? Подивіться уважно. У Теремку залишилася ще одна вільна кімната. Скільки ж звіряток у Теремку? А скільки кімнат? Вірно, звіряток сім, а кімнат на одну більше. Я чую, що ще хтось поспішає до Теремочка. Хто це? Він уже буде восьмий. Нехай поселяється у кімнату з великим круглим віконцем. Давайте полічимо скільки всього стало звірят?
Число вісім позначаться цифрою 8. У цифри вісім два кільця, без початку, без кінця. Знайдіть у себе цифру 8,обведіть її пальцем і запам’ятайте, яка вона. В нашому Теремку вже всі кімнати заселені. Ви були уважні, правильно лічили і допомогли звірятам заселитись.
Зараз давайте пригадаємо, котрий по порядку прийшов зайчик і в яку кімнату він заселився. А лисичка, півник, жабка і. т. д.?
Ось казочці кінець, а хто слухав-молодець!
У вас є різні геометричні фігури. Викладіть на аркуші паперу фігуру, яка була б схожа на одного із мешканців нашого Теремка.
Діти виконують. Вихователь запитує кількох дітей: