Конспект заняття "Восени нам час до школи"

Про матеріал
Зв’язне мовлення: продовжувати навчати дітей описувати предмет з допомогою вихователя, вправляти малят у побудові розповідних речень; продовжувати знайомити з програмовими віршами, вивчати та виразно розповідати їх на пам'ять; прищеплювати цікавість до художнього слова. Словник: активізувати словник дітей словами: ручка, простий олівець, гумка, книжка, зошит, альбом, пенал; ввести в словник узагальнююче слово: «учнівське приладдя».
Перегляд файлу

                                                                                                       Конспект заняття з розвитку мовлення                                                                                                        

                                                                                     «Восени нам час до школи»

                                                                                                  Вихователь ДНЗ №8: Гасанова А.С.

 

Мета: Зв’язне мовлення: продовжувати навчати дітей описувати предмет з допомогою вихователя, вправляти малят у побудові розповідних речень; продовжувати знайомити з програмовими віршами, вивчати та виразно розповідати їх на пам'ять;  прищеплювати цікавість до художнього слова.

Словник: активізувати словник дітей словами: ручка, простий олівець, гумка, книжка, зошит, альбом, пенал; ввести в словник узагальнююче слово: «учнівське приладдя».

Матеріали: Презентація до віршів Р.Завадовича «Лісова школа» та П.Воронька «Як багато знаю я», проектор, екран,  підручники для 1 класу та інше учнівське приладдя, картинки та фішки для звукового аналізу слів.

Хід заняття

- Малята, швидко плине час. Здається, ще зовсім недавно вас привели мами до молодшої групи нашого дитсадочка крихітними малюками. Потім ви трохи підросли і стали ходити до якої групи? (До середньої групи). Так. А зараз ви вже значно подорослішали, порозумнішали. Усім вам уже п’ять, а комусь, можливо, вже й шість років. Яку групу дитсадочка тепер відвідуєте ви? (Старшу групу). Правильно. Але мине всього півроку – і ви вже більше не ходитимете до дитсадка. Знаєте чому? (Ми підемо до школи). Так, молодці.

А зараз послухайте віршик про школу.

 

Лісова школа

Школа, школа лісова:

Пані вчителька – сова,

Учні – звірики малята

Вчаться пильно і завзято.

Лисеня мале, хвостате

Вже уміє написати

Наймиліші з всіх слова:

«Наша школа лісова».

                                 Р. Завадович

 

-Про що, діти, розповів віршик, який ви щойно послухали? (Про лісову школу).

-Хто вчиться в лісовій школі? (У лісовій школі навчаються лісові звірята).

-Хто навчає їх? (Їх навчає вчителька сова).

-Як ви гадаєте, чому навчають діток у школі?(У школі навчають читати, писати, рахувати, малювати, співати, займатися спортом).

-Як ви гадаєте, чи потрібне кожному шкільне навчання? Чому ви так вважаєте? (Заслуховуються відповіді-пояснення усіх бажаючих малят).

-Ви знаєте, як потрібно поводитися у школі? (Потрібно бути уважним, слухняним, зібраним, чемним, ввічливим).

-Як потрібно ставитися до шкільного навчання? (Старанно, сумлінно, завзято, із бажанням).

 

Дидактична гра «Що у портфелі лежить?»

Дорослий по черзі викликає малят. Кожна дитина дістає одну річ із портфеля, називає її та розповідає про призначення цього предмета. Якщо малюк вагається, він може скористатися допомогою когось із то­варишів, які в цей час уважно стежать за ходом гри, або підказкою ви­хователя.

Що це? (Це — книжка.) Як ти думаєш, що це за книжка? (Це «Буквар».) Для чого потрібен «Буквар»? (Щоб вивчити всі букви, навчи­тися читати.) Погортаймо «Буквар». Що є в ньому? (Малюнки, букви, віршики, казки.)

Що це? (Це також книжка.) Що намальоване на обкладинці книжки? (Різні цифри.) Як ти думаєш, що це за книга? (Математика.) Чого навчить математика? (Писати цифри, знати числа, рахувати, додавати, віднімати, розв’язувати задачі.)

Що це? (Ручка.) Яка вона? (Кулькова, пластмасова, синенька, дов­гаста.) Що роблять ручкою? (Ручкою пишуть палички, букви, цифри, слова.)

Що це? (Зошит.) Який це зошит? (Учнівський, паперовий,білий, в лінійку.) Для чого він потрібен? (У такому зошиті вчаться писати палички, букви, слова.) Як ти думаєш, як треба писати в зошиті? (Аку­ратно, охайно, старанно.)

Що це? (Цеальбом.) Який альбом? (Великий, гарний, чистий, із яскравою обкладинкою.) Для чого потрібен альбом? (Щоб малювати в ньому різні малюнки олівцями, фломастерами та фарбами.)

Що це? (Цепенал.) Який пенал? (Чотирикутний, дерев’яний, міцний.) Які речі зберігають у пеналі? (Ручки, простий олівець, гумку.)

Наприкінці гри діти ще раз називають речі, потрібні для навчання в школі.

Звичайно, навчання в школі — справа серйозна. Але шкільні уроки чергуються з веселими перервами, під час яких можна відпочити та розважитися, погратися. Давайте і ми трохи відпочинемо.

 

Фізкультхвилинка

Сонячний зайчик стрибнув на віконечко –

і у кімнаті засяяло сонечко,

Квіти всміхнулись, розправили листячко,

Пташечка в клітці поправила пір’ячко.

Сонячний зайчик стрибнув до маляти

Й ну його в щічки малі цілувати...

 

-Молодці, малята. До дитсадочка ви іноді приносите із собою іграшки чи якісь цікаві речі, щоб погратися ними або показа­ти товаришам. А сьогодні ми з вами покажемо вашим мамам, як ми вміємо робити звуковий аналіз слів.

Діти роблять звуковий аналіз слів.

-Молодці. У нас в дитсадочку також є книжечки. Що напи­сано в них? (Казки, оповідання, загадки, віршики.) Підете ви, малята, до школи, а ці книжки розглядатимуть ті дітки, які прийдуть після вас у старшу групу.

Педагог показує вихованцям ілюстрацію і виразно читає їм вірш.

 

 

 

Як багато знаю я

В мене є книжок багато –

І новенькі, і старі.

Як піду до школи з татом,

Всі книжки віддам сестрі.

Хай вона сама читає

Про лисичку й журавля,

Хай вона сама узнає,

Як багато знаю я.

П. Воронько

Вихователь пропонує дітям вивчити віршик напам’ять. Дорослий, не поспішаючи, читає вірш удруге, а діти промовляють рядки услід за ним, чітко та виразно.

-Діти, чи хочеться вам до школи?

-Чи не сумуватимете за садочком?

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Есаулова Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Гасанова Алла
Додано
9 березня 2020
Переглядів
2256
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку