Конспект заняття для старшої групи «Ввічливість»
Мета: вчити дітей застосовувати етикетні норми (привітання, прощання, прохання, подяки) у стосунках з оточуючими; продовжувати формувати уявлення про позитивні риси характеру, зокрема ввічливість; розширювати уявлення про зміст, виділяти з конкретних ситуацій і вчинків, давати мотивовану моральну оцінку; продовжувати знайомити з правилами ввічливої поведінки та усвідомлено дотримуватись їх; продовжувати знайомити з приказками та прислів'ями, розуміти їх зміст та використовувати їх під час спілкування; закріпити в активному словнику поняття ввічливість; закріплювати вміння добирати слова протилежні за значенням; виховувати бажання наслідувати позитивні зразки поведінки.
Конспект заняття у старшій групі
з використанням курсу «Дошкільнятам освіта для сталого розвитку»
Тема: «Ввічливість»
Мета: вчити дітей застосовувати етикетні норми (привітання, прощання, прохання, подяки) у стосунках з оточуючими; продовжувати формувати уявлення про позитивні риси характеру, зокрема ввічливість; розширювати уявлення про зміст, виділяти з конкретних ситуацій і вчинків, давати мотивовану моральну оцінку; продовжувати знайомити з правилами ввічливої поведінки та усвідомлено дотримуватись їх; продовжувати знайомити з приказками та прислів’ями, розуміти їх зміст та використовувати їх під час спілкування; закріпити в активному словнику поняття ввічливість; закріплювати вміння добирати слова протилежні за значенням; виховувати бажання наслідувати позитивні зразки поведінки.
Матеріали: демонстраційний матеріал, картинки-загадки, дидактичні ігри, картки самоаналізу, ноутбук, мультфільм «Образливе слово», картка-мнемотехніка «Як зробити день веселим» А. Костецького, фізкультхвилинка «Бедрик».
Хід заняття:
Організаційний момент.
Психогімнастика «Привітання»
Доброго ранку! – мовим за звичаєм,
Доброго ранку кожному зичимо.
Гостей дорогих ми вітаємо,
Їм щастя та здоров’я бажаємо.
Любі діти, щоб наша зустріч була теплою, щирою, подаруйте усмішки одне одному. Адже відомо, що коли люди посміхаються та відбуваються дива. Які саме? (стає веселіше, стає тепліше на душі, через усмішку людина дарує доброту свого серця)
Читання стартового тексту.
Одного разу вихователька розповіла дітям про ввічливі слова, і Максимко твердо вирішив стати ввічливим хлопчиком. Тим більше, що нічого складного в цьому не було – говори «Добрий день» всім, кого зустрінеш, і все. Але все виявилося не так просто.
Запитайте дітей: Як ви думаєте, як реагували люди, з якими він вітався на вулиці, в магазині, в лікарні? Чому?
Запросіть дітей до виконання вправи «Вибір» (вступне самодослідження).
Вступне самодослідження
1. Я думаю, що з людьми треба вітатися.
2. Коли я бачу знайомих мені дітей чи дорослих, я вітаюся з ними.
3. Я використовую вітальні слова протягом всього дня.
4. Я намагаюсь привітатись першим.
Робота з картинками (розділити дітей на дві команди за допомогою бейджиків )
Запропонуйте дітей розповісти, як кожен і кожна з них може діяти у подібній ситуації і допоможіть їм сформулювати наміри, починаючи зі слів: «Тепер я буду…».
Гра «Каруселька». Правила гри: об’єднайте дітей у пари. Поставте їх у коло обличчям одне до одного. Поясніть, що зараз буде гра «Каруселька» і як на кожній каруселі
ті, хто стоять до кола спиною, не рухаються, а ті, хто навпроти, – за командою будуть переходити від партнера до партнера. Запропонуйте дітям пригадати всі відомі їм слова привітання і привітатись якимось з них з першим партнером чи партнеркою. Запросить зовнішнє коло перейти до наступного співрозмовника і знову привітатись, бажано іншими словами. (Сигналом до переходу може бути дзвіночок або плескання в долоні тощо). Гра продовжується допоки дитина не повертається до свого першого
партнера.
Прислів’я:
- Слова щирого вітання дорожчі за частування
- За добре слово не платять, а скажеш – усім приємно.
Основна частина.
Ввічливість – це уміння поводити себе так, щоб іншим було приємно з тобою.
Гра «Хороші та погані риси» (фішки: червоні та зелені) Вихователь називає хороші та погані риси, а діти фішками показують ( жадібний, байдужий, неохайний, чемний, щирий, добрий, хвалькуватий, привітний, лінивий, грубий, дружний)
Дидактична гра «Квітка вчинків» (діти розділяються на дві команди та складають квітки гарних та поганих вчинків.)
Прислів’я:
Фізкультхвилинка «Бедрик» (з використання ноутбука)
Загадки Тітоньки Сови.
Тітонька Сова приготувала для нас загадки, вона хоче дізнатися чи вміють дітки нашої групи бути ввічливими.
Зненацька зустрів він старого бульдога
Я прошу вас діти скоріш відгадати
Хто першим повинен «Здоров був» сказати? (першим повинен привітатися менший песик)
А назустріч кавалер симпатичний скоч-терьєр
Тож мерщій мені скажіть хто першим вигукне «Привіт» (першим має привітатися скоч-терьєр тому, що він хлопчик)
Мишці наступив на хвостик
Посварилися вони, побігла мишка до нори.
Що повинен був сказати песик мишці? (песик повинен був сказати слова вибачення)
Щоб не чхала знову ми їй скажем «Бувай здорова»
У понеділок запливла
А у вівторок на прошання
Вона сказала «Добрий ранок»
Яку помилку допустила камбала? (на прощання треба було сказати до побачення)
Прислів’я:
Мозковий штурм.
Діти розповідають вірш за допомогою мнемотехніки
«Як зробити день веселим» А. Костецького
Підсумок. Молодці діти. Ви допомогли тітоньці Сові розібратися яку людину називають ввічливою.
Діти складають «Квітку ввічливості» (повторюють слова ввічливості)
Прислів’я:
Тітонька Сова запрошує дітей переглянути мультфільм «Образливе слово»
Підготувала вихователь Царенко Т.В.