Конспект заняття "Привітання"

Про матеріал

Конспект заняття для старшої групи «Привітання»

Мета: розвивати уявлення дітей про основи культурної поведінки, про ввічливі слова, вітання, як чемну форму звертання. Учити користуватися ввічливими словами – мовними формами. Навчати дітей ввічливому спілкуванню з однолітками, дорослими, розкрити перевагу доброти над жадібністю, байдужістю, вчити бачити і проявляти милосердя до людей, тварин, рослин. Розвивати етичні почуття, пам'ять дітей за допомогою малих форм (прислів'я), домагатись доброзичливої атмосфери в групі, виявляти турботливе ставлення до малюків, до старших. Виховувати бажання бути привітним і чемним.

Перегляд файлу

Конспект заняття для дітей старшого дошкільного віку 

за навчальним курсом «Дошкільнятам освіта для сталого розвитку»

 

Тема: «Привітання»

Мета: розвивати уявлення дітей про основи культурної поведінки, про ввічливі слова, вітання, як чемну форму звертання. Учити користуватися ввічливими словами – мовними формами. Навчати дітей ввічливому спілкуванню з однолітками, дорослими, розкрити перевагу доброти над жадібністю, байдужістю, вчити бачити і проявляти милосердя до людей, тварин, рослин. Розвивати етичні почуття, пам'ять дітей за допомогою малих форм (прислів’я), домагатись доброзичливої атмосфери в групі, виявляти турботливе ставлення до малюків, до старших. Виховувати бажання бути привітним і чемним.

Матеріал: сюжетні картинки із серії «Культура і етикет», картинки з курсу «Дошкільнятам освіта для сталого розвитку», пісні В.Шаїнського «Посмішка», сонечко з промінцями, картинки з ввічливими словами, дидактична гра «Квітка ввічливості».

Попередня робота: читання оповідань В.О Сухомлинського « Чому дідусь такий добрий сьогодні», « Навіщо говорять «спасибі»; заздалегідь закріпіть на «робочій» стіні 5–6 карток зі словами (на ваш вибір): «Добрий ранок! Доброго ранку! Добрий день! Доброго дня! Добридень! Здрастуйте! Вітаю! Привіт! До побачення! Усього доброго! На все добре! До зустрічі! Доброго вечора! Добраніч!» тощо. Протягом дня ви разом із дітьми неодноразово можете називати надруковані слова вітання, що допоможе їм запам’ятати образи цих слів і впізнавати їх серед інших.

Хід заняття

1.Організаційний момент

Звучить пісня В.Шаїнського «Посмішка», діти заходять до групи (залу).

Психогімнастика «Привітання»

Діти (стають в коло, беруться за руки та посміхаються до товаришів):

У садочку новий день

Всім говорим «Добрий день!».

«Добрий день» тобі й мені

Усім людям на землі

Вихователь:

- Сідайте! Дітки, ви, мабуть, всі любите казки, де відбувається щось чудодійне. А хто ж вміє робити чудеса?

Діти:

- Чарівники!

Вихователь:

- Ось і ми з вами спробуємо побувати трішки чарівниками, а для цього нам потрібно знати чарівні слова. Які це слова? (Будь ласка, дякую …(діти підходять до стіни, де прикріплені слова).

Вихователь:

- Можливо пам’ятаєте, як їх потрібно вимовляти?

Діти:

- Лагідним голосом, посміхаючись і дивлячись прямо у вічі.

Вихователь:

- Коли людина розмовляє спокійно, ніжно і не сердиться, не штовхається, коли хоче пройти біля вас, а, можливо і попросить вас допомогти їй, то як ми називаємо таку дівчинку чи хлопчика?

Діти:

- Вихований, ввічливий.

2.Основна частина

Вихователь:

- От зараз ми і поговоримо про ввічливість. Адже люди повинні не лише вимовляти слова, а й знати коли і про що говорити.

Проблемна ситуація. (В цей час заходить хлопчик).

Петрик:

- Привіт! Ой, а я спізнився. А про що ви тут розмовляєте?

Вихователь:

- Так, ти спізнився. А ми про ввічливість говоримо.

Петрик:

- О-о-о! А я ввічливий!

Вихователь:

- Ну коли ти ввічливий, то ти і вітатися вмієш?

Петрик:

- Авжеж! Я ж сказав: «Привіт», - значить я ввічливий.

Вихователь:

- Діти, а чи все правильно зробив Петрик?

Діти називають помилки і виправляють їх.

- А як взагалі можна привітатись? (Доброго ранку, доброго дня, здрастуйте). І щоб в голосі нашому чулась доброта. Чи можна говорити при зустрічі «Привіт»?

- Так, але лише своїм друзям.

- А як можна привітатися на відстані?

Поклонитись, махнути головою чи рукою.

- А хто повинен привітатись перший при зустрічі з дорослими людьми?

- Дійсно,вітання бувають різні. Чи то уклін, чи слова вітання, чи лагідна посмішка, спільне в них те, що привітання означає: «Ти мені приємна людина. Я тобі бажаю всього найкращого».

Гра «З давніх-давен».

- Існує давній звичай знімати шапку, коли входимо до приміщення. Що він означає?

Діти:

- Ми показуємо, що прийшли з миром.

Вихователь:

- А що означає звичай знімати рукавицю, коли вітаємось?

Діти:

- Ми показуємо, що в руці у нас немає зброї, що ми теж прийшли з миром, добром.

Вихователь:

- Як бачите, не лише наші вчинки, слова, а навіть рухи говорять про нас, показують, які ми виховані, ввічливі чи ні. Адже і погляд теж може бути різним. І коли ми хочемо бути вихованими і ввічливими, ми повинні і говорити, і робити все з добрим наміром, з радістю і добротою, щоб всі, з ким ми спілкуємося, одержували лише радість від нас.

Робота за картинками «Дошкільнятам освіта для сталого розвитку».

Почніть опрацювання картинок із обговорення віршика.

Запам’ятала

Научила доню мати

«До побачення» казати.

І дівча оті слова ні на мить не забува.

Ступить з двору на поріг

– «До побачення», – до всіх…

Запитайте дітей: чи правильно вживала дівчинка слова «До побачення»? Коли їх треба казати? Перейдіть до аналізу картинок.

Дія 1. Вітаю всіх знайомих, коли зустрічаю

Запитайте дітей: що вони бачать на першій картинці? Чим відрізняється поведінка дітей на другій картинці? Як правильно поводитися під час зустрічі? Які слова варто говорити? Хто і як потискає руки під час зустрічі? Які слова говоримо при прощанні?

Дія 2. Вітаю всіх протягом дня

Почніть опрацювання дії з віршика В. Бірюкова «Добрі слова».

– Доброго ранку! – кажу за звичаєм.

– Доброго дня вам! – людям бажаю.

– З вечором добрим! Зустрічних вітаю.

І посміхнуться у відповідь люди:

Добрі слова ж бо для кожного любі.

Запитайте у дітей, як відрізняються вітальні слова протягом дня. Далі перейдіть до розгляду картинок.

Запитайте дітей: що вони бачать на першій картинці? Чим відрізняються зображення на першій та другій картинках? Якими словами ми вітаємося зранку? Якими вдень? Якими ввечері і коли ідемо спати?

Вихователь:

- Давайте згадаємо віршик про вітання і від його гарних слів стане приємно.

Доброго ранку! – мовлю за звичаєм,

Доброго ранку! – кожному зичу я,

Доброго дня вам! – людям бажаю,

Вечором добрим! – стрічних вітаю.

І посміхаються в відповідь люди,

Добрі слова ж бо для кожного любі.

Читаємо пораду  – «Вітайся з усіма скрізь і всюди, особливо з людьми літнього віку. Хочеш мати у собі здоров’я – вітайся з усіма».

- Пригадаємо народне прислів’я. яке говорить про те ж саме. Згадали?

Хто людям добра бажає, той і собі має.

- А як ви його розумієте?

Добре слово краще за цукор і мед.

- Як ви розумієте це прислів’я? Що це значить?

- Милосердя, що це таке?

Вихователь:

- На світі дуже багато гарних слів. А хто з вас, можливо, чув таке слово як «милосердя».

- Як ви думаєте, що воно означає?

Милосердна людина – це чуйна людина.

- Які прислів’я ви знаєте, де говорилось би про милосердні вчинки?

Одне приємне слово – наче сад цвіте.

Щире слово – добре діло, душу й серце звеселило.

Вихователь:

- Роздивіться картинки і згадайте, що трапилось з героями. Чи сподобався вам вчинок хлопчика? Чому?

Читаємо  пораду  – «Допомагай людям, чим можеш, особливо бідному, хворому, скривдженому, нужденному. Роби це з радістю. Ти набудеш в ньому друга…»

Фізкультхвилинка. Драматизація оповідання «Хусточка».

- Поведінка якої дівчинки вам сподобалась? І ви вчинили б точно так?

- Яке прислів’я підходить до цієї ситуації?

Не одяг красить людину, а добрі діла.

Дидактична гра «Квітка ввічливості»

E:\флешка моя\квітка ввічливості\1 (1).jpg E:\флешка моя\квітка ввічливості\2.jpg E:\флешка моя\квітка ввічливості\3.jpg E:\флешка моя\квітка ввічливості\4.jpg   E:\флешка моя\квітка ввічливості\5.jpg E:\флешка моя\квітка ввічливості\6.jpg E:\флешка моя\квітка ввічливості\7.jpg E:\флешка моя\квітка ввічливості\8.jpg

Гра «Сонечко»

Сонечко намальоване на аркуші паперу. Сонечко з коротенькими промінчиками. На запитання вихователя діти дають відповіді. Кожна відповідь написана на промінчиках, їх доточують до намальованого сонечка.

- Ми з вами говорили про добрі вчинки, чарівні слова, приводили і прислів’я про це, як багато значить для кожного з нас щире слово. Але ще нам чогось не вистачає. А щоб вам допомогти здогадатись, чого саме, я вам загадаю загадку:

Соняшник розцвів у небі,

Поливать його не треба,

Влітку, взимку, він цвіте,

І насіння золоте розсипає

Сонях всюди, - урожай, -

Це радість буде (Сонце)

Голуба хустина,

Жовтий клубок

По хустині качається –

Людям усміхається. (Сонце)

- Так, нам не вистачало сонечка, яке людям усміхається. Подивіться, як сонечко посилає свої промінці на землю і зігріває її. Щоб і наше сонечко нас зігріло, ми повинні допомогти йому. Я зачитаю вам ситуацію, а ви доберете потрібні слова і збільшите тим самим його проміння.

- Ви прийшли в дитячий садок, що ви повинні сказати?

Діти:

- Доброго ранку!

Вихователь:

- Вам допомогли роздягтися, повісити одяг, що треба сказати?

Діти:

- Дякую?

Вихователь:

- Ви йшли по коридору і випадково когось штовхнули. Що треба сказати?

Діти:

- Вибачте, перепрошую. Людина зробила добре слово, діло, їй потрібно віддячити, не слід забувати про дуже важливе слово: «Будь ласка».

Вихователь:

- Ви були в гостях, вам було весело, цікаво. Але вже час повертатись додому. Що кажемо?

Діти:

- До побачення!

3.Підсумок заняття

(Сонечко піднімаємо на мотузці. Діти співають: «Вийди, вийди, сонечко»).

Вихователь:

- Слова коротенькі, а як багато значать. Яку містять в собі силу і енергію. Ми допомогли сонечку і в групі дійсно стало тепло, затишно, добре від сонечка, від наших сердець, від теплих, щирих слів. Будьте привітні, чемні, скромні і

турботливі, діти. На згадку я вручаю вам таке маленьке символічне сонечко – це залишає сліди сонячний зайчик, стрибаючи і посміхаючись то на одному обличчі, то на іншому, ніби грається з нами.

(З допомогою дзеркала сонячний зайчик стрибає по групі, де сяде, там і залишив слід – маленьке сонечко).

 

Як домашнє завдання попросіть дітей розповісти батькам, про що вони дізналися на занятті. Запропонуйте їм попробувати:

– вітатися з рідними протягом усього дня;

– вітатися з однолітками при зустрічі;

– вітатись із сусідами та іншими дорослими, коли це необхідно.

Скажіть, що наступного ранку вони зможуть розповідати всім у групі про свій досвід.

 

 

Література

1. В.О Сухомлинський  « Чому дідусь такий добрий сьогодні», « Навіщо говорять «спасибі»

2. В.О. Сухомлинського « Серце віддаю дітям», « Сто порад вихователю»

3. Дитина. Освітня програма для дітей від двох до семи років/наук. кер. проекту В.О. Огневюк

4. Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку : навч.-метод. посіб. для дошкільних навч. закладів / Н. Гавриш, О. Саприкіна, О. Пометун;

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. bulist somnam
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
24566
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку