Майстер - клас для дітей старшого дошкільного віку "Малюємо картину"

Про матеріал
Майстер – клас розрахований для старших дошкільників Мета: Побудова освітнього процесу з тактильним посібником, як надати дитині з порушенням зорової активності максимально можливої інформації про оточуючий її світ.
Перегляд файлу


Майстер – клас розрахований для старших дошкільників

Мета: Побудова освітнього процесу з тактильним посібником, як надати дитині з порушенням зорової активності максимально можливої інформації про оточуючий її світ.

Завдання:

  1. Формувати елементарні знання про навколишній світ (земля, повітря, вода), пори року.
  2. Розвивати вміння класифікувати предмети.
  3. Знайомити з різними властивостями матеріалів.
  4. Знайомити з розміром, кольором, формою.
  5. Розвивати сенсомоторні координації.
  6. Сприяти розвитку дрібної моторики рук і тактильних відчуттів.
  7. Навчати рахунку, орієнтування на площині.
  8. Розвивати допитливість.
  9. Формувати навички спілкування.
     

Часто люди не замислюються, як багато образів, понять ми автоматично засвоюємо за допомогою зорового аналізатора за зразком і наслідування.
А дитині з порушенням зору для цього потрібно залучення всіх збережених органів почуттів і безпосередня допомога дорослих. Діти з порушенням зору відчувають труднощі, які необхідно враховувати:
* ускладнюється процес спостереження, виділення істотних ознак, визначення форми, будови і взаємовідносини окремих частин досліджуваного  обˊєкта;
* у дослідженні будь – якого предмета утруднена передача дітьми пропорцій;
* не розвинений окомір, тому слід мобілізувати можливості дитини, розкрити в ньому бажання відчувати гармонію навколишнього світу через дотик і емоційну сферу.

Ось одним з видів дидактичного посібника для дітей з порушенням зору є «Розвиваючий килимок», який призначений для наочно – практичного сприйняття дитиною предметів навколишнього світу. Цей посібник допомагає сформувати і розширити уявлення дітей про пори року, природні явища, погоді, птахів, тварин, овочах, фруктах, ягодах, деревах, першоцвітах, комахах, рибах, транспорті, про місце розташування, знання прийменників і вміння використовувати їх у мовленні, закріплює знання дітей про колірному спектрі.
Яскраві кольорі та чіткі контури предметів змушують дітей з порушенням зору використовувати залишок зору і вправляти у спільній роботі очей і рук.

Майстер – клас  «Малюємо картину»

Сюрпризний момент


Сьогодні ми з вами будемо малювати картину, але техніка малювання буде незвичайна. За допомогою чого малюють картини? Для чого це потрібно? А ми з вами будемо малювати за допомогою предметів, бажаєте спробувати?

Вона прийде до нас з ласкою і зі своєю казкою. Чарівною паличкою махне картина наша оживе.
Ось основа нашої картини, що то на ній вже є, але ми з вами зробимо її повне, яскраве, і надамо їй завершальний вид.
Щоб картина вийшла, є умова її наповнення. Ми повинні заповнювати її поступово, пересуваючись зліва направо.

Ви мені допоможете?

Починаємо з першого дерева. З чим у вас асоціюється це дерево?

Тільки сонечко пригріло –
І розтанув килим білий.
Світ радіє: певно, зна –
В гості йде до нас … ВЕСНА!

Які зміни відбуваються в природі навесні?
- Сонечко…вішаємо сонечко на картину
- Птахи прилетіли з теплих країв…
- Прокидаються комахи… добавляємо комах
- Зацвітають дерева…
Ось і наше дерево зацвіло, давайте припустимо, що це дерево - яблунька.
На яблуні розпускаються квіти, вішаємо їх знизу до гори.
Скільки квіточок розпустилося на дереві?
Що ще змінюється коли наступає весна?
- Земля прокидається. починаються роботи на землі - в городі, в саду…висаджуємо розсаду
- Тане лід на річці, по ній починають плавати качечки…добавляємо качечек  
            
Подивіться. який гарний, з соковитою зеленню лужок.
- Які перші весняні квіти з'являються на лузі?

Давайте ми з вами закриємо очі і уявімо себе на весняному лузі, вдихаємо аромат весняний квітів ... Слухаємо, як співають пісні птахи…

Сподобалося? Молодці, продовжуємо малювати далі!

Вітер віє,
                                    Нива зеленіє,
                                    Сонечко пригріває.
                                    Коли це буває?.... ЛІТОМ

Що змінюється в природі влітку?
- Що відбувається з нашим яблуневим деревом?( з'являються яблука)
                Вішаємо яблучка зліва направо.

Яблука які? Усі полюбляють їх? А скільки ми повісили яблук?

-У річці граються рибки. Скільки їх?
- Які зміни відбуваються на городі?
Висаджуємо розсаду у город
А за що ви полюбляєте літо?

(можна використовувати гімнастику для оченят «Метелики»
на екрані телевізора)

Фізхвилинка з елементами зорової гімнастики

Очима швидко обертаймо,

Та головою не хитаймо.

Ліворуч – раз, два, три, чотири.

Праворуч – стільки ж повторили.

По колу очі обертаймо,

І все навколо розглядаймо.

Раз коло, два і три, чотири.

Щільніше очі ми закрили.

На пять і шість їх потримали

По колу знов пообертали.

 

Ось і літо пролетіло, зелені кольори почали плавно переходити ... в які?

Що відбувається? ОСІНЬ

Прийшла дівчина до хати,
Узялась хазяйнувати:
Вправно скриню відімкнула,
В жовту свитку ліс вдягнула. ОСІНЬ

Які зміни в природі восени?
- Дерева змінюють колір….
Листя вішаємо зліво направо.
-А куди поділися яблучка?
- Які кольори вибирає осінь для листя?
- Птахи відлітають у теплі краї…
- Їдуть дощі…вішаємо дощову хмаринку.
- Холодає…
А чому кажуть, що осінь приходить з подарунками? (урожай)
- Що роблять з урожаєм? (Урожай збирають. Машини відвозять урожай в ...)

Збираємо урожай у кошик та грузимо його у машину.
 

Да. Дійсно осінь. Розгулялась, веселиться. Прикрасила все барвисто.
Знову змінюється колір нашої галявини…
Після осени пришла та намети намела..
Ось і настала зима, у неї теж багато сюрпризів.

Що трапилося з нашим деревом? Чому вона стало білим?

Вішаємо снігову хмаринку, сніжинки зверху донизу.

Закрийте очі, підставте долоньку і зловіть сніжинку.
Спіймали? Що ви відчуваєте?

- Сніг який? (мˊякий, пухнастий, холодний, вологий…)
- Що таке сніг? Звідки він береться?
Ой, подивіться, а хто там сховався у сніжку?(зайчик сховався у наметі)

А чому ми його зразу не помітили?
Як зимують тварини? Ведмідь у берлозі
А як відчувають себе птахи взимку?

Чому кажуть: рибам взимку жити тепло, дах у них товстенне скло? Риби під льодом.

Що таке лід? Звідки він береться? Який він?
Ну ось ми і наблизилися до правого краю картини, заповнили її повністю.
Подивіться, яка у нас вийшла картина ... яскрава, різнобарвна, красива.
Тепер потрібно придумати для неї назву.


Придумала мать дочерям имена,
Вот Лето и Осень, Зима и Весна.
Приходит Весна – зеленеют леса,
И птичьи повсюду звенят голоса.
А Лето пришло – всё под солнцем цветёт,
И спелые ягоды просятся в рот.
Нам щедрая Осень приносит плоды,
Дают урожаи поля и сады.
Зима засыпает снегами поля.
Зимой отдыхает и дремлет земля.
                                                     (А. Кузнецова)

 

docx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Майстер-класи
Інкл
Додано
26 липня 2020
Переглядів
1294
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку