Продовжити вчити дітей приклеювати заздалегідь приготовані деталі за заданим зразком, працювати з клеєм, папером,
Продовжити розвивати просторове і образне мислення, зорово – рухову координацію.
Продовжити розширювати кругозір дітей, поповнювати їх словниковий склад.
Пригадати й познайомити дітей з назвами птахів і їх частинами тіла Продовжити виховувати добре ставлення до природи і бережне ставлення до неї
КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ З АПЛІКАЦІЇ В СТАРШІЙ ГРУПІ « ПТИЦЯ ІЗ КАЗКИ » .
1. Продовжити вчити дітей приклеювати заздалегідь приготовані деталі за заданим зразком, працювати з клеєм, папером,
2. Продовжити розвивати просторове і образне мислення, зорово – рухову координацію.
3. Продовжити розширювати кругозір дітей, поповнювати їх словниковий склад.
4. Пригадати й познайомити дітей з назвами птахів і їх частинами тіла .
5. Продовжити виховувати добре ставлення до природи і бережне ставлення до неї.
ОБЛАДНАННЯ.
-Ілюстрації із зображенням різних птахів
— диск зі звуком пташиних голосів,
— маски із зображенням птахів
— аркуш картону блакитного кольору (А – 4 ,
— комплект усіх деталей «птахи » (тулуб, голова – жовтого кольору; хвіст, два крила, чубчик на голову, дзьоб – червоного кольору ; різнокольорові блискучі смужки з самоклеючого паперу,
— «чарівна паличка» ,
— клей, клейонка, серветки, фломастери.
ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА.
Читання російських народних казок «Жар – птах і Василина – царівна». «Казка про Івана – царевича. жар – птиці і про сірого вовка », і казки П. П. Єршова «Коник – горбоконик». проведення заняття з малювання на тему «Жар – птах » .
Хід ЗАНЯТТЯ.
Ст. Здрастуйте, хлопці! Сьогодні наше заняття з аплікації буде незвичайним. воно буде казкове. Але для того, щоб потрапити нам до казку. я візьму чарівну паличку і вимовлю заклинання :
«Казка – казочка. прийди,
Наших діток здивуй!»
Ст. Закрийте очі! (Включається диск зі звуками голосів птахів ) .
В. А тепер відкрийте очі.
Хлопці, ми з вами опинилися в казковому лісі. де живуть найрізноманітніші птахи. і ті, яких ви знаєте і бачите кожен день на вулиці, і ті, яких ви ніколи не зустрічали.
(Дітям демонструються птахи. горобець, ворона, голуб, зозуля, дятел, снігур та ін) .
Ст. Хлопці, давайте подивимося на пташок. Які з них ви знаєте? (Відповіді дітей) .
Якщо діти не знають вихователь називає птицю і діти повторюють її назва) .
Ст. Хлопці, а на найдальшій казкової галявині чарівного лісу живуть незвичайні птахи. деякі з них ви знаєте і, можливо, бачили в зоопарку або по телевізору, а деяких з них ніколи не зустрічали, тому що вони живуть у далеких – далеких країнах. Але сьогодні у вас є можливість познайомитися і з ними.
(Демонструються фотографії з зображенням птахів. фламінго, орел, чапля, пелікан, пінгвін, журавель, яструб, какаду, лебідь, колібрі, штраус та ін) .
В. А ще є такі птахи. які живуть тільки в казках. наприклад, Жар – птах. про яку ми з вами нещодавно читали казки. Згадайте, в яких казках зустрічалася це птах. (Відповіді дітей) .
Ст. Але не дивлячись на те, що всі ці птахи різні. за розміром (якісь дуже великі, а якісь маленькі, за забарвленням оперення (якісь з них красиві і яскраві, а якісь сіренькі і непомітні). Але все одно у всіх цих птахів є спільне – вони складаються з одних і тих же частин тіла. Давайте подивимося на пташку і скажемо з яких частин тіла вона складається? (Відповіді дітей) .
Ст. Хлопці, в нашому казковому лісі ми побачили багато різних птахів. але тут немає Птахи Щастя. А адже люди ще з давніх часів вірили, що є така птах. приносить на своїх крилах щастя. Саме тому ми сьогодні з вами зробимо таку Птаха Щастя. щоб були щасливі і ви, і ваші рідні, і всі люди на землі. Давайте ми з вами зараз пофантазуємо і спробуємо сказати. якою ви собі уявляєте Птаха Щастя. (Відповіді дітей) .
Ст. Перш ніж ми з вами приступимо до роботи, давайте трохи пограємо.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.
(Дітям роздаються і надягають маски із зображенням птахів. вихователь промовляє вірш, а діти виконують рухи відповідно до тексту три рази) .
— Маленькі пташки
Високо літали
(Діти махають руками, як птахи крилами ) .
— До вечора у пташок
Крильця втомилися.
(Діти сідають навпочіпки) .
— А до ранку вирушили
Знову пташки в дорогу.
(Діти встають) .
Ст. Молодці, хлопці! Гарні пташки з вас вийшли! Ну, а тепер давайте приступимо до виготовлення Птахи Щастя .
Перед дітьми ставиться зразок аплікації «Казкова птиця » ) .
Порядок дії :
— дітям роздаються аркуші картону блакитного кольору (А – 4, комплект деталей, клей, фломастери ;
— за зразком маємо на блакитному картоні всі деталі «птахи » ;
— приклеюємо «тулуб» птахи ;
— праворуч від нього наклеюємо «голову» птахи ;
— ліворуч від «тулуба» володіємо «хвіст» птахи ;
— свержу і знизу до «тулуба» наклеюємо два «крила» птахи ;
— зверху на «голову» приклеюємо «чубчик» ;
— праворуч до «голові» прикріплюємо «дзьоб» птахи ;
— прикрашаємо блискучими смужками з самоклеючого паперу «хвіст». «крила» «чубчик» ;
— малюємо фломастером «очі» птиці .
Ст. Молодці, хлопці! Дивлячись на ваші чудові роботи, хочу вам прочитати вірш про щастя.
Що таке щастя? Це сонце
Світить лагідно над головою!
Що таке щастя? Це вітер,
Що грає весело з тобою!
Що таке щастя? Це мама
Ніжно обіймає і цілує!
Що таке щастя? Це життя,
Яка часом не балує!
Ст. Хлопці, а що для вас щастя? (Відповіді дітей) .
В. У нас вийшла ціла зграя Птахів Щастя. і тому ми з вами і всі люди на землі тепер обов’язково повинні бути щасливі!
(Виставка дитячих робіт ) .
Ст. Ось і підійшло до кінця наше казкове заняття. Давайте згадаємо, що нового і цікавого ви сьогодні дізналися і що робили занятті. (Відповіді дітей) .
Ви всі молодці, дуже добре впоралися з важким завданням – зробити саму Птаха Щастя. Але нам пора повертатися з казкового лісу. і тому ви закриєте очі, а я тим часом знову візьму «чарівну паличку» і вимовлю чарівне заклинання, яке нам допоможе повернутися :
«Казка – казочка. прощай!
Ми йдемо, не нудьгуй!»
Ст. Відкрийте очі, хлопці, ось ми знову в нашій улюбленій групи !