Конспект заняття з аплікації
(старша група)
Тема: «Їжачок»
Програмовій зміст:
Попередня робота: спостереження в природі за сезонними змінами, бесіда про лісових мешканців, дидактична гра «Хто це? ».
Матеріал: кольоровий картон, смужки кольорового паперу, ножиці, клей ПВА, серветка, пензлик, іграшка їжак, ілюстрації із зображенням їжака, зразок
Хід заняття:
Діти утворюють коло.
Психогімнастика: «Посміхнися»
Усміхнися сонечку: «Здрастуй,сонечко!»
(Руки підняти вгору)
Усміхнися квіточці – хай вона росте
( Руки розвести в сторони)
Усміхнися друзям: «Бажаю вам добра!»
(Узятися за руки, посміхнутись).
2.Бесіда
Вихователь: Діти, скажіть мені, а яка зараз пора року?
Діти: Зараз осінь.
Вихователь : А що ви можете про неї розповісти?
Діти: Сонце опустилося донизу, не прогріває землю; листя пожовтіло та опадає з дерев; дні стали холодними та коротшими, а ночі довшими; птахи відлітають у теплі краї; на городі вже зібрали весь врожай.
Вихователь: Так, правильно. Настала золота осінь. Зараз ми з вами вирушаємо до лісу.
По рівненькій доріжці
Шагають наші нижки.
З камінчика на камінчик,
З купинки на купинку,
По маленьким листочкам,
В ямку – бух!
Вилізли всі – ух!
Вихователь: Ось ми з вами і в лісі. Подивіться, як гарно навкруги. Ой, подивіться, хто це під ялинкою сховався?
Діти: Їжачок
Вихователь :Так,це їжачок (бере іграшку їжачка до рук). Звичайно, це їжачок.
Різні звірі живуть в лісі. У кожного свій характер, свої звички.
Як ви, думаєте, який їжак? (Відповіді дітей).
Вихователь: Подивіться на фотографію, розкажіть, як виглядає їжачок. (Показ фото їжака).
Діти описують їжака.
Вихователь узагальнює відповіді: Це маленький звір - маленькі лапки, чорний ніс, на мордочці, немов маленькі гудзики - очі. Знаєте, чим їжаки люблять ласувати? (Відповіді дітей).
Всім, що попадеться: змій, пташині яйця, коників, яблука і груші, черв'яків, земляні корінці, ягідки, ящірок, мишей.
Колючки завжди рятують його від ворогів. Згорнеться клубком, спробуй, схопив його. Не страшні йому ні вовк, ні лисиця.
Вихователь: А ще для чого ще потрібні їжакові колючки?
Діти: Він носить на них гриби і яблука.
3.Показ зразка, обговорення послідовності роботи
Сьогодні ми з вами зробимо їжачка за допомогою аплікації. Давайте ще раз проговоримо деталі: Ми будемо робити голки зі смужок паперу у формі краплі. Такими капелькамі- «голками» ми покриємо навкруг їжака .
Етапи виконання роботи :
1. Обводимо шаблон їжака олівцем по контуру, вирізаємо силует і наклеюємо на картон по середині аркуша;
2. Зробимо «голки». Виріжемо смужки з чорного паперу, склеюємо кінчики, змастивши один з них клеєм і звернувши у вигляді краплі.
3. Наклеюємо «голки»
4.Пальчикова гімнастика
(лікта на столі, долоні притиснути одна до одної, пальці підняти вгору (голки). Великі пальці відвести до себе (мордочка)
Їхав лісом їжачок,
Віз голчастий піджачок,
Сироїжки він збирав,
Їв та пісеньку співав.
5. Самостійна робота, індивідуальна допомога вихователя за проханням дітей
6.Фізкультхвилинка
Їжачок вибився з сил - Яблука, гриби носив. Ми потремо йому боки - Треба їх розім'яти злегка, А потім погладив ніжки, Щоб відпочили трішки,
7.Закінчення роботи
Тепер потрібно клеяти яблуко для їжака. Візьміть вирізане коло червоного кольору- це наше яблуко,приклейте до нього листок та вклейте в середину нашого їжака. Заверніть частини паперу – це руки їжака, він тримає яблуко.
8.Демонстрація робіт
10. Підсумок
Їжачино-їжачок,
Де купив ти голочок?
Я у лісі побував,
Голочок собі придбав
Ще минулої весни
У колючої сосни!