Автоматизація звука [л] в словах, реченнях, тексті, розвиток артикуляційної та дрібної моторики, розвиток слухової уваги, фонематичного слуху, дихання, розвиток вміння складати речення з опорою на картинки, розвиток зв'язного мовлення, збагачення словника словами зі звуком [л], виховання посидючості, самоконтролю за вимовою.
Лисичка і Білочка
Програмовий зміст: автоматизація звука [л] в словах, реченнях, тексті, розвиток артикуляційної та дрібної моторики, розвиток слухової уваги, фонематичного слуху, дихання, розвиток вміння складати речення з опорою на картини, розвиток зв’язного мовлення, збагачення словника словами зі звуком [л], виховання посидючості, самоконтролю за вимовою.
Матеріал: дзеркало, іграшки (або картинки із зображенням) Лисичка, Жабка, Гном, Білочка, камінці Марблс, зображення возиків з зеленою, жовтою та червоною позначкою, прапорець блакитного кольору, лічильні палички, сюжетна картинка із зображенням дерева, на гілці якого гніздо з пташенятами; пташка на нитці, прикріплена до верхньої частини аркуша, картинки: фломастер, клоун, слива, яблуко, ялинка, дятел, волошка, метелик.
Хід заняття:
Привіт. Я рада тебе бачити сьогодні і хочу розповісти про одну тваринку. Відгадай загадку і дізнайся, про кого саме я тобі буду розповідати:
Хитрюга руда
У курник загляда. (лисичка)
Лисичка вирішила піти в гості до Білочки. Білочка жила в іншому лісі і тому Лисичка не знала де її шукати. Бачить на галявині жабка сидить. Запитати лисичка у неї. Жабка влаштувала іспит, щоб дізнатися, що вміє Лисичка робити.
Виконання артикуляційної гімнастики
Сподобалося Жабці, як Лисичка виконала її завдання і вирішила відправити з Лисичкою помічника. Це звук, який чується в словах лампа, гілка, стіл. Який це звук?
Щоб Лисичка не сумувала у дорозі, звук [л] зіграв з нею у гру. Необхідно піднімати прапорець, коли почуєш слово зі звуком [л].
Гра «Підніми прапорець»
По дорозі Лисичка зустріла гнома. Він збирав кольорове каміння. Лисичка вирішила допомогти. Необхідно бути уважним і скласти каміння у візок з зеленим кружечком, якщо назва малюнка починається зі звука [л], з жовтим кружечком – в середині слова, з червоним кружечком – в кінці слова.
Гра «Допоможи гному»
(робота з камінцями Марблс)
Лисичка допомогла гному і він довезли її до Білочки. Але Білочка живе на дереві. Ти знаєш як називається її будиночок? (Дупло) Щоб піднятися на дерево, необхідна драбина.
Викладання з лічильних паличок «Драбина»
Лисичка приставила драбину до дерева. Щоб піднятися по драбині, необхідно назвати слово і сказати, що з ним можна робити.
Гра «Добери дію»
Лисичка з Білочкою зустрілися і дуже зраділи.
Фізкультхвилинка
Лапки в боки, вгору вушка —
Скачуть гарні дві подружки.
Один, два, три, чотири, п'ять,
По гілках вони летять.
Один, два, три, чотири, п'ять,
Люблять подружки стрибать.
Лисичка і Білочка вирішили прогулятися і побачили Ластівку. Вона розповіла їм історію про себе. Послухай її уважно, а потім перекажеш її мені.
«Навесні ластівка звила гніздо. Вона поклала на дно гніда сухий мох, пушинки, щоб було тепло. Ластівка відклала в гніздо яєчка. Висиджувала їх. Потім почувся писк. Це пташенята. Ластівка ловила мух і давала їх пташенятам»
Переказ оповідання «Ластівка»
Білочці і Лисичці дуже сподобалась розповідь Ластівки. Ластівка сказала, що дуже втомилася і не може летіти. Подмухаємо на неї, щоб вона підлетіла до гнізда.
Вправа на дихання «Пташечка»
Дуже пташка зажурилась –
В неї крильця натрудились.
Допоможемо їй, діти,
До гніздечка долетіти.
Білочка і Лисичка залишилися грати під деревом. У них є картинки. Білочка показує одну картинку, а Лисичка – другу. Необхідно придумати речення з обома словами.
Гра «Придумай речення»
Фломастер, клоун; слива, яблуко; ялинка, дятел; волошка, метелик.
Залишимо Білочку і Лисичку грати далі, а наше заняття закінчилося. Ти сьогодні молодець, виконав багато завдань. Яке завдання було найскладніше? Що тобі сподобалося виконувати?