ЗАНЯТТЯ «ДИТИНА І НАВКОЛИШНІЙ СВІТ»
(до розділу «Особиста безпека»)
Тема. Малюк та ліфт
Мета: вчити дітей серйозно ставитись до заборонних правил; вчити сприймати їх як правила піклування про життя дітей, а не пусті застереження; дати знання про послідовність дій у випадку, якщо застряг у ліфті; розвивати обачність та вміння передбачати наслідки власної поведінки під час руху ліфта (не стрибати, не розгойдувати кабіну тощо); особливу увагу приділити співіснуванню дітей в соціальному просторі (закарбувати в пам'яті твердження, що ні в жодному разі дитина будь якого віку не повинна заходити до ліфта з незнайомими людьми); виховувати дисциплінованість, відповідальність.
Словничок: незнайомець, заборонні правила, застереження.
Попередня робота: розглядання ілюстрацій з набору карток «Сам удома».
Хід заняття
Вихователь читає вірш.
Розумне мишеня
Мишенятко йшло у двір,
Бачить — в ліфті якийсь звір.
Каже звір цей мишеняті:
— Місця в ліфті ще багато,
То заходь вже, не барись —
Разом спустимося вниз!
— Ні, прошу Вас, без образи —
Не поїду разом з Вами!
Вихователь. Чому мишенятко відмовилося зайти до ліфта разом знезнайомим? Як вам здалося, мишеня було чемним з незнайомцем? (Відповіді дітей.) Так, воно відповідало не дуже чемно. Але його поведінка виправдана. Саме так у цьому випадку й потрібно вчиняти Слідкуйте, щоб відповідь була без грубощів, але в ній відчувалося тверде заперечення.
А що ви порадите мишеняті, якщо незнайомець намагатиметься його примусити зайти до ліфта разом з ним? (Треба обов'язково здійняти крик, не можна соромитись у такому випадку.)
А ось я вам розповім іще одну історію, яка трапилася з моїми знайомими вовченятами-розбишаками.
Вовченята
Повертались вовченята
Із гостей від зайченяти:
В ліфті бавились, стрибали,
Стіни геть розмалювали.
Мудрий ліфт розхвилювався,
Раптом став і розладнався!
Друзі, я надію маю —
Серед вас таких немає?
А тепер давайте спробуємо закінчити цю історію. Придумайте, що потім було з вовченятком. (Діти придумують різні закінчення історії.)
Вихователь.Ія також придумала кінцівку. Ось послухайте.
Доки прийшли майстри та допомогли бешкетникам, бабуся-кішка не могла піднятися до себе в квартиру. Вона-бо вийшла купити собі та своєму онучку молока. Поки чекала дві години, зголодніла, і кошеня сумувало та нявчало удома саме. Бачите, скільки негараздів сталося через пустощі вовченят!
Підсумок заняття:
Сформулювати правила разом з дітьми:
1. Не можна заходити до ліфта з незнайомими людьми.
2. Малята не повинні самі користуватися ліфтом.
3. Небезпечно стрибати та розгойдувати ліфт.
4. Не смітити у ліфті, бо й самим неприємно буде ним користуватися.
5. Якщо ліфт став між поверхами, не треба намагатися відчинити двері самостійно. Необхідно погукати на допомогу або натиснути на кнопку і сповістити про своє становище в мікрофон.