Конспект заняття з екологічного виховання на тему:
«Наша планета Земля»
у старшій групі «Струмочок»
Підготувала вихователь:Васьковець Іванна Михайлівна
2020 РІК
Програмовий зміст:
- Закріпити знання дітей про природу;
- Уточнити знання дітей про життя на Землі, виховувати гордість за свою планету, пробуджувати бажання зробити приємне для неї;
- Через емоційне ставлення формувати стійкий інтерес до природи, закласти основи екологічного виховання;
- Виховувати дбайливе ставлення до природи, почуття доброти, причетності і співпереживання до всього і прекрасного, що нас оточує.
Попередня робота:
- Розгляд картин і ілюстрацій про природу;
- Спостереження за живою і неживою природою;
- Читання і заучування віршів, загадок;
- Індивідуальна підготовка дітей до читання віршів;
- Читання оповідань «Весна».
Матеріал до заняття:
- Демонстраційний матеріал із серії: «Уроки екології»:
Все живе на Землі - рідня;
Чим багата Земля;
Екологічний світлофор;
Посадимо дерево.
- Схема для кожної дитини (про вплив людини на природу);
- Аудіокасета із записом музичного твору.
Хід заняття:
Вихователь: Хлопці, 22 квітня - Міжнародний день Землі. У нашому селі проходить місячник, присвячений цьому дню. Жителі села беруть участь в його благоустрій, озеленення: садять молоді дерева, прикрашають клумби гарними квітами.
- Скажіть будь ласка, «Що таке Земля?» (Відповіді дітей).
- Наша Земля - це гори, річки, ліси, моря, люди, тварини. На нашій планеті Земля, є багато цікавого і захоплюючого!
Земля - це наш спільний дім, в якому людина - господар. І цей господар повинен бути добрим і дбайливим. Але якщо все люди весь час будуть милуватися природою - краса поступово зменшуватиметься. Потрібно берегти природу, саджати ліси, підгодовувати птахів, охороняти тварин. А для цього потрібно знати природу.
І зараз нам Чаяна прочитає вірш Н. Григор'євої:
Добрим світ створив творець,
Сонце - загальний наш батько,
А Земля - звичайно, мати
Потрібно Землю охороняти!
- Молодець, Чаяна! Проходь на своє місце.
Вихователь: Хлопці, скажіть будь ласка, як правильно Землю назвати: Земля дорога? Земля золота? (Відповіді дітей).
- Ні, краще напевно сказати їй: «Рідна! Земля наша мила, добра мати! »Так лагідніше буде звучати. І вірніше, адже все, що ми любимо, все створено нею.
- Подивіться, як красива наша Земля, особливо навесні, коли вся природа оживає і все розквітає. Давайте будемо берегти красу Землі.
Давайте посміхнемося! Як добре навколо! Природа наш хороший, наш добрий, вірний друг.
Для нас лісової коник заспіває серед трави,
А вітер нам зіграє на клавішах листя.
- А зараз я вам пропоную провести конкурс: «Що ми знаємо про природу». Наші кращі знавці будуть нагороджені (розмальовками).
- Я вам буду задавати питання, а ви мені давати правильну відповідь, готові, починаємо!
- Чого не любить природа? (багать, пляшкових осколків, сміття - банки, пакети, і т. д.)
- Чи можуть тварини жити без рослин? Чому? (Відповіді дітей).
- Чому потрібно охороняти тварин? (Відповіді дітей).
- Про що просять нас птиці, відлітаючи в теплі краї? (Відповіді дітей).
- Для чого червоний колір сонечка, зелений - жабі, сірий - черепасі, білий - в зимовому лісі - зайчику? (Відповіді дітей).
- Для чого довга шия - жирафу, пухнастий хвіст - білку, довгі вуха - зайчику? (Відповіді дітей).
- Що трапиться, якщо тварини поміняються своїми будиночками: (жаба з білкою, зайчик з дятлом, лисиця з ведмедем) (Відповіді дітей).
- Що трапилося б з природою, якби не було дощів? (Відповіді дітей)
- Молодці, хлопці, багато ви знаєте про природу.
- А зараз давайте трохи відпочинемо, проведемо з вами фізкультхвилинки: «Дощ в лісі!» (Проводиться гра).
- Добре, а зараз підійдіть будь ласка все до дошки, продовжуємо наше заняття. Подивіться, на дошці розташовані картини, давайте ми з вами розглянемо їх:
Картина - «Посадимо дерево»
Питання про дітей: Що роблять діти?
В яку пору року садять дерева?
Для чого це роблять?
Як правильно доглядати за саджанцями?
Чому їх так називають?
А ця картина під назвою: «Все живе на Землі - рідня!
- Подивіться і скажіть:
Чому потрібні один одному: хмаринки, гриби, дерева. і людина?
А якби зникли сонце, дощ, назавжди полетіли б птахи? (Відповіді дітей).
Чим славний щомісяця?
Що кожен місяць дарує людям?
А який місяць ваш найулюбленіший? Чому? (Висловлювання дітей).
Хлопці, подивіться будь ласка на цю картину: «Це екологічний світлофор».
- Як ви думаєте, для чого на вулицях встановлюють світлофор! (Відповіді дітей)
Подивіться на картину, це теж світлофор, але тільки особливий. Він допоможе нам навести порядок в природі.
Питання про дітей: - Чи правильно розміщені картинки, на цьому світлофорі?
Чому ви так думаєте? (Відповіді дітей).
- Що відноситься до природи? (Відповіді дітей).
- Добре, а зараз подивіться на цю картину, показую картину - «Чим багата Земля».
Питання про дітей: - Що зображено?
- Як на глобусі намальовані моря і океани, гори?
- Як ви думаєте, куди хоче відправитися дівчинка? А хлопчик?
- А ви мрієте про подорожі?
- Так! На нашій планеті Земля є багато цікавого і захоплюючого!
- Ми з вами розглядали картини, і наші очі втомилися, давайте проведемо зорову гімнастику, щоб очі відпочили. (Проводиться зорова гімнастика).
- Зараз діти прочитають вірші М. Пляцковского. Сайлан, Наташа, а решта хлопців проходите на свої місця.
1-й дитина. Ми любимо ліс в будь-який час року,
Ми чуємо річок повільну мова.
Все це називається - Природа!
Давайте ж завжди її берегти!
2-й дитина. У променях ромашки сонячного кольору,
Такі, що світліше на світі жить.
Природою називається все це,
Давайте ж з Природою дружити!
3-й дитина. Летять, брязкаючи дождинки з небосхилу,
Клубочиться на зорі туману дим,
Все це називається Природа!
Давайте ж серця їй віддамо!
- Молодці, дуже добре, проходьте на місця.
- А ось зараз я перевірю, як ви знаєте правила поведінки в лісі. Для цього пограємо з вами у гру: «Якщо я прийду в лісок»
- Я буду говорити вам свої дії, а ви відповідати, якщо я буду чинити добре, говоримо «так», якщо «погано», то все разом кричимо «ні»!
- Чи готові, починаємо!
Якщо я прийду в лісок
І зірву ромашку? (немає)
Якщо з'їм я пиріжок
І викину папірець? (немає)
Якщо хлібця шматок
На пеньку залишу? (та)
Якщо гілку підв'яжу,
Кілочок підставлю? (та)
Якщо розведу багаття,
А гасити Не буду? (немає)
Якщо сильно Насмітили
І прибрати забуду. (немає)
Якщо сміття приберу,
Банку закопаю? (та)
Я люблю свою природу,
Я їй допомагаю! (та)
- Добре, виявляється ви добре знаєте правила поведінки в лісі, але для повного мого переконання, я вам кожному роздам ось такі таблиці: «Правила поведінки в лісі», ви розглянете малюнки, прочитайте правила, і з'єднайте малюнки з правилами лінією. (Діти працюють з таблицями).
- Все правильно, ніхто не помилився, ось тепер, я за вас спокійна, що ви під час відпочинку не нашкодите лісі.
- Хлопці, зараз я ще хочу вам запропонувати одну схему по темі: «Хороші і погані справи». Потрібно буде, відзначити в квадратиках знаком «-» то, що погано, знаком «+» те, що добре, всім зрозуміло? Виконуйте.
(Діти виконують завдання використовуючи схему).
- Молодці, все впоралися, хто з вас, хлопці бажає нам розповісти про вплив людини на природу? (Заслуховувати 1-2 розповіді)
- Все правильно, діти. До чого, вона красива, наша природа, наша Батьківщина!
Край, де ми народилися і живемо - це наш дім
Давайте будемо берегти нашу прекрасну Землю!
Запам'ятайте, діти, ви - частинка природи.
Захворіє ліс або річка, і нам буде погано.
Не ображайте ні дерева, ні кішку, ні мурашки!
Не ображайте один одного! Людина повинна бути добрим!
- Молодці, хлопці. Наше заняття закінчено!