КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ З ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ В СТАРШІЙ ГРУПІ НА ТЕМУ: ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА «ЩО? ДЕ? КОЛИ?»

Про матеріал

КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ З ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ В СТАРШІЙ ГРУПІНА ТЕМУ: ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА «ЩО? ДЕ? КОЛИ?»

Мета: закріпити знання дітей про живу та неживу природу; взаємозв'язки в природі, сезонні явища. Уточнити знання про рослини занесені до Червоної книги України. Удосконалювати вміння передавати словом від побаченого в природі, вживати слова на позначення ознак пори року, послідовності природних явищ. Формувати пізнавальну активність; спонукати дітей до самостійного пошуку відповідей на запитання.

Розвивати вміння проявляти творчу ініціативу, фантазію, креативне мислення, пам'ять, увагу, дрібну моторику; орієнтуватися в просторі.

Виховувати любов до природи, бажання берегти її.

Корекційна мета: удосконалювати вміння чітко і виразно промовляти чистомовку; розвивати почуття ритму і темпу мовлення, уміння послідовно відтворювати рухи з мовним супроводом.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ З ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ В СТАРШІЙ ГРУПІ      НА   ТЕМУ: ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА «ЩО? ДЕ? КОЛИ?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                         Уклала:

                                                                                                                         Ляшук С.М.

                                                                                                                         вихователь

                                                        Червоноград

Мета: закріпити знання дітей про живу та неживу природу; взаємозв’язки в природі, сезонні явища. Уточнити знання про рослини занесені до Червоної книги України. Удосконалювати вміння передавати словом від побаченого в природі, вживати слова на позначення ознак пори року, послідовності природних явищ. Формувати пізнавальну активність; спонукати дітей до самостійного пошуку відповідей на запитання.

Розвивати вміння проявляти творчу ініціативу, фантазію, креативне мислення, пам'ять, увагу, дрібну моторику; орієнтуватися в просторі.

Виховувати любов до природи, бажання берегти її.

  Корекційна мета: удосконалювати вміння чітко і виразно промовляти чистомовку; розвивати почуття ритму і темпу мовлення, уміння послідовно відтворювати рухи з мовним супроводом.

   Матеріал: демонстраційний: ноутбук, на диску ілюстрації: їжачок, ластівка, зайчик,

ведмедик, білочка, Червона книга України, сова, лісові звірята; рулетка зі стрілкою, листи, ілюстрації про весну; мішаний, хвойний та листяний ліс; коректурна таблиця «Мешканці лісу», чорний ящик, запис запитання про воду; 2 баночки з водою, 1 пуста, лійка, фільтр, фартушок;екологічні знаки; вірші про екологію, запис Чайковського «Пори року», музика з гри «Що? Де? Коли?» ;

 роздатковий: пазли «Мешканці лісу», картки з квітами, фломастери.

                                            Хід заняття

Діти заходять в групу.

Вихователь: Коли помовчати хоч трохи і зупинитися на мить

                       Почути можна, як довкола чарівна музика звучить.

(запис П.Чайковського «Пори року»)

-Діти, а чи любите ви природу? А знаєте про неї щось? (відповідь дітей)

-По телевізору показують багато цікавих інтелектуальних ігор: «Брейн- ринг», «Що? Де? Коли?», «Поле чудес», «Самий розумний»...Я пропоную вам зіграти гру «Що?Де? Коли?». Там ви й покажете свої знання. Ви будете гравцями, а я ведуча. Згодні? (відповідь дітей)

Ведуча:Тож я запрошую гравців зайняти свої місця за столом (музичний супровід)

Як і кожна гра ця гра має свої правила:

1.Обмірковувати відповіді на запитання протягом 1 хв

2.Працювати злагоджено, дружно.

3.Не починати відповідати на запитання, не дослухавши його

 - Сьогодні проти вас будуть грати мешканці лісу. Давайте дізнаємося перше запитання.

(крутиться стрілка, звучить музика).

Перше завдання від Їжачка (картинка їжачка на моніторі)

« Послухайте речення і закінчіть їх»:

1.Весна, літо, осінь, зима це... (пори року)

2.Січень, лютий, березень, квітень це...(назви місяців)

3.Дерева це... (береза, дуб, клен, липа...)

4.Дикі тварини це... (ведмідь, заєць, лисичка,їжак...)

5.Птахи це... (сорока, голуб, дятел, ворона...)

6.До живої природи належать... (людина, рослини, тварини)

7.Нежива природа це... (Земля, Сонце, Місяць, вода, гори, повітря)

8.Природні явища це... (туман, дощ, град, веселка, сніг, гроза)

9.Все, що нас оточує, але не зроблене руками людей це... (природа)

Ведуча: Молодці, з першим завданням ви впоралися. Давайте подивимося, яке буде друге завдання.

(крутиться стрілка, звучить музика)

-Якщо ви відгадаєте загадку, то почуєте друге завдання:

       Привітанням журавля я пробуджую поля,

       Небеса і ручаї, та розквітчую гаї.

        І усякий мене зна, відгадали: Я... (Весна)

-Ви здогадалися, чому була загадана саме ця загадка? (Тому, що прийшла весна)

-Отже, слухайте друге завдання від Ластівки: «Розкажіть все що відбувається з природою весною. За допомогою ілюстрацій складіть карту мовних дій.»

(1.Оживають рослини, на деревах з’являються бруньки потім листочки, а пізніше цвіт.

 2.З’являються перші квіти : підсніжники, проліски, а потім нарциси, тюльпани, конвалії.

 3.Від зимової сплячки прокидається ведмідь, зайчик змінює свою білу шубку на сіру.

 4.Прилітають з теплих країв птахи: Шпаки, граки, журавлі... Вони будують гнізда, виводять пташенят. А для шпаків люди виготовляють шпаківні та вішають на деревах.

 5.Сонце світить і гріє, тане сніг і лід, по доріжках течуть струмки, під час дощу бувають грози.)

Ведуча: І тому вся природа оживає після зими. Хто знає приказки про весну?

(Березень і снігом сіє і сонцем гріє.

У березні день з ніччю зустрічається.

Квітень з водою, Травень з травою.

Квітневий день рік годує.)

-І друге запитання позаду. Продовжуємо гру.

(Крутиться стрілка, Звучить музика)

-Запитання від Зайчика. Він передав ось ці мішечки, в яких знаходяться пазли і картинки. Викладіть ці пазли і скажіть, що у кого вийшло. (Дикі тварини, дерева, кущі, квіти, пташки, ягоди)

-Щоб це все могло означати?  Що їх всіх об’єднує? Ви це дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку:

Здогадайтеся, малята, де дерев росте багато

Дикі звірі де живуть, квіти й кущики ростуть? (В лісі)

-Так, їх об’єднує ліс. Але в нас є ще ось ці картинки.(Виставляю картинки на дошку)

Подивіться і скажіть, які види лісів ви знаєте (Мішані, листяні, хвойні)

-Які дерева ростуть в листяному лісі? (Дуби, берези, клени, вільха...)

-Які дерева ростуть у хвойному лісі? (Ялинки, сосни)

-А які дерева ростуть в мішаному лісі? (Відповіді дітей)

-Добре, я сподіваюся, зайчику сподобалася ваша відповідь. А зараз дізнаємося наступне завдання.

( Крутиться стрілка,звучить музика)

Ведуча: Його ставить нам Ведмедик (виставляється коректурна таблиця) Підійдіть всі до таблиці, розгляньте її і дайте відповіді на запитання:

1.Назвіть мешканців лісу.

2.Назвіть рудих тварин. (Білка, лисиця)

3.Де живе лисичка? (В норі)

4.Де живе білочка? (На дереві в дуплі)

5.Хто сірий, але не пухнастий? (їжачок)

6.Хто несе яйця? (Птахи - дятел, сова, ворона,синичка)

7.Хто знаходиться праворуч від дикого кабана? (Зайчик)

8.А ліворуч від лося? (Дятел)

9.Над вовком? (Ведмідь)

10.Ведмідь нас запрошує в гості, як до нього дійти? (1 крок вгору, 2- вправо)

11.Чому в таблиці є намет? Хто в ньому може жити? (Туристи)

12.Як вони можуть дійти до намету? (1 крок вправо,2 вниз)

-Все ви правильно сказали. Напевно, звірятам не вдасться вас обіграти, але це ще не закінчення гри і все ще може статися. А щоб краще ви могли міркувати давайте трішки відпочинемо і порухаємося. (Йдуть на килимок.)

                                 Фізкультхвилинка.(3 логопедом)

Діти з піднятими руками вверх, ніби журавлиний ключ, ідуть по колу і промовляють:

Довгий ключ у небі лине, не залізний, а пташиний

Цим ключем, немов у рай, летять пташки у рідний край.

-Веселики – журавлі, що несете на крилі?                 (Змахи руками, ніби крильми)

Чи то радість, чи то сміх,

Може сміху повний міх.

-Несемо вам всім тепло,

Щоб усе цвіло й росло!                                               (Діти стали в коло)

Лик - лик - на квіточку сів метелик;                          (присіли)

ія - ія - по лісі повзе змія;                                            (рухи руками, як лізе змія)

єць - єць - ось так стрибає заєць;                               (стрибки)

ось - ось - там біжить лось;                                         (біг по колу з високим підніманням ніг)

иця - иця - там хитра лисиця;                                     (ходьба на носка)

ідь - ідь – там іде ведмідь;                                         (х-ба на зовнішній стороні ступні)

ілка -ілка - там на гілці білка.                             (оплески над головою)

Так по лісі  ми ішли і звіряток там знайшли.         

 (Діти сідають за столи.)

Ведуча: Ми всі відпочили і з новими силами продовжимо боротьбу.

(Крутиться стрілка, звучить музика.)

-З нами грає Білочка: Що це за книга і що в ній знаходиться?

(Це Червона книга України. В ній зібрані рослини і тварини, яких залишилося мало і їм потрібна наша допомога)

-Білочка хоче пограти з вами в гру «Знайди квітку занесену в Червону книгу»

Мета: вчити дітей знаходити серед різних квітів квіти, які занесені до . Червоної книги. Розвивати мислення, увагу.

Хід гри: На карточці зображення шести різних квіток. Одна з них занесена до Червоної книги. Діти обводять червоним фломастером квітку, яка занесена до Червоної книги та називають її.

-Може хтось знає загадки чи легенди про якусь з цих квіток?

(«Фіалкова, волохата, та що дуже хоче спати»(Сон трава)

«Легенда про підсніжник»)

-Мені здається ми відповіли на запитання Білочки.

(Крутиться стрілка, звучить музика)

-Завдання від мудрої Сови. Внесіть чорний ящик.(3вучить музика) За описом ви повинні відгадати, що знаходиться у чорному ящику.

Звучить голос у запису: «Найпоширеніша на Землі речовина, але розподілена вона нерівномірно. Це могутній розчинник. Без неї не буде життя на Землі. Вона може бути в рідкому, твердому та газоподібному стані. Але чистої її зараз майже немає» (Вода)

(Діти підходять до столу. З ящика дістаємо баночки з водою.)

-Так, це вода. Але, нажаль, зараз більша частина води забруднена. Хто і як забруднює воду?

(В неї потрапляють забруднення з фабрик,заводів,шахт. Автомобілі, поїзда,кораблі.)

-Як можна очистити воду? (Будують очисні споруди на яких є різні фільтри через які проходить вода.)

-Ось і в нас забруднена вода. Як нам її очистити?

(Пропустити воду через фільтр:  з серветки та вати або піщаний, чи вугільний. Одна дитина виконує.)

Висновок: За допомогою різних фільтрів ми можемо очистити забруднену воду. (Діти сідають на місця.)

Ведуча: Дізнаємося наступне завдання. (Крутиться стріжа, звучить музика.) Це завдання надіслали нам всі мешканці лісу: «Розгляньте ці знаки та складіть правила поведінки в природі.»

Д/гра «Ланцюжок екологічних знаків.»

Мета: Закріпити знання дітьми правил поведінки в природі та знаків, які відповідають цим правилам. Розвивати кмітливість,спостережливість.

Хід гри: Діти виставляють екологічні знаки та розповідають про них.

-Не можна ламати гілок на деревах, кущах, обривати листя...

-Не можна топтати отруйні гриби, бо вони потрібні диким тваринам.

-Не руйнувати пташині гнізда, бо там будуть пташенята.

-Не руйнуй мурашників,бо мурашки корисні.

-Не залишай у Вісі сміття. Для цього є спеціальні місця: ями, контейнери...

-Не зривай квітів, бо вони зів’януть.

-Не зривай павутиння та не вбивай павуківібо вони приносять користь людям.

-Не шуміть у лісі, бо це може налякати лісових мешканців...

Ведуча: Молодці, ви добре впоралися зі всіма завданнями. А це означає, що ви перемогли лісових мешканців і за це отримаєте подарунки. Але щоб ви ще хотіли сказати всім присутнім?( Звучить тиха, спокійна музика)

 

Бережіть природу

Бережіть струмочок,

Не брудніть ви річку!

Бо вода - живиться,

Вам ще знадобиться!

Не зривайте квітку!

Не ламайте гілку.

Вам - це мить забави,

А рослинці - гірко!

Бережіть зелене царство

Й все живе, що є у ньому.

А природа буде в службі

Всім нащадкам аж до віку!

(Роздають дітям подарунки)

Ведуча: Дякую вам за гру.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Тривалий дослід природоохоронної тематики для старших                           

                                          дошкільнят

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                   Укладач:                                            

                                                                                                           Ляшук С.М.

                                                                                                           вихователь

                                        Червоноград

Предмет дослідження. Стан природних та штучних відходів, закопаних у ґрунт.

Мета. Формувати уявлення про види твердих відходів, зміни в їхньому стані після закопування: природні перегнивають, а штучні не змінюються і засмічують ґрунт. Вчити робити умовисновки зі спостережень (порівняння станів відходів на кожному етапі тривалого досліду і фіксація їх у малюнках). Формувати екологічне мислення дітей. Розвивати спостережливість, пізнавальний інтерес, довільну пам'ять, інтерес до наслідків впливу діяльності людей на природу. Ви­ховувати відповідальність за стан природи; готовність дотримуватися правил природокористування.

 

Матеріал: природні відходи (шкоринки апельсина, яблука, лушпиння картоплі, сухе листя), штучні відходи (паперова та пластикова склянки, пластмасова кришка, фломастер), дві сіточки для складання відходів, картки із зазначенням числа і місяця початку досліду, індивідуальні щоденники спостережень для фіксації етапів тривалого досліду, набір кольорових олівців, лопатки, одноразові рукавички і палички за кількістю дітей.

                                                          

                                                           Хід досліду

Вранці вихователь запрошує дітей разом з ним оглянути груповий майданчик. Звертає їхню увагу на купку сміття, пропонує розглянути і з'ясувати, звідки воно. Вислуховує припущення дітей і поясніє:

-Вранці двірник прибирав майданчик, а про це сміття, мабуть, забув. Назвіть це одним словом (сміття, відходи) і розгляньте, з чого воно складається (шкоринки апельсина, яблука, лушпиння картоплі, сухе листя; паперова та пластикова склянки, пластмасова кришка, фломастер).

Запитання до дітей

1.Які відходи є природними?

2.Які відходи називають штучними? Чому?

3.Чи прикрашає сміття наш майданчик?

4.Чи завдає воно шкоди людям і природі?

5.Що слід з ним зробити?

Вислуховує припущення кожної дитини, окремо обговорює пропо­зицію закопувати відходи.

- Гниття залишків продуктів на поверхні землі шкодить здоров'ю людей. А якщо їх закопати?

Вихователь формулює дітям пізнавальне завдання: "Що станеться з відходами, якщо їх закопати в ґрунт?" та уточнює: "Чи зникнуть природні відходи? Як зміняться штучні?". Слухає припущення дітей.

-Ви дали цікаві відповіді на мої запитання, а як перевірити те, що ви сказали?( Схвалює ідею дітей — закопати відходи в ґрунт і спостерігати за змінами.)

Пропоную розглянути обладнання і самостійно вибрати необхідне для дослідження (лопатки, одноразові рукавички, палички, дві сіточки для складання відходів, картки із зазначенням числа, місяця початку досліду).

-Одягніть одноразові рукавички і паличками поділіть відходи на дві купки ( називаючи вид відходів), розкладіть по різних сіточках.

Разом з вихователем діти обирають місце на дослідницькій ділянці для викопування двох ямок. Чергові викопують ямки глибиною, відпо­відною довжині сіточок, і закопують відходи.

Щоб не переплутати, в якому місці, які відходи і коли закопані, варто на місці досліду встромити "прапорці", на яких позначено число і місяць початку досліду та назву виду відходів.

-Відходи слід спочатку викопати через два тижні і подивитися, що з ними станеться, а потім — через два - три місяці. Пропоную намалювати, який вигляд мали відходи на початку досліду, в своїх щоденниках спостережень. Малюнки допоможуть через два тижні пригадати, які відходи закопували і якими вони були.

Через відповідний час діти роблять самостійні висновки на основі власних спостережень та міркувань, доходять до того, що природні відходи в землі перегнивають і не шкодять природі, а штучні — не розкладаються і забруднюють її.

  •                     

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\МаминЕ\екологія\2017_10_17\IMG_0013.jpg 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 листопада 2018
Переглядів
4035
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку