Тривалий дослід природоохоронної тематики для старших дошкільнят

Про матеріал

Предмет дослідження. Стан природних та штучних відходів, закопаних у ґрунт.

Мета. Формувати уявлення про види твердих відходів, зміни в їхньому стані після закопування: природні перегнивають, а штучні не змінюються і засмічують ґрунт. Вчити робити умовисновки зі спостережень (порівняння станів відходів на кожному етапі тривалого досліду і фіксація їх у малюнках). Формувати екологічне мислення дітей. Розвивати спостережливість, пізнавальний інтерес, довільну пам'ять, інтерес до наслідків впливу діяльності людей на природу. Ви­ховувати відповідальність за стан природи; готовність дотримуватися правил природокористування.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Тривалий дослід природоохоронної тематики для старших                           

                                          дошкільнят

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                   Укладач:                                            

                                                                                                           Ляшук С.М.

                                                                                                           вихователь

                                        Червоноград

Предмет дослідження. Стан природних та штучних відходів, закопаних у ґрунт.

Мета. Формувати уявлення про види твердих відходів, зміни в їхньому стані після закопування: природні перегнивають, а штучні не змінюються і засмічують ґрунт. Вчити робити умовисновки зі спостережень (порівняння станів відходів на кожному етапі тривалого досліду і фіксація їх у малюнках). Формувати екологічне мислення дітей. Розвивати спостережливість, пізнавальний інтерес, довільну пам'ять, інтерес до наслідків впливу діяльності людей на природу. Ви­ховувати відповідальність за стан природи; готовність дотримуватися правил природокористування.

 

Матеріал: природні відходи (шкоринки апельсина, яблука, лушпиння картоплі, сухе листя), штучні відходи (паперова та пластикова склянки, пластмасова кришка, фломастер), дві сіточки для складання відходів, картки із зазначенням числа і місяця початку досліду, індивідуальні щоденники спостережень для фіксації етапів тривалого досліду, набір кольорових олівців, лопатки, одноразові рукавички і палички за кількістю дітей.

                                                          

                                                           Хід досліду

Вранці вихователь запрошує дітей разом з ним оглянути груповий майданчик. Звертає їхню увагу на купку сміття, пропонує розглянути і з'ясувати, звідки воно. Вислуховує припущення дітей і поясніє:

-Вранці двірник прибирав майданчик, а про це сміття, мабуть, забув. Назвіть це одним словом (сміття, відходи) і розгляньте, з чого воно складається (шкоринки апельсина, яблука, лушпиння картоплі, сухе листя; паперова та пластикова склянки, пластмасова кришка, фломастер).

Запитання до дітей

1.Які відходи є природними?

2.Які відходи називають штучними? Чому?

3.Чи прикрашає сміття наш майданчик?

4.Чи завдає воно шкоди людям і природі?

5.Що слід з ним зробити?

Вислуховує припущення кожної дитини, окремо обговорює пропо­зицію закопувати відходи.

- Гниття залишків продуктів на поверхні землі шкодить здоров'ю людей. А якщо їх закопати?

Вихователь формулює дітям пізнавальне завдання: "Що станеться з відходами, якщо їх закопати в ґрунт?" та уточнює: "Чи зникнуть природні відходи? Як зміняться штучні?". Слухає припущення дітей.

-Ви дали цікаві відповіді на мої запитання, а як перевірити те, що ви сказали?( Схвалює ідею дітей — закопати відходи в ґрунт і спостерігати за змінами.)

Пропоную розглянути обладнання і самостійно вибрати необхідне для дослідження (лопатки, одноразові рукавички, палички, дві сіточки для складання відходів, картки із зазначенням числа, місяця початку досліду).

-Одягніть одноразові рукавички і паличками поділіть відходи на дві купки ( називаючи вид відходів), розкладіть по різних сіточках.

Разом з вихователем діти обирають місце на дослідницькій ділянці для викопування двох ямок. Чергові викопують ямки глибиною, відпо­відною довжині сіточок, і закопують відходи.

Щоб не переплутати, в якому місці, які відходи і коли закопані, варто на місці досліду встромити "прапорці", на яких позначено число і місяць початку досліду та назву виду відходів.

-Відходи слід спочатку викопати через два тижні і подивитися, що з ними станеться, а потім — через два - три місяці. Пропоную намалювати, який вигляд мали відходи на початку досліду, в своїх щоденниках спостережень. Малюнки допоможуть через два тижні пригадати, які відходи закопували і якими вони були.

Через відповідний час діти роблять самостійні висновки на основі власних спостережень та міркувань, доходять до того, що природні відходи в землі перегнивають і не шкодять природі, а штучні — не розкладаються і забруднюють її.

  •                     

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\МаминЕ\екологія\2017_10_17\IMG_0013.jpg 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1.  Yana
    Для зручності перевірки рекомендую використовувати прозорі пластикові контейнери з кришками. На дно кладемо зразок твердих відходів, накриваємо землею, закриваємо кришкою, перегортаємо і спостерігаємо! Дякую за цікаву ідею.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 листопада 2018
Переглядів
785
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку