Конспект заняття з соціально- економічної програми Афлатот для дітей середньої групи на тему: «Кожна дитина має права»
Мета. Продовжувати знайомити дітей з Афлатуном, зірочкою з неба та його пригодами. Закріпити та розширити відомості про те, що у дітей є права і обов'язки, що кожна дитина від народження має право на ім'я. Підвести до усвідомлення, що права, яких дотримуються, пов'язані з благополуччям дітей.Розвивати увагу, спостережливість, допитливість, намагання поліпшувати умови життя. Виховувати бажання допомогти іншим, хто цього потребує.
Конспект заняття з соціально- економічної програми Афлатот для дітей середньої групи на тему: «Кожна дитина має права»
Укладач:
Ляшук С.М.,
вихователь
Червоноград
Мета. Продовжувати знайомити дітей з Афлатуном, зірочкою з неба та його пригодами. Закріпити та розширити відомості про те, що у дітей є права і обов'язки, що кожна дитина від народження має право на ім’я. Підвести до усвідомлення, що права, яких дотримуються, пов'язані з благополуччям дітей.Розвивати увагу, спостережливість, допитливість, намагання поліпшувати умови життя. Виховувати бажання допомогти іншим, хто цього потребує.
Матеріал: демонстраційний: іграшка Афлатунчик, запис пісні Афлатуна, запис спокійної музики, м’яч, слайди «Світ для дітей», мультимедія ,
леп бук «Я і гроші», свідоцтво про народження; роздатковий: коробочки для подорожей з Афлатунчиком, смайлики: веселий та сумний, листочки з іменами дітей (бейджики), фарби, пензлики, баночки з водою, серветки.
Хід заняття
Діти сидять півколом. Звучить пісенька Афлатуна. Він заходить зі своєю коробочкою для подорожей.
Афлатун.
Діти вітаються виконуючи пальчикову вправу «Привітаємось»
Добрий день, добрий день
Пальчики сказали.
Ми сьогодні всіх гостей,
Радо привітали.
Вихователь.
Афлатун.
та незрозумілого. Ось подивіться «Щасливі діти», «Сумні діти»). Я не розумію, чому одні діти веселі і бавляться, а інші – сумні та плачуть? (Відповіді дітей)
Вихователь. Дітки, візьміть, будь-ласка, свої коробочки для подорожі з Афлатуном і дістаньте з них смайлики, які ми з вами виготовили (сумний і веселий) та пограємо з Афлатунчиком в гру
«Весело-сумно».
Мета: усвідомлювати, що права дітей пов'язані з їх благополуччям. Розвивати мовлення, мислення, увагу. Виховувати вміння співчувати іншим.
Хід.
Вихователь показує по черзі малюнки і пропонує показати усміхнений чи сумний смайлик. Під час показу картинок дітей, права яких порушуються (сумні епізоди) запитує:
- Як ви думаєте, чому це діткам сумно?
- Що можна зробити, щоб вони були щасливі?
А коли на картинках діти, права яких захищені(радісні епізоди) запитує:
- Як ви думаєте, чому ці діти щасливі?
(складають смайлики в коробочки)
Вихователь.
і обов’язки. Сьогодні ми поговоримо про права дітей. (Розгортаємо Летбук)
Ось це квітка наших прав:
1.Кожна дитина має право на сім’ю ( діти виходять і показують пелюсточку ілюстрація на якій відповідає цьому праву).
2.Кожна дитина має право на любов і турботу
3.Усі діти є рівними в їх правах. Ніхто немає права їх порушувати
4.Усі діти мають право на отримання освіти
5.Усі діти мають право на повноцінне харчування
6.Усі діти мають право на захист
7.Усі діти мають право на медичну допомогу
8.Усі діти мають право на відпочинок та дозвілля
Фізкультхвилинка
Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть.
Плесніть діти кілька раз
За роботу, все гаразд.
Вихователь.
народжуємося батьки дають кожному ім’я, яке буде з вами протягом усього життя. При народженні людини видається «свідоцтво про народження». (показ свідоцтва про народження) В ньому прописано ім’я дитини, по батькові та прізвище. Афлатунчик мені сказав, що він забув, як кожного з вас звати. Давайте йому нагадаємо? (Так)
Гра «ланцюжок імен»(з м’ячем у колі)
Мета: закріпити знання дітьми свого імені . Розвивати увагу.
Хід: вихователь кидає дітям м’яч, а вони лапають і називають своє ім’я, відкидаючи м’яч вихователю.
Афлатун.
Вихователь.
( Вже розкладені листочки з ім’ям і фарби)
Вихователь.
свідоцтва . Кожен з вас прикрасить своє свідоцтво так, як йому хочеться. А я допоможу Афлатунчику розмалювати його свідоцтво (розмальовую свідоцтво Афлатуна, а дітки свої під спокійну музику)
Вихователь.
права ви запам’ятали?( відповіді дітей) І у нього тепер є своє свідоцтво, як і у вас. Свої свідоцтва ви покладете до коробочки для подорожі з Афлатуном, а Афлатунчик своє візьме з собою, щоб показати своїм товаришам.
Давайте попрощаємося з Афлатуном і разом з ним заспіваємо його пісеньку
( діти прощаються і під пісню, яку вони співають, Афлатунчик виходить).