КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК)№2 КОМБІНОВАНОГО ТИПУ ПОПАСНЯНСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ»
Конспект заняття з елементами ТРВЗ квест «Подорож до казкової країни» для дітей старшого дошкільного віку
Розробила вихователь: Крилова Ганна Михайлівна
м. Попасна 2019
Програмний зміст: вчити дітей бачити наявність протиріч в одному об’єкті, створювати та пояснювати фантастичні образи.
Вправляти в утворенні прикметників; співвідношенні цифр із кількістю, кількісній лічбі.
Розвивати вміння знаходити зовнішні ресурси для вирішення проблем, винахідливість, мовлення, фантазію, увагу, творче і логічне мислення. Виховувати жагу до пригод та пізнання, гарне ставлення до книжок - найціннішого скарбу людства, викликати бажання читати, берегти книги.
Обладнання: ліхтарі 5 шт., сніжинки, квіти, сліди, стрілки на підлогу, відеозапис із м/ф «Феї Вінкс», «Робокар Полі», «Маша і Ведмідь», «Холодне серце», скриня, рюкзак, ноутбук, проектор, пісочний годинник, тарілки, тунель, пазли із зображенням незвичайних тварин, сувій - Зшт з підказками, дидактичні ігри «Порахуй гостей», «Варення», «Ключики - замочки», «Небачені тварини», загадки.
Діти заходять в групу.
Вихователь: Доброго ранку, діти! Сьогодні чарівний день і на нас чекають цікаві пригоди. Нам прийшло на електронну пошту повідомлення, але перш ніж ми його переглянемо, привітайтеся, будь ласка із нашими гостями, вони
будуть слідкувати за тим, щоб нам ніхто не завадив.
Локація перша: стіл, рюкзак, предмети для подорожі.
Діти вітаються з гостями та сідають на стільці перед екраном.
ВИДЕО 1. Мандрівник.
Мандрівник: Все життя я шукав найцінніший скарб людства та мені це так і не вдалось. Застарий я для таких далеких подорожей. Я знаю, що цей скарб заховано у казковій країні. Думаю, вам буде цікаво дізнатись, що є найціннішим скарбом для усього людства. Пропоную вам відправитись у мандри. На шляху доведеться долати різні перешкоди, але дружба і кмітливість вам допоможуть. На столі ви знайдете підказку де шукати скарб і предмети, які допоможуть вам долати перешкоди.
Вихователь: Діти, ви хочете відправитися у мандрівку та знайти найцінніший скарб? Отже, маємо розглянути предмети, які залишив Мандрівник, та скласти їх у рюкзак.
Предмети: рюкзак, ліхтарі 5шт., пакет із етикетками, ключ, пакет із пазлами, підказки Зшт.
Розглядають і складають предмети в рюкзак, вихователь пропонує нести його по - черзі, щоб не було важко.
Вихователь: Уважно слухайте першу підказку від Мандрівника
Він - не лялька й не людина,
На снігу стояти звик В нього ніс - смачна морквина,
Хто це? Звісно, ... (сніговик).
Снігова доріжка допоможе вам його знайти.
Діти знаходять на підлозі доріжку із сніжинок йдуть нею. Підходять до тунелю.
Вихователь: Діти, шлях до казкової країни лежить через чарівний тунель, але ж там темно і зовсім нічого не видно. Що нам допоможе знайти шлях в темряві? (ліхтарики)
Діти пролазять по тунелю із ліхтарями.
Локація друга: стіл оформлений сніжинками, картки для завдання.
ВІДЕО 2 . Сніговик Олаф.
Олаф: Шановні мандрівники, незабаром Новий рік. Я запросив гостей і мені потрібно приготувати для них подарунки. Друзів у мене дуже багато. Рахував я рахував і заплутався. Самому мені ніяк не впоратися. Може ви допоможете.
Вихователь: Ви впізнали цього героя? Це веселий сніговик Олаф, який мріє потрапити в літо. Справжні друзі завжди допомагають. Ми швиденько впораємось із завданням. Увага на екран.
СЛАЙД 1. Картинка для лічби.
Вихователь: У кожного з вас є така картинка як на екрані, потрібно порахувати друзів Олафа та викласти відповідну цифру. Кожен з вас буде рахувати тільки того друга, який позначений на вашій картці у блакитному віконці. У рожеве віконечко ви покладете відповідну цифру. Всі зрозуміли завдання?
Дидактична гра «Порахуй скільки». Дітям пропонують картки для лічби. Діти повинні визначити задану кількість предметів та підібрати відповідну цифру.
Після виконання вправи дітям, пропонують перевірити правильність виконання.
СЛАЙД 2. Перевірочна картинка.
Вихователь: Чудово діти! Ось ви і заробили наступну підказку та ключик! Для чого нам потрібен ключик, ми скоро мабуть дізнаємось, вирушаймо далі! Настав час другої підказки.
Вихователь:
Прекрасні чарівниці з різних планет Наразі вивчають магічні науки Навчаються в школі Алфеї Найвідоміші в світі феї.
(Феї Вінкс)
Шукайте неймовірно красиві квіти. Мабуть нас чекають у країні фей Вінкс.
Діти знаходять на підлозі доріжку з квітів і вирушають нею.
Локація третя: стіл, який оформлено квітами, баночки варення.
ВИДЕО 3. Фея Блум.
Блум: Добрий день хлопчики і дівчатка. Я рада, що ви мене впізнали. Сподіваюсь ви мені допоможете. У мене скоро свято, я запросила на нього усіх своїх подружок та для кожної приготувала сюрприз - баночку смачного ароматного варення. Але трапилась несподіванка, я відволіклась і не приклеїла на банки етикетки, а зараз не можу зрозуміти в якій банці яке варення. Вся біда в тому, що кожна з моїх подружок полюбляє певне варення. Наприклад, Стелла їсть тільки малинове варення, а Флора обожнює тільки полуничне.
Миховятбдь* Ти цс ж фея Блум. Діти, допоможемо їй? У нас з собою щось таке було, що може нам допомогти.
Достають етикетки. Вихователь звертає увагу на баночки.
Ось і баночки з варенням. Тож, маємо подивитись, як допомогти Блум. (розглядає баночку). Діти, тут трохи просвічує, нам би чимось підсвітити! (Діти пропонують використати ліхтарики) .
Дидактична гра з ліхтариком «Варення»
Дітям пропонують підсвітити площинне зображення банок з варенням ліхтариками із зворотного боку. Просвічується зображення ягід та фруктів, діти називають, а вихователь вправляє у словотворенні:
Вихователь: Які ви розумники! Ось ви і здобули наступну підказку та ключа. Увага!
Наступна підказка:
«Дорогу знайти вам допоможуть чудернацькі сліди. Весела пісня стане вам в нагоді»
Вихователь: Я нічого не зрозуміла! Мабуть потрібно шукати якісь
незвичні сліди.
Пісня «Сліди небачених тварин» м/ф «Маша і ведмідь».
Діти з вихователем находять доріжку позначену незвичайними слідами. Йдуть нею.
Локація чотири. Стіл без предметів
Маша: Як же мені сумно! Хотіла я погратись з Ведмедем, але він впав у сплячку і суворо наказав його не турбувати. Хотіла понавигадувати нових казок, а у мене нічого не виходить - цікаві ідеї в голову не приходять. Що робити, чим зайнятися? О! Може ви мені допоможете придумати незвичайних цікавих казкових героїв? Будь ласочка!!! А я допоможу вам, у мене є ключ який ви шукаєте!
Вихователь: Та це ж наша улюблениця Маша! Мандрівники! Ви готові надати допомогу? Зараз давайте використаємо свою фантазію та винахідливість і допоможемо Маші! Поглянемо в рюкзак, раптом там щось є для цього завдання.
Знаходять пазли.
Вихователь: Давайте пригадаємо завдання. Нам потрібно придумати
незвичайних казкових героїв тобто небачених тварин. Як ви думаєте чому їх називають небачені? Де такі тварини можуть мешкати? Я з вами цілком згодна. Можна я спробую перша? (складає тварину). Погляньте яка небачена тварина вийшла. Я їй навіть цілих три назви придумала: Крокофон, Ножницедил, Мікроножницедил. Моя небачена тварина може хвостоножицями розрізати на шматки чарівні матеріали та ротомікрофоном оголошувати розклад руху казкових карет або дирижаблів. А зараз ваша черга.
Дидактична гра «Винахідники»
Діти повинні скласти пазли з зображенням небачених тварин , дати їм назву та пояснити, що вони вміють робити.
Вихователь: Діти! Які цікаві і корисні небачені тварини з’явились завдяки вашій фантазії та кмітливості! Я думаю Маша вигадає цікаві казки про них. За це ми отримуємо ключ! Але у Маші не було підказки, отже ми самі маємо знайти дорогу далі.
Локація п ’ять. На столі стоїть скриня.
На підлозі помічаємо стрілочки-вказівки які приведуть нас до останнього фрагменту. Рухаємося ними та натрапляємо на стіл, на якому стоїть скриня.
ВІДЕО 5. «Робокар Рой»
Робокар: Добрий день, малята! Ви мене впізнали? Я - Рой слідкую за безпекою в країні казок. Я знаю, що ви шукаєте найцінніший скарб для усіх людей і можу вам допомогти. Скарб, який ви шукаєте в цій чарівній скрині. Раз ви до мене потрапили, значить ви уже маєте 4 ключа. Ще один є у мене. Але просто так я вам його не віддам. Допоможіть мені розібратись в такій важливій справі. Я вирішив заборонити в казковій країні усі небезпечні предмети. Наприклад, використовувати ніж дуже небезпечно, тому це погано, бо він гострий і ним можна порізатись. Якщо ви мені доведете, що використання небезпечних предметів це добре, то я не буду їх забороняти.
Вихователь: А я знаю, що використовувати ніж - це гарно, бо ним можна розрізати, розділити будь що на частини.
Дидактична гра «Добре - погано»
Дітям пропонують розглянути зображення предметів на слайдах та визначити що поганого і що гарного в їх використанні.
Слайд 3. Голка.
Слайд 4. Склянка Слайд 5. Ліки Слайд 6. Сірники
Вихователь: В кожному предметі можна знайти як гарні так і погані сторони, але щоб ці предмети приносили лише користь необхідно дотримуватись певних правил. Яких саме? Діти розповідають правила.
В нагороду ми отримаємо останній ключ.
Всі ключі зібрано. Тримайте їх. Я думаю ви здогадались, що потрібно підібрати ключ до кожного замка. Але ви маєте встигнути поки не впаде остання піщинка на цьому годиннику.
Дидактична вправа «Замочок та ключик»
Дітям необхідно підібрати ключики до замків згідно візерунку за 1 хвилину.
Вихователь: Ви великі розумники! Швидше відмикаємо скриню!
Діти відкривають сундук та знаходять там книги
Вихователь: Книги - це найцінніший скарб людства і ми маємо берегти цей скарб та цінувати, бо в книгах зберігається уся мудрість людства. Нарешті бажання старого Мандрівника здійснилося! Вам сподобалась наша подорож? Мені було приємно мандрувати з вами, ви справжні друзі і помічники! Дякую вам діти!!! Чекайте наступних пригод, вони можуть трапитися будь- коли! Подякуйте, будь ласка нашим гостям, які оберігали нас доки ми мандрували.