Конспект заняття з фінансової грамотності старшого дошкільного віку "Гном - Економ в гостях у малят"

Про матеріал

ознайомити дітей з економічними поняттями «зарплата», «гроші», «сімейний бюджет» , «доходи», «витрати»; розширити уявлення дітей про те,що не все можна купити за гроші; формувати уявлення про потреби сім'ї,вчити визначати першочергові потреби сім'ї; розкладати товар по відділах в магазині,сортувати сміття у відповідні контейнери; розвивати логічне мислення,увагу; виховувати ощадливість та інтерес до занять з економіки.

Перегляд файлу

Конспект заняття з фінансової грамотності дошкільнят.

Тема. Гном Економ в гостях у малят.
Мета:  ознайомити дітей з економічними поняттями «зарплата», «гроші», «сімейний бюджет» , «доходи», «витрати»; розширити уявлення дітей про те,що не все можна купити за гроші; формувати уявлення про потреби сім'ї,вчити визначати першочергові потреби сім'ї;  розкладати товар по відділах в магазині,сортувати сміття у відповідні контейнери;  розвивати логічне мислення,увагу; виховувати ощадливість та інтерес до занять з економіки.

 Хід заняття
І. Вступна частина
-Діти, до нас сьогодні  завітали гості. Давайте з ними привітаємось
 

Встаньте, дітки, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться всі до мене,

Посміхніться і до себе.

Привітайтесь: Добрий день!

Хай гарно розпочнеться новий день!


ІІ. Основна частина
Вихователь: -До нас в гості йде гість. А хто саме  ви дізнаєтесь відгадавши загадку.
Невеликий він на зріст
Цей казковий дивний гість
У ранковий зимовий час
Поспішає він до вас.

 

(Лунає стук у двері)
-Ой напевно це наш гість. Піду його зустріну.
(Вихователь заносить до групи гнома з кошиком)
-Хто ж цей незвичайний гість?
-Так, малята, це Гном- Економ
-І сьогодні, я вам розкажу цікаву історію про Гнома-Економа.
-Гном Економ живе  у лісі .Він любить гроші рахувати і господарством керувати. Він дуже багато працював і складав зароблені гроші у скарбничку - економив. На зароблені та зекономлені гроші він збудував у лісі свій магазин і тепер там працює продавцем. А його дружина працює лікарем, лікує лісових мешканців. За свою працю вони отримують … Ех, забула як це називається. Ваші батьки теж ходять на роботу і отримують там?
Діти: - Зарплату.
Вихователь: Всі гроші зароблені в сім'ї, складають в ….забула як це називається. Діти, підкажете мені?

Діти: «сімейний бюджет».
-так, вірно,. а в ваших сім'ях є теж є «сімейний бюджет» який складається із грошей зароблених вашими батьками?
-Які бувають гроші? (паперові і металеві)
-Як називаються паперові гроші? (Купюри)
-Як називаються залізні гроші? (Копійки)

-Діти, подивіться Гном – Економ прийшов не з пустими руками, що він приніс?
-Так кошик, а в цьому кошику є ось такі копійки, і на кожній копійці є завдання.
Якщо ми його виконаємо то маємо право залишити собі копійку, так заробимо копійку за копійкою і складемо з вами свій «сімейний бюджет» в ось таку скарбничку, бо ми з вами тут як одна сім’я.
-Ну що приступимо до роботи?
-Отже перше завдання.
-Гном пропонує нам пограти в гру «Що можна придбати за гроші»?
слова, якщо, це можна купити за гроші,ви піднімаєте – зелений кружечок, а якщо неможна, то - червоний.
Слова до гри:  вітер, торт, повітря, небо, іграшку, печиво,повагу, веселку, ковбасу, любов,цукерку, здоров'я.
-Молодці, все правильно відповіли, тому перша копійка відправляється в скарбничку.
-Отже сідайте, будемо виконувати наступне завдання.
-На цій копійці написано, що вам потрібно розподілити картки,на ті які приносять дохід в сім'ю,і ті які приносять витрати.

Д/г «Доходи та витрати моєї сім'ї» Діти визначають до якої картинки покласти фішку «Д»,а до якої «В».
-Молодці впорались із завданням, отже ще одну копійку покладемо в скарбничку.
-Наступне завдання, тут написано, що  вам потрібно відгадати загадки.

 Загадки

1.Раз,два,три,чотири,п'ять,всі умієм рахувать

Щоб товари нам придбати треба що в кишені мати?.(Гроші)

 

2.На товарі в магазині нам завжди напишуть (ціни)

 

3.Меблі,хліб і олівець продає нам (продавець)

 

4.Скільки купили ви ковбаси,стрілкою покажуть вам (ваги)

 

5.Відгадай-но,як те зветься,що за гроші продається

Це не просто диво-дар,а справжнісінький  (товар)

 

6.За сметану,хліб та сир на касі чек проб'є ( касир)

 

7.Хто товар купляє,гроші продавцю вручає? (Покупець)

 

8.Лікарю і акробату видають за труд  (зарплату).

 

-Молодці, ще одну монету ви заробили ,добре впоралися із завданням.

- Діти,а що таке потреба? – (це необхідність у чомусь, бажання щось мати)

-. Ось що потрібно вам?- (відповіді дітей).

- У вас дуже багато потреб. А чи всі потреби однакові? Якщо ваші батьки куплять вам іграшок на всі гроші, це добре?

- А якщо через це у них тепер не буде можливості купити одяг, їжу ліки, це добре? (Допомогти дітям дійти висновку про те, що спочатку задовольняють потреби в їжі, воді, одязі, житлі – це першочергові потреби, а вже потім – другорядні, другочергові потреби: іграшки, розваги, солодощі, подорожі тощо).

-Наступна монетка приготувала нам завдання,яке називається Гра «Бажаю і треба».

(Діти на зелене поле викладають картки з першочерговими потребами, а на рожеве викладають картки, які бажають)

-Молодці! Тепер ви знаєте які потреби першочергові, а які другорядні.

-А зараз поміркуйте і скажіть,чи залежить від вас сімейний бюджет?

-Як ви можете зменшити витрати?

-Чи всі речі,які ви просите батьків купити, є необхідними?

 -Ви ще заробили одну монету,яку ми покладемо до нашої скарбнички.

Перш ніж розпочнемо далі виконувати завдання трішки відпочинемо
Фізхвилинка  
Щось не хочеться сидіти
Треба трошки відпочити
Руки вгору, руки вниз
Руки в боки й обернись.
Вище руки підніміть.
А тепер їх опустіть
Плигніть діти кілька раз
За роботу- все гаразд.
 

- А де ми можемо задовольнити свої потреби? (В магазині.)

-А в магазині задовольняють наші потреби безкоштовно? (За гроші.)

 Наступним завданням вам потрібно знайти серед грошей інших країн українські гроші.

-Малята, хочу вам сказати, що в різних країнах гроші називаються по-різному.

Скажіть,як називається наша країна?
-Правильно, якщо наша країна, Україна, то ми з вами хто? (українці)
- Вірно, а як називаються українські гроші ? – ( гривні.)
 

Гра «Знайди українські гроші».

- Ви правильно визначили і отримуєте ще одну монету від Гнома-Економа.

- У вас є українські гроші, тепер можна іти до магазину. А ви знаєте що у магазинах є різні відділи? Які? А для чого? Так, щоб було зручно, щоб люди економили свій час. Якщо я хочу купити молоко, то я іду до …молочного відділу. Якщо я хочу купити овочі, то іду до …овочевого відділу.

 Гра «Розклади продукти по відділах».

-Вірно, гарно впорались, тепер, ви ще заробили одну  копійку, кладемо у скарбничку.
-Ну що ж, я запрошую вас у наш магазин робити закупи. Розгляньте товар, визначте, що би вам хотілось купити. Кожен товар має свою ціну. Ціна – це грошове вираження вартості товару.

Д/г «Магазин». (Діти виконують обчислення, та пояснюють яку здачу повинен дати продавець. Н-д: Тімур, що ти хочеш купити? Скільки коштує товар?Яку здачу ти отримаєш?).

-Молодці!Ще одну монету ви отримали. І тут залишилася ще одна.

Ось уявіть собі, що все ми з’їли, випили, одягли …Що в нас залишилось? Обгортки, пляшки, бляшанки тощо. Де це все подіти? Викинути у сміття? Все разом? Я пропоную все розсортувати. Тобто кожен вид сміття покласти окремо, в окремий контейнер. (Діти сортують сміття орієнтуючись на позначки на контейнерах).

 Гра «Посортуй сміття».

 

Для чого ми сортували сміття?  Сортоване сміття можна переробити — воно автоматично перестає бути сміттям, а натомість стає корисною сировиною. Якщо ви все скидаєте в одну купу, багато сировини втрачає свою цінність. Та все ж більшість сировини потрапляє на заводи. З макулатури виготовляють туалетний, газетний та звичайний папір, а ще технічний і покрівельний картон. Також сучасні технології дають змогу перетворювати макулатуру на тканину. Із пластикових пляшок спочатку роблять спеціальні гранули, а вже з них можуть виготовляти безліч всього іншого — від таких самих пляшок та іншої тари до тканин, одягу й іграшок. Скло миють, подрібнюють разом з  піском та вапном і плавлять у печі, а тоді розливають у форми. Так отримують нові пляшки, банки й інші скляні предмети. Крім того, отриману сировину можуть використовувати на виробництві  керамічних виробів, ізоляції, плитки та цегли. З гумових покришок створюють нові килимки для підлоги, підошви для взуття й покриття для спортмайданчиків.

-Молодці, і ця копійка відправляється в скарбничку.
-Тепер, наша скарбничка має багато копійок, це і є наш з вами «сімейний бюджет», потім я піду в магазин і куплю вам, на зароблені вами монети, печиво.
-Гном –Економ,дуже радий, що ви так багато знаєте, і йому час іти
(Виношу гнома – економа за двері)

 

ІІІ. Підсумок.
-Діти,хто приходив до нас?
-Що приніс із собою?
-Які завдання сподобались найбільше?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Bilich Anya
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 січня 2021
Переглядів
1642
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку