Конспекти занять:
Тема: «Осінній сад»
Мета: Розучити вправу до комплексу ЗРВ за методикою М. Єфименка
(почергове піднімання лівої та правої ноги стоячи накарачках). Навчати
стрибків на двох ногах із посуванням вперед. Повторити кидки м’яча
обома руками знизу. Виховувати увагу та вчити дітей орієнтуватися в
просторі у рухливій грі «Біжіть до прапорця»
Обладнання: м’ячі
Хід заняття
Вихователь: був тихий осінній сонячний день. Майже все листя з яблуні опало. (Вихователь пропонує перетворитися на листочків, і лягають)
…і шурхотіло між собою
Вправа № 1
… тільки де-не-де на деревах залишилося пожовкле листя і поглядало в небо на сонечко
Вправа № 2
…показуючи свою красу осіннього-жовтогорячого листочка
Вправа № 3
…проходивши, підкрадаючись повз яблуньок близнята Оля і Ніна побачили рожеве яблуко
Вправа № 4
…як воно тут збереглося, зараз ми його зірвемо
Вправа № 5
…а дерево було чарівне і піднімало свої гілочки високо-високо
Вправа № 6
…раптом яблучко зірвалося і покотилося по доріжці і дівчата попрямували за ним
Вправа № 7
…дівчата прискорювали темп і не відставали від наливного яблука
Вправа № 8,9,10,11
…дівчаткам було цікаво куди яблуко їх приведе
Раптом воно зупинилося. Перед ним була річка і почав стрибати по камінцям.
(стрибки на обох ногах із просуванням вперед)
Дівчата перейшовши річку і побачили багато яблук. Яблучка перетворилися на м’ячики і дівчатка з захопленням почали грати.
(кидки м’яча обома руками знизу)
На цьому їхня пригода не закінчувалася, а все далі зазивала до гри.
Гра «Біжіть до прапорця»
Час промчався дуже швидко і дівчаткам і нам треба повертатися додому.
(ходьба з рухами рук вгору-вниз)
Тема: «Казкова подорож»
Мета: Вивчити КЗРВ за методикою М. Єфименка. Навчати
підстрибувати вгору, повторити кидки м’яча обома руками знизу.
Розвивати бистроту в рухливій грі «Відгадай хто кричить».
Обладнання: м’ячі, вулик (малюнок)
Хід заняття.
Вихователь: Діти разом ми помандруємо по казкам, тож на килим лягайте в подорож вирушайте. (діти лягають на підлогу)
…скільки казок в яку першу потрапимо голівкою вправо-вліво повернемо та поглянемо
Вправа № 1 «Знайомство»
…казка двері відчиняє дітей заглядати закликає
Вправа № 2 «Цікавість»
…казка колобок двері відчиняє та разом з колобком по доріжці бігати закликає
Вправа № 3 «Доріжка»
…ось і рак неборак до лисички вже біжить, з печі зігнать її спішить
Вправа № 4 «Рак»
…дід тягне, тягне ріпку вирвати не може тож давайте допоможем
Вправа № 5 «Допомога»
… витягли «Ріпку» ось яка велика, промовляючи: «Ось, ось яка велика»
Вправа № 6 «Велика Ріпка»
… ріпку довго витягали аж ніжки затанцювали
Вправа № 7 «Танці»
…вовк та семеро козенят двері відчиняє, як козлята ходити закликає
Вправа № 8, 9, 10 «Козенята»
…будемо бігати малята із героями казки грати
Вправа № 11 «Зустріч з героями»
… всі герої казок тут зібрались. Ось ведмедик підбігає і до вулика підстрибає.
(підстрибування вгору на місці (до вулика))
... колобки-мячики стрибають діточок розвеселяють
(кидки м’яча обома руками знизу)
Вихователь: діти, герої казок хочуть пограти. А гра називається «Хто як кричить».
Вихователь: весело було малята по казкам нам мандрувати, але час додому вирушати.
(Ходьба з рухами рук вгору, вниз)
Тема : «Подорож Осіннього листочка»
Мета: Розучити вправу до комплексу ЗРВ(з в.п. стоячи накарачках (високе положення) – випрямляти руки й ноги, максимально піднімаючи куприк). Навчити дітей ходити по звивистій доріжці з різним положенням рук (на поясі, в сторони, плеск над головою); повторити стрибки на обох ногах із просуванням вперед. Удосконалювати навички ходьби та бігу; виховувати увагу; орієнтування у просторі і розвивати спритність у р/г «Діти в лісі»
Обладнання: листочок, звивиста доріжка.
Хід заняття.
Вихователь разом з дітьми чує стук в двері. Це листочок завітав до них на гостини. І хоче розповісти його пригоду.
Вихователь: прохолодного осіннього ранку спав на дереві листочок (вих. просить дітей лягти на підлогу). Ціле літо він ніжився на сонечку пригрівавши свої щічки.
Вправа № 1 «Сонечко»
…кожного дня Малюк потягувався і робив щоденні процедури.
Вправа № 2 «Милування собою»
….і раптом його друзі помітили, що він був дивного оранжевого кольору і почали розглядати один одного.
Вправа № 3 «Метушня листочків»
…листочки здогадалися, що настала осінь. Вони будуть милувати людське око, аж поки пустотливий вітерець не скине їх з дуба.
На горизонті підкрадався осінній вітер.
Вправа № 4 «Пустотливий вітерець»
… підкрадався до кожного листочка і зривав почергово.
Вправа № 5 «Опалі листочки»
… а могутній дуб залишився стояти в самоті, ось такий високий.
Вправа № 6 «Високий дуб»
Пустотливий вітерець піднімав і кружляв листочки.
Вправа № 7 «Хурделиця листочків»
…доки не положив їх яскравим килимом на землю.
Маленька дівчинка крокувала по алеї з осіннього листочка.
Вправа № 8,9,10 «Танок дівчинки»
Милувалася їхньою красою, та піснею шелесту листків, а потім і взагалі затанцювала.
Прислухавшись вона помітила Малюка і взяла його до рук. Листочок попрохав її віднести його до друзів.
Вихователь: але нам треба подолати перешкоди
Перше: Увага треба пройти по звивисті доріжці. Спочатку руки на поясі (показує), в сторони, плеском над головою.
(Діти виконують, вихователь робить вказівки, стежить за правильністю виконання рухів, поточний спосіб виконання)
Друге: треба прострибати на обох ніжках до синьої полоси
(Показує, фронтальний спосіб виконання. Діти виконують вправу 3 рази)
Вихователь: Діти потрапили ми до лісу. Давайте пограємо.
Увага! Виберіть собі будиночки і почнемо грати на мої слова.
Рухлива гра «Діти в лісі»
Ми сьогодні в ліс підемо,
Там листочків наберемо,
В кошик їх складемо
Додому віднесемо.
(діти розходяться і роблять відповідні рухи)
На слова:
Швидко кошики беріть,
На свої місця біжіть!
(діти біжать на свої місця. Вихователь відмічає дітей, які жодного разу не помилилися й швидко знаходили свої місця)
Гра повторюється 3 рази.
Вихователь показує дітям кошик з листочками, які вони назбирали та віднесуть їх до групової кімнати.
Вихователь: час нам повертатися.
Тема: «Мандрівка»
Мета: Розучити вправу № 12 до комплексу ЗРВ за методикою М. Єфименка (з в.п. на спині згрупувавшись – повільно розводити руки й ноги в сторони ). Навчати перестрибувати через лінії. Повторити кидки обома руками від грудей. Розвивати швидкість, спритність; виховувати увагу, бажання гратися з однолітками в рухливій грі «Веселі колобки».
Обладнання: клубок, мотузки, м’ячі.
Хід заняття
В.: Діти, сьогодні ми вирушаємо в подорож до Країни Чудес. А допоможе нам чарівний клубочок.
(вих. просить дітей лягти на підлогу).
… прикотився клубочок до морського судна і почав підніматися на нього
Вправа № 12
… який гарний корабель
Вправа № 1
… юнги в цей час піднімали вітрила високо-високо
Вправа № 2
… а боцмани метушилися, збираючись в далеке плавання
Вправа № 3
… «Перемога вперед», - промовив капітан, відшвартувавшись
Вправа № 4
… маленький вітерець підганяв «Перемогу», а чайки кружляли в небі махаючи крилами
Вправа № 5
… перша перешкода - висока гора з тунелем
Вправа № 6
… «Ура!!!», - промовив капітан, і спрямував вітрила до станції Країни Чудес
Вправа № 7
… Увага, слухай мою команду, спустити трап
Вправа № 8,9,10,11
… ми в Країні Чудес , тут мешкають всі казкові персонажі. Клубочок покажи дорогу (діти йдуть по колу)
… раптом чути - хтось кличе на допомогу: «Тілі – бім! Тілі – бім! Загорівся Кицькин дім». Діти один за одним стрибайте кицьку з хатинки визволяйте.
(перестрибування через лінії)
… треба киці допомогти, водицею вогонь загасити, тож м’ячики-відерця беріть і вогонь гасіть
(діти кидають м’яча один одному від грудей)
… молодці малята! Гарно вправились, завзято. Діти це в нас не клубочок, а веселий колобочок хоче з вами пограти
Рухлива гра «Веселі колобки»
… капітан нас кличе, час додому вирушати з іншими дітьми пограти
Ходьба у повільному темпі
Сірі мишенята
Інструктор: «Сьогодні, діти, усі ви будете маленькими сірими мишенятами. Вранці мама-миша вставала і будила своїх діточок мишенят
Мишенята, час вставати
І зарядку починати »
Мишенята прокидаються і потягуються.
1. «Потягусі»- лежачи на спині, піднімають руки вгору, розтягують тулуб, носки ніг витягують.
А потім тренують свої ручки-лапки.
2. «Розминають руки-лапки» - підняти тулуб, руки в сторони, змахи руками вперед – назад.
Потягують свої ніжки-лапки.
3. «Стрункі ніжки» - піднімання обох ніг вгору.
Перекинулись мишенята на животики і змахують ногами вгору-вниз.
4. «Згинання ніг» - лежачи на животі, борідку поставити на руки, згинати ноги вгору-вниз.
А далі тренують свою шийку.
5. «Тренуємо шийку»- лежачи на животі, руки зігнуті в ліктях, повороти шиї вліво-вправо.
А потім мишки почали вгору піднімати свої лапки.
6. «Рівні ніжки»- на «низьких чотирьох» піднімати по черзі ноги вгору.
Мишки прогинають спинки.
7. «Гнучкі спинки» - на «низьких чотирьох» прогинання спини вгору-вниз.
Мишенята злякались котика і присіли.
8. «Мишки присідають» - стоячи на «високих чотирьох», присісти, знову піднятись вгору.
9. «Мишенята піднімають ноги» - сидячи, спертись на долоні, підняти ноги вгору.
10. «Мишенята згинають ноги» - сидячи, спершись на долоні, ставити зігнуті коліна вліво-вправо.
Мишки тренуються рухатись по-пластунськи.
11. «Мишенята повзуть у нору»- повзання по-пластунськи під дуги по колу.
12. «Мишенята полізли по лавці» - стоячи на «високих чотирьох», лазити по гімнастичній лавці.
13. «Мишенята лізуть по драбині» - лазіння по драбині у зручний для дітей спосіб.
14. «Мишенята стрибають» - стрибки з розбігу через шнур.
15. Рухлива гра «Мишка і котик»(повторити 4-5 разів).
Кошенята
Заняття-гра для дітей молодшої групи
Інструктор: «У бабусі Насті був маленький пухнастий котик. Бабуся його дуже любила, бо він був дуже лагідний і ніжний. Котик любив спати на печі. От і ви сьогодні будете маленькими кошенятами, які лежать і дрімають».
1. «Котики сплять» - лежачи на боці, очі закриті, руки між колінами.
Але через вікно до кімнати заглянуло сонечко і розбудило котиків.
2. «Котики просинаються» - повороти то на один, то на другий бік.
Сонячні промінчики світять котикам в очі і вони солодко потягуються.
3. «Потягусі» - лежачи на спині, витягнути ноги, тулуб, руки вгору і прошепотіти: «мяу».
Котики повернулися на бік і почали змахувати ногами.
4. «Махи ногами» - лежачи на боці, підняти по черзі то одну, то другу ногу вгору.
Котики завжди любили умиватись.
5. «Котики умиваються» - лежачи на животі, імітувати вмивання личка.
Раптом котики почули шарудіння. Вони прислухаються, чи часом не мишка шарудить.
6. «Де мишка» - стоячи на «низьких чотирьох», виконати повороти голови вліво-вправо.
Та котики не побачили мишку і стали сердиті.
7. «Котики сердяться» - стоячи на «середніх чотирьох», вигинати і прогинати спини, сказавши: «Фрррр».
Кошенята стали гострити свої кігтики.
8. «Нагостримо кігтики» - стоячи на «високих чотирьох», робити по черзі загрібаючи рухи пальцями ніг.
Нагострили кігтики і почали гратись із своїм пухнастим хвостиком.
9. «Дожени хвостик» - стоячи на «високих чотирьох», кружляти навколо себе.
А тепер котики тренують своє тіло.
10. «Повзання по-пластунськи під лавку».
Котики полізли під ліжко до бабусі.
11. «Кошенята повзуть» - стоячи на «середніх чотирьох» лапках прорізання в обручі.
Потім кошенята почали гратися клубочками ниток.
12. «Ігри з м’ячами» :
а) підкидання і ловіння м’яча, сидячи на килимку.
б) зігнути ноги в колінах, котити м’ячик під колінами.
в) кидати і ловити м’яч, стоячи на колінах.
Кошенята любили лазити по деревах і зовсім не боялися висоти.
13. «Лазіння по гімнастичній драбинці».
А потім кошенята побачили калюжі і почали перестрибувати через них.
14. «Стрибки з обруча в обруч».
Раптом кошенята побачили сусідського старого собаку, який сидів під деревом. Вони захотіли з ним погратися.
15. Гра «Кошенята і собака»(повторити 3-4 рази).
Вовчики-братчики
Заняття-гра для дітей старшої групи
Інструктор: «Діти, сьогодні ви будете маленькими вовчиками. Вовчики дуже спритні, веселі, люблять гуляти по лісу, шукати собі їжу. Вранці вовчики прокидаються і розминають свої лапи».
1. «Розминаємо ручки» - лежачи на спині, піднімання рук вгору-вниз.
Вовчики були дуже допитливі.
2. «Допитливі вовчики» - лежачи на спині, підняти голову і робити повороти вліво-вправо.
Вовчики завжди розминали свої ноги.
3. «Згинання ніг» - лежачи на спині, по черзі згинати ніжку до живота.
Любили вовчики погойдатись на спинках.
4. «Весела гойдалка» - лежачи на спині, тримаючи руками зігнуті коліна, розгойдуватись вперед-назад.
А ще вони вправно гойдалися і на животиках.
5. «Гойдаємось на животиках» - лежачи на животі, руки вперед і підняті, розгойдуватись вперед-назад.
Вовчики нікого не боялись і коли сердились, вигинали спинки.
6. «Прогинання спини» - стоячи на «низьких чотирьох», прогинання спини вгору-вниз.
Вовчики дуже любили танцювати.
7. «Вовчики танцюють» - на «низьких чотирьох» розвертання по колу.
Вовчики вирішили розім’яти трохи ноги.
8. «Вовчики піднімають задні лапки» - на «середніх чотирьох» піднімання по черзі ніг вгору.
Вовчики відпочивають.
9. «Піднімання ніг вгору» - сидячи, спершись на долоні, підняти то одну, то другу ногу.
А ще вовчики любили їздити на велосипеді.
10. «Велосипед» - сидячи, спершись на долоні, імітація їзди на велосипеді.
Вовчики підкрадаються до зайчат.
11. «Вовчики просуваються вперед»- сидячи, спершись на руки, пересування вперед за допомогою згинання й розгинання ніг.
Вовчикам здалося, що під кущами є зайчики.
12. «Вовчики пролізають під кущі» - «на високих чотирьох» підлізання під дуги.
Та зайчат там не було і вовчки пішли по вузькій кладочці далі.
13. «Ходьба на колінах» - пересування по гімнастичній лавці.
А далі вовчики стали на задні лапи і пішли, як циркачі по мотузці.
14. «Ходьба по мотузці» - руки в сторони, ходьба п’ятка-носок.
Вовчики дуже любили грати у футбол. Побачивши м’ячі, вони почали забивати їх у ворота.
15. «Забивання м’ячів у ворота».
А ще вони любили рухливі ігри.
16. Гра «Мисливці та вовчики» (повторити 5-6 разів).
Тема: «Бути здоровим- супер»
Програмовий зміст: повторити комплекс вправ за методикою М. Єфименка; формувати правильну поставу; вдосконалювати вміння підтягуватись обома руками на дошці Єфименка; стрибати на обох ногах, просуваючись вперед; закріпити навички дій з м’ячем; удосконалювати ходьбу по колу; формувати емоційний досвід дітей; сприяти елементарному перевтіленню; розвивати інтерес до мови жестів.
Обладнання: килимки для кожної дитини, дошка Єфименка, лавки, стільці з натягнутими мотузками.
Хід заняття:
І. Вступна частина
1. Шикування в шеренгу.
2. Рівняння.
3. Повідомлення змісту заняття.
Вихователь: «За ведучим у шеренгу шикуйтеся. Рівняйте носки за носками ведучого. Діти, сьогодні ви будете не просто дошкільнятами, а частинками чудової природи. Ми з вами покажемо однин день від ранку до вечора. Він, як і всі дні, подарує нам утіху, додасть сил та наснаги. Наше фізкультурне вітання разом промовляймо!»
Діти: «Хто зі спортом дружить завжди буде дужий. І не хворий, і не кволий, а завжди, завжди здоровий».
4. Ходьба на пальцях.
Вихователь: «А тепер тягнемось до сонечка. стаємо рівненько на пальчики та йдемо по колу. Вдихаємо носом, видихаємо ротом».
5. «Черв’ячки» - повзання пластунцем.
Вихователь: «Лягаємо на підлогу на животики, повземо пластунцем уперед по чарівній «доріжці здоров’я».
6. «Жучки» - лазіння навкарачки, імітація лазіння жуків.
Вихователь: «Черв’ячки першими пробудилися, а ось і сонечко пригріло, то і жучки прокинулися. Стаємо навкарачки та повземо вперед».
7. «Жабки» - стрибки навприсядки, руки – на колінах.
Вихователь: «На озері чути кумкання жабок. Стаємо навприсядки і стрибаємо вперед, як жабки. Руки тримаємо на колінах».
8. «Стоніжка» - пересування навприсядки у колоні, тримаючись за плечі один одного.
Вихователь: «Стаємо один за одним, присідаємо, беремося за плечі сусіда попереду. Дружньо рухаємось. Ось так: уперед, не розгойдуючись».
9. «Метелики» - біг на пальцях з махами рук вгору-вниз.
Вихователь: «Піднімаємось, виправляємо спинку, стаємо на пальчики та біжимо по колу, змахуючи руками, ніби метелики».
ІІ. Основна частина
10. «Квіткові пуп’янки». В. п. – лежачи на боці у позі ембріона.
Вихователь: «Вільно гойдаємося. Раз-два, вперед-назад, три-чотири, збоку-вбік».
11. «Пуп’янки розкриваються». В. п. – лежачи на спині, згрупувавшись.
Вихователь: «Повільно розводимо в сторони руки та ноги, намагаємось тримати їх рівненько».
12. «Листочок в озеро впав і гойдається». В. п. – лежачи на животі.
Вихователь: «Ненадовго трохи піднімаємо руки та ноги. Гарненько прогинаємось та тягнемо свої кінцівки».
13. «Лісові дзвіночки». В. п. – стоячи навкарачки.
Вихователь: «Дружно рухаємо головою праворуч-ліворуч, вперед-назад. Спинки в нас прогнуті – не забувайте».
14. «Чарівні струмочки». В. п. – сидячи на підлозі з упором на руки за спиною.
Вихователь: «Трохи піднявши сіднички по черзі витягуємо ноги: спочатку праву. потім – ліву.»
15. «Вітаємось із сонечком». В. п. – сидячи на колінах, притиснувшись сідницями до п’ят.
Вихователь: «Стаємо навколішки, піднімаємо руки через сторони вгору, тягнемось до сонечка».
16. Перешиковування.
Вихователь: «Сходимось в колону і за ведучим кроком руш!»
17. «Теплого осіннього дня мандруємо доріжкою здоров’я».
Вихователь: «Беремо до рук м’ячі і починаємо нашу подорож доріжкою здоров’я. Підходимо до масажних килимків, тримаємо м’яч на витягнутих руках і проходимо з ним по килимках. Тепер затискуємо м’яч між колін, беремо руки в боки і ось так просуваємось уперед. Стаємо на коліна, прокочуємо м’яч по килимку між предметами. Стаємо навкарачки і штовхаємо м’яч головою, не торкаючись його руками. (Вправи виконуються поточним методом тричі). А зараз стаємо на ноги, піднімаємо руки вгору і прогинаємось».
Підтягування на дошці Єфмінова.
Вихователь: «Шикуємось у колону. Спочатку стрибаємо вперед на обох ногах, тримаючи руки на поясі, а спину – рівненькою. Підходимо до дошки й підтягуємося на животі (3-5 разів). Устаємо, піднімаємо руки вгору, прогинаємося».
ІІІ. Заключна частина
19. Рухлива гра «Сонечко»
Я на небі сяю,
І про всіх дбаю.
Рано-вранці піднімаю. (День)
День мине – спати складаю. (Ніч).
Діти рухаються по колу, на сигнал вихователя «День!» обертаються обличчям до Сонечка (дитини, що стоїть в центрі кола і декламує віршик), на сигнал «Ніч!» повертаються до нього спиною. (Гра повторюється 3-4 рази).
20. Підсумок заняття
Вихователь: «Погожий осінній день і наша з вами подорож закінчилися. Жучки залізли у свої нірки, квітоньки стулили пелюстки. Стало тихо – заплющуємо очі, дихаємо рівно, насолоджуючись осінніми пахощами…
Наше заняття теж закінчилося. Мені сподобалося, як ви виконували вправи, і те, що всі були уважними і старанними.»