Конспект заняття з логіко-математичного розвитку для дітей 4-5 року життя.
«Математичний квест на прогулянці».
Програмовий зміст: продовжувати формувати уявлення про властивості та ознаки предметів (високий, низький, довгий, короткий); продовжувати формувати уявлення про колір, форму предметів; закріпити цифри від 1 до 4; сприяти розвитку пам’яті, уваги, мислення; викликати інтерес до спостереження за живою природою; бажання допомагати дорослим тримати ігровий майданчик в чистоті.
Матеріали: корзина з іграшками для піску, карта, лист від лисички, крейда, довгі та короткі гілки, квітки з зображенням геометричних фігур, споруди на ігровому майданчику.
Хід заняття:
Вихователь разом із дітьми стоїть біля ігрового майданчика.
Вихователь: Дітки, подивіться, будь ласка, на наш улюблений майданчик, і назвіть всі споруди, які там є. (Діти називають споруди)
Вихователь уточнює, що діти роблять на цих спорудах.
Вихователь: Діти, а що ми робимо у пісочниці?
Діти: Граємося в кулички та будуємо фортеці.
Вихователь: А що нам для цього треба?
Діти: Відра, лопатки, формочки.
Вихователь: Я пропоную з ними сьогодні пограти, давайте візьмемо їх у корзині.
Діти дивляться разом з вихователем, а їх там немає; у корзині лежить конверт.
Вихователь дістає лист та читає: «Дорогі дітки! Ваші іграшки у мене. Я вирішила з вами пограти. Якщо виконаєте мої завдання, то повернете свої іграшки, якщо ні, то іграшки – мої! На допомогу вам додаю карту. Лисичка»
Вихователь разом із дітками роздивляється карту.
Вихователь: Діти, що нам нагадує ця карта.
Діти: Наш майданчик.
Вихователь: Так це наш майданчик зі всіма спорудами.
В кожній споруді нас чекає завдання. А почнемо ми зі споруди, де намальована цифра 1. Подивіться уважно і знайдіть цифру1. (Діти знаходять на горці)
Вихователь: Так починаймо завдання.
«Відгадайте загадки»
(Про дерева й кущі)
Що повітря очищає,
Вдень від спеки захищає
Ще й від вітру в час негоди
Є частиною природи? (Дерево)
Немов дрібнесенькі зірки,
В суцвіття зібрані квітки.
Весною підемо в гайок,
Де затишний цвіте ….. (Бузок)
Вихователь: А у нас на майданчику є бузок? А бузок – це кущ або дерево? А дерева є? (Діти знаходять і показують кущі та дерева)
Вихователь: Що вище – дерево чи кущі? (Дерево)
Вихователь: Так, молодці, дерева вищі кущів, а кущі? (А кущі нижче дерев)
Вихователь: Давайте порівняймо дерева і кущі. Що є у дерев? (стовбур, гілки, коріння) А у кущів? (гілки, коріння)
Вихователь: Правильно, молодці! Перше завдання ми виконали, давайте переходити до другого. Шукайте цифру 2. Ось і вона. (На столику) Читаймо завдання. «Пограйте в гру «Знайди колір»
Діти становляться в коло. Ведучий (вихователь) каже: «Доторкніться (називає колір), 1,2,3!» Діти як можна скоріше намагаються взятися за речі названого кольору інших гравців у колі. Хто останній – вибуває з гри. (Гра продовжується з іншими кольорами)
Вихователь: Переходимо до третього завдання. Відшукайте цифру 3. (Діти знаходять цифру на лабіринті)
Вихователь (читає завдання): «Вас чекає гра «Геометричний потяг».
На доріжці намальований потяг з вагонами. У кожному вагоні намальована різна кількість геометричних фігур (наприклад, у першому вагоні – 3 круга, у другому – 2 квадрати, у 3 – один трикутник і т.д.) Дітям видаються квитки на потяг з такою самою кількістю фігур, як і у вагонах. Треба знайти свій вагон і своє місце.
Вихователь уточнює у дітей назви фігур та їх кількість.
(Поки діти їдуть увагончиках, вихователь читає вірш).
Їде поїзд.
Дві сороки,
Три ворони
Посідали у вагони.
«Чух, пах! Ту-ту-ту!" -
Їде поїзд по мосту.
Вихователь: І це завдання ми виконали. Шукаймо наступну цифру. Це цифра «4». (Діти знаходять її на дробині) А ось і завдання, яке приготувала лисичка. «Вітер – пустунець погрався на вашому майданчику і розкидав на ньому гілки. Вам їх треба зібрати у дві кучки: 1- це довгі гілки, 2- короткі. Вперед.» Ви майже знайшли свої іграшки.
Діти виконують завдання.
Вихователь: Ну що ж, ми знайшли з вами всі цифри, виконали всі завдання, а де ж наші іграшки? Де Лисичка могла їх заховати? Де ми граємося лопатками, формами, відерцями? (У піску).Може вони там від нас заховалися? (Діти знаходять іграшки)
Вихователь: Я гадаю, що нам треба більше піклуватися про наші іграшки, щоб Лисичка їх не брала.
Ігри дітей з піском.