Конспект заняття з логіко-математичного розвитку дітей 5-го року життя "Використання паличок Кюїзенера у навчанні дітей середнього дошкільного віку вимірюванню"

Про матеріал
Вправляти дітей у вимірюванні об'єкта за допомогою умовної мірки, а саме паличок Кюїзенера; формувати уявлення про залежність результату вимірювання від величини мірки; закріпити вміння встановлювати співвідношення між числами й кількістю.
Перегляд файлу

Тема: Використання паличок Кюїзенера у навчанні дітей середнього дошкільного віку вимірюванню.
Мета: продовжувати вправляти дітей у вимірюванні об'єкта за допомогою умовної мірки, а саме паличок Кюїзенера; формувати уявлення про залежність результату вимірювання від величини мірки; закріпити вміння встановлювати співвідношення між числами й кількістю; розвивати логічне мислення, мовлення, увагу, пізнавальний інтерес; виховувати інтерес до занять, бажання допомагати іншим.
Матеріали:демонстраційний матеріал: іграшкові звірята їжачок та зайчик з зав’язаними шарфиками червоного та синього кольору різної довжини; стрічка довжиною 40 см, палички Кюїзенера, фішки;
Роздатковий матеріал: по одній стрічці довжиною 40 см на кожну дитину, фішки по чотири штуки, палички Кюїзенера по чотири штуки помаранчеві, по п'ять штук малинові, аркуш паперу, цифри від 1 до 5, картинки з зображеннями: сонечко, хмарка, ялинка, їжачок, зайчик.
Хід заняття:
Вихователь:

-Малята, сьогодні до нас у гості завітали наші знайомі звірята Їжачок та зайчик. Так, як на вулиці досить прохолодно, наші друзі зав’язали шарфики. Подивіться якого кольору шарфик у зайчика? (Синій), а у Їжачка? (Червоний). Зайчик пожалівся мені, що навіть із шарфиком, він все одно замерз, бо його шарфик не так гарно закрив його шийку, як у

Їжачка. Давайте розглянемо шарфики, чи однакові вони за довжиною? (Ні).

Який шарфик довший? (Червоний, Їжачка). А який коротший? (Синій, Зайчика). Давайте перевіримо, чи правильно ми з вами вирішили, що червоний шарфик довше синього.Що потрібно зробити?(Накласти один шарфик на інший). Ось чому Зайчик замерз! Бо чим довший шарфик, тим більше можна обернути його навколо шиї і тим тепліше будемо почуватися.
Давайте короткий шарфик Зайчик подарує маленькому зайченяткові. А бабуся Люба зв’яже для Зайчика довгий шарф, як у Їжачка.
  А  як можна дізнатися довжину шарфа Їжачка, щоб передати її бабі Любі, щоб вона зв’язала такий же?(Треба виміряти). Як ми можемо виміряти?(Руками, на око, лінійкою.) Звичайно можна і на око, і лінійкою, а я вам пропоную використовувати ось таку паличку. Вона буде у нас умовною міркою. Цією міркою ми будемо вимірювати довжину шарфа. А як міряти?(Відповіді дітей). Зараз я покажу вам малята, як міряти умовною міркою.

Показ вихователя вимірювання умовною міркою.

- Діти - це дуже важливо і ми повинні обов'язково запам'ятати!
Перше правило: беремо мірку і прикладаємо її до самого краю шарфа, дивіться, я навіть провела пальчиком, щоб був рівний край мірки з шарфом. Щоб не збитися з рахунку мірок, ми повинні на кожну мірку відкладати фішку. Потім беремо іншу мірку прикладаємо до кінця першої і так до кінця шарфа. Коли останню мірку викладемо, тоді ми порахуємо фішки і дізнаємося, скільки мірок увійшло в довжину шарфа Їжачка.
Що ми зараз зробили з допомогою мірки?(Вимірювали довжину шарфа).
- Зрозуміли? Давайте будемо вимірювати. Хто хоче допомогти? Захар розкажи і покажи, як ти будеш прикладати мірки? А Рита буде вести рахунок мірок. Як ти будеш вести рахунок мірок?(Коли Захар покладе одну мірку, я відкладу одну фішку, коли другу мірку, другу фішку і т.д.)
- Діти, ви готові? А ми будемо уважно дивитися, чи правильно вони будуть вимірювати?(Захар і Рита вимірюють довжину шарфа).
- Діти, що ми тепер повинні зробити? (порахувати фішки, для того, щоб дізнатися кількість мірок, які увійшли в довжину шарфа, щоб розповісти про це бабусі Любі).
Рахунок фішок: перша, друга, третя, четверта - всього чотири фішки.
Скільки всього фішок?(Всього чотири фішки). Довжина шарфа чому дорівнює?(Чотирьом фішках дорівнює довжина шарфа).Виявляється, довжина шарфа Їжачка дорівнює чотирьом фішках. Ми передамо ці заміри бабусі Любі.
Фіз. хвилинка.

По лісочку звірі йшли, (крокують)
Гарні шишки ось знайшли. (нахили вперед)

Подивились вліво-вправо, (повороти тулуба в сторони)

Пострибали разом жваво. (стрибки на двох ногах)

Щоб не змерзли рученята

Ми по плескаєм завзято.

Головою похитаєм,

І на місце посідаєм.

- Наші звірята збираються до лисички на день народження. Вони хочуть подарувати їй гарні довгі стрічки. На кожному столі лежить по чотири стрічки. Ось зараз я дізнаюся, чи зумієте ви вибрати без мірки найдовшу стрічку, щоб з неї можна було б зав’язати Лисичці пишний бант.(Вибір дітей)Доведіть, що вони однакові.(Діти міряють стрічки прийомом накладання, вибираючи найдовшу).
- Молодці, добре впоралися. Тепер візьміть по одній стрічки однакової довжини, інші приберіть в бік. Вони нам більше не потрібні.Слухайте уважно, завдання складніше. Ви повинні виміряти довжину цих стрічок за допомогою мірок. Міркою будуть служити нам ось ці палички. Давайте згадаємо правила, як ми будемо їх вимірювати.
(Закріплюємо правила вимірювання) Скільки у Кіри? Кирила? Вані? і т.д.
(Чотири фішки)Скільки у Дениса?(У мене п'ять фішок.)Як у всіх чотири, а у тебе п'ять? Чому у тебе по іншому?
- Діти, чому так вийшло? У нас, що різні стрічки? Давайте поміряємо.
(Однакові)А чому вийшла різна кількість мірок?(Різні мірки)
Доведіть.(Наші мірки довгі, а у Дениса короткі.)Скільки мірок вийшло у нас?(Чотири мірки)А в Дениса? (П'ять мірок)Яке найбільше число?
(П'ять)А менше, яке число?(Чотири)
Показ на дошці.
- Якщо ми беремо коротку мірку те, яке число виходить?(П'ять) А довгу, яке число?(Чотири)Так що у нас виходить?(Відповіді дітей)
Чим менше мірка, тим більше число вийти. Чим більше мірка, тим менше число вийти. Запам'ятайте це третє правило.То яке правило, повторіть?
(Повторення)

Дидактична гра «Виклади картину»

Мета: закріпити вміння дітей орієнтуватися на аркуші паперу.

-Ще наші звірята хочуть подарувати Лисичці картину. Ви допоможете її виготовити?

Сонечко викладаємо біля цифри, що вказує нам скільки у зайчика вушок (2).

Хмаринку розмістимо біля цифри, яка розповідає нас скільки лапок у Їжачка (4).
Ялинку покладемо біля цифри, яка менше ніж 2 (1).

Зображення Їжачка розмістимо біля цифри, яка знаходиться між 2 і 4 (3).

А картинку з Зайчиком викладемо поруч з цифрою, яка більше ніж 4 на 1 (5).

Гарна картина у нас вийшла. Яку назву їй можна придумати?

Підсумок.

- Що ми нового дізналися сьогодні? Як ми міряли сьогодні довжину шарфика Їжачка? Про які правила ми сьогодні дізналися?

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 лютого
Переглядів
103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку