Конспект заняття
з логіко-математичного розвитку
для дітей середньої групи
«Подорож на літаючому килимі»
Мета: узагальнити пройдений матеріал: ознаки предметів, а саме форма, розмір, колір, геометричні фігури, просторові відношення, порядковий і кількісний рахунок, співвідношення кількості предметів з наочним зображенням числа; закріпити рахунок в межах 3 і знання цифр від 1 до 3, розвивати логічне мислення, кмітливість і творчу уяву, мовлення дітей, розвивати інтерес до математичних знань, виховувати дружні стосунки між малятами під час заняття та взаємодопомогу.
Методичні прийоми: ігровий момент, художнє слово, питання, підсумок-аналіз.
Матеріал: схема-мапа, дірявий-літаючий килим, латки у вигляді геометричних фігур, паперові гриби у лісі, картки із зображенням пір року, хмаринки, паперові краплі дощу.
Хід заняття
Вихователь: Гостей зібралось сьогодні багато.
Нумо на мене подивіться
І всі веселенько посміхніться.
Здравствуйте, гості добрі.
Всі хто прийшов до нас.
Вихователь: Сьогодні у нас багато гостей! Діти, давайте привітаємося з гостями!
Діти: Доброго ранку!
Вихователь: Розповім я вам діти, цікаву новину: ми сьогодні будемо з вами мандрівниками!
Ось погляньте, що у мене є! Це схема-мапа, по якій ми будемо мандрувати, давайте розглянемо її і дізнаємося, куди ж буде пролягати наш шлях сьогодні! (Діти разом з вихователем розглядують мапу)
Вихователь: Перший шлях веде в болото, підемо туди?
Діти: Ні!
Вихователь: Другий шлях веде в царство Баби-Яги, чи хотіли б ви туди потрапити?
Діти: Авжеж ні !
Вихователь: А третій шлях веде до осіннього лісу, може там ви хочете побувати?
Діти: Так!
Вихователь: Тоді вирушаємо в дорогу! Але шлях буде дуже нелегким, і щоб подолати його, нам треба виконати багато різних завдань. Згодні?
Діти: Вирушаємо в дорогу!
Вихователь: А потрапимо ми в ліс на літаючому килимку. Розгортаємо його. Але він весь у дірках! Що робити?
Діти: Його треба залатати.
Вихователь: Вірно! Ось у мене є латки у формі геометричних фігур. (Діти по-черзі підбирають геометричну фігуру відповідно до форми дірки і вставляють в отвір)
Вихователь: Давайте разом назвемо геометричні фігури, які допомогли нам залатати килим. А тепер ставайте на килим зручненько, і починаємо зворотній відлік з 3 до 1(3-2-1), полетіли. (Звучить шум літака, який злітає, а потім йде на приземлення) Ось ми і дісталися до осіннього лісу. Гарно в цьому лісі?
Діти: Дуже!
Вихователь: Як ви гадаєте, яка пора року зараз в лісі?
Діти: Осінь.
Вихователь: Як ви здогадалися?
Діти: Листя на деревах-жовте, червоне, а не зелене, як було влітку. Дуже багато грибів. Не чути, як співають пташки.
Вихователь: Вірно! Діти, а де поділась більша частина птахів?
Діти: Полетіли у теплі краї.
Вихователь: Вірна відповідь. А скажіть мені будь-ласка, як поводити себе в лісі? Що не можна робити (діти показують знаки: не палити вогонь, не ламати дерева, не топтати гриби, не руйнувати мурашники)
Вихователь: Я бачу, ви багато знаєте про поведінку у лісі, молодці!
А зараз трохи відпочинемо.
Фізкультхвилинка:
В гості знов до нас прийшла
Осінь золотиста
У лісочку із гілля
Облітає листя (музика: шум осіннього листя, діти беруть листочки на паличках і біжать з ними по колу)
Листочок, листочок, на вітрі шелестить
(піднімають руки вгору, махають –вліво, вправо)
Сьогодні в таночок ідеш із нами ти (роблять пружинки, руки з листочками внизу, складають у корзину)
Вихователь: Молодці! Відпочили?
Діти: Відпочили!
Вихователь: Ой, що це росте?
Діти: Так це грибочки!
Вихователь: Так ви їх не чіпайте! А які є гриби?
Діти: Отруйні і їстівні.
Вихователь: Вірно, а щоб перевірити, пограємо в гру «В яку корзину?»
Мета: Закріпити назви грибів, вміти розкладати їх у різні корзини. Розвивати пам’ять, мислення. Виховувати безпечне ставлення до свого здоров’я.
Вихователь: Щось небо затягло хмаринками, мабуть зараз піде дощ. Дивимось на нашу карту-мапу, що у нас далі по-маршруту. Ось подивіться, «школа-лісових звірят». Пропоную перечекати там дощ, сідаймо на наш килим, робимо відлік:1, 2, 3: полетіли (гул літака).
Вихователь: А тепер, діти, сідайте за столи, нас з вами чекають дуже цікаві і різноманітні завдання.
- Пішов дощ і впало три крапельки (діти викладають по три крапельки на хмаринки)
Вихователь: Давайте порахуємо скільки крапель впало? Покажіть мені цю цифру!
Вихователь: Молодці! Але дощ почав зменшуватись і впало дві крапельки , викладіть їх мені на хмаринці, покажіть мені цифру два!
Вихователь: Вірно! Та ось дощик зовсім перестав і впала одна крапелька , викладіть її на хмаринки. Покажіть мені цифру один!
Ви всі добре справилися із завданням: знаєте цифри і вмієте добре рахувати. А тепер давайте перевіримо чи добре ви знаєте пори року. На дошці ви бачите картинки-на яких зображені пори року, а ось у мене є картки з підказками, відповіді будете позначати цими картками.
Загадки
Сніг на полях,
Лід на водах,
Віхола гуляє,
Коли це буває? (Зима)
Вона приходить з ласкою
І зі своєю казкою
Махне чарівною паличкою
У лісі пролісок розквітне. (Весна)
Червоне, зелене, жаром обпалене,
Жовте, плодове, щодня з обновою. (Літо)
Ій, щоб перефарбувати листя,
Не потрібно фарб або кисті:
Зелене влітку,
Вони стають жовтими, червоними. (Осінь)
Вихователь: Молодці! І всі пори року ви знаєте! Ось і нарешті і закінчився дощик і нам потрібно вирушати в дорогу, тож сідаємо на наш літаючий килимок, починаємо відлік:1-2-3. Увага наш літак почав втрачати висоту, заспіваємо веселу пісеньку.
(Діти співають пісеньку «Диво осінь» (музика А. Олейніковоі, слова Л. Ратич)
Вихователь: Молодці діти, всі впоралися з усіма завданнями. Я бачу у вас веселий настрій. Вам сподобалася пригода?
Діти: Дуже!
Вихователь: Де ми з вами сьогодні побували? Що ви бачили в лісі?
Що найбільше вам запам’яталось в нашій подорожі?
Діти: Так!
Вихователь: Настав час повертатися до садка, тож стаємо на килимок, робимо відлік: 1-2-3.(шум мотора) Ось ми і в садку! На згадку про подорож звірята з «лісової школи» передали нам гостинці, їжачок, принеси будь-ласка. Це дари осінні (яблука, груші, сливи).
Вихователь: Ви всі сьогодні були молодці! Дякую!