Конспект заняття з логіко-математичного розвитку для дітей середньої групи «Подорож на літаючому килимі»

Про матеріал
узагальнити пройдений матеріал: ознаки предметів, а саме форма, розмір, колір, геометричні фігури, просторові відношення, порядковий і кількісний рахунок, співвідношення кількості предметів з наочним зображенням числа; закріпити рахунок в межах 3 і знання цифр від 1 до 3, розвивати логічне мислення, кмітливість і творчу уяву, мовлення дітей, розвивати інтерес до математичних знань, виховувати дружні стосунки між малятами під час заняття та взаємодопомогу.
Перегляд файлу

Конспект заняття
з логіко-математичного розвитку
для дітей середньої групи

«Подорож на літаючому килимі»

 

Мета: узагальнити пройдений матеріал: ознаки предметів, а саме форма, розмір, колір, геометричні фігури, просторові відношення, порядковий і кількісний рахунок, співвідношення кількості предметів з наочним зображенням числа; закріпити рахунок в межах 3  і знання цифр від 1 до 3, розвивати логічне мислення, кмітливість і творчу уяву, мовлення дітей, розвивати інтерес до математичних знань, виховувати дружні стосунки між малятами під час заняття та взаємодопомогу.

 

Методичні прийоми: ігровий момент, художнє слово, питання, підсумок-аналіз.

Матеріал: схема-мапа, дірявий-літаючий килим, латки у вигляді геометричних фігур, паперові гриби у лісі, картки із зображенням пір року, хмаринки, паперові краплі дощу.

 

Хід заняття

 

Вихователь: Гостей зібралось сьогодні багато.

                      Нумо на мене подивіться

                      І всі веселенько посміхніться.

                      Здравствуйте, гості добрі.

                      Всі хто прийшов до нас.

Вихователь: Сьогодні у нас багато гостей! Діти, давайте  привітаємося з гостями!

Діти: Доброго ранку!

Вихователь: Розповім я вам діти, цікаву новину: ми сьогодні будемо з вами мандрівниками!

Ось погляньте,  що у мене є! Це схема-мапа, по якій ми будемо мандрувати, давайте розглянемо її і дізнаємося, куди ж буде пролягати наш шлях сьогодні! (Діти разом з вихователем розглядують мапу)

Вихователь: Перший шлях веде в болото, підемо туди?

Діти: Ні!

Вихователь: Другий шлях веде в царство Баби-Яги, чи хотіли б  ви туди потрапити?

Діти: Авжеж ні !

Вихователь: А третій шлях веде до осіннього лісу,  може там  ви хочете побувати?

Діти: Так!

Вихователь: Тоді вирушаємо в дорогу! Але шлях буде дуже нелегким, і щоб подолати його, нам треба виконати багато  різних завдань. Згодні?

Діти: Вирушаємо в дорогу!

Вихователь: А потрапимо ми в ліс на літаючому килимку. Розгортаємо його. Але він весь у дірках! Що робити?

Діти: Його треба залатати.

Вихователь: Вірно! Ось у мене є латки у формі геометричних фігур. (Діти по-черзі підбирають геометричну фігуру відповідно до форми дірки і вставляють в отвір)

Вихователь: Давайте разом назвемо  геометричні фігури, які допомогли нам залатати килим. А тепер ставайте на килим зручненько, і починаємо зворотній відлік з 3 до 1(3-2-1), полетіли. (Звучить шум літака, який злітає, а потім йде на приземлення) Ось ми і дісталися до осіннього лісу. Гарно в цьому лісі?

Діти: Дуже!

Вихователь: Як ви гадаєте, яка пора року зараз в лісі?

Діти: Осінь.

Вихователь: Як ви здогадалися?

Діти: Листя на деревах-жовте, червоне, а не зелене, як було влітку. Дуже багато грибів. Не чути, як співають пташки.

Вихователь: Вірно! Діти, а де поділась більша частина птахів?

Діти: Полетіли у теплі краї.

Вихователь: Вірна відповідь. А скажіть мені будь-ласка, як поводити себе в лісі? Що не можна робити (діти показують знаки: не палити вогонь, не ламати дерева, не топтати гриби, не руйнувати мурашники)

Вихователь: Я бачу, ви багато знаєте про поведінку у лісі, молодці!

А зараз трохи відпочинемо.

Фізкультхвилинка:

В гості знов до нас прийшла

Осінь золотиста

У лісочку із гілля

Облітає листя (музика: шум осіннього листя, діти беруть листочки на паличках і біжать з ними по колу)

Листочок, листочок, на вітрі шелестить

(піднімають руки вгору, махають –вліво, вправо)

Сьогодні в таночок ідеш  із нами ти (роблять пружинки, руки з листочками внизу, складають у корзину)

 

Вихователь: Молодці!  Відпочили?

Діти: Відпочили!

Вихователь: Ой, що це росте?

Діти: Так це грибочки!

Вихователь: Так ви їх не чіпайте! А які є гриби?

Діти: Отруйні і їстівні.

Вихователь: Вірно, а щоб перевірити, пограємо в гру «В яку корзину?»

Мета: Закріпити назви грибів, вміти розкладати їх у різні корзини. Розвивати пам’ять, мислення. Виховувати безпечне ставлення до свого здоров’я.

Вихователь: Щось небо затягло хмаринками, мабуть зараз піде дощ. Дивимось на нашу карту-мапу, що у нас далі по-маршруту. Ось подивіться, «школа-лісових звірят». Пропоную перечекати  там дощ, сідаймо на наш килим, робимо відлік:1, 2, 3: полетіли (гул літака).

Вихователь: А тепер, діти, сідайте за столи, нас з вами чекають дуже цікаві і різноманітні завдання.

-                     Пішов дощ і впало три крапельки (діти викладають по три крапельки на хмаринки)

Вихователь: Давайте порахуємо скільки крапель впало? Покажіть мені цю цифру!

Вихователь: Молодці! Але дощ почав зменшуватись і впало дві крапельки , викладіть їх мені на хмаринці, покажіть мені цифру два!

Вихователь: Вірно! Та ось дощик зовсім перестав і впала одна крапелька , викладіть її на хмаринки. Покажіть мені цифру один!

Ви всі добре справилися із завданням: знаєте цифри і вмієте добре рахувати. А тепер давайте перевіримо чи добре ви знаєте пори року. На дошці ви бачите картинки-на яких зображені пори року, а ось у мене є картки з підказками, відповіді будете позначати цими картками.

Загадки

                       Сніг на полях,

                       Лід на водах,

                       Віхола гуляє,

                       Коли це буває? (Зима)

 

                       Вона приходить з ласкою

                       І зі своєю казкою

                       Махне чарівною паличкою

                       У лісі пролісок розквітне. (Весна)

 

                       Червоне, зелене, жаром обпалене,

                       Жовте, плодове, щодня з обновою. (Літо)

 

                       Ій, щоб перефарбувати листя,

                       Не потрібно фарб або кисті:

                       Зелене влітку, 

                       Вони стають жовтими, червоними. (Осінь)

 

Вихователь: Молодці! І всі пори року ви знаєте! Ось і нарешті і закінчився дощик і нам потрібно вирушати в дорогу, тож сідаємо на наш літаючий килимок, починаємо відлік:1-2-3. Увага наш літак почав втрачати висоту, заспіваємо веселу пісеньку.

(Діти співають пісеньку «Диво осінь» (музика А. Олейніковоі, слова Л. Ратич)

Вихователь: Молодці діти, всі впоралися з усіма  завданнями. Я бачу у вас веселий настрій. Вам сподобалася пригода?

Діти: Дуже!

Вихователь: Де ми з вами сьогодні побували? Що ви бачили в лісі?

Що найбільше вам запам’яталось в нашій подорожі?

Діти: Так!

Вихователь: Настав час повертатися до садка, тож стаємо на килимок, робимо відлік: 1-2-3.(шум мотора) Ось ми і в садку! На згадку про подорож звірята з «лісової школи» передали нам гостинці, їжачок, принеси будь-ласка. Це дари осінні (яблука, груші, сливи).

Вихователь: Ви всі сьогодні були молодці! Дякую!

                      

                      

 

docx
Додано
2 вересня 2020
Переглядів
4826
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку