Конспект заняття з логіко-математичного розвитку для дітей середнього
дошкільного віку.
"Геометричні фігури. Ознайомлення з таблицею"
.
Мета: закріплювати знання дітей про геометричні фігури і їх ознаки; вправляти в порядковій і кількісній лічбі; формувати знання про стовпчик і рядок, розвивати наочно- образне, логічне мислення, увагу, пам'ять. Вчити дітей заповнювати таблицю відповідними елементами. Виховувати дружні взаємостосунки між дітьми.
Обладнання: роздатковий матеріал для кожної дитини -таблиця, 5 геометричних фігур (круг, квадрат, трикутник, прямокутник, овал) цифри 1-5, олівець.
Демонстраційний матеріал: таблиця, круги ( жовтий, червоний, зелений), геометричні фігури.
На початку заняття вихователь пропонує дітям відправитись на фабрику.
-Малята, давайте пригадаємо, що таке фабрика?(Відповіді дітей) -Які бувають фабрики?
-Ми сьогодні побуваємо на фабриці геометричних фігур. Як ви думаєте, що там виготовляють?
-Так, діти. Правильно, на цій фабриці виготовляють геометричні фігури. Працівники цієї фабрики просять у нас допомоги. У їх дуже багато роботи, з якою вони не можуть самі справитись Давайте поміркуємо, як ми можемо їм допомогти?( відповіді дітей)
-Ми можемо виготовити геометричні фігури, можемо їх порахувати, а можемо розкласти їх в коробки. Сьогодні ми навчимося розкладати геометричні фігури в таблиці.
-Щоб потрапити на фабрику нам потрібна перепустка. Зараз ми пограємо у гру "Геометричний ланцюжок" і за це отримаємо перепустку на фабрику.
(Вихователь викладає на дошці фігури, а діти викладають самостійно відповідно до зразка.)
-Давайте назвемо ці фігури і пригадаємо їх ознаки?
-Із якої геометричної фігури можна отримати круг? Овал?
Трикутник? Прямокутник?
-Давайте порахуємо наші фігури? Скільки всього геометричних фігур в рядку? Покажіть цифру, якою позначимо цю кількість фігур? А зараз порахуємо фігури по порядку.( Діти рахують) Яка геометрична фігура третя по рахунку? На якому місці по порядку стоїть квадрат? Який по рахунку круг? І т.д. П'ята геометрична фігура це наш пропуск на фабрику, покажіть її.
-Молодці, а зараз трішки відпочинемо.
Гра "Світлофор"
Червоний - присідають, жовтий- плескають в долоні, зелений - стрибають. Коли діти запам'ятають зв'язок кольору та руху, завдання ускладнюють, показуючи відразу 2-3 круги.
-Діти, погляньте, у мене в руках таблиця- коробка, куди ми будемо розкладати геометричні фігури. Вона складається із рядків і стовпців. Зверху до низу ідуть стовпці, а зліва направо-рядки. Я зараз викладаю фігури в рядок( вихователь викладає).
-А зараз виложу в стовпчик ( викладає) А тепер спробуйте самі викласти фігури в стовпчик і в рядок.
( Виконують завдання)
-Молодці. Тепер ви можете розкладати фігури в коробки. Подивіться на свої таблиці. Нам потрібно вставити геометричні фігури, яких не вистачає.
-В місці, де перетинаються стовпчик і рядок утворюється клітинка. Ось в ці клітинки будемо класти фігури.
Дидактична гра " Розклади геометричні фігури-Дякую, малята. Ви чудово справились із завданням.
-Нам потрібно повертатись в дитячий садок. Давайте пригадаємо, що ми сьогодні з вами навчились?
-Ми викладали геометричні фігури в рядок. Ми рахували геометричні фігури. -Ми назвали геометричні фігури. Ми грали в гру "Світлофор". і т.д. А що найбільше сподобалось на занятті і чому? Що було важко виконувати? Чому?