Конспект інтегрованого заняття в середньо-дошкільній групі на тему: "Пригоди в зимовому лісі"

Про матеріал
Освітні завдання: Навчальні: закріпити назви зимових місяців, явищ природи; вправляти дітей у складанні описових розповідей з використанням мнемотаблиць; закріпити вміння добирати прикметники до іменників; формувати навички правильного вживання у тексті дієслів та іменників чоловічого та жіночого роду у родовому відмінку; вправляти дітей у вживанні іменників у називному та знахідному відмінках однини, в узгодженні дієслів та прикметників з іменниками; вправляти у вживанні іменників – назв диких тварин, назв їх житла, їжі, дитинчат; розширювати словниковий запас дітей. Розвивальні: розвивати мовлення, компетентність, мислення, уяву, творчу уяву, пам`ять, вміння доводити власну думку; розвивати уміння уважно слухати питання і відповідати на них. Виховні: виховувати старанність, вміння працювати за інструкціями.
Перегляд файлу

ІНТЕГРОВАНЕ ЗАНЯТТЯ З ВИКОРИСТАННЯМ            ЕЛЕМЕНТІВ МНЕМОТЕХНІКИ

                       «ПРИГОДИ В ЗИМОВОМУ ЛІСІ»

                                   Освітні завдання:

Навчальні: закріпити назви зимових місяців, явищ природи; вправляти дітей у складанні описових розповідей з використанням мнемотаблиць; закріпити вміння добирати прикметники до іменників; формувати навички правильного вживання у тексті дієслів та іменників чоловічого та жіночого роду у родовому відмінку; вправляти дітей у вживанні іменників у називному та знахідному відмінках однини, в узгодженні дієслів та прикметників з іменниками; вправляти у вживанні іменників – назв диких тварин, назв їх житла, їжі, дитинчат; розширювати словниковий запас дітей.

Розвивальні: розвивати мовлення, компетентність, мислення, уяву, творчу уяву, пам`ять, вміння доводити власну думку; розвивати уміння уважно слухати питання і відповідати на них.

Виховні: виховувати старанність, вміння працювати за інструкціями.

Обладнання: мнемотаблиці: «Пори року. Зима», «Зимові явища», «Загадки про тварин», «Хто що їсть?», «Де чия хатка?», «Знайди дитинча», «Де чий хвіст?», мнемотаблиця для опису тварини «Білочка» або «Їжачок».

 

                                Хід заняття

  1. Організаційний момент. Емоційний настрій. Психогімнастика.

Вихователь: Доброго дня, дорогі діти! Сьогодні у нас на занятті присутні гості, тож давайте привітаємося з ними та один з одним.

                      Привіт, привіт, в долоні плескай!

                      Привіт, привіт, ногами тупай!

                      До носа доторкнись, а потім до колін,

                      Навколо повернись і зроби уклін!

          Вихователь: Сідайте, малята, на свої місця. Будьте уважні і старанні. Сіли рівненько, слухаємо уважненько, відповідаємо гарненько.

Сьогодні вранці до нас у садочок надійшов незвичайний лист. Пишуть нам лісові звірята. Просять про них книгу написати. Діти, ви вмієте писати? (в-ді дітей)

Вихователь: А як же ми тоді зможемо написати книгу? (в-ді дітей). Вірно, ми зробимо це за допомогою малюнків! Ну що, допоможемо лісовим мешканцям? Тоді за роботу!

До речі, діти, а яка зараз пора року? Нам розкаже про це таблиця.

 

               Демонстрування мнемотаблиці «Зима»

 

       Вихователь: Правильно, дітки, зараз зима. А як ми можемо дізнатися ще про те, яка зараз пора року, місяць, день? Правильно, по календарю. Давайте підійдемо до нашого календаря і подивимося, що він нам розкаже.

 

           Вихователь з дітьми підходять до календаря природи

 

Вихователь: Ой, дітки, погляньте, скільки до нас сніжинок налетіло! І які вони гарні та різні! Та ще й незвичайні! Давайте доберемо до наших сніжинок підходящі серединки.

 

                                Дидактична гра «Сніжинки»

Мета: закріпити назви геометричних фігур; закріпити вміння добирати предмети певної форми за зразком; розвивати увагу та кмітливість.

 

Вихователь: Молодці, дітки. А скажіть, будь-ласка, як тварини в лісі дізнаються про те, що прийшла зима? В них же немає календаря…(В-ді дітей). Які прикмети зими ви знаєте? Давайте подивимося на картинки і пригадаємо.

 

              Демонстрування мнемотаблиці «Зимові явища»

 

Вихователь: Діти, а ви знаєте, які тварини живуть у лісі? Загадочки відгадайте – повними реченнями відповідайте!

 

             Робота з мнемотаблицею «Загадки про тварин»

  1. Сама маленька, шубка руденька

З гілки на гілку стрибає,

Шишки та горішки збирає. (Білочка)

 

  1. Колючий клубочок забіг у садочок. (Їжачок)

 

  1. Сірий, зубастий, по полю блукає, ягнят шукає. (Вовк)

 

  1. В темнім лісі проживає, довгий хвіст пухнастий має. (Лисиця)

 

  1. Хоч у нього шуба є, та як холодно стає,

Він не їсть і не п`є, він не ходить, не гуляє,

А у ліжко спати лягає. (Ведмідь)

 

  1. Влітку - сіренький, взимку – біленький. (Зайчик)

 

Вихователь: А чи мають ці тварини якусь загальну назву? (Дикі тварини).

Давайте повторимо, яких тварин ми можемо зустріти в лісі. Промовимо скоромовку.

Цю-цю-цю – зустріли лисицю

Ка-ка-ка – бачили вовка

Ці-ці-ці – проскакали зайці

На-на-на – стріли кабана.

 

Вихователь: Розумнички!  Багато звірів знаєте. А тепер давайте трішечки відпочинемо.

 

                                 Фізкультхвилинка

 

По зоопарку ми гуляємо (ходьба на місці)

І ведмедя там стрічаємо (розгойдування тулуба).

Цей ведмедик клишоногий

Підніма по черзі ноги (переступання з ноги на ногу).

Попереду з кущів дивиться лисичка (діти вдивляються вдалину, тримаючи долоню над бровами).

Ми лисичку об хитрим, на носочках побіжим (біг на місці на носках).

Ось закінчилася гра – повертатися пора (повернення на місця).

Вихователь: Молодці, діти сідайте на місця. Ну що, почнемо писати нашу книгу про звірят? Як ви гадаєте якою буде перша сторінка? Так, вірно – це портрети тварин. А малювати ми їх будемо словами за допомогою наших чарівних таблиць.

 

                    Робота з мнемотаблицею «Дикі тварини»

 

Вихователь: Дуже гарні ми портрети нашим тваринкам намалювали.  А тепер давайте трішечки пограємо, а разом із тим доповнимо нашу книгу новими відомостями про лісових мешканців.

 

                         

   Діти діляться на підгрупи, кожна з яких виконує своє завдання             

                          Дидактична гра «Хто де живе?»

Мета: поглибити і розширити знання дітей про диких тварин та їхні домівки; формувати вміння добирати домівки відповідно до тварин; розвивати пізнавальний інтерес, пам`ять, мислення; виховувати любов до тварин.

 

                         Дидактична гра «Хто що їсть?»

Мета: поглибити й закріпити знання дітей про диких тварин та їхнє харчування; закріпити вміння встановлювати відповідності між картинками; розвивати пізнавальний інтерес, пам`ять, мислення; виховувати любов до тварин.

 

                        Дидактична гра «Чий хвіст?»

Мета: закріпити вживання відносних прикметників; закріпити вміння утворювати прикметники від іменників; продовжувати вчитися встановлювати відповідності між картинками; розвивати пізнавальний інтерес, пам`ять, мислення; виховувати любов до тварин.

 

                       Дидактична гра «Чиє дитинча?»

Мета: закріпити знання дітей про диких тварин та їх дитинчат; виробляти вміння співвідносити дитинчат з картинкою дорослої тварини; розвивати мислення, мовлення, пам`ять; виховувати любов до природи.

 

Вихователь: Які ви молодці! Ось ми і склали книгу про лісових звірят. Як думаєте, їм сподобається? (В-ді дітей). 

 

                        Руханка для всіх «Якщо весело тобі»

 

Вихователь: Дивіться, лісові звірята на знак подяки передали вам гостинці. Білочка – горішки, зайчик – морквочку, їжачок – яблучка.

 

Діти пригощаються гостинцями.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 березня 2023
Переглядів
254
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку