ІНТЕГРОВАНЕ ЗАНЯТТЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ЕЛЕМЕНТІВ МНЕМОТЕХНІКИ
«ПРИГОДИ В ЗИМОВОМУ ЛІСІ»
Освітні завдання:
Навчальні: закріпити назви зимових місяців, явищ природи; вправляти дітей у складанні описових розповідей з використанням мнемотаблиць; закріпити вміння добирати прикметники до іменників; формувати навички правильного вживання у тексті дієслів та іменників чоловічого та жіночого роду у родовому відмінку; вправляти дітей у вживанні іменників у називному та знахідному відмінках однини, в узгодженні дієслів та прикметників з іменниками; вправляти у вживанні іменників – назв диких тварин, назв їх житла, їжі, дитинчат; розширювати словниковий запас дітей.
Розвивальні: розвивати мовлення, компетентність, мислення, уяву, творчу уяву, пам`ять, вміння доводити власну думку; розвивати уміння уважно слухати питання і відповідати на них.
Виховні: виховувати старанність, вміння працювати за інструкціями.
Обладнання: мнемотаблиці: «Пори року. Зима», «Зимові явища», «Загадки про тварин», «Хто що їсть?», «Де чия хатка?», «Знайди дитинча», «Де чий хвіст?», мнемотаблиця для опису тварини «Білочка» або «Їжачок».
Хід заняття
Вихователь: Доброго дня, дорогі діти! Сьогодні у нас на занятті присутні гості, тож давайте привітаємося з ними та один з одним.
Привіт, привіт, в долоні плескай!
Привіт, привіт, ногами тупай!
До носа доторкнись, а потім до колін,
Навколо повернись і зроби уклін!
Вихователь: Сідайте, малята, на свої місця. Будьте уважні і старанні. Сіли рівненько, слухаємо уважненько, відповідаємо гарненько.
Сьогодні вранці до нас у садочок надійшов незвичайний лист. Пишуть нам лісові звірята. Просять про них книгу написати. Діти, ви вмієте писати? (в-ді дітей)
Вихователь: А як же ми тоді зможемо написати книгу? (в-ді дітей). Вірно, ми зробимо це за допомогою малюнків! Ну що, допоможемо лісовим мешканцям? Тоді за роботу!
До речі, діти, а яка зараз пора року? Нам розкаже про це таблиця.
Демонстрування мнемотаблиці «Зима»
Вихователь: Правильно, дітки, зараз зима. А як ми можемо дізнатися ще про те, яка зараз пора року, місяць, день? Правильно, по календарю. Давайте підійдемо до нашого календаря і подивимося, що він нам розкаже.
Вихователь з дітьми підходять до календаря природи
Вихователь: Ой, дітки, погляньте, скільки до нас сніжинок налетіло! І які вони гарні та різні! Та ще й незвичайні! Давайте доберемо до наших сніжинок підходящі серединки.
Дидактична гра «Сніжинки»
Мета: закріпити назви геометричних фігур; закріпити вміння добирати предмети певної форми за зразком; розвивати увагу та кмітливість.
Вихователь: Молодці, дітки. А скажіть, будь-ласка, як тварини в лісі дізнаються про те, що прийшла зима? В них же немає календаря…(В-ді дітей). Які прикмети зими ви знаєте? Давайте подивимося на картинки і пригадаємо.
Демонстрування мнемотаблиці «Зимові явища»
Вихователь: Діти, а ви знаєте, які тварини живуть у лісі? Загадочки відгадайте – повними реченнями відповідайте!
Робота з мнемотаблицею «Загадки про тварин»
З гілки на гілку стрибає,
Шишки та горішки збирає. (Білочка)
Він не їсть і не п`є, він не ходить, не гуляє,
А у ліжко спати лягає. (Ведмідь)
Вихователь: А чи мають ці тварини якусь загальну назву? (Дикі тварини).
Давайте повторимо, яких тварин ми можемо зустріти в лісі. Промовимо скоромовку.
Цю-цю-цю – зустріли лисицю
Ка-ка-ка – бачили вовка
Ці-ці-ці – проскакали зайці
На-на-на – стріли кабана.
Вихователь: Розумнички! Багато звірів знаєте. А тепер давайте трішечки відпочинемо.
Фізкультхвилинка
По зоопарку ми гуляємо (ходьба на місці)
І ведмедя там стрічаємо (розгойдування тулуба).
Цей ведмедик клишоногий
Підніма по черзі ноги (переступання з ноги на ногу).
Попереду з кущів дивиться лисичка (діти вдивляються вдалину, тримаючи долоню над бровами).
Ми лисичку об хитрим, на носочках побіжим (біг на місці на носках).
Ось закінчилася гра – повертатися пора (повернення на місця).
Вихователь: Молодці, діти сідайте на місця. Ну що, почнемо писати нашу книгу про звірят? Як ви гадаєте якою буде перша сторінка? Так, вірно – це портрети тварин. А малювати ми їх будемо словами за допомогою наших чарівних таблиць.
Робота з мнемотаблицею «Дикі тварини»
Вихователь: Дуже гарні ми портрети нашим тваринкам намалювали. А тепер давайте трішечки пограємо, а разом із тим доповнимо нашу книгу новими відомостями про лісових мешканців.
Діти діляться на підгрупи, кожна з яких виконує своє завдання
Дидактична гра «Хто де живе?»
Мета: поглибити і розширити знання дітей про диких тварин та їхні домівки; формувати вміння добирати домівки відповідно до тварин; розвивати пізнавальний інтерес, пам`ять, мислення; виховувати любов до тварин.
Дидактична гра «Хто що їсть?»
Мета: поглибити й закріпити знання дітей про диких тварин та їхнє харчування; закріпити вміння встановлювати відповідності між картинками; розвивати пізнавальний інтерес, пам`ять, мислення; виховувати любов до тварин.
Дидактична гра «Чий хвіст?»
Мета: закріпити вживання відносних прикметників; закріпити вміння утворювати прикметники від іменників; продовжувати вчитися встановлювати відповідності між картинками; розвивати пізнавальний інтерес, пам`ять, мислення; виховувати любов до тварин.
Дидактична гра «Чиє дитинча?»
Мета: закріпити знання дітей про диких тварин та їх дитинчат; виробляти вміння співвідносити дитинчат з картинкою дорослої тварини; розвивати мислення, мовлення, пам`ять; виховувати любов до природи.
Вихователь: Які ви молодці! Ось ми і склали книгу про лісових звірят. Як думаєте, їм сподобається? (В-ді дітей).
Руханка для всіх «Якщо весело тобі»
Вихователь: Дивіться, лісові звірята на знак подяки передали вам гостинці. Білочка – горішки, зайчик – морквочку, їжачок – яблучка.
Діти пригощаються гостинцями.