Конспект заняття з логіко – математичного розвитку для дітей старшої групи «Чіполіно і його друзі »

Про матеріал
Мета: продовжувати вчити складати та розв’язувати задачі за сюжетом; формувати уміння дітей в перебудові геометричних фігур (з квадрата — трикутники, з квадрата — прямокутники ) за допомогою ножиць, лічильних паличок; вправляти у визначенні суміжних чисел ; закріплювати вміння визначати час за годинником; розвивати логічне мислення, уважність, зорову пам'ять, вміння застосовувати свої знання на практиці; виховувати бажання допомагати один одному.
Перегляд файлу

Конспект заняття з логіко – математичного розвитку для дітей старшої групи

  « Чіполіно  і його друзі »

Мета: продовжувати вчити складати та розв’язувати задачі за сюжетом;  формувати уміння дітей в перебудові  геометричних фігур (з квадрата — трикутники, з квадрата — прямокутники ) за допомогою ножиць, лічильних паличок; вправляти  у визначенні суміжних чисел ; закріплювати  вміння визначати час за  годинником; розвивати логічне мислення, уважність, зорову пам'ять, вміння застосовувати свої знання на практиці; виховувати бажання допомагати один одному.

Матеріал.

Демонстративний: слайд презентація , конверт з цифрами та знаками,  скринька з іграшками  для складання задачі.

Роздавальний:  два паперові квадрати,  ножиці, лічильні палички, картинки сюжетні з задачами, картки з годинниками ,  цифри від 1 до 10.  прості олівці  ,

Хід заняття.

І. Організаційний момент. 

Вихователь:                                                                                                                                              

Діти, ви у мене дружні? ( Так)

  • А розкажіть про це.

Психогімнастика  « Ми друзі»

Я – твій друг! ( показують на себе)

Ти мій друг    (показ на друга)

Всі навколо друзі» ( розводять руки)

Це мій носик (торкається  свого носа)

Це твій носик  ( торкаються носа друга)

Плеснемо  в долоні  ( плещуть)

Мої щічки! (  погладжують свої   щічки)

Твої щічки!   (погладжують   щічки  друга)

Рівні та гладенькі.

Я – твій друг! ( показують на себе)

Ти мій друг    (показ на друга)

Друзі веселенькі ( беруться за руки).

ІІ, Мотивація

Вихователь.

 - Діти, сьогодні до нас прийшов  у гості  наш давній  друг  Чіполіно. ( показую слайду 1).

Чіполіно - Добрий день діти, я дуже радий вас бачити, я знаю що  ви  вірні друзі, всім допомагаєте , привітні , сміливі.  У мене теж є друзі і я хочу вас з ними познайомити.    А  ви хочете познайомитися з моїми друзями?     Мої друзі розумні, кмітливі, уважні, завжди приходять на допомогу. 

 А  ви уважні  діти ?      Кмітливі?            Розумні?

Зараз перевіримо, дайте відповіді на  такі запитання :

  • Скільки хвостів у двох корів?

 Скільки ніг має носоріг?

 Скільки лап у індика?

 Скільки ніг у карася?

 Скільки крил у поросят?

 Скільки сонечок у небі?

 Скільки вогників у світлофора?

 Скільки крил у курки?

 Скільки сторін у круга?

 Скільки зернят у соняшника?

Чіполіно. ( слайд 2)   -  Я бачу що ви готові до зустрічі з моїми друзями.  Познайомтеся – це  Майстер Виноградник .  він дуже любить розв’язувати арифметичні задачі.

Вихователь.  – діти, а  ви любите розв’язувати задачі?

 Давайте  пригадаємо з яких  частин складається  задача?. (Умова, запитання.)

Майстер Виноградник передав нам ось цей мішечок  із іграшками

 За допомогою іграшок ми складемо задачу. А допоможе мені в цьому  Аня  і Яна .

Вихователь виставляє коробку з іграшками.

 Аня  гралася  трьома ляльками .

Дитина, яку назвали, бере зі скрині три ляльки .

 Однією лялькою вона  поділився з Яною.

Дівчинка віддає іграшку другій дівчинці.

 Скільки  ляльок залишилося в Ані?

 Викладіть розв’язання задачі за допомогою цифр та знаків

 Для кожного з вас  майстер Виноградник  приготував сюжетні картинки. Придумайте кожен свою задачу . Викладіть її розв’язання.  Поділіться своєю задачею зі своїми друзями .    (Діти складають задачі і розв’язують їх,  перевіряю, декілька дітей розповідають  свої задачі).

C:\Users\Admin\Desktop\332d3194d7bc074d0ade47043bbf4fef.jpg

  Добре впоралися із завданням  Майстра Виноградика.

Чіполіно. ( слайд 3) -   Це  моя подружка-  Редиска. Вона любить грати в  цікаві ігри з цифрами .  І запрошує вас, теж пограти .

Гра «Сусіди»

Вихователь.   -  Діти у вас на столах лежать цифри , візьміть їх  і вийдіть на килимок, тільки плесну я в долоні ви швидко вибудуйте числовий ряд, від1 до 10.  Я буду  називати число , діти – сусіди цього числа виходять на перед показують картку – цифру й говорять на скільки вони менше чи більше названого числа.   C:\Users\Admin\Desktop\unnamed.png

Ось ми познайомилися  і з Дівчинкою – Редискою.

А ми знаємо що в   Чіполіно  є багато друзів. Дивимося на екран .

Чіполіно .  (слайд 4) -  Діти хочу вас познайомити  з наймудрішим,  найстаршим  товаришем  - це дядечка Гарбуз. Він хоче побудувати собі будиночок, але в нього не вистачає будівельного матеріалу.  Допоможіть йому .

  • Діти який будівельний матеріал ми можемо запропонувати для  дядечка Гарбуза? ( цеглинки, циліндри, кубики)
  • Циліндр – це об’ємна чи плоска фігура?
  • Кубик на яку фігуру схожий  ? (  куб)
  •  Які геометричні фігури ви знаєте?
  •  Скільки сторін у шестикутника?
  •  Скільки кутів у ромба?
  • У якої фігури нерівні сторони?
  • На яку фігуру схожий  дах у будиночка?

 Чи можна з квадрата зробити два трикутника? Як?

 За допомогою   ножиць або лічильних паличок (в одних дітей ножиці  в інших палички)  зробіть з квадрата два трикутника.

 Чи можна з квадрата зробити два прямокутника?

(Діти виконують завдання аналогічно.)

Чіполіно    ( слайд 5) – зустрічайте  маленького графа – Вішеньку, доброго  - друга.

Він любить подорожувати та відпочивати  і запрошує вас трішки відпочити.

Фізкультхвилинка «Порахуємо»

Скільки крапок бачиш в колі,   ( показ картки  з цифрою 5 )

Стільки раз присядь додолу.

Скільки хмарок зібралось,    (4)

Стільки раз ти нахились.

Підстрибнемо стільки раз, (3)

Скільки грушок у нас.

Стільки раз піднімем руки,  ( 2)

Скільки плесну я в долоні.

Стільки ніжкою притопни, (1)

Скільки пальчиків побачиш.

Чіполіно. (слайд  6)  – Мої маленькі друзі  зустрічайте  ще одного мого  друга музиканта  -  Грушу. Він веселий і завзятий на скрипочці грає, та за часом спостерігає.    А ви вмієте визначати час? Зараз побачємо?  -    Який прилад нам допомагає визначати  яка зараз година? (годинник)?   Друг – Груша вам приготував  годинники і хоче побачити як ви вмієте визначати час на них.

Вихователь перш ніж почнемо працювати  давайте пригадаємо:

  •  Які види годинників ви знаєте?
  • На циферблаті з якої цифри починається відлік часу ? а закінчується?
  • Що означає коротка  стрілка?
  • А що означає  довга?
  • Яка стрілка рухається   швидко   довга чи коротка?
  • Як дізнатися яка зараз година ? ( слід подивитися, як розташовані стрілки?

( робота з годинниками) 

  • Намалюйте стрілки так  щоб годинник показував  стільки годин  яка цифра  показує.  
  • C:\Users\Admin\Desktop\kumon.uchimsyaopredelyatvremya.chasipolchasa3.png

Чіполіно ( слайд 7)  – Ось я вас познайомив із своїми вірними друзями , мені хотілося б щоб вони стали і вашими друзями. Людина без друзів, що дерево без коріння. Запам’ятайте це. і пам’ятайте    як що вам треба буде допомога я і мої вірні друзі завжди готові вам допомогти ви тільки покличте нас. До побачення мої маленькі друзі я радий був вас бачити до нової  зустрічі.  

Підсумок заняття

   — З якими друзями Чіполіно ви познайомилися?

 — Які завдання ви хотіли б виконати ще?

 -       Що викликало труднощі?

 -      Як ви думаєте хто був сьогодні у нас на занятті самим розумним?

  •    За що ми сьогодні себе можемо похвалити?
  • Діти, мені було дуже приємно працювати з вами,я вам вдячна за гарну роботу.
docx
Додано
15 листопада 2021
Переглядів
597
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку