Конспект заняття з логіко – математичного розвитку для дітей старшої групи
« Чіполіно і його друзі »
Мета: продовжувати вчити складати та розв’язувати задачі за сюжетом; формувати уміння дітей в перебудові геометричних фігур (з квадрата — трикутники, з квадрата — прямокутники ) за допомогою ножиць, лічильних паличок; вправляти у визначенні суміжних чисел ; закріплювати вміння визначати час за годинником; розвивати логічне мислення, уважність, зорову пам'ять, вміння застосовувати свої знання на практиці; виховувати бажання допомагати один одному.
Матеріал.
Демонстративний: слайд презентація , конверт з цифрами та знаками, скринька з іграшками для складання задачі.
Роздавальний: два паперові квадрати, ножиці, лічильні палички, картинки сюжетні з задачами, картки з годинниками , цифри від 1 до 10. прості олівці ,
Хід заняття.
І. Організаційний момент.
Вихователь:
Діти, ви у мене дружні? ( Так)
Психогімнастика « Ми друзі»
Я – твій друг! ( показують на себе)
Ти мій друг (показ на друга)
Всі навколо друзі» ( розводять руки)
Це мій носик (торкається свого носа)
Це твій носик ( торкаються носа друга)
Плеснемо в долоні ( плещуть)
Мої щічки! ( погладжують свої щічки)
Твої щічки! (погладжують щічки друга)
Рівні та гладенькі.
Я – твій друг! ( показують на себе)
Ти мій друг (показ на друга)
Друзі веселенькі ( беруться за руки).
ІІ, Мотивація
Вихователь.
- Діти, сьогодні до нас прийшов у гості наш давній друг Чіполіно. ( показую слайду 1).
Чіполіно - Добрий день діти, я дуже радий вас бачити, я знаю що ви вірні друзі, всім допомагаєте , привітні , сміливі. У мене теж є друзі і я хочу вас з ними познайомити. А ви хочете познайомитися з моїми друзями? Мої друзі розумні, кмітливі, уважні, завжди приходять на допомогу.
А ви уважні діти ? Кмітливі? Розумні?
Зараз перевіримо, дайте відповіді на такі запитання :
• Скільки хвостів у двох корів?
• Скільки ніг має носоріг?
• Скільки лап у індика?
• Скільки ніг у карася?
• Скільки крил у поросят?
• Скільки сонечок у небі?
• Скільки вогників у світлофора?
• Скільки крил у курки?
• Скільки сторін у круга?
• Скільки зернят у соняшника?
Чіполіно. ( слайд 2) - Я бачу що ви готові до зустрічі з моїми друзями. Познайомтеся – це Майстер Виноградник . він дуже любить розв’язувати арифметичні задачі.
Вихователь. – діти, а ви любите розв’язувати задачі?
Давайте пригадаємо з яких частин складається задача?. (Умова, запитання.)
Майстер Виноградник передав нам ось цей мішечок із іграшками
— За допомогою іграшок ми складемо задачу. А допоможе мені в цьому Аня і Яна .
Вихователь виставляє коробку з іграшками.
— Аня гралася трьома ляльками .
Дитина, яку назвали, бере зі скрині три ляльки .
— Однією лялькою вона поділився з Яною.
Дівчинка віддає іграшку другій дівчинці.
— Скільки ляльок залишилося в Ані?
— Викладіть розв’язання задачі за допомогою цифр та знаків
— Для кожного з вас майстер Виноградник приготував сюжетні картинки. Придумайте кожен свою задачу . Викладіть її розв’язання. Поділіться своєю задачею зі своїми друзями . (Діти складають задачі і розв’язують їх, перевіряю, декілька дітей розповідають свої задачі).
Добре впоралися із завданням Майстра Виноградика.
Чіполіно. ( слайд 3) - Це моя подружка- Редиска. Вона любить грати в цікаві ігри з цифрами . І запрошує вас, теж пограти .
Гра «Сусіди»
Вихователь. - Діти у вас на столах лежать цифри , візьміть їх і вийдіть на килимок, тільки плесну я в долоні ви швидко вибудуйте числовий ряд, від1 до 10. Я буду називати число , діти – сусіди цього числа виходять на перед показують картку – цифру й говорять на скільки вони менше чи більше названого числа.
Ось ми познайомилися і з Дівчинкою – Редискою.
А ми знаємо що в Чіполіно є багато друзів. Дивимося на екран .
Чіполіно . (слайд 4) - Діти хочу вас познайомити з наймудрішим, найстаршим товаришем - це дядечка Гарбуз. Він хоче побудувати собі будиночок, але в нього не вистачає будівельного матеріалу. Допоможіть йому .
— Чи можна з квадрата зробити два трикутника? Як?
— За допомогою ножиць або лічильних паличок (в одних дітей ножиці в інших палички) зробіть з квадрата два трикутника.
— Чи можна з квадрата зробити два прямокутника?
(Діти виконують завдання аналогічно.)
Чіполіно ( слайд 5) – зустрічайте маленького графа – Вішеньку, доброго - друга.
Він любить подорожувати та відпочивати і запрошує вас трішки відпочити.
Фізкультхвилинка «Порахуємо»
Скільки крапок бачиш в колі, ( показ картки з цифрою 5 )
Стільки раз присядь додолу.
Скільки хмарок зібралось, (4)
Стільки раз ти нахились.
Підстрибнемо стільки раз, (3)
Скільки грушок у нас.
Стільки раз піднімем руки, ( 2)
Скільки плесну я в долоні.
Стільки ніжкою притопни, (1)
Скільки пальчиків побачиш.
Чіполіно. (слайд 6) – Мої маленькі друзі зустрічайте ще одного мого друга музиканта - Грушу. Він веселий і завзятий на скрипочці грає, та за часом спостерігає. А ви вмієте визначати час? Зараз побачємо? - Який прилад нам допомагає визначати яка зараз година? (годинник)? Друг – Груша вам приготував годинники і хоче побачити як ви вмієте визначати час на них.
Вихователь перш ніж почнемо працювати давайте пригадаємо:
( робота з годинниками)
Чіполіно . ( слайд 7) – Ось я вас познайомив із своїми вірними друзями , мені хотілося б щоб вони стали і вашими друзями. Людина без друзів, що дерево без коріння. Запам’ятайте це. і пам’ятайте як що вам треба буде допомога я і мої вірні друзі завжди готові вам допомогти ви тільки покличте нас. До побачення мої маленькі друзі я радий був вас бачити до нової зустрічі.
Підсумок заняття
— З якими друзями Чіполіно ви познайомилися?
— Які завдання ви хотіли б виконати ще?
- Що викликало труднощі?
- Як ви думаєте хто був сьогодні у нас на занятті самим розумним?