Розробка заняття з еколоії для дітей старшого віку «Повітря, яким ми дихаємо»

Про матеріал
Мета: формувати у дітей уявлення про повітря як матеріальне середовище; за допомогою доступних засобів показати дітям, що повітря є у воді, землі, продуктах. Розповісти дошкільнятам про органи, через які повітря потрапляє до організму. Розповісти про значення повітря для життя , про чинники, що забруднюють повітря . Розучити дихальні вправи. Розвивати логічне мислення , зв’язне мовлення. Виховувати бажання піклуватися про своє здоров’я, берегти і пишатися красою природи.
Перегляд файлу

Розробка заняття з еколоії для дітей старшого віку

«Повітря, яким ми дихаємо»

Мета: формувати у дітей уявлення про повітря як матеріальне середовище; за допомогою доступних засобів показати дітям, що повітря є у воді, землі, продуктах. Розповісти дошкільнятам про органи, через які повітря потрапляє до організму. Розповісти про значення повітря для життя , про чинники, що забруднюють повітря . Розучити дихальні вправи.  Розвивати логічне мислення , зв’язне мовлення. Виховувати бажання піклуватися про своє здоров’я, берегти і пишатися красою природи.

Матеріал до заняття: склянки з водою, земля, повітряні кульки, ваги, схема «Як повітря потрапляє в організм», губки для миття посуду, пластикові судочки з водою, малюнки з правилами «Бережи здоров’я».

Хід заняття.

  1. Привітання.

Доброго ранку ліси і поля,

Доброго ранку планета Земля

Щастя, здоров’я всім людям бажаємо.

З радістю в садочок до знань поспішаємо.

Зараз сядуть за столик дівчата,

А за ними і хлоп’ята.

 

  1. Повідомлення теми заняття.

Вихователь:  Навколо нас оточує жива та нежива природа. І сьогодні ми з вами поговоримо про щось цікаве та незвичайне. Відгадайте загадку:

       Куди вступиш – всюди маєш,

       Хоч не бачиш – а вживаєш.

       На звук «П» починається,

       Всім живим вживається. (Повітря)

 

  • До якої природи відноситься повітря? Так, до неживої . А тепер спробуйте затримати дихання. Чи довго ви змогли протриматися в цьому стані? Відомо, що без їжі людина може прожити декілька тижнів, без води – декілька днів, а без повітря –  декілька хвилин.
  • А хто ще дихає повітрям? ( Тварини, птахи, комахи, рослини, риби)
  •  А яке воно повітря? (Невидиме, прозоре)
  • А хочете ми його зараз побачимо?

 

 

 

  1. Досліди.

 

Перший дослід.

На столі склянки з водою.

Діти через трубочку дмухають у воду. З’являються бульбашки.

Висновок: у воді є повітря, яким дихають риби, водорості, морські черепахи.

 

Другий дослід.

У склянки з водою кидають землю . На поверхні води з’являються  бульбашки.

Висновок: В землі теж є повітря, тому кроти, жуки, черв’яки можуть дихати під землею.

 

  1. Сюрпризний момент. Поява  Знайки.

 

Знайка: Добрий день усім! Я – Знайка. Вибачте, що потурбував вас, але в мене виникла проблема. Я подорожую на повітряних кульках навколо світу. Але з однієї кульки повітря трохи вийшло і мені довелося приземлитися у вашому садочку.

 

  1. Досліди( продовження).

 

Вихователь:  То в тебе є повітряні кульки? Це дуже добре, бо ми з дітьми якраз ведемо мову про повітря. Знайко, погости трохи у нас.

 

Знайка: Добре.

 

Вихователь: Давайте розглянемо кульки, на яких прилетів наш гість. Як ви вважаєте, якщо зважити ці кульки, то вони будуть однакові  за вагою? (Вихователь зважує кульки на терезах)

  • Чому одна кулька більшого розміру переважила меншу? (в ній більше повітря)

Висновок: Це означає, що повітря має вагу. А ще воно пружне. Давай те спробуємо стиснути кульки.

 

          Знайка:  А я знаю як  можна почути повітря. (Бере гумову іграшку і нажимає на    неї) Вона пищить, чуєте?   Це з неї виходить повітря.

  • А де ще використовується повітря? ( У м’ячиках, гумових іграшках, балонах водолазів та космонавтів).
  • А хочете відчути повітря? Підставте до ротика долоньку і дмухніть на неї. Що ви відчули? Долонька стала теплою.

 

  1. Дихальна гімнастика.

 

Знайка: А тепер я навчу вас робити дихальну гімнастику.

 

 Вправа «Стовпчики».

Встати прямо, стиснуті кулаки прижаті до поясу. Зробити вдих. Видих – опускаємо руки, розтискаючи кулаки. Повторити 4 рази.

 

  Вправа «Кішка».

Встати прямо. Вдих.  Видих – поворот  тулуба спочатку вправо, потім вліво, спина пряма, ноги трохи зігнуті в колінах. Повторити 4 рази.

 

  Вправа «Насос».

Встати прямо, руки опущені, спина нахилена вперед. Вдих – трохи піднятися, видих- вихідне положення. Повторити 4 рази.

 

  Вправа «Чистимо ніс».

Вдих. Видих – масаж крил носу. Повторити 4 рази.

 

  Вимовляння звуків : м, р, ж-з, вп, вд.

 

  1. Розповідь вихователя «Як повітря потрапляє в організм»(з опорою на схему, досліди).

 

Вихователь: Повітря нам потрібне, щоб жити. А як воно потрапляє до нашого організму?  Зараз ми роздивимося схему і про все дізнаємося.

Загадка :

Між двох вогників -  горбочок,

Дві дірочки має, повітря втягує. (Ніс)

 

  • Людина вдихає повітря через дві ніздрі, в яких є безліч ворсинок. Вони, мов травичка, коливаються та чіпляють до себе пил. А ще в вашому носику завжди тепло, навіть взимку – це кров пересувається, циркулює в ньому. Окрім того наш ніс сприймає запахи. А які вони бувають? (Приємні та неприємні). А далі повітря через носові порожнини потрапляє в дихальне горло, потім у легені. Вони схожі на дві великі рожеві губки, в яких є багато бульбашок. А зараз ми побачимо на досліді, що трапляється з легенями під час вдиху та видиху.

 Дослід:

Мочалку занурити у судочок з водою.  Що з нею трапилось? (Збільшилась в об’ємі). Це вдих. А тепер  віджали, водичка вилилась - це видих.

 

  • Скажіть, а яким повітрям потрібно дихати?(Чистим) А якщо воно брудне, що буде?  Давайте розглянемо на досліді.

Дослід:

Мочалку занурюємо у брудну воду. Віджати – бруд залишається. Ось чому потрібно дихати чистим повітрям.

 

  1. Розв’язання проблемної ситуації.

 

Вихователь: Я хочу розповісти вам історію яка трапилася з моїми знайомими.

  • Було це восени. Листя на деревах вже пожовкло, попадало на землю. У вихідний день моя знайома разом з сином Сергійком вирішили прибрати подвір’я. Вони згрібали листя в невеличкі купки. «Мамо, можна я підпалю їх?»- спитав Сергійко. «Ні в якому разі!» - сказала мама і пояснила чому.
  • Діти, як ви гадаєте, чому матуся не дозволила Сергійкові спалити листя?(Відповіді дітей).

 

  1. Гра «Що забруднює, а що очищує повітря».

 

  1. Підсумок заняття. Закріплення правил, що допоможуть зберегти здоров’я.

 

Знайка: Молодці, діти. Я бачу, що ви такі ж розумні, як і я. То ж давайте повторимо правила, що допоможуть зберегти здоров’я. В мене є малюнки, які допоможуть їх згадати.

Правила:

  • Треба провітрювати приміщення, витирати пил вологою ганчіркою.
  • Не можна гуляти біля автомобільних трас, бо там повітря насичене отруйним газом.
  • Треба гуляти на свіжому повітрі у лісах біля водойм.
  • Не можна стояти біля вогнища.
  • Не можна перебувати у приміщенні, де є цигарковий дим.

 

Знайка: А тепер мені пора додому.

Вихователь: Візьми від нас на згадку цю велику повітряну кульку, яка допоможе тобі швидше прилетіти.

 

 

docx
Додано
15 листопада 2021
Переглядів
437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку