Конспект заняття з малювання «Їжачок-лісовичок»
Завдання: формувати уявлення дітей про диких тварин (назви, зовнішній вигляд), удосконалювати вміння дітей відповідати на запитання, учити уважно слухати і розуміти зміст почутого. Розвивати творчі здібності дітей: уяву, мислення, пам'ять, дрібну моторику рук, допитливість. Виховувати охайність в роботі, вміння довести почату справу до кінця, виховувати любов до рідного краю.
Хід заняття
- Сьогодні до нас завітало багато гостей! Давайте їм, посміхнемось і привітаємо їх!
Діти: - Доброго, ранку!
Вихователь: А до нас завітав. ще один гість! І хто він, ви дізнаєтесь. як що відгадаєте загадку про нього:
Фиркає, коли сердитий
Весь колючками покритий
З голови до ніг. Ось так!
Здогадались, це … (Їжак)
Маленький, сиренький,
дуже любити яблука,
груші і грибочки,
і замість шапки в нього голочки… (Їжачок)
Їжачок-хитрячок
Із голок та шпичок
Пошив собі піджачок.
І у тому піджачку
Він гуляє по садку.
Натикає на голки
Груші, яблука, сливки.
І до себе на обід
Він скликає цілий рід
Діти:
Діти, давайте, частіше казати один одному добрі і лагідні слова!
Діти подумайте і розкажіть, що ви знаєте про їжачка.
Вихователь: Їжачок - це дикий, лісовий звірок, тому що він живе в лісі. У їжака маленькі вушка, голова і черевце покриті шерстю, а спинка і боки колючими голками. Голки - це єдиний захист їжака від ворогів. А ворогів у нього багато. Це і вовки, і горностаї, і орли. Але найнебезпечніші вороги для їжаків, лисиця і пугач. Лисиця хитра, вона підкочує їжачка до води, зіштовхує його, а потім ловить їжака мокренький він розкрився. Ні швидко бігати, ні лазити по деревах їжачок не вміє.
Живе їжак – в гнізді або укритті, з листя і гілок біля коріння будь-якого дерева. Далеко від свого притулку їжак не відходить. У денний час в своєму укритті він знаходиться постійно. А вночі бродить по лісі, шукаючи собі їжу.
Любить їсти жучків, червячків, комахи, вужі, жаби, жаби, равлики, миші, змійки, суниця, малина.
Набравши вагу за літо, досхочу наївшись, всю зиму їжак спить у своєму гнізді.
Іжачок приніс гру «Хто живе у лісі»
(Картинки з лісовими тваринками – лисиця, вовк, ведмідь, заєць і останній їжачок)
Жартівливий момент - вихователь показує картинку з лисицею, і питає
- це їжачок?
- ні? - а хто це?.. Лисиця!........(і так, поки не знайдуть їжачка).
А тепер ми відпочинемо, і згадаємо яка пора року?
А що восені відбувається у природі?
Отож ми з вами затанцюємо осіннй танок з листочками.
Танок з листочками
А їжачок в осінню пору готується до зими. Хто знає як?
Читання оповідання Як їжачок до зими готується В. Сухомлинський
У лісі жив Їжачок. Змайстрував він собі хатинку в дуплі старої липи. Тепло там і сухо. Ось настала осінь. Падають жовті листочки з дерев. Незабаром і зима настане. Почав Їжачок готуватись до зими. Пішов до лісу, наколов на свої гілочки сухого листя. Приніс до своєї хатинки,розіслав листя, стало ще тепліше.
Знову пішов до лісу Їжачок. Назбирав грушок, яблук, шипшини. Приніc на голочках до хатинки, склав у куточок.
Ще раз пішов Їжачок до лісу. Знайшов грибочків, висушив їх і теж склав у куточок.
Тепло і затишно Їжачкові, але сумно одному. Захотілося Їжачкові знайти товариша. Пішов до лісу, зустрів Зайчика. Не хоче Зайчик іти в хатинку до Їжачка. І сіра Мишка не хоче. Бо в них свої нірки є. Зустрів Їжачок Цвіркуна. Сидить Цвіркун на сухій стеблині, дрижить від холоду.
Пострибав цвіркун у хатинку до Їжачка-радий-радий…
Взимку Їжачок Цвіркунові казки розповідає, а Цвіркун пісні співає.
Запитання
Фізкультхвилинка
Дітки , а зараз ми з вами намалюємо як їжачок готується до зими. А малювати ми сьогодні будемо не тільки пензликом , а і іншими інструментами.(розгляньте їх). Показати розташований на дошці приклад роботи.
Пальчикова гімнастика «Їжачок колючий»
Їжачок, їжачок колючий,
(Пальці двох рук сплетені в замок)
Покажи голки.
(Рухи кистями вправо-вліво)
Ось вони. Ось вони. Ось вони.
(Пальці випрямляються, кисті складені в замок)
Їжачок, їжачок колючий,
(Рухи кистями вправо-вліво з випрямленими пальцями)
Сховай свої голки.
Раз, і немає голок.
(Пальці складаються в замок)
Підсумок. Дітки, а ми давайте пригадаємо, хто до нас сьогодні прийшов? А які в нього були голочки? А чому вони стали м’якенькими? А як ми допомогли їжачкові? Отож скажемо йому до побачення.
Мета: закріплювати знання дітей про їжака, формувати вміння відокремити та охарактерізувати особливості зовнішнього стану тварини, образу їх життя. Виховувати бережливе ставлення до природи. Активізувати мову дітей словами: намистинки, хитрячок, затишна місцина. згорнувшись, накопичений.
Матеріал: листя дерев, намальовані ялинки, картина А.Н.Комарова "Їжачок", колюча зелена верхівка плодів каштану, пластилін.
Хід заняття:
- Діти! Яка зараз пора року?
- Так. А чому ви вирішили, що зараз осінь?
- Вірно. Ось про ці найголовніші прикмети осені російська письменниця Марія Ходакова склала маленького віршика:
Если на деревьях
Листья пожелтели,
Если в край далёкий
Птицы улетели,
Если небо хмурится,
Если дождик льётся -
Это время года
Осенью зовётся.
- Діти! А чому птахи відлітають в теплі краї?
- А чому тварини не бояться холоду та голоду?
- Так. Тому вони залишаються в лісі і готуються до зими, при чому кожна тварина по-своєму. І ось сьогодні я вам розповім (а ви мені допоможете), як готуються до зими деякі тварини. А про кого буде йти мова, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку:
В мене шубка з колючок,
В мене сіра спинка.
Ніс, як чорний п*ятачок,
Очі - намистинки.
- Діти, хто це?
- Так, це їжачок. А для того, щоб краще познайомитися з цією твариною, давайте поїдемо на екскурсію в ліс, але цей ліс не простий: він казковий. А тому ми потрапимо туди незвичайно. Для цього треба заплющити очі, покружитися навколо себе і сказати слова: крекс, пекс, фекс.
- Ну, ось ми з вами і потрапили у казковий ліс. Все тут не звичайно: і ялинки, і листя, і навіть тварини - всі вони теж казкові. Ой, а звідкіля з*явилася ця картина? Мабуть, сам цар Їжачок-хитрячок прислав нам її. Подивіться, і справді, на цій картині зображено їжачка.
Діти уважно дивляться на картину. Потім розповідають по картині за планом:
1. Хто зображений на картині?
2. що є у їжачка на голові?
3. Чим вкритий його тулуб?
4. Що ще є в їжачка?
5. Що він робить?
- Молодці! А зараз послухайте, що я вам розповім.:
Восени їжак стягує у затишну місцину сухе листя і траву. Згорнувшись у клубок, він спить усю зиму і температура тіла в нього знижується іноді до 6 градусів тепла. Але у великі морози їжакові доводиться прокидатися й "зігріватися" - на це витрачаються запаси накопиченого за осінь жиру. А тому морози йому не страшні.
А зараз ми з вами вивчимо віршика, який написав Платон Воронько. Він так і називається: "Їжачок-хитрячок". Уважно послухайте його:
Їжачок-хитрячок
Із голок та шпичок
Пошив собі піджачок.
І у тому піджачку
Він гуляє по садку.
Натикає на голки
Груші, яблука, сливки.
І до себе на обід
Він скликає цілий рід.
- Діти! А чому Платон Воронько назвав їжачка хитрячком?
- Так, тому, що замість сумки він використовує свої голки. А зараз уважно послухайте цей вірш ще раз.
Після читання вірша вихователь задає дітям питання, домагаючись того, щоб діти відповідали на них словами вірша:
1. Із чого їжачок-хитрячок пошив собі піджачок?
2. Що він натикає на голки?
3. Кого він скликає на обід?
- Молодці, діти! Ви уважно слухали вірш. А тепер спробуйте розповісти його самі (вихователь викликає 3-4 дитини).
- Ну, ось і пора нам повертатися в садок. Давайте всі разом заплющимо очі, покружимось і скажемо слова: крекс, пекс, фекс.
- Ну, ось ми і дома. Але подивіться на столи: що це таке? Мабуть, ці плоди каштану подарував нам Їжачок-хитрячок. А, може, хто-небудь знає, навіщо він подарував нам ці плоди?
- Так, зараз ми з вами зробимо з них їжачків. Спочатку подивіться, як це буду робити я, а потім зробите це самі. Добре? (спочатку робимо йому ніс, потім очі та лапи).
- Ой, які гарні їжачки вийшли у всіх вас. А тепер візьміть кожний свого їжачка і дайте йому ім*я.
- Молодці, діти! Я переконана, що вашим їжачкам дуже сподобались їх імена.
Підсумок. - Діти! Кого ми сьогодні розглядали на картині?
- Як називається вірш, який ми з вами вивчили?
- Так, вірно. А зараз ми підемо і подаруємо наших їжачків малюкам, які ще не вміють робити таких гарних їжачків.
рограмовий зміст: закріпити знання дітей про їжака, як дику тварину,вчити відтягувати гостреньку мордочку з овальної форми пластиліну, розвивати естетичний смак , виховувати бажання передати їжака у русі.
Матеріал: іграшка – їжачок, дошки для ліплення, стеки, пластилін, вологі серветки, насіння соняшника.
Хід заняття
Вихователь. Яке сьогодні заняття?
Чого ми вчимося на таких заняттях?
Послухайте,будь-ласка,загадку і відгадайте її:
Гостроносий і малий,
Сірий,тихий і не злий.
Вдень ховається. Вночі
Йде шукать собі харчі,
Весь із тонких голочок.
Як він зветься? (їжачок)
- Ви,мабуть,здогадалися, хто прийшов на заняття. Так, це їжачок. А знаєте чому у нього шубка з голочок? Про це я вам розкажу казочку.
Колись дуже-дуже давно прийшов їжак до кравця і сказав: ”У мене немає шубки. Поший мені. Не задарма,ось дивись - яблук я мішок приніс. Буде що твоїм малятам на вечерю куштувати. Згода?”
І кравець, що й казати, молодець, взявся до діла і робота закипіла. Строчить шубу шов за швом. А малеча за столом теж нітрохи не дрімає - смачно яблука вплітає. От нарешті все готово,тут їжак приходить знову:
Що це ти мені зробив? Я такої не просив! Я не білка,не лисиця. Ні,ця шуба не годиться. Я таку не буду й мірять,чорну ший, ні, краще сіру.
Грюк дверима! І пішов. Що ж, кравець працює знов. Та й малеча не гуляє - смачно яблука вплітає.
Постарався на цей раз. Шуба вийшла - просто клас! Ну, не шуба, а картинка!
Та знов сердиться їжак. Щось і тут йому не так.
Крутить носом і буркоче :
Я короткої не хочу! Куца шуба для зайчат. Довшу хочу, аж до п’ят.
Тут кравець розвів руками:
Вибачай, немає краму.
Розлютився вкрай їжак, став червоний, наче рак:
Не візьму таку і край! Яблука мої віддай!
Озирнувся на діток - аж порожній вже мішок.
- Іншу шубу ший і квит!- на весь дім їжак кричить.
- З чого ж шити? Подивися - лиш голки тут зосталися.
- Хоч з голок ти шубу справ! Та таку,як я сказав!
От біда! Кравець зібрав всі голки,які він мав, дві доби не їв, не спав, і зумів таки - пошив.
Тут уже їжак з’явився. Шубу він обдивився, одягнув…
Так вона йому сподобалася, що ніколи не знімає. Подякував кравцеві тай подався до лісу.
(Бесіда за змістом казки)
Вихователь: Може хтось віршик знає про їжачка?
Діти:
Їжачок-хитрячок
Із голок і шпичок
Пошив собі кожушок.
І у тому кожушку
Він гуляє по садку.
В нього шубка з колючок,
В нього сіра спинка,
Ніс,як гарний п’ятачок,
Очі - намистинки.
Їжачок-їжачок,
він увесь із колючок.
Їжачок-їжачок,
мов колючий колобок.
Вихователь:
- Де живе їжачок?
- Це свійська чи дика тварина?
Чому?
Чи можемо ми взимку побачити їжака в лісі?
Їжаки - це дикі тварини. Вони поширені по всій території України. Їжаки - нічні тварини. Вдень вони сплять, а надвечір ідуть шукати їжу. Живляться їжаки комахами, слимаками, черв’яками. А ще їдять мишей та гадюк. Восени їжачки, згорнувшись в клубочок, впадають в сплячку аж до весни.
- Їжачок уважно слухав що ми про нього розповідали і щось хоче нам сказати.
(Аудіозапис)
Він не може знайти своїх друзів. Допоможемо йому?
Але , перш ніж ліпити їжачка, пригадаємо будову його тіла.
Якої форми тіло?(Овал)
Якщо добре придивитися, то у нього є тулуб і голова. Вони з’єднані між собою.
- Що є на голові?
- Які лапки? (довгі чи короткі)
Їх можна побачити,коли їжак рухається.
Показ послідовності ліплення
Я вам, діти, покажу, як ліпити їжачка. А ви уважно дивіться.
Беру шматочок пластиліну, ділю стекою на дві частини (більша - тулуб і голова, менша - лапки). Більшу частину пластиліну кладу на ліву долоню, а правою розкачую коловими рухами, надаю форми овалу.
Що ми ліпили такої форми? (Огірок, лимон, сливу)
Це тулуб. Пальцями правої руки відділяю голову, відтягую гостреньку мордочку їжачка.
Для того, щоб він виглядав, як справжній зліплю носик. Відщипую з другого шматочка трішки пластиліну і скачую маленьку кульку. Очі це дві сплющені кульки.
Шматок пластиліну, що залишився, ділю стекою на чотири частини. Це лапки. Готові лапки міцно кріплю до тулуба (загладжую).
Тепер потрібні голочки. Беру насінину соняшника і тупим краєм прикріплюю до тулуба. Ось і їжачок!
Фізкультхвилинка
Самостійна робота дітей.(звучить музика)
Аналіз робіт.
Підсумок заняття.
Наш їжачок дуже радий, що в нього з’явилося багато друзів. Він вам дуже вдячний.
Добра і щастя вам бажає,
А ще сюрприз вам посилає.
(Вносять яблука)
Результат пошуку зображень за запитом "їжачок з яблуками"