Заняття з математики у середній групі
«Подорож у країну математики»
Мета: учити дітей порядкової лічби; розвивати вміння давати порядковий номер; закріпити вміння співвідносити цифри 1-4 з кількістю предметів; закріпити вміння впізнавати частини доби: ранок, день, вечір, ніч; формувати просторові відношення: праворуч, ліворуч, посередині, над, під, на; розвивати інтерес до математики.
Матеріал: Демонстраційний: ілюстрації частин доби, 4 квадрати, 10 овалів-зерняток, корабель з тваринами, дерев’яний молоточок, цифри від 1 до 4, ялинка, сонце, хмарка, заєць, пеньок, білка, лисиця, сова.
Роздавальний: по 4 квадрати, по 10 овалів-зерняток, цифри від 1 до 4.
Хід
Малята, сьогодні до нас завітали тваринки.
- Хто це? (Овечка)
- Скільки овечок? (1)
Покажіть цифру, яка позначає кількість овечок.
Заходить коник.
- Хто це? (Коник)
- Скільки коників (1)
- Скільки тварин разом? (2)
- Що більше: 1 чи 2?
Заходить свинка.
- Хто це? (Свинка)
- Скільки було тварин, доки не прийшла свинка? (2)
- Скільки тварин стало? (3)
- Що більше: 2 чи 3?
Заходить корівка.
- Скільки корівок? (Одна)
- Скільки було тварин, доки не прийшла корівка? (3)
- Скільки тварин стало? (4)
- Що більше: 3 чи 4?
- На скільки більше? (На 1)
- Якою цифрою можна позначити число 4?
- Який за порядком коник? Овечка? Корівка? Свинка?
В одній казковій країні царювала Снігова королева. І там жили найвеселіші птахи, вони співали дзвінкі пісні. Але одного разу Сніговій королеві набридло слухати їх, і вона попросила свою сестру зимоньку засипати все навкруги снігом. Не залишилося ні травинки, ні листочка, і птахам довелося полетіти з країни. Стало тихо і нудно, тільки сніг рипів на морозі.
- Як можна допомогти птахам повернутися до своєї країни?
- Приготуймо птахам частування! У вас є квадрати – це годівниці, а овали – це зернятка.
- Скільки у вас годівниць? (4)
- Знайдіть картку з цифрою 4.
- У першу годівницю покладіть 1 зернятко, а кожну наступну – на 1 зернятко більше.
- Скільки зерняток в другій годівниці? Третій? Четвертій?
А зараз ми з вами будемо відгадувати загадки про частини доби.
Прокукурікав півень
І сонечко зійшло.
Пастух жене худобу за село,
Ми вдягнені, умиті,
А на столі сніданок
І знають всі на світі,
Що це почався … (Ранок)
Сонце світить, сонце гріє,
Його промінням все радіє. (День)
На відпочинок сонце сховалось за тополі,
І сутінки в віконце повзуть до нас поволі,
Вже тато й мама вдома – вечеряє малеча,
Людей долає втома – прийшов на землю… (Вечір)
Чому так темно в хаті?
І телевізор мовчить?
Поснули мама й тато
І хлопчик в ліжку спить
Залізло кошенятко
В куток на теплу піч
В кошарі спить ягнятко –
Усіх приспала…(Ніч)
- Як називається частина доби, коли сходить сонечко і ви прокидаєтесь? (Ранок)
- Як називається частина доби, коли ви перебуваєте у дитячому садку, граєтесь, малюєте? (День)
- У яку частину доби ви дивитесь телевізор, мама готує вечерю? (Вечір)
- А як назвати частину доби коли світить місяць, а ви міцно спите у ліжечках? (Ніч)
- Скільки сонечок на небі? (1)
- Скільки очей у ведмедика? (2)
- Скільки вогнів у світлофора? (3)
- Скільки лап у котика? (4)
Діти закривають очі і рахують, скільки разів стукне дерев’яний молоточок.
Посередині – ялинка.
Угорі справа – хмаринка.
Над ялинкою – пташка.
Під ялинкою – білочка.
Праворуч від ялинки – пеньок.
На пеньочку – зайчик.
Ліворуч від ялинки – лисичка.