Тема:" Подорож в світ геометричних фігур із Незнайком "
Мета :Ознайомити дітей з циліндром з його ознаками : основа , поверхня. Обстеження різних за величиною та кольору циліндри . Побудова їх за величиною . Лічба та цифри в межах 5 . Практичні дії з цифрами : обведення пальчиком , штрихування викладання , знаходження в навколишніх предметах .
Матеріали : картки з цифрами від 1 до 5 , зображення різних предметів (кількість їх) , фото Незнайки , фігура циліндр та коло , трикутник, квадрат , прямокутник, картинки цилидра різного кольору та форми .
Хід заняття
Доброго дня дітки! Сьогодні я отримала лист від казкового героя Незнайка якому потрібна наша допомога , а що саме він розповість лиш тоді коли ми завітаємо в його казкову країну . Ну , що допоможемо ? ( Відповідь дітей ) , але це не все для того щоб нам потрапити в країну нам потрібно порахувати до п'яти . Сподіваюсь всі можуть рахувати ? Ну , а якщо ні я вам допоможу!
Гра " Яка цифра зображена на малюнку "
( Показ картинок на яких зображено цифри від 1 до 5) . Повторення - запам'ятовування .
Гра " Обведи пальчиком циферку "
(Кожна дитина має на своєму робочому місці картки від 1 до 5 . Їхні дії : за допомогою вказівного пальця потрібно обвести кожну цифру і при цьому називати її)
Гра " Скільки всього "
(Показ зображених предметів в яких за допомогою рахунку потрібно дізнатися кількість )
"Фізкультхвилинка"
Скільки завдань ми подолали вже час нам і відпочити :
На яблуневій скаче гілці
підстрибуємо почергово на правій і лівій нозі.
веселий круглий горобець.
руками показуємо форму дзьоба
На круглій мама сковорідці
руками зображаємо коло
кругленький смажить там млинець.
імітуємо підкидання млинця на сковорідці
В трикутній шапці в двір піду я,
складаємо долоньки над головою у формі трикутника
побігаю там залюбки
рухаємося на місці
і у повітрі намалюю
трикутник, друзі, ось такий.
пальчиком «малюємо» у повітрі трикутник
Та час біжить, темніє небо,
підіймаємо погляд догори
пора у ліжко вже мені.
швидко рухаємося на місці
Чотирикутна ковдра тепла
руками «малюємо» в повітрі чотирикутник
приємно гріє уві сні.
присідаємо, заплющуємо очі
Ну , що ж дітки які ви в мене молодці ну ,а тепер ми з можемо потрапити в країну до Незнайки . А тепер разом зі мною голосно промовимо чарівні слова (1,2,3,4,5, в країну чудес нам треба завітать) . Ось ми і тут , погляньте от і не Незнайко . Привіт Незнайку ! Що ж трапилось !
Біда не можу я запам'ятати фігуру таку як циліндр , а для мене це дуже важливо оскільки я і ви знаходитеся в країні геометричних фігур і не знаючи хоч одну фігуру можуть мене вигнати з країни але я дуже не хочу . Допоможіть ! Ну , що ж допоможемо ? (Відповідь дітей) Так допомога не завадить ! Ну що ж почнімо наше знайомство з фігурою послухайте уважно розповідь!
"Знайомство з геометричною фігурою циліндром."
— Жив-був циліндр. Він велично ходив доріжкою та раптом спіткнувся й покотився. Котився, котився, а назустріч йому куля:
— Здрастуй, братику.
— Я не братик тобі, — відповів циліндр.
— Ти вмієш котитися, і я вмію котитися, ми схожі, отже, ти мені братик.
— Ні, ми не схожі, — відступає циліндр.
Сперечалися циліндр з кулею довго, поки не стомилися.
(Показ кулі та циліндра )
— Розгляньте уважно ці фігури. Кулю спробуйте покотити уперед—назад, ліворуч—праворуч. Кулі рухаються вільно в різних напрямках. А тепер, спробуйте покотити у всіх напрямках циліндр.
(Діти роблять висновок: якщо циліндр поставити, то покотити його не можна, якщо покласти на бік, то циліндр покотиться.)
— Розгляньте циліндри. Скільки кіл має циліндр. (Два.) Вони є основами циліндра верхня та нижня. Також має поверхню циліндра .
— Чим схожі кулі та циліндри? (Вони можуть котитися.)
— Чим вони відрізняються? (Куля котиться в усіх напрямках, циліндр — ні; куля не має кіл, циліндр має два круги).
— Перевірте самостійно, куля і циліндр — об’ємні фігури чи ні? Молодчинки!
Гра " Постав так як потрібно "
(Показ циліндрів різної форми та кольору які будуть стояти не послідовно . В кожної дитини на робочому місці є свої зразки їхнє завдання поставити циліндри в певній мірі зростання з великого до маленького або навпаки при цьому називаючи кольори .)
Гра " З найди циліндр"
( Дії : поміж фігур потрібно знайти дану фігуру )
Які ви мене молодчинки сподіваюсь ви зрозуміли і ти Незнайко зрозумів , що ж таке циліндр ? (Відповідь дітей )( Показ фігури цилінд на закріплення ) Так хто мені скаже ,що ж це за фігура ? (Відповідь дітей)
Ну , що ж нам вже час до садочку повертатися бувай Незнайку , вчи і не забувай фігуру . І для того щоб нам повернутися потрібно промовити чарівні слова (1,2,3,4,5, до садочку повертатись вже час)
Підсумок: Де ми сьогодні побували ? Кому допомогли ? Що робили ? Що вивчили або запам'ятали ? Яку ж фігуру ми засвоїли ? І що ж
найбільше сподобалося ?.