Конспект заняття з математики для середньої групи . Тема :" Подорож в світ геометричних фігур"

Про матеріал
Даний матеріал є доречним Тема:" Подорож в світ геометричних фігур із Незнайком " Мета :Ознайомити дітей з циліндром з його ознаками : основа , поверхня. Обстеження різних за величиною та кольору циліндри . Побудова їх за величиною . Лічба та цифри в межах 5 . Практичні дії з цифрами : обведення пальчиком , штрихування викладання , знаходження в навколишніх предметах .
Перегляд файлу

Тема:"  Подорож в світ геометричних фігур із Незнайком "

Мета :Ознайомити дітей з циліндром з його ознаками : основа , поверхня. Обстеження різних за величиною та кольору циліндри . Побудова їх за величиною . Лічба та цифри в межах 5 . Практичні дії з цифрами : обведення пальчиком , штрихування викладання , знаходження в навколишніх предметах .

 

Матеріали : картки з цифрами від 1 до 5 , зображення різних предметів (кількість їх) , фото Незнайки , фігура циліндр та коло , трикутник, квадрат , прямокутник, картинки цилидра різного кольору та форми .

 

 

 

                                 Хід заняття

 

 

Доброго дня дітки! Сьогодні  я отримала лист від казкового героя Незнайка якому потрібна наша допомога , а що саме він розповість лиш тоді коли ми завітаємо в його казкову країну . Ну , що допоможемо ? ( Відповідь дітей ) , але це не все для того щоб нам потрапити в країну нам потрібно порахувати до п'яти . Сподіваюсь всі можуть рахувати ? Ну , а якщо ні я вам допоможу!

 

Гра " Яка цифра зображена на малюнку "

 ( Показ картинок на яких зображено цифри від 1 до 5) . Повторення - запам'ятовування .

 

Гра  " Обведи пальчиком циферку "

(Кожна дитина має на своєму робочому місці картки від  1 до 5  . Їхні  дії : за допомогою вказівного  пальця  потрібно обвести кожну цифру і при цьому називати її)

 

Гра " Скільки всього "

(Показ зображених предметів в яких за допомогою рахунку потрібно дізнатися кількість )

 

"Фізкультхвилинка"

Скільки завдань ми подолали вже час нам і відпочити :

На яблуневій скаче гілці

підстрибуємо почергово на правій і лівій нозі.

веселий круглий горобець.

руками показуємо форму дзьоба

На круглій мама сковорідці

руками зображаємо коло

кругленький смажить там млинець.

імітуємо підкидання млинця на сковорідці

В трикутній шапці в двір піду я,

складаємо долоньки над головою у формі трикутника

побігаю там залюбки

рухаємося на місці

і у повітрі намалюю

трикутник, друзі, ось такий.

пальчиком «малюємо» у повітрі трикутник

Та час біжить, темніє небо,

підіймаємо погляд догори

пора у ліжко вже мені.

швидко рухаємося на місці

Чотирикутна ковдра тепла

руками «малюємо» в повітрі чотирикутник

приємно гріє уві сні.

присідаємо, заплющуємо очі

 

 

 

Ну , що ж дітки які ви в мене молодці  ну ,а тепер ми з можемо потрапити в країну до Незнайки . А тепер разом зі мною голосно промовимо чарівні слова (1,2,3,4,5, в країну чудес нам треба завітать) . Ось ми і тут , погляньте от і не Незнайко . Привіт Незнайку ! Що ж трапилось !

Біда не можу я запам'ятати фігуру таку як циліндр , а для мене це дуже важливо оскільки я і ви знаходитеся в країні геометричних фігур і не знаючи хоч одну фігуру можуть мене вигнати з країни але я дуже не хочу . Допоможіть ! Ну , що ж допоможемо ? (Відповідь дітей) Так допомога не завадить !  Ну що ж почнімо наше знайомство з фігурою послухайте уважно розповідь!

 

"Знайомство з геометричною фігурою циліндром."

—  Жив-був циліндр. Він велично ходив доріжкою та раптом спіткнувся й покотився. Котився, котився, а назустріч йому куля:

—  Здрастуй, братику.

—  Я не братик тобі, — відповів циліндр.

—  Ти вмієш котитися, і я вмію  котитися, ми схожі, отже, ти мені братик.

—  Ні, ми не схожі, — відступає циліндр.

Сперечалися циліндр з кулею довго, поки не стомилися.

(Показ  кулі та циліндра )

—  Розгляньте  уважно ці  фігури.  Кулю спробуйте покотити  уперед—назад, ліворуч—праворуч. Кулі рухаються вільно в різних напрямках. А тепер, спробуйте покотити у всіх напрямках циліндр.

(Діти  роблять висновок: якщо циліндр поставити, то покотити його не можна, якщо покласти на бік, то циліндр покотиться.)

—  Розгляньте циліндри. Скільки кіл має циліндр. (Два.) Вони є основами циліндра верхня та нижня. Також має поверхню циліндра .

—  Чим схожі кулі та циліндри? (Вони можуть  котитися.)

—  Чим вони  відрізняються? (Куля котиться в усіх напрямках, циліндр — ні; куля не має кіл, циліндр має два круги).

—  Перевірте самостійно, куля  і  циліндр —  об’ємні фігури чи ні? Молодчинки!

 

Гра " Постав так як потрібно "

(Показ циліндрів різної форми та кольору  які будуть стояти не послідовно . В кожної дитини на робочому місці є свої зразки їхнє завдання поставити циліндри в певній мірі зростання з великого до маленького або навпаки при цьому називаючи кольори .)

 

Гра " З найди циліндр"

( Дії : поміж фігур потрібно знайти дану фігуру )

 

Які ви мене молодчинки сподіваюсь ви зрозуміли і ти Незнайко зрозумів , що ж таке циліндр ? (Відповідь дітей )( Показ фігури цилінд на закріплення ) Так хто мені скаже ,що ж це за фігура ? (Відповідь дітей)

Ну , що ж нам вже час до садочку повертатися бувай Незнайку , вчи і не забувай фігуру . І для того щоб нам повернутися потрібно промовити чарівні слова (1,2,3,4,5, до садочку повертатись вже час)

 

Підсумок: Де ми сьогодні побували ? Кому допомогли ? Що робили ? Що вивчили або запам'ятали ? Яку ж фігуру ми засвоїли ? І  що ж

найбільше сподобалося ?.

 

 

docx
Додано
28 лютого 2022
Переглядів
4218
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку