Конспект заняття з математики "Секретна операція - Врятуй королеву"

Про матеріал
Заняття фронтальне для дітей середнього дошкільного віку з формування елементарних математичних уявлень. Дидактична ціль якого є закріпити і систематизувати досвід дітей. Заняття передбачає виконання дітьми різноманітних вправ та завдань. Метою яких є: закріплювати навички клькісної і порядкової лічби в прямому та зворотному напрямку; знання геометричних фігур; вміння орієнтуватися в просторі, визначати предмет за порядковим номером; удосконалювати вміння визначати сусідів числа.
Перегляд файлу

Тема: Секретна операція «Врятуй королеву»

Мета: Закріплювати у дітей навички кількісної та порядкової лічби в прямому та зворотному напрямку, знання геометричних фігур, вміння визначати предмет за порядковим номером; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, зосередженість, дрібну моторику пальців, вміння орієнтуватися в просторі, спритність; вправляти у встановленні відповідності між числом та цифрою; продовжувати удосконалювати вміння визначати  сусідів числа; домагатися чіткої математичної мови; виховувати уважність, активність, сміливість, інтерес до математики, готовність прийти на допомогу.

Матеріал:

      Демонстраційний: скринька,  конверти  із завданнями, намисто, м’яч, пеньок, дерево, відео звернення від помічниці.

      Роздавальний: картки «З’єднай крапки», картки «Сусіди числа», картки «Знайди і порахуй», цифри.

Тип заняття:фронтальне.

Вид заняття: за змістом навчання – формування елементарних математичних уявлень; за дидактичними цілями – закріплення і систематизації досвіду.

Хід заняття

Вихователь: Діти, сьогодні до нас завітали гості. У народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюся, що ви, як і я раді нашим гостям, тож давайте привітаємося з ними.

Всі разом: Стали рано ми на ганок,

                   І сказали «добрий ранок»

                   Сонцю, полю і травичці

                   Добрим людям у світлиці.

Вихователь: Погляньте, діти, нам здається диск принесли. Хто б його міг нам надіслати? (діти висувають припущення, хто  б це  міг бути.) Тож давайте подивимось. (Вихователь включає відео звернення)

                                                Добрий день, діти!

        Пишу вам  із чарівної  країни  Математика. У нашому королівстві сталася біда. Злий чаклун зачаклував  королеву Математики разом з нею  цифри, знаки, фігури і тепер вони не рухаються. Тепер у нас дуже страшно і тихо. Розчаклувати їх  можуть тільки розумні, уважні, кмітливі діти. Допоможіть нам, будь ласка. Як тільки ви зберете  чарівне намисто королеви Математики, все одразу стане на свої місця!

До зустрічі!

Помічниця королеви  Математики.

.

Вихователь: Допоможемо розчаклувати королеву Математики ? А як же нам знайти  цю країну? Стривайте, здається, біля диска ще й конверт  є. Давайте подивимось, що в нормую. (Вихователь, читає завдання)

 

 

З’єднайте точки по порядку. Що у вас вийшло?

Діти: Літак

Вихователь: Отже, на ньому ми і будемо летіти до країни Математики.

(Звучить звук літака). Рахуємо від одного п’яти – літак злітає. Рахуємо від п’яти  до одного літак приземляється, ми на місці, біля  цієї країни. Але навколо паркан й ворота замкнені, злий чаклун  все мабуть передбачив.

Голос  чаклуна : Щоб ворота  відімкнути, вам потрібно виконати завдання .

Д/г «Сусіди числа»

(Діти отримують карточки і ставлять потрібні цифри)

Вихователь: Ось дивіться  і відкрилися  ворота. Яка цікава країна за цими воротами. Подивіться, що ви тут бачите?

Діти: Цифри, фігури.

Вихователь: це напевно і є жителі країни  Математики, але ж вони зачаровані. Ви нічого не помічаєте?.

Діти: скринька, з неї вогник сяє.

Вихователь: Мабуть, нам слід зазирнуть в цю скриньку. (Вихователь бере скриньку відкрива) У ній завдання  в різнокольорових конвертах, які ми маємо виконувати по порядку. Якщо  ми правильно виконаємо завдання, то отримаємо такого ж кольору намистинку від Королеви  Математики. На вашу думку, який ми першим  повинні обрати  конверт?

Діти: зелений.

Вихователь:Чому зелений?

Діти: Зелений конверт, тому що він під номером 1.  

Завдання № 1.

(Кількісна і порядкова  лічба. Рахунок іграшок в ігровому куточку.)

  • Порахуйте іграшки. Скільки іграшок на поличці?
  • Скільки  маленьких машинок, скільки великих?
  • Порахуйте по порядку іграшки на другій поличці?
  • На якому місці стоїть лялька?
  • За якою іграшкою стоїть, поліцейський автомобіль?
  • Який за рахунком кубик?
  • Яка іграшка стоїть останньою?

Вихователь: Ой дивіться, поміж іграшок наша перша намистинка, якого кольору вона?

Діти: зелена

Вихователь: Наступний конверт, який?

Діти:Червоний, тому що він під номером 2.

Завдання №2.

Вихователь: Намистинку знайдете  на п’ятому поверсі будинку, але чаклун сходи  зруйнував, а сходи не прості чарівні. Що робити будемо?

Діти: Будувати 

Д/г «Цифровий ряд»

(Використовуємо Палички Кюізенера)

Вихователь: Усі дійшли до п’ятого поверху?.

Діти: Так

(Раптом згасло світло)

Вихователь: Діти нічого не видно.

Д/г «Порахуй звуки і покажи цифрою».

( За ширмою: 3р.- плеснути в долоні, 5р.- тупнути ногою, 2р.- стукнути, 4р.- крикнути. Діти показують відповідну цифру).

Вихователь: Ось і засвітилось світло. Якого кольору ми знайшли намистину.

Діти : Червону.

Вихователь: Який наступний конверт?.

Діти: Синій, тому що він під номером 3.

Завдання № 3.

Фіз. хвилинка Гра «Злови м’яч» 

(Діти стають в коло, вихователь стає в центрі  кола кидає дітям по черзі м’яч ставить питання)

Запитання логічного змісту:

  • Скільки коліс у машини?У велосипеда?
  • Скільки сонечок на небі?
  • Скільки  місяців на небі? Зірок?
  • Скільки очей у людей? У качки? У вовка?
  • Скільки пальців на одній руці?
  • Скільки пальців на одній ніжці?
  • Скільки ми знаємо частин доби?
  • Скільки у ротику зубів?
  • Скільки у нас у групі вихователів?
  • Скільки  помічників?

Вихователь: Ой куди це покотився м’ячик?

Діти: До пеньочка. А тут і синя намистинка.

Вихователь: Це м’ячик нам підказав де шукати намистинку. Вибираємо наступне завдання. В якому воно конверті?

Діти: Жовтому, тому що під номером 4.

Завдання №4.

Д/г «Слухай і виконуй»

(орієнтування в просторі, вміння слухати і виконувати інструкції)

Два кроки – вправо;

Один крок – вліво;

Чотири кроки – прямо;

Два кроки – вправо;

Один крок  – назад;

Вихователь: Діти, ми всі вказівки виконали, біля чого це ми з вами зупинились?

Діти: Біля дерева.

Вихователь: Це мабуть ще одна підказка, слід шукати жовту намистинку під деревом. (шукають намистинку)

Діти: Найшли.

Вихователь: Отже  залишився останній конверт. Який він?

Діти: Рожевий, під номером 5.

Вихователь: Останню намистинку нам віддасть хлопчик  Геометрик, якщо  ми відшукаємо і порахуємо  всі геометричні фігури.

Д/г. «Знайди і порахуй»

(Полічи геометричні фігури, з яких складаються малюнки. Познач цифрою кількість відповідних геометричних фігур.)

 

 

 

 

 

Вихователь: Зібравши всі намистинки. Ось ми і розчаклували Королеву Математики і її королівство і тепер все ожило.

Королева Математики: Я вам дуже вдячна, що ви мене і моє королівство  розчаклували. За це я вас хочу пригостити чарівним печивом. 

docx
Додано
1 квітня 2021
Переглядів
1175
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку