Ритмічна мозаїка
Заняття з музично-ритмічного виховання
Мета: Розвивати музичні і творчі здібності дітей за допомогою музично-ритмічного виховання та формувати основи музичної культури.
Завдання:
Обладнання:
Музичні твори:
Хід:
Музичний керівник вітається з дітками та запрошує до вступної музично-ритмічної вправи «Ніжки крокують»
1.Крокують наші ніжки рішуче по доріжці,
(діти під музику крокують по колу)
Музика веде малят, малюки крокують в ряд.
Спинки підтягнули, плечі відвели
Ручками ритмічно мах, ніжками крокуєм в такт.
Раз, два, раз! Раз, два, раз! Зупинились ніжки враз!
( діти разом з музикою зупинились)
Музичний керівник: - Тс! Музика вже не звучить, ніжки зупинились.
Вушко слухає, коли далі підуть малюки!
2.Крокують наші ніжки рішуче по доріжці,
(діти далі крокують по колу)
Музика веде малят, малюки крокують в ряд.
Спинки підтягнули, плечі відвели
Ручками ритмічно мах, ніжками крокуєм в такт.
Раз, два, раз! Раз, два, раз! Малюки присіли враз!
(діти разом з музикою присідають)
Музичний керівник: - Тс! Музика вже не звучить, ніжки зупинились.
Вушко слухає, коли далі підуть малюки! (крокують по колу)
3.Крокують наші ніжки рішуче по доріжці, (діти далі крокують по колу)
Музика веде малят, малюки крокують в ряд.
Спинки підтягнули, плечі відвели
Ручками ритмічно мах, ніжками крокуєм в такт.
Раз, два, раз! Раз, два, раз! Пострибали ніжки враз! (діти стрибають по колу під веселу музику).
По закінченню вправи розміщуються на стільчиках або на килимку
Музичний керівник: (звертає увагу дітей на іграшки: коника, зайчика, пташечку, ведмедика) Дітки, погляньте, до нас завітали звірята, привітаймося з ними. (діти вітаються з звірятами)
«До нас гості прийшли»
ритмічне фантазування
Ведмедик: - Привіт, малюки! Я прийшов до вас погратися та позабавлятися. Марійко, пограй мені в бубон, а я потанцюю. (Дитина повільно стукає в бубон, а ведмедик ритмічно переступає з ноги на ногу, інші дітки в той час плескають в долоньки).
Таким чином обігруються наступні іграшки: Зайчик стрибає під швидкі удари молоточком на металофоні, конячка стрибає під чіткі ритмічні удари дерев’яних ложок, пташечка летить під звуки дзвіночка.
Музичний керівник:- Малята, як бачите, сьогодні у нашій залі багато гостей, та послухайте, хто ще до нас завітав.
Гостя наступна прийшла –
Фарби з собою несла.
В неї роботи чимало –
Золотом ліс фарбувала,
Сонечко вниз опустила,
І павутинки пустила. (Осінь)
Музичний керівник: Звичайно, це красуня Осінь.
Радує осінь своїм падолистом,
Сипле додолу яскраві листки…
Птахом кружляють вони понад містом,
Ніби щось хочуть нам розповісти. (Чумак Катерина)
- Дітки, хочете уявити себе осінніми листочками? Обирайте собі кольорові чарівні хустинки , вони допоможуть вам полетіти…
Музично-ритмічна вправа «Листопад»
1. Листопад, листопад , (діти ідуть по колу один за одним)
ми йдемо гуляти в сад.
Листопад, листопад ,
Листочки жовті мерехтять.(в середину кола виходять дітки з жовтими листочками, та кружляють під музику, обрану педагогом)
2. Листопад, листопад ,
ми йдемо гуляти в сад.
Листопад, листопад ,
Листочки червоні мерехтять. (в середину кола виходять дітки з червоними листочками, та кружляють під музику, обрану педагогом)
3. Листопад, листопад ,
ми йдемо гуляти в сад.
Листопад, листопад ,
Листочки зелені мерехтять. (в середину кола виходять дітки з зеленими листочками, та кружляють під музику, обрану педагогом)
4. Листопад, листопад , (хустинки гойдають вгорі)
Всі листочки мерехтять.
Листопад, листопад ,
Під ногами шелестять.(хустинки гойдають внизу)
Музичний керівник: (звертається до діток розкидаючи осінні листочки) – що шелестить під нашими ніжками? (Відповіді дітей)
- Авжеж, збирайте осінні листочки, кружляйте з ними у таночку!
Танцювальне фантазування «Вальс»
Діти під музику А. Чугайкіної «Вальс з осінніми гілочками» .
танцюють вільний танок з листочками.
Музичний керівник: - Тс…. Чуєте? Гримить? Невже дощик збирається…. Ходімо в коло, спитаємо його.
Ритмічна вправа «Дощик»
діти утворюють коло
Дощик, дощик, нащо ллєш? (4 оплески)
Погуляти не даєш! (4 притупи)
Дощик, дощик, досить лити ( 4 оплески)
Діток, землю, ліс мочити (4притупи)
У дворі після дощу, погуляємо до схочу! (сходяться в середину кола та розходяться )
Музичний керівник: І справді, ходімо пройдемось!
Музичний керівник: - Скільки б не гуляли, а додому час, і казковий поїзд вже чекає нас. (запрошує діток та гостей заходу зайняти місця в поїзді)
Ритмічна композиція «Поїзд»
(нар. австр. муз. «Зіркова полька»)
1-4 такти – «пружинка» Руки зігнуті в ліктях – зображають рух коліс.
5-8 такти – ходьба на місці, руки на поясі.
9-16 такти – руки виконують рух «моторчик» (2 р.)
Дітки прощаються з музичним керівником та виїздять «потягом» разом з вихователем з музичної зали.