Конспект заняття з ОБЖД "Бережи себе, малюк!"

Про матеріал
Конспект заняття з ОБЖД " Бережи себе, малюк!" - розширити знання дітей про зимові розваги; - формувати поняття «безпечні розваги», безпеки під час зимових розваг; учити обирати безпечні місця для ігор; - ознайомити дітей з елементарними правилами безпечної поведінки під час ожеледиці; - надати поняття безпечного поводження в разі утворення бурульок на даху, розвивати логічне мислення, уважність, допитливість розсудливість; виховувати співчуття до тих, хто потрапив у біду та бажання прийти їм на допомогу.
Перегляд файлу

                    Бережи себе, малюк!

Програмовий зміст:

  • розширити знання дітей про зимові розваги;
  • формувати поняття «безпечні розваги», безпеки під час зимових розваг;  учити обирати безпечні місця для ігор;
  • ознайомити дітей з елементарними правилами безпечної поведінки під час ожеледиці;
  • надати поняття безпечного поводження в разі утворення бурульок на даху, розвивати логічне мислення, уважність, допитливість розсудливість; виховувати співчуття до тих, хто потрапив у біду та бажання прийти їм на допомогу.

Дидактичний матеріал:  малюнки з зображенням зимових розваг, а саме: у  небезпечній ситуації, малюнки з зображенням природних явищ: ожеледиця,  бурульки; малюнки із зображенням ковзанки.                        

                         Хід заняття

(Перед дітьми картина зими (перевернута))

Вихователь:  Добридень, мої любі дітки!

                         У нас сьогодні, ніби свято,

                         Гостей зібралося  багато,

                        Ану, на них ви подивіться

                         І веселенько посміхніться.

Вихователь: -Дітки, коли я вранці йшла на роботу, то на руку мені впала ось така гарна сніжинка.

А що трапиться із сніжинкою коли впаде на долоню? (вона розтане)

(під музику діти виконують рухи)

Діти, уявімо себе маленькими, легенькими сніжинками, якім добре спиться в хмаринці. Вони пливуть небом, немов у човнику, їм добре, адже вони всі разом. Аж раптом налетів легенький вітерець, загойдав хмаринку ліворуч – праворуч. Полетіли сніжинки в ліс, на поле, в село та місто – закружляли у танку. А вітерець грався з ними: то здіймав їх угору, то вниз. Зрештою всі сніжинки сіли: одна – на землю, інші – на дерева, на людей… Усі спустилися на землю.

  • Подивіться, дітки!

А на сніжинці – загадка.

   Стало біло навкруги

   Я розтрушую сніги,

   Наганяю холоди

   Води сковую в льоди,

   Прикрашаю все сама,

   Здогадались? Я………….(Зима)

  • Яку пору року зображено на картині?
  • Назвіть прикмети зими.

(Прийшли морози, випав сніг, стало холодно, люди одяглися у теплий одяг,річки покрилися льодом,сонечко світить, але не гріє; небо хмарне; пташки перебираються ближче до осель, щоб знайти корм; деякі звірі сплять.)

Дидактична гра «Добре – погано»

  • Як ви вважаєте, зима – це добре чи погано?

ДОБРЕ, бо:

  • багато снігу, можна ліпити сніжки;
  • сніг вкриває рослини від морозу;
  • дерева відпочивають;
  • можна кататися на санчатах, ковзанах, лижах.

ПОГАНО бо:

  • сніг засипав усе: тварини і птахи без їжі;
  • слизько: можна впасти;
  • холодно, морозно: слід турбуватися про тепло;
  • слід одягатися, бо можна захворіти.

 

Про зиму та зимові явища, зимові місяці, люди склали багато прислів*їв, приказок та прикмет. Давайте з вами згадаємо ті, які знаємо ми.

  1. Грудень рік закінчує, а зиму починає.
  2. Зимою сонце світить, але не гріє.
  3. Багато снігу, багато хліба.
  4. Два друга - мороз та завірюха.
  5. До завірюхи потрібно кожуха.
  6. Сніг, завірюха – вже й зима коло вуха.
  • Дітки, а ви любите зиму? А що саме?

(відповіді дітей)

Ігровий момент

(Під музику забігає Сніговик)

  • А хто це прийшов до нас у гості?

СНІГОВИК: - Ой, діти, куди це я попав? Доброго ранку!

Спасибі, діти, за те, що любите зиму! Любите гратися у сніжки, ліпити мене з такого білого сяючого снігу! Я такий гарний, веселий виходжу. Взимку можна весело розважатися: кататися, де забажаєш, стрибати, штовхатися, сміятися, бавитися.

  • Зачекай, Сніговик, заспокойся!

Діти, чи вірно каже Сніговик? Як ви думаєте, чи можна так поводитися узимку? Ось послухай, Сніговик, як треба поводити себе на вулиці!

ІНСЦЕНІВКА

Зима — це радість, лижі, сміх,

Це ковзанка, це гірка, сніг.

Фортеці, сніжки — це розваги!

В зими свої є переваги.

Але дорога, безперечно,

Зимою дуже небезпечна,

Тому що слизько всім на втіху,

Та водієві не до сміху.

Дорога, як каток, блищить,

Машину тут не зупинить.

З гори, як на санках несеться,

Під гірку вже й не добереться.

В зимовий час, та що й казати,

Дорогу треба посипати,

Усе робити до пуття,

Щоб відбувалося тертя.

А пішоходи — пильні будьте,

Дорожніх правил не забудьте!

  • Дітки, щоб не сталося з нами взимку ніякої біди, потрібно дотримуватися правил безпечної поведінки. Давайте разом з вами уважно подивимося на картинки та розповімо Сніговикові, як  не можна поводити себе в різних ситуаціях.

ПОКАЗ ІЛЮСТРАЦІЙ

  1. Дітки, а чи можна кататися на  проїзджій частині дороги або обабіч неї? Що може трапитися?

СНІГОВИК: - Та нічого з ними не трапиться! Це ж весело кататися!

  • Дітки, а як ви думаєте?
  • Ні! Санчата швидко їдуть і виїдуть на проїзджу частину. Водій автомобіля не встигне загальмувати, бо колеса сунуться дуже легко по слизькій дорозі. Може трапитися лихо!
  • Запам*ятав, Сніговик, де можна кататися?
  1. Давайте ми з вами розглянемо наступну картинку.
  • Що робить дівчинка?
  • Яка непртемна ситуація склалася з дівчинкою?

 

  1. Ідучи слизькою дорогою потрібно йти маленькими кроками, ставте ноги на повну ступню, щоб не посковзнутися! Не тримайте руки в кишенях: це збільшує мжливість падіння.
  2. Не торкайся язиком та мокрими руками до металу – отримаєш опіки!
  3. Гра в сніжки.
  • В яку гру граються діти на малюнку?
  • Яка неприємна ситуація склалася з дітьми під час гри?
  1. Дітки, а про наступну небезпеку, я думаю, нам розповість Сніговик. Він уважно слухав нас і вже напевно зрозумів, що можна робити, а що ні.

СНІГОВИК: -(каже 2-3 правила)

А я знаю, яка ще є небезпека! Ось послухайте загадку!

Росте вона додолу головою,

Росте вона холодною зимою,

А тільки сонечко засяє

Вона заплаче й помирає!   (Бурулька)

  1. Давайте з вамим проведемо дослід з бурулькою.
  1. Яка бурулька? ( дати потрогати)

(гостра, слизька, тверда, холодна)

  1. Падаючи з висоти бурулька розбивається на дрібні кристалики.
  2. При відлизі льодяні бурульки тануть від сонячних променів.

СНІГОВИК: - Ой, та це ж моя улюблена цукерочка!

  1. Дітки, правильно сказав Сніговик? Це цукерочка?
  2. Чи можна брати бурульку до рота? Чому?
  3. Як потрібно поводитися, якщо з даху звисають бурульки?

Тепер, Сніговик, ти зрозумів? (так)

Давайте ми з вами закріпимо ці всі правила і подивимося відео.

(Показ відео)

  • Дітки, давайте з вами закріпимо всі ці правила і уявимо, що ми йдемо до зимового лісу на лижах.
  • ( зустрічають дорожній знак)
  •  

(діти імітують ходьбу на лижах, раптом падає Сніговик)

СНІГОВИК:- Ой-ой-ой! У мене травма! Рука болить! Мабуть вивих.

Треба щось робити. Як допомогти?

( Треба накласти шину: спочатку взяти палку, потім обв*язати шарфом, підв*язати хусткою. Притиснути до тіла. Викликати швидку

  • Дітки, ви не замерзли, адже на вулиці холодно. Мороз лютий,  може нас заморозити, а щоб цього не сталося, давайте нагадаємо правила
  •  

Ось у казці «Рукавичка                                              

Немаленька й невеличка                                          

Загубив у лісі дід і зазнав немало бід:

Обморозив пальці й руку,

Бо не знав просту науку –

Що не слід в мороз робити,

Щоби потім сліз не лити.

Тож уважно прочитайте

Та самі запам’ятайте!

Як мороз щипає дуже,

Ти не стій на місці, друже,

Походи і пострибай

Із морозу утікай.

Коли змерзло дуже тіло,

Коли шкіра побіліла,

Снігом ти не розтирай –

Шкоду зробиш, пам’ятай!

Руки – у холодну воду зразу,

Потім в теплу, й не відразу

Теплу воду добавляй,

Теж про це не забувай.

Коли захочеш ти вже спати,

Також треба пам’ятати,

Що замерзнути ти можеш,

Тоді ніхто не допоможе.

Одягатись слід тепленько

Й пам’ятати всім гарненько -

У мороз не слід гуляти,

Краще не виходьте з хати

Бо мороз суворий дід

Наробити може бід!

  • Молодці, дітки! Всі ви добре попрацювали, згадали правила безпечної поведінки взимку, Сніговичка навчили, щоб не трапилося з ним якогось лиха, а зараз давайте з вами розфарбуємо знаки, які ми зустріли сьогодні по дорозі та покажемо нашим рідним, щоб вони теж їх знали!

1

 

docx
Додав(-ла)
Мазур Наталія
Додано
3 жовтня 2022
Переглядів
4669
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку