Конспект заняття з ознайомлення з природою з елементами дослідницької діяльності для дітей середнього дошкільного віку

Про матеріал
продовжувати виховувати свідоме ставлення у дітей до свого здоров’я, навчати цінувати його та дбати про нього. Розширювати знання дітей про те, що є корисним (раціональне харчування), а що – шкідливим для їхнього здоров’я. Сформувати у дітей уявлення про необхідну наявність вітамінів в організмі людини, про користь фруктів для фізичного розвитку людини. Спонукати дітей до детального сенсорного аналізу зовнішнього вигляду яблука; дослідити, що у яблука всередині. Використовуючи дослідницьку діяльність, наочно показати процес виготовлення корисного соку із яблук. Розвивати мислення, пам'ять, увагу, спостережливість, збагачувати словник дітей дієсловами, прислівниками, іменниками з даної теми.
Перегляд файлу

Конспект заняття з ознайомлення з природою з елементами                                                       дослідницької діяльності  для дітей середнього дошкільного віку                    на тему: «Де живе вітамінний сік.»

 

Мета: продовжувати виховувати свідоме ставлення у дітей до свого здоров’я, навчати цінувати його та дбати про нього. Розширювати знання дітей про те, що є корисним (раціональне харчування), а що – шкідливим для їхнього здоров’я. Сформувати у дітей уявлення про необхідну наявність вітамінів в організмі людини, про користь фруктів для фізичного розвитку людини. Спонукати дітей до детального сенсорного аналізу зовнішнього вигляду яблука; дослідити, що у яблука всередині. Використовуючи дослідницьку діяльність, наочно показати процес виготовлення корисного соку із яблук. Розвивати мислення, пам'ять, увагу, спостережливість, збагачувати словник дітей дієсловами, прислівниками, іменниками з даної теми.

Матеріали: презентація «Досьє на яблуко», мультимедійна гра «Чудове яблучко», тертушка, пачка соку «Яблучний», муляжі фруктів, свіжі яблука, матеріали для проведення досліду,

 

                                                Хід заняття

І. Організаційний момент:

Коло привітань:  «Доброго ранку!»

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку, у небі пташки!

Доброго ранку тобі i мeнi!

 ІІ. Основна частина:

Сюрпризний момент: (стук у двері).

– Чуєте, малята, хтось стукає до нас, піду подивлюся. Погляньте, нам передали посилку з нової пошти. Цікаво, а що ж в ній.

– (Ім’я дитини), подивись, що в коробці? (яблучка)

– Хто міг нам передати ці яблука? (люди, мама, їжачок)

Запрошую вас сісти в коло, а я вам дам по яблучку.

 Пізнавальна діяльність: Бесіда-роздум

-   Яблучко – це овоч чи фрукт?                                                                                                -   На що схоже яблуко? (розвиток асоціативного мислення)                                               -   Де росте яблуко?                                                                                                       -   Що ви знаєте про цей фрукт?

 Мультимедійна презентація: «Досьє на яблучко»

(Вихователь демонструє мультимедійну презентацію «Досьє на яблучко», супроводжуючі розповіддю)

Кого б ви обрали королевою саду? Яких дерев найбільше у садах нашої країни? Якими свіжими хрумкими фруктами можна ласувати весь рік? Здогадалися?

Найдавніші яблуні

Археологи виявили, що люди вирощували яблуні ще понад 8500 років тому! Це одне з найдавніших культурних плодових дерев на Землі. На нашій Батьківщині перший яблуневий сад був розбитий на території Києво-Печерської лаври ще за часів правління князя Ярослава Мудрого, тобто майже 1000 років тому.

Смачні та корисні

Яблука — найцінніше джерело мікроелементів та вітамінів. Лікарі вважають, що для підтримки здоров’я людина має споживати по одному-два яблука щодня. Англійське прислів’я радить: “З’їдай одне яблуко щодня, і лікар тобі не знадобиться”. Крім того, що ці фрукти чудово смакують свіжими, з них готують ще й силу-силенну наїдків! Яблука можна квасити, сушити, пекти, чавити з них сік, варити компоти, узвари, виготовляти варення, повидло, мармелад, дитяче пюре, додавати їх до салатів, десертів, робити з них начинку для пирогів і навіть… оцет.

 

Дослідницька діяльність: «Який гарбуз»                                                     (Обстежити зовнішній вигляд)                                                                                    -   Якої форми?                                                                                                                                       -    Якого кольору?                                                                                                         (Постукати по яблучку)                                                                                                                  -   Яке на дотик?                                                                                                                                         -   Яка шкіра? (тверда)                                                                                                     -   А як ви думаєте, що у нього всередині?                                                        (Запропонувати відчути вагу фрукта)                                                                                               -   Важке, легке?

(Діти сидять півколом, на столі яблучний сік в пачці, свіжі яблука.)

  •          Діти, погляньте, які гарні, апетитні та корисні фрукти у мене на столі?
  •          А чи знаєте ви, чому потрібно їсти фрукти? (У них багато вітамінів.)
  •          А що можна приготувати із фруктів? (Варення, пиріг, сік, вареники, компот.)

 

Дидактична гра: «Чарівна торбинка»

Діти по черзі дістають із «Чарівної торбинки» муляжі фруктів і називають що з них можна приготувати.

(Після гри вихователь показує дітям яблучний сік в пачці і запитує яким чином сік потрапляє у пачку.)

  •          Діти, погляньте, що це у мене є? (Сік.)
  •          А як же сік потрапив у пачку? (Відповіді дітей.)
  •          А ви хочете навчитись виготовляти сік самостійно? (Так.)

                                              

 Дослідницька діяльність: «Сік гарбуза»                                                                      Сік ми сьогодні приготуємо із яблук. Але як цей сік знайти, де ховаються вітаміни?

(Вихователь стискає яблуко в долонях, але сік в склянку не капає.)

  •          Малята, погляньте, я стиснула долонями яблуко, але соку немає. Що потрібно зробити? (Потрібно яблуко розрізати на дрібні кусочки і міцно стиснути долонями.)

(Вихователь стискає нарізані кусочки яблук, кусочки ламаються.)

  •          У мене є зубочистки  давайте проткнем кусочок яблука, де м’якоть, і поглянемо через лупу (прилад за допомогою якого збільшують предмети), може сік яблучний побачимо чи вітаміни знайдемо.

(Діти через лупу розглядають капельки соку.)

  •          Діти що ви побачили? (Сік.)
  •          Чи вистачить цього соку щоб напитися? (Ні.)
  •          Дійсно, соку дуже мало. Зараз я вам продемонструю, як можна сік із яблука дістати щоб вітамінів вистачило всім.

(Показ приготування соку.)

  •          Діти, як ви думаєте, що потрібно зробити перед тим як ми почнемо готувати сік? (Потрібно помити руки.)
  •          Руки помили, а тепер можна готувати сік. (Ні, потрібно яблука помити щоб не було мікробів.)
  •          А звідки беруться мікроби на яблуках? (Їх розповсюджують комахи.)
  •          А яких комах ви знаєте? (Муха, комар, метелик, жук-сонечко, бджола.)
  •          Отож давайте помиємо яблука.

(Вихователь миє яблука.)

  •          Руки у нас чисті , яблука теж чистенькі. Діти, як ви гадаєте, а де найбільше соку знаходиться у яблуці. (Найбільше соку знаходиться у середині яблука.)
  •          Щоб дістатись серединки яблука нам потрібно зняти шкірку.

(Вихователь знімає шкірку яблука.)

  •          А зараз нам потрібно взяти ось цей предмет (вихователь показує дітям тертку). Як називається цей предмет? (Це тертка.)
  •          Як ви гадаєте, а для чого нам потрібна тертка? (Щоб натерти яблуко.)
  •          Правильно діти, на тертці я натру яблуко і вийде корисний сік.

(Вихователь показує дітям яблучне пюре.)

  •          Діти, це сік? (Ні це не сік, це яблучне пюре.)
  •          Дійсно, це яблучне пюре. А як знайти сік? (Потрібно його процідити.)

(Вихователь бере склянку, вставляє у неї лійку. Зверху на лійку розкладає кусочок марлі. Кінці марлі піднімає вверх з’єднує їх в мішечок і починає акуратно стискати.)

  •          Погляньте, що з’явилось у склянці? (Сік.)
  •          Так, дійсно це сік, нарешті ми дістались до соку. А ви хочете спробувати виготовити сік? (Так.)
  •          Тоді підходьте до столиків і будемо виконувати це разом.

( Діти разом з вихователем проціджують сік.)

  •          Молодці, діти, тепер ви самі можете приготувати сік із фруктів. А пити цей сік можна? (Так.)
  •          Малята, цей сік ми випити можемо, але не будемо. На справжньому заводі виготовляють правильний і більш чистий сік. І зараз я вас цим соком пригощу. А поки Галина Василівна розіллє нам цей сік в чашки, ми з вами дещо пригадаємо і в цьому допоможуть нам картинки.

 

ІІІ Заключна частина

Мультимедійна гра: «Чудове яблучко»

(Вихователь пропонує дітям пограти в онлайн-гру «Чудове яблучко» За допомогою колеса фортуни, вибирається гравець який вибере правильні відповіді.)                                                                                                                                 Слайд 1                                                                                                                                     Знайдіть серед овочів, фруктів подібні за кольором до нашого яблучка.                                            Слайд 2                                                                                                                                                             Знайдіть серед овочів, фруктів подібні  за формою.                                                                           Слайд 3                                                                                                                                                            Знайдіть овочі чи фрукти які схожі на дотик до яблучка.                                                                     Слайд 4                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Знайдіть казки в яких зустрічається яблучко.

  •          Із якого фрукта ми сьогодні готували сік? (З яблука.)
  •          Як ми це робили? (Діти з картинок викладають послідовність дій.)
  •          Що цікавого ви дізнались про яблучко?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
21 жовтня
Переглядів
516
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку