Конспект заняття з правил дорожнього руху в старшій групі „Пригоди в Країні дорожніх знаків”

Про матеріал
Виявити рівень готовності дошкільнят вирішувати дорожньо-транспортні ситуації; закріплювати правила дорожнього руху, вчити застосовувати знання, отримані раніше в практичній діяльності.
Перегляд файлу

Конспект  заняття з правил дорожнього руху в старшій дошкільній групі

 

„Пригоди в Країні дорожніх знаків”

 

Мета:   виявити рівень готовності дошкільнят вирішувати дорожньо-транспортні ситуації; закріплювати правила дорожнього руху, вчити застосовувати знання, отримані раніше в практичній діяльності. Вдосконалювати вміння дітей розрізняти дорожні знаки ; уважно слухати дорослого та свого товариша; відповідати на запитання. В іграх учити діяти відповідно правил, діяти за сигналом. Закріпляти уявлення дітей про призначення світлофора, про його сигнали.

Розвивати спритність, швидкість, навички орієнтування в просторі. Активізувати процеси мислення і уваги дітей; розвивати зв’язне мовлення, вміння аналізувати ситуацію. Закріпити в словнику дітей слова: проїжджа частина, зебра, пішохід, тротуар, світлофор, перехрестя.

 Виховувати потребу дітей бути дисциплінованими та уважними на вулицях, обережними і обачними; та вміння піклуватися про власне здоровя.

 

Попередня робота: спостереження за рухом транспорту на дорозі; екскурсія з до пішоходного переходу; заняття на вивчення правил дорожнього руху; малювання дорожніх знаків; аплікація „світлофор” та зокрема проведення тижня з охорони праці та безпеки життєдіяльності в дошкільних групах ( заняття, розваги, ігри та бесіди згідно затвердженого плану).

 

Матеріал: картинки, на яких зображені правила дорожнього руху; макет світлофора; пазл „Дорожні знаки”; картина із зображенням перехрестя та наліпки із дорожніми знаками; макет проїжджої частини та транспорт до неї; ілюстрації із зображенням різних дорожньо-транспортних пригод.

 

 

Хід заняття:

Вихователь: Діти, сьогодні у нас буде незвичайне заняття! Ми з вами завітаємо до  Країни дорожніх знаків! А екскурсію по цій Країні для нас проведе  регулювальник.

Регулювальник: Доброго дня, діти! Я радий вас вітати в Країні дорожніх знаків. Але для того, щоб провести для вас екскурсію, я спочатку перевірю ваші знання за допомогою загадок. Якщо загадки відгадаєте то двері до країни для вас відкриті. То що, ви згодні?

Вихователь: Ну що, малята, спробуємо відгадати загадки?

 

Загадки

Не гуде і не летить,

Жук по вулиці біжить,

Оченята у жука –

Два блискучих вогника.

(автомобіль)

  

Що за диво, диво дивне:

На колесах цей будинок,

Гумове взуття на нім,

А харчі його -  бензин.

У середині – малята,

І дорослих там багато.

 (автобус)

 

Він по рейках розїжджає,

Пасажирів не чекає,

Поспішай не зволікай,

Щоб устигнуть на...(трамвай)

 

 

На двох колесах я кочу,

Двома педалями кручу,

За руль міцний собі тримаюсь,

Уважним бути намагаюсь,

І хутко мчить мене вперед

Мій вірний друг...(велосипед)

 

Регулювальник: Молодці ,малята! Ви правильно відгадали мої загадки. 

 - А хто мені скаже, як ці відгадки можна назвати одним словом? (транспорт)

- Так, вірно, це транспорт, якого є дуже багато на дорогах Країни дорожніх знаків, тому слід добре знати правила дорожнього руху, щоб не потрапити в дорожньо-транспортну пригоду. Тож зараз я хочу подивитись, як ви знаєте їх!

Вихователь:  Діти,  покажемо регулювальнику, що ми вивчили про правила дорожнього руху на попередніх заняттях?

- Вирушаймо в подорож!

 

Регулювальник: Ось, перша зупинка! Відгадайте   загадку:

 

Ця тваринка не проста:

Без копит і без хвоста.

Не гуляє, не біжить,

Серед вулиці лежить.(Зебра)

 

Вихователь:  Для чого потрібна зебра на дорозі?

  А який  ще знак вказує де потрібно переходити проїжджу частину?

  Так, це знак «пішохідний перехід» та «підземний перехід»

Вихователь: Діти, а хто з вас пригадає вірші , які ми вивчали на попередніх заняттях про те як правильно переходити вулицю?

 

Підземний перехід

Там, де вулиця широка

І машини в три потоки,

Відшукає пішохід

Знак «Підземний перехід».

Вниз по сходинках спустився,

Під землею опинився,

Коридором перейшов,

Вихід з-під землі знайшов.

Пішохід веселий, радий –

Шумна вулиця позаду.(В. Паронова)

 

Перехід вулиці.

А якщо відсутній знак,

Треба нам зробити так:

При дорозі зупинитись

І на ліво подивитись.

Бачиш: транспорту немає,–

До середини рушаєм.

 Є тут лінія чудова,

 Не звичайна, розділова.

Знов на ній ти зупинись

І на право подивись.

Всі машини пропусти –

Після цього можеш йти.(В. Паронова)

Вихователь: Тож, переходячи вулицю треба бути уважними. В нашому місті на жаль не має підземних переходів, та все ж таки правила переходу потрібно знати. Молодці!

 

Регулювальник:  А чи впораєтесь ви з таким завданням на другій зупинці – поясніть мені, де на малюнку діти порушують правила дорожнього руху, а де – ні!

 

Дидактична гра „Добре чи погано?”

Діти  розглядають сюжетні картинки з різними ситуаціями на дорозі або в транспорті, та мають зробити висновки добре це чи погано, обгрунтовуючи свою відповідь.

 

Регулювальник: Які ж ви молодці! Рушаймо далі – третя зупинка. Відгадайте загадку про мого помічника на дорозі?

Вихователь: Уважно слухаємо загадку до кінця, та не викрикуючи даємо відповідь.

 

        Загадка

Як переходиш вулицю, 
На розі зупинись. 
І перш за все уважно на мене подивись. 
Я шлях вкажу надійний, 
Де небезпек нема. 
Трикольорове око я маю недарма. 
Нехай воно і мружиться, ніколи я не сплю. 
З малими дітьми в хованки я гратись не люблю. 
В роботі я суровий і стриманий завжди, 
Тролейбуси, машини біжать туди-сюди. 
Дивлюсь червоним оком – велю спинитись я. 
Одне мені потрібно - це витримка твоя. 
А блимне жовте око – іти не поспішай, 
Бо жовтий, не зелений: потрапиш під трамвай.

Увага! І зелений привітно замигтів. 
Він колір найдобріший – щасливої путі!

( світлофор)

Регулювальник : Молодці! Подивіться, малята, із світлофором в Країні дорожних знаків щось не те! Чи не допоможете ви мені його полагодити?

Вихователь: Звісно допоможемо!

-  Діти, а скажіть будь ласка, які пригоди можуть трапитись на дорозі при непрацюючому світлофорі?

                      Дидактична гра „ Кольори світлофора”

 

 – Давайте змінимо сигнали в світлофора. Які мають бути кольори?

На який сигнал світлофора можна спокійно переходити вулицю? (Зелений.) - А  якщо сигнал зміниться на жовтий? (Цей сигнал попереджає водіїв і пішоходів про те, що слід бути уважним, бо невдовзі буде червоне світло — заборона руху.)

Крім жовтого і зеленого, який ще сигнал має світлофор? Що він означає?

- Тож, хто мені скаже, що означають  кольори світлофора?

 «Зелений сигнал» - спокійно переходимо вулицю.

«Жовтий сигнал» - попередження, чекай подальшого сигналу.

«Червоний сигнал» - заборонено, йти не можна.

Вихователь: А зараз ми трохи відпочинемо.

 

Фізкультхвилинка

Ми по вулиці ідем,

Гарно всі себе ведем.

Ось і «зебра» зупинись.

Вліво, вправо подивись

Вільно скрізь, машин нема

Йду по «зебрі» прямо я.

Далі ми усі йдемо

Світлофор ми бачимо.

Світить жовтий – стоїмо,

А зелений – ми йдемо,

Ось червоний – зачекай,

Транспорту не заважай.

 

Регулювальник: Та крім світлофора, є ще багато помічників на дорозі, вони називаються дорожніми знаками. Кожен з них про щось попереджає. Тож, четвертою зупинкою буде гра  „ Склади пазл” , в якій ви маєте скласти з частинок дорожній знак і пояснити його призначення.

 

Вихователь: Так, дорожні знаки - кращі друзі пішоходів і водіїв. Вони розповідають про те, що можна і чого не можна робити на дорозі.

 

На шляху дітей дорога,

Транспорт їздить швидко й довго.

Світлофора якщо ніде не має,

То знак дорожній нам допомагає.

 

Регулювальник -Зараз я вам пропоную стати учасниками руху на дорозі, виберіть будь-ласка собі транспорт, або ж ви бажаєте бути пішоходом і будемо гратися, що і буде нашою пятою зупинкою в подорожі!

 

               Дидактична гра «Хто де їздить, хто де ходить?»

Закріпити знання дітей про те, що проїжджа частина для машин, а тротуар для пішоходів.

На макеті вулиці на проїжджій частині викладаємо пішоходів, а на тротуарі машини.

 – Чи правильно їздять машини, та ходять пішоходи? (Відповіді дітей)

  –Хто такі пішоходи?

 – Де повинні ходити пішоходи? (По тротуару, або пішохідних доріжках)

 – Де на макеті проїжджа частина. Що по ній їздить?

– Як називається частина дороги, якою рухаються автомобілі. (проїжджа частина).

– А по тротуару ходять… (пішоходи).

Слід пам’ятати всім надовго –

                                         Від дорослих до дітей:

                                          Є для транспорту дорога,

                                          Тротуари для – людей!

 

Регулювальник: А ось і наступна зупинка - тепер я пропоную вам стати  інспекторами дорожнього руху. Ось   я підготував картки із зображенням певної ситуації, що може статися на дорозі (зображення якого-небудь порушення), а ви повинні  прокоментувати зображення.

 

Вихователь: Діти, я підготувала для вас завдання - незакінчений малюнок - схему із зображенням перетину двох доріг, що називається перехрестям.. На малюнку немає дорожніх знаків і немає світлофора. Допоможіть пішоходам і водіям, наклеївши необхідні знаки!

Діти виконують завдання, пояснюючи.

 

Регулювальник: Тож наша подорож закінчується, і я хочу подивитись як ви запам'ятали , що ми сьогодні вивчили:

( ставить дітям запитання, стимулюючи до обґрунтування власної відповіді.)

–Чому небезпечно гратися з м’ячем біля дороги?

– Що треба робити якщо м’яч або іграшка потрапили на дорогу?

–Чому неможна переходити проїжджу частину на червоний сигнал світлофора? А на який можна?

– Чи можна дітям кататися на роликах, або велосипеді по проїжджій частині? А де можна кататися?

–Чому не можна перелазити через огорожу на проїжджу частину?

А де потрібно перейти дорогу?

– Чому неможна машинам їхати по тротуару?

 - Хто йде по тротуару?

– Чи можна пішоходам ходити по проїжджій частині?

 -  Де люди чекають транспорт?

  -  Хто називається «водієм?»

 -  Як на дорозі позначається пішохідний перехід?

 -  Як називається місце перетину двох доріг?

 -  Хто перший повинен вийти з автобуса - дорослий чи ти?

 -  Як треба правильно обходити автобус, спереду чи ззаду?

 

  - Які ви молодці, малята! Ви добре знаєте правила , тому я вам подарую медальйони „ знавців дорожнього руху”. Та намагайтеся завжди бути  уважними на дорозі, щоб не робити неприємності ні собі, а  ні близьким вам людям.

 

Вихователь: Діти давайте скажемо регулювальнику велике спасибі за цікаву подорож і на кінець заняття пропоную вам послухати цікавий вірш:

 

Любіть себе і інших поважайте,

Своє життя й здоров'я бережіть.

І правильну дорогу обирайте,

Якщо бажаєте до старості дожить.

Щоб не спізнитись, ви не поспішайте,

Раніше вийдіть, щоб спокійно йти.

А на дорозі рот не розкривайте,

Своє життя й здоровя бережіть.

Бо їде транспорт, всюди перехожі,

Хто на роботу, хто з роботи йде.

Чи сіє дощ, чи дні стоять погожі,

А рух не припиняється ніде.

Летять машини,

Швидкість в них висока,

Миттєво транспорт цей не зупинить.

І хоч, дорога, може, й не широка,

Та через неї, діти, не біжіть,

Спіткнутись можна чи перечепитись,

Летять машини, вам несила встать.

Автомобіль не може зупинитись,

Страшне нещастя може вас спіткать.

Дорогу оберіть до рідного садочка,

Щоб світлою й безпечною була.

І навпростець теж не ходіть ніколи,

Собі і іншим не бажайте зла.

І в темряві ніколи не блукайте,

А з друзями старайтеся іти.

І людну вулицю чи стежку обирайте,

Своє життя й здоров'я бережіть!

 

 

Вихователь: - А зараз попрощаємось з нашими гостями! Дякуємо за увагу!

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Федорова Світлана
    Цікаво, змістовно)
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
9 березня 2019
Переглядів
38654
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку