Конспект заняття з правового виховання для старшої групи на тему : " Права свої ти добре знай і про них не забувай "
Мета: розвивати основи правової свідомості у дошкільників,закріпити знання дітей про Конвенцію ООН про права дітей,про основні права,перераховані в ній.
Тема : Права свої ти добре знай і про них не забувай.
Мета: розвивати основи правової свідомості у дошкільнят;закріпити знання дітей про Конвенцію ООН про права дітей,про основні права,перераховані в ній;сприяти соціальній адаптації дитини через формування основ правових знань;формувати цивільно-патріотичні почуття;активізувати розумову діяльність дітей за допомогою ілюстрацій;виховувати пошану до законів України.
Матеріал до заняття:міжнародна Конвенція ООН про права дитини, книги-казки,ілюстрації до казок,пелюстки квітки-семицвітки,маг-нітні дошки,скриня,лист від Червоної Шапочки.
Хід заняття
-Діти,подивіться мені хтось прислав листа.Цікаво,від кого він може бути?Адресова- ний дітям 7групи «Калинонька».Давайте його відкриємо і прочитаємо.
«Добрий день,малята!Це я,Червона Шапочка,звертаюся до вас за допомогою.У нашій казковій країні трапилася біда.Бешкетник вітер зірвав з квітки «щастя» всі пелюстки, на яких були записані права маленьких жителів нашої країни.І тепер наші права постійно порушуються.Діти,допоможіть будь-ласка знайти пелюстки.Ми будемо вам дуже вдячні!»
-Ну що діти, допоможемо Червоній Шапочці і її друзям відшукати пелюстки з правами всіх дітей?(Так)
-Але для того щоб їх знайти,ви самі повинні дуже добре знати ці права.
-Погляньте,ось стоїть чарівна скриня,зараз я в неї загляну,може вона нам підкаже як знайти пелюстки?(Вихователь дістає зі скрині картку із зображенням дітей,двоє дітей з підписаними іменами,а третя дівчинка – без імені)
-Діти,як ви думаєте,яке право дітей тут порушено?(Право на ім'я)
-А що це за право,коли воно дається дитині?
-Який документ ви отримуєте при народженні?(Свідоцтво про народження)
-Інтерес до імені у всі часи не випадковий.Із запитання «Як тебе звати?»-починається знайомство з кожною дитиною,яку приводять в дитячий садок.Зазвичай малята пишаються своїми іменами,особливо вам подобається,коли вас називають лагідно.Да- вайте зараз пограємо в гру «Назви ласкаво» (Діти встають біля стільчиків і називають свого сусіда ласкавим ім'ям)
-А ось і перша підказка.(Вихователь дістає зі скрині квітку синього кольору і читає: «Пелюстка блакитного кольору знаходиться під синім кубиком»;дитина знаходить пелюстку,і вихователь прикріплює її на магнітну дошку)
Зі скрині педагог дістає герб і паспорт.
-Що це?
-Як називається країна,в якій ми живемо?(Діти розказують вірш)
Україна – рідний край
Поле,річка,зелен гай
Любо стежкою іти
Тут живемо я і ти.
-Діти,якщо ви живете в Україні,то ви …..?(Українці)
-А яке право ви всі маєте,живучи в Україні?(Право на громадянство)
-Правильно,ви всі є громадянами України.Ось ми знайшли другу підказку.(Дістає зі скрині підказку-квітку червоного кольору,читає: «Пелюстка червоного кольору знахо- диться під червоним кубиком)
Вихователь прикріплює пелюстку на магнітну дошку.
Зі скрині дістає картинки Незнайка і Буратіно.Звучить музика «Вчать у школі»
-Діти,як ви думаєте,про яке право ми будемо зараз говорити?(Про право на освіту)
-Згадайте,з якої причини вони весь час потрапляли в неприємні історії?(Не хотіли вчитися,вважали себе самими розумними,не слухали порад товаришів…)
-Як ви думаєте,для чого людині потрібно вчитися?
-А ви в дитячому садку ,чим займаєтесь?
-Зараз я перевірю,чому ви вже навчилися,адже ви вже майже школярі.(Вихователь читає загадку у віршах)
Уклавши зошити,книжки,
Пішли до школи дітлахи.
Дві дівчинки попереду,
А хлопчики позаду,
Дружнних п'ять ідуть малят.
Якщо двоє попереду,скільки було позаду?(3)
-Молодці впоралися із завданням.А ось наступне завдання.
Гра «Віднови прислів'я»(Гра з м'ячем в колі.Вихователь починає прислів'я,діти повинні його завершити)
-Молодці,і з цим завданням впоралися.Давайте ще раз згадаємо про яке право ми зараз з вами говорили?
-Діти,але вам не слід забувати і про свої обов'язки.Назвіть їх.(Добре вчитися,викону-вати всі завдання вихователя,допомагати іншим дітям)
-От ви й заробили ще одну підказку (Дістає зі скрині підказку, читає: «Пелюстка помаранчевого кольору знаходиться біля акваріума»)
На магнітну дошку розміщуються сюжети з казок «Колобок», «Червона шапочка», «Вовк і семеро козенят»
-Діти,яке право порушене в цих казках?(Право на життя)
-А в яких ще казках порушується це право?( «Кіт,півень і лисиця», «Три порося»)
-А хто подарував вам життя?(Мама)
-Так,мама подарувала вам життя,вона першою заглянула вам в очі,заспівала колиско- ву пісню,навчила ходити,говорити.Життя,подароване вам мамою,ніхто не має права у вас відняти.Ви народжені,щоб бути здоровими,щасливими,вільними громадянами своєї країни.
Дитина з допомогою вихователя кріпить пелюстку.
Вихователь із скрині дістає ребус «Я+Я+Я+Я+Я+Я+Я=7Я»
-Діти,яке право зашифроване в цьому ребусі?(Право на сім'ю)
Дитина розповідає вірш:
Я люблю свою родину:
Маму,тата я люблю,
Люблю діда і бабусю,
І цуценя,і кішку Мусю!
Всі,кого я так люблю
Мають право на сім'ю!
-А для чого людині потрібна сім'я?(Відповіді дітей)
-Давайте з вами пригадаємо прислів'я та приказки про родину.
-Давайте згадаємо казки,в яких порушується право героїв на виховання в сім'ї.
( «Казка про мертву царівну і сім богатирів», «Дикі лебеді»)
-Наступна підказка: «Пелюстка синього кольору знаходиться на підвіконні»
Прикріплюють синю пелюстку.
Вихователь дістає зі скрині картинку з доктором Айболитом.
-Що це за казковий персонаж?
-Про яке право ми будемо говорити,ви вже здогадались?(Про право на медичне обслуговування)
-Яку медичну допомогу надають вам в дитячому садку?
-А для того,щоб вам не захворіти і не застудитися,що потрібно робити?(Одягатися по погоді,правильно харчуватися,не їсти сніг взимку,не смоктати бурульки,гуляти на сві- жому повітрі,робити зарядку,приймати вітаміни).
-А ось і нова підказка «Пелюстка жовтого кольору знаходиться у куточку «Народозна-вства»(Діти знаходять і прикріплюють пелюстку на дошку)
Вихователь показує ілюстрації до казок «Попелюшка», «Морозко»
-Погляньте діти,на ці ілюстрації і скажіть яке право казкових героїв у них порушено?
(Право на відпочинок)
-А в яких ще казках порушувалося це право?( «Дванадцять місяців», «Крихітка – Хав- рошечка»)
-Ми з вами теж сьогодні багато працювали,давайте трішки відпочинемо.
Виконується фізхвилинка.
-Добре відпочили.А ось і остання підказка «Пелюстка фіолетового кольору знаходить-ся в складках фіранок»
-Ось ми й зібрали всі пелюстки на квітку щастя.Тепер у казковій країні Дитинства знову запанує порядок,адже усі права знову на місці.
-Діти,а де у нас в країні зібрані всі ці права?В якому документі?(У конвенції про права дитини)Вихователь показує дітям брошурку.
-Для чого ж потрібні вам ці права?(Щоб жилося добре,щоб був порядок)
-А для цього ваші батьки,а також усі,хто вас оточує в житті,не повинні їх порушувати.
-Діти,Червона Шапочка дуже вдячна вам за допомогу,вона передала вам ось ці пиріж-ки за гарну працю.