Конспект заняття з правового виховання " Права свої ти добре знай і про них не забувай "

Про матеріал

Конспект заняття з правового виховання для старшої групи на тему : " Права свої ти добре знай і про них не забувай "

Мета: розвивати основи правової свідомості у дошкільників,закріпити знання дітей про Конвенцію ООН про права дітей,про основні права,перераховані в ній.

Перегляд файлу

   Тема : Права свої ти добре знай і про них не забувай.

Мета: розвивати основи правової свідомості у дошкільнят;закріпити      знання  дітей про Конвенцію ООН про права дітей,про основні права,перераховані в ній;сприяти соціальній адаптації дитини через   формування основ правових знань;формувати цивільно-патріотичні   почуття;активізувати розумову діяльність дітей за допомогою ілюстрацій;виховувати пошану до законів України.

 

Матеріал до заняття:міжнародна Конвенція ООН про права дитини,   книги-казки,ілюстрації до казок,пелюстки квітки-семицвітки,маг-нітні дошки,скриня,лист від Червоної Шапочки.

 

Хід заняття

-Діти,подивіться мені хтось прислав листа.Цікаво,від кого він може бути?Адресова-  ний дітям 7групи «Калинонька».Давайте його відкриємо і прочитаємо.

 

«Добрий день,малята!Це я,Червона Шапочка,звертаюся до вас за допомогою.У нашій казковій країні трапилася біда.Бешкетник вітер зірвав з квітки «щастя» всі пелюстки,    на яких були записані права маленьких жителів нашої країни.І тепер наші права постійно порушуються.Діти,допоможіть будь-ласка знайти пелюстки.Ми будемо вам дуже  вдячні!»

 

  -Ну що діти, допоможемо Червоній Шапочці і її друзям відшукати пелюстки з правами всіх дітей?(Так)

-Але для того щоб їх знайти,ви самі повинні дуже добре знати ці права.

-Погляньте,ось стоїть чарівна скриня,зараз я в неї загляну,може вона нам підкаже як   знайти пелюстки?(Вихователь дістає зі скрині картку із зображенням дітей,двоє дітей   з підписаними іменами,а третя дівчинка – без імені)

-Діти,як ви думаєте,яке право дітей тут порушено?(Право на ім'я)

-А що це за право,коли воно дається дитині?

-Який документ ви отримуєте при народженні?(Свідоцтво про народження)

-Інтерес до імені у всі часи не випадковий.Із запитання «Як тебе звати?»-починається знайомство з кожною дитиною,яку приводять в дитячий садок.Зазвичай малята пишаються своїми іменами,особливо вам подобається,коли вас називають лагідно.Да-  вайте зараз пограємо в гру «Назви ласкаво» (Діти встають біля стільчиків і називають   свого сусіда ласкавим ім'ям)

-А ось і перша підказка.(Вихователь дістає зі скрині квітку синього кольору і читає:   «Пелюстка блакитного кольору знаходиться під синім кубиком»;дитина знаходить пелюстку,і вихователь прикріплює її на магнітну дошку)

Зі скрині педагог дістає герб і паспорт.

-Що це?

-Як називається країна,в якій ми живемо?(Діти розказують вірш)

                Україна – рідний край

                Поле,річка,зелен гай

                Любо стежкою іти

                Тут живемо я і ти.

-Діти,якщо ви живете в Україні,то ви …..?(Українці)

-А яке право ви всі маєте,живучи в Україні?(Право на громадянство)

-Правильно,ви всі є громадянами України.Ось ми знайшли другу підказку.(Дістає зі скрині підказку-квітку червоного кольору,читає: «Пелюстка червоного кольору знахо-   диться під червоним кубиком)

Вихователь прикріплює пелюстку на магнітну дошку.

Зі скрині дістає картинки Незнайка і Буратіно.Звучить музика «Вчать у школі»

-Діти,як ви думаєте,про яке право ми будемо зараз говорити?(Про право на освіту)

-Згадайте,з якої причини вони весь час потрапляли в неприємні історії?(Не хотіли вчитися,вважали себе самими розумними,не слухали порад товаришів…)

-Як ви думаєте,для чого людині потрібно вчитися?

-А ви в дитячому садку ,чим займаєтесь?

-Зараз я перевірю,чому ви вже навчилися,адже ви вже майже школярі.(Вихователь читає загадку у віршах)

                   Уклавши зошити,книжки,

                   Пішли до школи дітлахи.

                   Дві дівчинки попереду,

                   А хлопчики позаду,

                   Дружнних п'ять ідуть малят.

                   Якщо двоє попереду,скільки було позаду?(3)

-Молодці впоралися із завданням.А ось наступне завдання.

Гра «Віднови прислів'я»(Гра з м'ячем в колі.Вихователь починає прислів'я,діти повинні його завершити)

  • Вік живи (вік учись)
  • Навчання світло (не навчання-тьма)
  • Вчитися (ніколи не пізно)
  • Чого навчився (того за плечима не носити)
  • Не кажи - не вмію, (а кажи – навчусь)

-Молодці,і з цим завданням впоралися.Давайте ще раз згадаємо про яке право ми зараз з вами говорили?

-Діти,але вам не слід забувати і про свої обов'язки.Назвіть їх.(Добре вчитися,викону-вати всі завдання вихователя,допомагати іншим дітям)

-От ви й заробили ще одну підказку (Дістає зі скрині підказку, читає: «Пелюстка помаранчевого кольору знаходиться біля акваріума»)

 

На магнітну дошку розміщуються сюжети з казок «Колобок», «Червона шапочка»,   «Вовк і семеро козенят»

-Діти,яке право порушене в цих казках?(Право на життя)

-А в яких ще казках порушується це право?( «Кіт,півень і лисиця», «Три порося»)

-А хто подарував вам життя?(Мама)

-Так,мама подарувала вам життя,вона першою заглянула вам в очі,заспівала колиско-  ву пісню,навчила ходити,говорити.Життя,подароване вам мамою,ніхто не має права   у вас відняти.Ви народжені,щоб бути здоровими,щасливими,вільними громадянами своєї країни.

 

Дитина з допомогою вихователя кріпить пелюстку.

Вихователь із скрині дістає ребус «Я+Я+Я+Я+Я+Я+Я=7Я»

-Діти,яке право зашифроване в цьому ребусі?(Право на сім'ю)

Дитина розповідає вірш:

     Я люблю свою родину:

     Маму,тата я люблю,

     Люблю діда і бабусю,

     І цуценя,і кішку Мусю!

     Всі,кого я так люблю

     Мають право на сім'ю!

-А для чого людині потрібна сім'я?(Відповіді дітей)

-Давайте з вами пригадаємо прислів'я та приказки про родину.

  • Дружна сім’я гору зрушить.
  • В гостях добре,а вдома краще.
  • Вдома і стіни допомагають.
  • На сонці тепло,а біля матері добре.
  • В рідній родині і каша густіша.

-Давайте згадаємо казки,в яких порушується право героїв на виховання в сім'ї.

( «Казка про мертву царівну і сім богатирів», «Дикі лебеді»)

-Наступна підказка: «Пелюстка синього кольору знаходиться на підвіконні»

Прикріплюють синю пелюстку.

Вихователь дістає зі скрині картинку з доктором Айболитом.

-Що це за казковий персонаж?

-Про яке право ми будемо говорити,ви вже здогадались?(Про право на медичне обслуговування)

-Яку медичну допомогу надають вам в дитячому садку?

-А для того,щоб вам не захворіти і не застудитися,що потрібно робити?(Одягатися по погоді,правильно харчуватися,не їсти сніг взимку,не смоктати бурульки,гуляти на сві-  жому повітрі,робити зарядку,приймати вітаміни).

-А ось і нова підказка «Пелюстка жовтого кольору знаходиться у куточку «Народозна-вства»(Діти знаходять і прикріплюють пелюстку на дошку)

 

Вихователь показує ілюстрації до казок «Попелюшка», «Морозко»

-Погляньте діти,на ці ілюстрації і скажіть яке право казкових героїв у них порушено?

(Право на відпочинок)

-А в яких ще казках порушувалося це право?( «Дванадцять місяців», «Крихітка – Хав-  рошечка»)

-Ми з вами теж сьогодні багато працювали,давайте трішки відпочинемо.

Виконується фізхвилинка.

-Добре відпочили.А ось і остання підказка «Пелюстка фіолетового кольору знаходить-ся в складках фіранок»

-Ось ми й зібрали всі пелюстки на квітку щастя.Тепер у казковій країні Дитинства    знову запанує порядок,адже усі права знову на місці.

-Діти,а де у нас в країні зібрані всі ці права?В якому документі?(У конвенції про права дитини)Вихователь показує дітям брошурку.

-Для чого ж потрібні вам ці права?(Щоб жилося добре,щоб був порядок)

-А для цього ваші батьки,а також усі,хто вас оточує в житті,не повинні їх порушувати.

-Діти,Червона Шапочка дуже вдячна вам за допомогу,вона передала вам ось ці пиріж-ки за гарну працю.

 

 

 

 

docx
Додано
10 листопада 2018
Переглядів
2964
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку