Заняття розраховано на вихованців груп старшого дошкільного віку.
Необхідне обладнання та матеріали для даного заняття: ілюстрація «Тварини взимку», фланелеграф, набір зображень для фланелеграфу: дерево горобини, сумний зайчик, вітерець, гілочка горобини, веселий зайчик, сугроби; «сніжки» на кожну дитину(шматочки вати на мотузці, прикріплені на палички); дві корзини з муляжами овочів та фруктів, дві корзини з зображенням зимових кущів; магнітофон, аудиозаписи до заняття; заготовки на кожну дитину з зображенням зимового пейзажу та силуету зайчика, паперові серветки білого кольору, кольорові олівці, клей, пензлі, серветки, клейонки.
Попередня робота: читання віршів А.Костецького «Не хочу», Чернуха Л. «Годівничка», читання і розбір творів В.О.Сухомлинського «Дивний мисливець», «Він тільки живий красивий», «Соромно перед соловейком», «Чого синичка плаче?», перегляд фрагментів відеофільмів із документального циклу BBC «Твої веселі друзі звірята. All About Animals» - «Бобер Берт», « Ведмідь грізлі Гас».
Конспект інтегрованого заняття
з розвитку мовлення і аплікації
для дітей шостого року життя за твором В.О.Сухомлинського «Зайчик і горобина»
Підготувала
вихователь старшої групи
Рябєва Олена Олександрівна
Інтегроване заняття
для дітей шостого року життя
за твором В.О.Сухомлинського «Зайчик і горобина»
Мета і завдання:
ставлення до природи, виявляти турботу та увагу до всього живого,
формувати доброзичливість.
підтримувати інтерес до виконання тематичних образотворчих завдань.
Обладнання: ілюстрація «Тварини взимку», фланелеграф, набір зображень для фланелеграфу: дерево горобини, сумний зайчик, вітерець, гілочка горобини, веселий зайчик, сугроби; «сніжки» на кожну дитину(шматочки вати на мотузці, прикріплені на палички); дві корзини з муляжами овочей та фруктів, дві корзини з зображенням зимових кущів; магнітофон, аудиозаписи до заняття; заготовки на кожну дитину з зображенням зимового пейзажу та силуету зайчика, паперові серветки білого кольору, кольорові олівці, клей, пензлі, серветки, клейонки.
Хід заняття
І частина. Комунікативна діяльність(5-7хв.)
Вихователь читає дітям вірш Ліни Костенко «Праля»
Праля
Сидить пряля та й пряде –
сніг іде - іде - іде –
нитка рветься де-не-де –
а вона пряде й пряде.
Вже напряла хуртовин
на шапки для верховин –
на сувої полотна –
на завіску для вікна,
на хустину й укривало –
мало - мало - мало - мало –
сніг іде - іде - іде –
а вона пряде й пряде...
Вихователь - Ходить зима по горах, по долинах, ходить у великих, м'яких валянках, ступає тихо, не чутно.
- Діти, а ви знаєте, що є люди, які люблять пізнавати щось нове та цікаве. Вони багато ходять пішки, пересуваються на лижах, на конях, транспортом. Ви чули про таких людей, і, напевно, знаєте, як їх називають?(в ході бесіди підвести дітей до висновку, що таких людей називають мандрівниками)
Вихователь- Сьогодні ми з вами перетворимось на справжніх мандрівників і вирушимо в подорож до зимового лісу. А на чому ми доберемося в ліс, на чому доїдемо?(відповіді дітей)
Вихователь – Ми можемо поїхати на лижах та санчатах!
(Лунає музика «На санчатах. Масляна»)
Вихователь -
Сіли дружньо на санчата наші хлопчики й дівчата(діти присідають)
Встали(встають), присіли(присідають у півприсяді),
З гірки полетіли(повністю присідають),
Лижі одягнули і на сніг стрибнули(стають, імітуючи тримання лижних палок),
Встали, присіли і лісом побігли(імітуємо рухи лижників, діти проходять 1-2 кола),
Ковзани ми взули і на лід стрибнули,
Встали, присіли, по льоду покотили .
Вихователь – Ось ми і опинилися у зимовому лісі. Прислухайтеся діти. Яка тиша, не чути пташиних голосів, тільки скрипить під ногами іскристий сніжок. Давайте присядемо на сніговій галявинці та роздивимось навкруги.
(Лунає аудиозапис скрип снігу, діти сідають на стільці, вихователь закріплює на підставці ілюстрація формату А2 зимового лісу )
ІІ частина. Пізнавальна діяльність.(7-10хв.)
Розповідь вихователя оповідання В.Сухомлинського «Зайчик і горобина» з моделюванням його на фланелеграфі.
«Зайчик і горобина»
Дихальна вправа «Вітерець»
(Діти разом з вихователем виконують дихальну вправу «Вітерець», діти беруть палички, на яких на мотузці закріплені шматочки вати, за командою вихователя діти дують на вату спочатку легенько, так щоб «сніжок» ледь коливався, потім сильно, щоб він підлітав вгору. Вдих робимо через ніс, видих через рот)
Питання до обговорення:
Вихователь - Діти, а щоб наш зайчик більше ніколи не сумував, давайте принесемо для нього з дому моркву, капусту, яблучка і підкладемо їх під сніжні кущі.
Гра «Збери їжу для зайчика»
Діти діляться на дві команди, кожній команді дається корзина в якій знаходяться муляжі моркви, капусти, яблук. На відстані розташовуємо дві корзини, на які наклеєні зображення сніжних кущів. Завдання дітей по одному добігти до «зимового куща» та підкласти під нього 1 моркву, яблуко чи капусту.
Вихователь – От, як багато їжі приготували ви для зайчика, тепер він ніколи не буде сумувати.
(Лунає тиха музика зі звуками вітру)
3. Перетворювальна діяльність.
(Вихователь показує із поясненням виконання роботи – заповнюємо контур зайчика на шаблоні шляхом відривання шматочків серветок, скручування їх у кульки та наклеювання. Коли весь контур заповнений, наклеюємо об’ємні оченята та домальовуємо на деревах та біля зайчика гілочки горобини).
ІV частина. Оцінно-контрольна діяльність