Конспект нтегрованого заняття з розвитку мовлення і аплікації для дітей шостого року життя за твором В.О.Сухомлинського «Зайчик і горобина»

Про матеріал

Заняття розраховано на вихованців груп старшого дошкільного віку.

Необхідне обладнання та матеріали для даного заняття: ілюстрація «Тварини взимку», фланелеграф, набір зображень для фланелеграфу: дерево горобини, сумний зайчик, вітерець, гілочка горобини, веселий зайчик, сугроби; «сніжки» на кожну дитину(шматочки вати на мотузці, прикріплені на палички); дві корзини з муляжами овочів та фруктів, дві корзини з зображенням зимових кущів; магнітофон, аудиозаписи до заняття; заготовки на кожну дитину з зображенням зимового пейзажу та силуету зайчика, паперові серветки білого кольору, кольорові олівці, клей, пензлі, серветки, клейонки.

Попередня робота: читання віршів А.Костецького «Не хочу», Чернуха Л. «Годівничка», читання і розбір творів В.О.Сухомлинського «Дивний мисливець», «Він тільки живий красивий», «Соромно перед соловейком», «Чого синичка плаче?», перегляд фрагментів відеофільмів із документального циклу BBC «Твої веселі друзі звірята. All About Animals» - «Бобер Берт», « Ведмідь грізлі Гас».

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект інтегрованого заняття

з розвитку мовлення і аплікації

 для дітей шостого року життя за твором В.О.Сухомлинського «Зайчик і горобина»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       Підготувала

       вихователь старшої групи

Рябєва Олена Олександрівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегроване заняття

для дітей шостого року життя

за твором В.О.Сухомлинського «Зайчик і горобина»

 

 

Мета і завдання:

  1. Розвивати зв’язне мовлення, активізувати та збагатити словник  дітей. Учити дітей складати розповідь за малюнками, вправляти у формулюванні  повних відповідей на запитання.
  2. Виховувати свідоме ставлення до природного довкілля,  зокрема мешканців лісу,  звірів.
  3. Поглибити та закріпити знання дітей про пору року - зима; розширювати уявлення дітей про зовнішній вигляд і спосіб життя лісових звірів взимку (їжак, білка, ведмідь, лисиця, заєць, вовк); дати знання про те, яку допомогу надають люди лісовим звірам.
  4. Виховувати інтерес до життя лісу, виховувати любов, бережливе  

      ставлення до природи, виявляти турботу та увагу до всього живого,

     формувати доброзичливість.

  1. Учити малят помічати в зовнішності звірят красиве, привабливе,

підтримувати інтерес до виконання тематичних образотворчих завдань.

 

Обладнання: ілюстрація «Тварини взимку», фланелеграф, набір  зображень для фланелеграфу: дерево горобини, сумний зайчик, вітерець, гілочка горобини, веселий зайчик, сугроби; «сніжки» на кожну дитину(шматочки вати на мотузці, прикріплені на палички); дві корзини з муляжами овочей та фруктів, дві корзини з зображенням зимових кущів; магнітофон, аудиозаписи до заняття; заготовки на кожну дитину з зображенням зимового пейзажу та силуету зайчика, паперові серветки білого кольору, кольорові олівці, клей, пензлі, серветки, клейонки.

Попередня робота: читання віршів А.Костецького «Не хочу»,  Чернуха Л. «Годівничка», читання і розбір творів В.О.Сухомлинського «Дивний мисливець», «Він тільки живий красивий», «Соромно перед соловейком», «Чого синичка плаче?», перегляд фрагментів відеофільмів із документального циклу BBC «Твої веселі друзі звірята. All About Animals» -  «Бобер Берт», « Ведмідь грізлі Гас».

Хід заняття

 

І частина. Комунікативна діяльність(5-7хв.)

Вихователь читає дітям вірш Ліни Костенко «Праля»

Праля

Сидить пряля та й пряде –
сніг іде - іде - іде –
нитка рветься де-не-де –
а вона пряде й пряде.
Вже напряла хуртовин
на шапки для верховин –
на сувої полотна –
на завіску для вікна,
на хустину й укривало –
мало - мало - мало - мало –
сніг іде - іде - іде –
а вона пряде й пряде...

  • Діти, а що то за праля, що напряла нам хуртовин, повкривала білими шапками дерева? (це Зима) – Так діти, це зима.
  • Прислухайтесь вона ще й співає для нас. (Лунає тиха музика зі звуками вітру)

Вихователь - Ходить зима по горах, по долинах, ходить у великих, м'яких валянках, ступає тихо, не чутно.
- Діти, а ви знаєте, що є люди, які люблять пізнавати щось нове та цікаве. Вони багато ходять пішки, пересуваються на лижах, на конях, транспортом. Ви чули про таких людей, і, напевно, знаєте, як їх називають?(в ході бесіди  підвести дітей до висновку, що таких людей називають мандрівниками)

Вихователь- Сьогодні ми з вами перетворимось на справжніх мандрівників і вирушимо в подорож до зимового лісу. А на чому ми доберемося в ліс, на чому доїдемо?(відповіді дітей)

 ВиховательМи можемо поїхати на лижах та санчатах!

(Лунає музика «На санчатах. Масляна»)

Вихователь - 

Сіли дружньо на санчата наші хлопчики й дівчата(діти присідають)

Встали(встають), присіли(присідають у півприсяді),

З гірки полетіли(повністю присідають),

Лижі одягнули і на сніг стрибнули(стають, імітуючи тримання лижних палок),

Встали, присіли і лісом побігли(імітуємо рухи лижників, діти проходять 1-2 кола),

Ковзани ми взули і на лід стрибнули,

Встали, присіли, по льоду покотили .

Вихователь – Ось ми і опинилися у зимовому лісі. Прислухайтеся діти. Яка тиша, не чути пташиних голосів, тільки скрипить під ногами іскристий сніжок. Давайте присядемо на сніговій галявинці та роздивимось навкруги.

(Лунає аудиозапис скрип снігу, діти сідають на стільці, вихователь закріплює на підставці  ілюстрація формату А2 зимового лісу )

ІІ частина. Пізнавальна діяльність.(7-10хв.)

  • Діти, скажіть а кого зі звірів ми можемо зустріти у зимовому лісі?
  • А можемо зустріти в лісі їжачка? (нi).
  •  Чому взимку не можна зустріти їжака? (він спить).
  • Що ж це за замет? Та який великий! Хто ж це може бути? (ведмідь).
  • Де спить ведмідь? (у барлозі).
  • А що вiн їв влiтку ( ягоди, рибу).
  • Дiти,чи є для ведмедя їжа взимку?(немає)
  • Правильно, і вiн всю зиму спить в барлозi.
  •  Подивіться уважно, хто це? ( лисиця).
  • Розкажіть про неї, яка вона? (красива, рижа, хитра, з пухнастим хвостом).
  • Як ви вважаєте що вона робить? (принюхується).
  • А кого може шукати лисиця? (мишей, зайця)
  • Як видумаєте, знайде лисиця зайця? Чому? (ні, у зайця біла шуба, він тікає)
  • А хто знає чим живиться заєць взимку? (корою дерев).
  • Діти, подивіться хто це такий сумний сховався під кущем? (заєць)
  • Як ви гадаєте, а чому засумував зайчик? (відповіді дітей)
  • Послухайте, чому засумував наш зайчик

Розповідь вихователя оповідання В.Сухомлинського «Зайчик і горобина» з моделюванням його на фланелеграфі.

«Зайчик і горобина»

  • Засипало снігом землю. Нема чого їсти Зайчикові. Побачив Зайчик
    червоні ягоди горобини. Бігає навколо дерева, а ягоди – високо. Просить Зайчик: «Дай мені, Горобинко, одне гроно ягідок». А Горобина й каже: «Попроси Вітра, він і відірве». Попросив Зайчик Вітра. Прилетів Вітер, подув легенько, гойдає, трусить Горобину. Та не падають ягідки.
  • Що ж робити? Діти, треба щоб вітер подув сильніше, та наш вітерець маленький, він не може струсити ягідок для зайчика. Спробуємо допомогти вітреві.

Дихальна вправа «Вітерець»

(Діти разом з вихователем виконують дихальну вправу «Вітерець», діти беруть палички, на яких на мотузці закріплені шматочки вати, за командою вихователя діти дують на вату спочатку легенько, так щоб «сніжок» ледь коливався, потім сильно, щоб він підлітав вгору. Вдих робимо через ніс, видих через рот)

  • Спочатку подуємо на наш сніжок легенько, а тепер сильно. Якщо вітер зміг підняти сніжки, то і ягідки зможе струсити. Ось так.
  • Відірвалося гроно червоних ягід, упало на сніг.(вихователь замінює на фланелеграфі малюнок з сумним зайчиком на малюнок з веселим зайчиком і розташовує біля нього малюнок з ягодами горобини) Їсть Зайчик ягоди, дякує Вітрові і горобині.

Питання до обговорення:

  1. Чому зайчик був сумний?
  2. Як він вирішив втамувати голод?
  3. Хто і як допоміг зайчикові дістати їжі?
  4. Діти, поміркуйте, а яким тваринам і як ми можемо допомогти взимку? (відповіді дітей)

Вихователь  - Діти, а щоб наш зайчик більше ніколи не сумував, давайте принесемо для нього з дому моркву, капусту, яблучка і підкладемо їх під сніжні кущі.

Гра «Збери їжу для зайчика»

Діти діляться на дві команди, кожній команді дається корзина в якій знаходяться муляжі моркви, капусти, яблук. На відстані розташовуємо дві корзини, на які наклеєні зображення сніжних кущів. Завдання дітей по одному добігти до «зимового куща» та підкласти під нього 1 моркву, яблуко чи капусту.

Вихователь – От, як багато їжі приготували ви для зайчика, тепер він ніколи не буде сумувати.

(Лунає тиха музика зі звуками вітру)

  • – Діти, чуєте, щось знову вітер здіймається, треба вертатись до дитячого садка. Швидше ставайте на лижі, рушаймо до садочка.(діти разом з вихователем пересуваються по колу, імітуючи рухи лижників)
  • Діти, от ми і повернулись у дитячий садочок. Чи сподобалось вам мандрувати зимовим лісом?

 

3. Перетворювальна діяльність.

  • А давайте на згадку про нашу подорож зробимо портрет нашого зайчика, якому ми зібрали стільки овочей і фруктів.

 (Вихователь показує із поясненням виконання роботи – заповнюємо контур  зайчика на шаблоні шляхом відривання шматочків серветок, скручування їх у кульки та наклеювання. Коли весь контур заповнений, наклеюємо об’ємні оченята та домальовуємо на деревах та біля зайчика гілочки горобини).

 

ІV частина. Оцінно-контрольна діяльність

  • Діти чи сподобалось вам мандрувати?
  • А що було для вас найцікавішим у мандрівці?
  • Що вам запам’яталося найбільше?

 

docx
Додано
13 листопада 2018
Переглядів
2847
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку