Опис дидактичного матеріалу (Дидактичний рукодільне посібник «Розвиваючий килимок» для дітей з порушенням зору)

Про матеріал

Часто люди не замислюються, як багато образів, понять ми автоматично засвоюємо за допомогою зорового аналізатора за зразком і наслідування. А дитині з порушенням зору для цього потрібно залучення всіх збережених органів почуттів і безпосередня допомога дорослих. Діти з порушенням зору відчувають труднощі, які необхідно враховувати.Ось одним з видів дидактичні посібники для дітей з порушенням зору є «Розвиваючий килимок», який призначений для наочно – практичного сприйняття дитиною предметів навколишнього світу.

Перегляд файлу

Дидактичний рукодільне посібник «Розвиваючий килимок»

(для дітей з порушенням зору)
 

Часто люди не замислюються, як багато образів, понять ми автоматично засвоюємо за допомогою зорового аналізатора за зразком і наслідування. А дитині з порушенням зору для цього потрібно залучення всіх збережених органів почуттів і безпосередня допомога дорослих. Діти з порушенням зору відчувають труднощі, які необхідно враховувати:

* ускладнюється процес спостереження, виділення істотних ознак, визначення форми, будови і взаємовідносини окремих частин досліджуваного об'єкта;

* у дослідженні будь – якого предмета утруднена передача дітьми пропорцій;

* не розвинений окомір, тому слід мобілізувати можливості дитини, розкрити в ньому бажання відчути гармонію навколишнього світу через дотик і емоційну сферу.

Ось одним з видів дидактичні посібники для дітей з порушенням зору є «Розвиваючий килимок», який призначений для наочно – практичного сприйняття дитиною предметів навколишнього світу. Цей посібник допомагає сформувати і розширити уявлення дітей про пори року, природні явища, погоду, птахів, тварин, овочах, фруктах, ягодах, листках, першоцвіти, комах, риб, транспорті, про місце розташування, знання прийменників і вміння використовувати їх у мовленні, закріплює знання дітей про колірному спектрі. Яскраві кольори і чіткі контури предметів з змушують дітей з порушенням зору використовувати залишок зору і вправляти у спільній роботі очей і рук.

P1010987.JPG

Завдання:

  1. Формувати елементарні знання про навколишній світ (земля, повітря, вода); пори року.
    2. Розвивати вміння дітей класифікувати предмети.
    3. Знайомити дітей з різними властивостями матеріалів.
    4. Знайомити з розміром, кольором, формою.
    5. Розвивати сенсомоторні координації.
    6. Сприяти розвитку дрібної моторики рук і тактильних відчуттів.
    7. Навчати рахунку, орієнтування на площині.
    8. Розвивати допитливість.
    9. Формувати навички спілкування.

P1050362.JPG

Матеріал:

- тканина: фетр, синтипон, атлас, джинс, шовк, органза, шерсть;

- гачки, кнопки, липучки, замочок, силіконова волосінь;

- гудзики (різного розміру і кольору, дерев'яні, пластмасові, пластикові);

- намистинки, квіточки;

-стрічки різного кольору і фактури;

- в'язані елементи (трава, сніг, замети, город, овочі).

Опис килимка.

На килимку показано зміни у природі у різні пори року, з допомогою яблуневого дерева.

Можна змінювати погоду. Хмаринка, сонце, хмари, сніг з намистин, на липучках.
 

P1020330 - копия.JPG
 

Навесні дерево прокидається, з'являються листочки і квіточки, влітку дозрівають яблучка, восени листочки жовтіють, опадають, а взимку йде сніг.
Дерева стоять біля річки. Навесні в річці плавають качка з каченятами, рибки.

 

P1010992.JPGP1010991.JPG

 

На галявині живе їжачок, який збирає яблучка.
На зимовому епізоді – річка вкрилася льодом, під яким живуть рибки.

P1010995.JPGP1010997.JPGP1010990.JPG

 Під зимовим деревом – барліг, в ній спить ведмідь, а поруч бігає зайчик і ховається в замет. Під річкою є город, де росте розсада, а восени збираємо урожай, всі овочі:капуста, морква, цибуля, огірок, помідор, баклажан, буряк, картоплю. Зібраний урожай відвозить машина, що дає дітям можливість для фантазії, куди машина пощастить овочі. Всі овочі зв'язані гачком, приємні на дотик.

P1010993.JPG
 

Всі елементи (квіти, яблука, листочки, сніжинки) по 10 штук, я використовую в якості лічильного матеріалу.

 

Таким чином, основні функції розвиваючого килимка – це розширення пізнавальних можливостей для дітей з порушенням зору, розвиток абстрактного і логічного мислення, формування просторових уявлень, удосконалення відтворює і творчої уяви. Крім того, вирішуються завдання освітнього значення, так як допомагають дітям в засвоєнні матеріалу, є потужним стимулятором емоційного регулювання.
 

docx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Виховна робота
Інкл
Додано
11 листопада 2018
Переглядів
1209
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку